/fotboll/osk/forum/2585.aspx/fotboll/osk/forum/2585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC ahla bo ahla
2012-07-15 16:43
jag är väldigt imponerad av Örebro att ni hämtat upp er så pass mycket nu som senaste 2 matcherna å denna halvlek! Stor eloge till er denna räcker till ett nytt kontrakt hoppas jag!
/ Syrianska supporter
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-07-15 16:42
Grahn bäst!!!
AIK Saywee
2012-07-15 16:21
Bulten, jag har ringt dig tre gånger, men vi hörs efter matchen ...

... eller vinsten :)
AIK Saywee
2012-07-15 16:19
@Grixx:

Vet inte vad du syftar på, men så kan det kanske vara, fast jag säger inte så mycket, jag skriver bara av mig mina åsikter och tankar och funderingar ... ;)
Örebro Tom Hell
2012-07-15 15:55
Strax avspark. Spännande att se hur defensiva ösk tar hand om offensiva häcken...
Örebro Bulten i Boo
2012-07-15 15:48
@Grixx:
Inga problem för mig att "ryka ihop" med Saywee, Kalle m fl för att sedan konstatera att man får skilja på sak och person. Vi "tjötar" och för väl är väl det. Vore väl "himla roligt" om alla tyckte precis likadant i varenda fråga? Haha!
Sirre
2012-07-15 15:42
lungt! lycka till nu!
Örebro Gummianka
2012-07-15 15:39
Tredje raka nu!! Tack Sirre för länken
Sirre
2012-07-15 15:30
grym stream: streamparlour.co.cc
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-07-15 15:28
Såg just Tord Grip på Behrn. Nya sportchefen!?!???
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-07-15 15:27
Saywee// ...kanske inte allt som Saywee säger heller? ;-))
Helsingborg Robert...T
2012-07-15 15:26
Örebro - Häcken. Streamen är online.
Örebro kubajonte
2012-07-15 15:01
Saywee , tycker du gott kan bjussa på en jävel så man får lugna nerverna lite inför dagens dramatik
Örebro kubajonte
2012-07-15 14:55
Nervöst idag , usch klippa häcken är ju dagens stora mål helt enkelt, 6 poäng förra året , frågan är bara vad som sker idag :) vågar inte ens tippa får bara hoppas PO och grabbarna vågar och vill som vanligt , Kom igen nu ÖSK !!
AIK Saywee
2012-07-15 14:38
@Grixx:

Det Nordin säger (eller citeras med) stämmer inte alltid ....
Örebro Seniorkuban
2012-07-15 14:32
Nu är det dags för avgång till Behrnabeu. Pirret i magen är där... Nu klipper vi häcken - forza svartvitt!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Grixx
2012-07-15 14:21
Nordin dementerade att Grahn köptes för att han försvann. Nordin sa att det faktiskt var tänkt att båda skulle spelat i ÖSK.
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-07-15 14:21
@Svartvitt forever:

Gällande Kim så var jag via ett företag "storsponsor" på den tiden. Det sponsorerna gick med på var en generell höjning av samtliga sponsoravtal. På det sättet kunde ÖSK behålla Kim (Sjögren hade ju som vanligt ljugit om optionen). Men revisorerna var redan då tveksamma till storleken på respektive företags sponsring. Det är stor skillnad på t.ex Malmbergs som huvudsponsor. Deras namn lyser runt hela arenan, syns på tröjorna och mycket på TV. Där borde ÖSK som topplag kunnat hitta ett annat företag som betalar mycket mer och där VD:n inte kräver en styrelsepost. Men det är en annan historia.
AIK Saywee
2012-07-15 14:10
Grixx, 14:02,

även om detta är OT för de flesta så pratar jag ibland med Bulten och han gav mig bra stöd när jag blivit hotad av egna så kallade supportrar.

Men vi är nog, trots att vi hejar på ÖSK, lite olika, men det är väl helt OK, annars borde vi flytta till Nordkorea och inte ha några åsikter öht :)

Heja SPORT !!!
2012-07-15 14:07
@Hazee:

Då gäller det att Grahn stannar längre i ÖSK mot vad han varit i andra klubbar. Att han inte flyttade till USA (om han hade anbud) borde ha att göra med att det blivit väl långt till hans son. Men även hos Grahn tycker jag man kan se att han lyft sig sedan Sixten försvann. Men jag vidhåller relaterat till lön och signon att Grahn går in på tio i topplistan över ÖSK:s floppvärvningar. För de pengarna hade ÖSK kunnat få två mycket bra AS-spelare alt. tre bra AS-spelare.
Örebro Svartvitt forever
2012-07-15 14:05
Beträffande Grahn, kan det vara så enkelt som att en sponsor stod för sign-on medan Grahn avlönas av klubben? Hur var det i fallet med Kim?
IFK Göteborg Sillstryparen - igen
2012-07-15 14:03
Wowoah inför dagens match mot BK Häcken.
Örebro Grixx
2012-07-15 14:02
Saywee// ..."underbart är kort" ...den var bra!!!:-)
....för övrigt så tror jag att Bulten och du skulle kunna vara riktigt bra polare om ni satt och diskuterade öga mot öga i stället. det blir så mycket gnäll och missförstånd med texter.

ÖSK-Karl// Det är en vettig åsikt att tycka...men som sagt det du skrev först var inte riktigt så;-)

I ett lag i motgång så spelar väl ingen på sin topp. Förhoppningsvis så spelar grahn lika bra oavsett vad han får betalt.

Framåt svartvita laget!!!!!
AIK Saywee
2012-07-15 14:02
Dagens GT har rubriker som ...

"Blåvitts nya skadehelvete"

... det är något som vi svartvita har haft flera år

"1-1 igår var åttonde raka utan seger"

... fortsätt så, så är snart svartvitt förbi i tabellen

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-15 13:55
Publiksiffran blir nog 5555 och de som ser matchen får uppleva 5 mål även om jag som vanligast tippar 2-0 till ÖSK som galen optimist.

Heja SPORT !!!
2012-07-15 13:54
@ÖSK Fans:

Inte första gången du eller om det är någon annan som skriver så. Hur menar du, står Grahn på lönelistan hos en sponsor till ÖSK? En sådan sponsor borde ju i så fall vilja använda honom i pr-syfte? Dessutom finns det skatteregler som talar emot just det. Ett företag måste nämligen kunna visa nyttan med de belopp man lägger på marknadsföring. Det är redan idag ett gränsfall för de belopp företagen i Team-ÖSK betalar. Med andra ord tror jag inte ett dugg på att andra betalar för Grahn än ÖSK. Att en utomstående skulle lägga ut privata pengar ser jag också som en utopi, för det är Grahn för gammal och man kan därför inte förvänta sig någon avkastning vid en vidareförsäljning.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-15 13:51
ÖSK-Karl//

Du kan vara lugn, Sjögren värvar in ett nytt affischnamn i form av en anfallare nu i när sommarfönstret öppnar :).
AIK Saywee
2012-07-15 13:48
@Miroslav kuba:

Ojojoj, du kanske får rätt, jag tror på en målrik match också ...

publiksiffran, tja, hur blir vädret i inlandet någon timme före match?

ÖSK´are verkar vara väderkänsliga och läser tabellen innan de beslutar sig för att betala för lite underhållning på Behrn Arena ...

Heja SPORT !!!
2012-07-15 13:44
@Bulten i Boo:

Nej, tycker spelarnas jättelöner i Europa är lika sjukt som det Grahn kostar. Enda skillnaden är väl att t.ex Zlatan bevisligen presterar i de klubblag han är i. Grahn var ju tänkt som affischnamn för att lugna fansen när Nordin såldes. Ett rejält feltänk anser jag.
AIK Saywee
2012-07-15 13:42
@Bulten i Boo:

Kanelbullar kan oxå vara gött, eller räkor eller annat ovidkommande ..

... talgoxen hälsar att vi vinner dagens match och han/hon har nästan alltid rätt !!!
Annons: