/fotboll/osk/forum/2586.aspx/fotboll/osk/forum/2586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison-Karl
2012-07-16 18:06
Säger inte att rehabteamet i ÖSK är bra MEN just Wille har en historia av miljarder skador i Göteborg, var ett tungt vägande skäl till att han inte erbjöds ett bättre kontrakt av ICA hösten 10. Haddad är ju en annan spelare som spenderat lång tid i rehab under sin karriär.
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-16 18:05
dubbel
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-16 18:04
Inte ofta man håller på Halvdanskarna men ikväll får man ju att göra det
Örebro D´Artagnan
2012-07-16 17:32
KOM IGEN ÖSK // Välkommen !!
Bra att Du skrev om rehablitering.Det finns flera områden där ÖSK verkar ha kört fast, fys och rehab verkar vara ett att titta på.
AIK KOM IGEN ÖSK
2012-07-16 17:11
Hallå!
Är ny att skriva på forumet. För jäkla dålig match i Söndags! Som jag ser det kan vi inte klara oss kvar med en målvakt som ger bort minst ett mål varje match och har en tajming som är lika med noll.

Nu till annat, tycker det är riktigt tråkigt att William skadade sig igen. Kanske är helt ute och cyklar men det känns som ÖSK rehabteam är helt lost! Har vart inne och kollat på han som har hand om forward, där snackar kille med koll. Titta in på hans hemsida och läs, där ser man också hur vältränade dom är i Forward. Jämför det med vissa i dagens ÖSK!!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-16 16:26
Jag hoppas innerligt att Haddad är Fit for fight till torsdag.

Jag lider lite med Atashkadeh, som gjort det så bra under vårsäsongen.

Kämpa på Atashkadeh!
Örebro Grohl
2012-07-16 16:12
Nån som Tror Haddad kan ge 2 ggr pengarna på han går skadefri i höst istället? Näe, plocka hem Samuelsson eller värva - nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-16 15:37
William borta minst en månad.
Örebro Hazee
2012-07-16 15:37
Enligt NA
Örebro Hazee
2012-07-16 15:36
William skadad en månad till!
Örebro Grohl
2012-07-16 15:20
@ Hazee Ser strålande ut, så vill jag ha det! :) att vi tappar Wowoahs hörnor/frisparkar ser jag bara som en fördel. Bortser man från hörnan mot Malmö har vi väl inte gjort mål på fasta sen Nordins frispark mot AIK? 2 händer i luften vid hörna = varning för kontring?
Örebro Tvetov Nato
2012-07-16 15:10
Vet inte om det nämnts här inne eller om idén redan luftats.

Men ÖSK letar hus, Mosander får sparken, Conny Karlsson är arbetslös.

Det kan inte vara så att Conny och P-O återförenas i ÖSK fast i ombytta roller?
Örebro Grixx
2012-07-16 14:59
Mosander lämnar.
Örebro Hazee
2012-07-16 14:31
Conjuration (Örebro)// Tycker det är bra kvalité på Wowoahs hörnor samt frisparkar. De är välplacerade, någon måste bara få in den
Örebro Grixx
2012-07-16 13:40
Bempa no:10// Att gå ut i media och säga: Vi är i kris och måste förstärka anfall/målvakt det är ett absolut måste osv. Jag tror inte det vore så smart uttalande om man skulle vilja hitta spelare.

Har man två målvakter som brutit benet så är det möjligtvis inget man hymlar med. Gårdagens mål kändes inte som målvaktsproblem utan 100% lag/försvarsproblem.

Att vi lånar ut spelare till Degen gör att det finns ett större ekonomiskt utrymme för spelarköp/lån. Även Peo har gått ut och försvarat detta med utlånet.

....men allt går givetvis att göra annorlunda och hur man än gör så är det i backspegeln det bedöms vara riktigt eller fel.
Örebro Conjuration
2012-07-16 13:36
"Det negativa är dock att vi förlorar Wowoahs frisparkar/hörnor, men han har inte spelat som vi vet att han kan." sällan man läser någon som hyllar Wowoahs fasta :P vi har ändå Bamberg som är duktig på fasta
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-16 13:32
Sjögren uttalande om att ÖSK inte kommer låna/värva in en ersättare till Peter Samuelsson måte vara en fasad. Att han inte vill avslöja något innan det är officiellt.

Som jag ser det så måste ÖSK i alla fall låna in en anfallare. Man kan inte förlita sig på att Atashkadeh och Haddad kommer kunna vara med resterande omgångar under hösten.
Häcken Mannen från kvillebäcken
2012-07-16 13:32
@widemarsh:

Nästa match spelas inte på Rambergsvallen för det är Gothia Cup, vi kommer att spela Gamla Ullevi.
Örebro Hazee
2012-07-16 13:29
Hade jag varit Peo hade jag rättat till dessa saker. * Ge Grahn en chans som innermittfäktare bredvid Lumbana. En startplats på hans riktiga position, presterar han inte där... Ja då finns inget annat än en bänkning. * Ge Wiktorsson chansen! Grabben är grym och spelade mycket bra förra säsongen med Degerfors. Det negativa är dock att vi förlorar Wowoahs frisparkar/hörnor, men han har inte spelat som vi vet att han kan. * Kräva en ny anfallare oavsett om både Haddad och William kommer tillbaka. Som jag skrev tidigare, helst en djupledslöpande anfallare med förmåga att skapa chanser av ingenting. De växer inte på träd men de finns där ute. * Oscar Jansson har jag bara sett spela någon gång för länge sen. Men det räcker att veta att han spelar i Tottenham för att förstå att han är bättre än Sandqvist. * 3 målvakter är 1 för mycket, så låna ut någon av dem. Helst Sandqvist då Tomer är den mest pådrivna och optimistiska person jag sett. Han är vår 12 spelare. Vad tycker ni? Är man ute och cyklar eller är detta vägen mot Allsvenskan 2013?
Örebro Bempa no:10
2012-07-16 13:17
När skall ÖSK agera sparka S,S;S,S NU .... Och Sjögrens uttalanden att vi inte behöver förstärka ja eller hur.... fasen vilken pajas allså byt ut folket i styrelsen och få in lite expertis eller värva någon duktig driftig person ifrån någon allsvensk konkurrent tex Elfsborg etc som en ny sport chef.
Och en anfallare och målvakt måste stå högst på agendan...
Örebro Telle
2012-07-16 13:10
Vid Häckens 1-0-mål touchade bollen på Haginge, vilket självklart är en oturlig och förmildrande omständighet. Men det skedde långt ut, skottet var ovanligt löst, och bollbanan bytte inte riktning särskilt mycket (det var inte så att den först gick mot ena hörnet och sen byttte hörn, utan den vek bara av lite brantare mot samma hörn) så det fanns gott om tid för Sandqvist att byta stödjeben och åtminstone symboliskt slänga sig efter bollen för att visa sin goda vilja...

I mina ögon är det kanske ingen ren målvaktstavla, men säg typ 30 % otur och 70 % passivt agerande från målvakten. I slutändan blir det ändå ett 100 % billigt mål.

Vid 2-0-målet var försvaret ute och cyklade (och Häckens sista pass fram till avslutet var riktigt snygg). Skottet var dessutom välplacerat, men det var så pass löst att målet ändå ser en smula billigt ut. Långt ifrån en tavla, men också långt ifrån otagbart om Sandqvist bara skjutit ifrån i sidled ordentligt när han slängde sig.

Utan att på något sätt skylla förlusten på Sandqvist hävdar jag ändå att en normalbra allsvensk förstamålvakt hade tagit minst ett av de två målen igår. Häcken hade (väl...) tre riktiga avslut, och då håller det inte att släppa in två av dem. I någon enstaka match då och då? Ja, självklart, alla har en dålig dag då och då. Men att släppa in lite för enkla mål i varje match? Nej, det funkar inte i längden. Inte när vi inte har några riktiga anfallare eller ett riktigt anfallsspel ännu.
Örebro Ösk-groda
2012-07-16 12:58
Ang. det första målet som ÖSK släppte in så tog/snuddade det på ett ben å ändra riktningen....jag satt i precis den vinkeln så jag hur målet gick till..............
Örebro Grixx
2012-07-16 12:50
D´Artagnan// Det kan vara både ock.
Örebro D´Artagnan
2012-07-16 12:45
Tom Hell // Tittar man på fotbollskanalens videoklipp från 1:a målet tycker jag Sandqvist skyller i från sig. Ser ut som han var i en förflyttning åt fel håll.
Örebro Tom Hell
2012-07-16 12:09
Widemarsh:

Enligt Sandqvist själv så tog bollen på en spelare och ändrade riktning vid 1-0. I övrigt är jag osäker på vilken målvakt jag föredrar. Känns lite som att välja det minst onda av två ting.
Örebro widemarsh
2012-07-16 12:04
Jag hoppas att Tomer kommer få chansen under Peo att visa vad han går för. Sandqvist har väl snittat en målgivande tavla per match ungefär, och det håller givetvis inte i längden. Inget av målen igår var väl någon tavla av Sandqvist även om 1-0 ser väldigt billigt ut. Men jag antar att den tar på Haginge även om det inte syns på reprisen.

Tycker Tomer visade med sina första matcher i ÖSK (Mjällby, Göteborg, HIF) att han har en högre högstanivå än vad Sandqvist visat hittills. Sen är han ute och cyklar lite emellanåt han med, men känns inte lika osäkert som när Jonas står. Egentligen behöver vi en ny målvakt som håller snäppet högre klass än de båda vi har idag, men tror tyvärr inte det kommer att hända.

I övrigt tycker jag verkligen INTE om när tränare inte utnyttjar sina byten när laget ligger under! Vi har Yasin på bänken, släng in honom för fan! 2:a bytet i 85:e när vi ligger under nästan hela andra halvlek är ju rena Sixten-fasonerna ;)

Har inte sett matchen igår dock, mer än höjdpunkter. Men att förlora med 1-2 mot Häcken är ingen jätteskam (fråga Malmö, 0-5 och Norrköping, 0-6). Var livrädd för deras anfallskvalitéer med Williams, Majeed och Makondele innan matchen. Hade varit nöjd med ett kryss, och extatisk vid seger, men nu blev det förlust. Enligt rapporterna jag läst så hade ett kryss varit mer rättvist, synd att det inte blev så.

Hoppas vi kan skrälla på Rambergsvallen!
Örebro Tom Hell
2012-07-16 12:02
För att också tillägga något till diskussionen så har jag till skillnad från många andra gått från att vara negativ när ÖSK värvade Grahn till att bli mer och mer positiv. Han är ingen Nordin Gerzic-typ direkt, men jag ser vilken nytta han gör på planen. Dock kunde jag önska att han hade släppt bollen tidigare i gårdagens match. Var flera tillfällen när han höll i den lite för länge. Som Rama (även om han är värre på det...)
Örebro Tom Hell
2012-07-16 11:59
Det märks att det är måndag. Här är ett sista försök med länktipset. Ska alltså leda till intervju med Sankan och Boris. Sankan förklarar varför han såg orörlig ut vid första målet.

http://www.vivalla.se/intervjuer-fran-osk-hacken
Örebro D´Artagnan
2012-07-16 11:57
@deportivista:

Det Du säger är att Sjögen INTE varit spotchef i verkligheten. Nära källoer till två av de som förhandlat kontraktförslag från ÖSK har gjort det med Sjögren.
Örebro Tom Hell
2012-07-16 11:51
(Och som vanligt lägger jag in fel i länktipset) :(
Annons: