/fotboll/osk/forum/2570.aspx/fotboll/osk/forum/2570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-07-23 18:05
Bulten, vilket jobb Sköldmark berättar att han har är väl en sak, MEN det jag ifrågasätter är väl vad han har gjort för något sedan han kom till ÖSK. Jag vet inte!

GAIS-prylen behåller jag för mig själv, för den var inte rumsren!

Jag vill helt enkelt ha en bra sportchef till ÖSK och det är banne mig inte Sköldmark. Är sådant svårt att förstå?

Så är det bara, ur min synvinkel, sedan kan ni älta och rota vidare bäst tusan ni vill.
Örebro gatutsio
2012-07-23 18:04
Att Sjögren som uppsagd jobbar kvar med uppgift att sätta den nya organisationen i Ösk ,säger väl allt om hur kompetent VD och styrelse vi har
Börjar få nog av alla turer och häpnadsväckande saker som sker
Skicka Sköldmark till Brasilien på semester året ut
Örebro Bulten i Boo
2012-07-23 18:03
@"ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå):

Om du skriver ett pm till mig i fullständigt förtroende så kommer jag givetvis inte att bryta det förtroendet. Hur jag ska förhålla mig till det du i så fall i detta pm skriver har jag ju nu ingen aning om, dvs om det du skriver innehåller "bevis" eller enbart antydningar osv, men ett förtroende bryter jag aldrig, det ska du veta.
Örebro Bulten i Boo
2012-07-23 17:57
Sköldmarks jobb framgår väl rätt tydligt i bifogad intervju. Jag har försökt googlat och sökt och sökt och sökt på texter vilka skulle kunna förklara någon sorts tidigare "skandal" kring Sköldmark eller att han ens fått "sparken" (och inte slutat självmant och vänskapligt så att säga). Så länge det talas (ja, skrivs) i gåtor om detta så är det enbart påhittade rykten i min värld. Och så måste det ju rimligtvis vara. Annars kan man hitta på vad som helst om vem som helst, typ "ni skulle bara veta vad jag vet att Nisse Väppling gjort, men jag talar inte om det, men hemskt är det!"..
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-07-23 17:50
Bulten i Boo//

Jag kan skicka dig ett pm om Sköldmark om du garanterar inför detta forum att du inte skriver det här sedan?
AIK Saywee
2012-07-23 17:47
Bulten, problemet är väl att sommarpraktikanten inte gjort någonting egentligen, inte vad jag vet, men han har säkert lön från klubben, eller så har hans prestationer varit otydligt kommunicerade genom årens lopp.

Det han gjorde i GAIS, som gav honom sparken vill jag inte berätta om, det är riktigt skrämmande ...

... det måste väl för guds skull finnas en sportchef värd namnet som kan hjälpa ÖSK i framtiden?
Örebro Bulten i Boo
2012-07-23 17:40
@Saywee:

En ärlig och inte på något sätt insinuant fråga från mig (till alla o inte bara Saywee): Vad har Sköldmark gjort för "ont" för att hudflängas så på detta forum? Ärlig som sagt. Själv är jag fullständigt neutral och nollställd i frågan.
2012-07-23 17:36
Minatankar//

Eftersom det är du som skriver det så litar jag till fullo på att Tage inte var inblandad. Ber om ursäkt för att jag insuinerat det. Men jag var nästan bombis på att så var fallet. Men visst skulle det vara intressant att veta varför Sixten blev tränare istället för Claes och varför inte Erlingmark fick frågan om sportchefsjobbet före Sjögren? Erlingmark var tvåa på jobbet hos Elfsborg och hade/har vad jag förstår tagit jobbet hos ÖSK.

Godzilla/
Kan enbart hånle åt dig, du som anser att Sixten revotuionerat fotbollen i Örebro. Men på ett sätt har du rätt, ingen tränare kan visa upp samma rad av vinstfria matcher. Men det var ju inte det du menade.

Till er som känner mig: Som ni vet så har jag mycket goda kontakter med ÅFF. Tänk vad de har åstadkommit med sina oerhört små resurser i jämförelse med bl.a ÖSK. Betänk att de inte fått in pengar på spelarförsäljningar. Hur gör de bl.a då, jo i spelarkontrakten är det inskrivet att om de hamnar i SE sänks lönerna till just SE-nivå, det är anledningen till att det unga lag som senast var i AS nu är så duktiga. När 1 1/2 år är kvar på spelarkontrakten sätter man sig ner och förhandlar med dem klubben vill ha kvar. De som inte skriver under säljs för småpengar om så skulle vara fallet. De har enbart haft ett bosmanfall på en massa år. Det kan vi jämföra med ÖSK som haft två enbart med Alvbåge, resterande orkar jag inte ens räkna på, det första namnet efter Alvbåge som dyker upp är Porokara.

Skräckexemplet inom ÖSK är Wiken som själv fick tala om för Sjögren att hans kontrakt går ut om en månad (innan det nuvarande).

Ett annat intressant fenomem är ju varför Grahn till varje pris skulle värvas, på vilket sätt skulle hans attetyd ändras hos ÖSK i förhållande till de 111 andra klubbarna han varit hos? Vem ligger bakom en sådan idé hos ÖSK?
AIK Saywee
2012-07-23 17:34
Minatankar, 17:24,

mycket bra skrivet som vanligast !!!
Örebro Bulten i Boo
2012-07-23 17:31
@Godzilla Hårddisksson:

Godzilla!
"Det e’ inte lätt att va’ ödmjuk
när man e’ felfri som jag
Jag längtar så hem till min spegel,
ty jag blir vackrare för varje dag.
Och alla som ser mig vill ha mig
Jag e’ en sjutusan till man
Det e’ inte lätt att va ödmjuk
men jag försöker så mycket jag kan" hehe
Minatankar
2012-07-23 17:24
Namn: Godzilla Hårddisksson
Sänt: 2012-07-23 17:06 Ändrat: 2012-07-23 17:07:45
//
Det jag har emot är när man sågar människor efter fotknölarna och kallar dem vid saker som skulle innebära att man skulle bli fälld för ärekränkning vid en rättegång. Om man då döljer sig bakom en anonym signatur är det verkligen illa.

Alla människor har starka och mindre starka sidor. Allt är inte svart och vitt förutom detta Forum och ÖSKs matchdress förstås.

Om man lyfter det som är bra med ÖSK har man all rätt och också en "skyldighet" att framföra det som behöver bli bättre, om man gör anspråk på att vara en ansvarstagande medlem, aktieägare, supporter och partner/sponsor.

Nästan alla kritiker har valt att vara anonyma både här, på andra sajter, på bolagsstämmor, medlemsmöten och i Na. Jag, och några med mig, träder fram så ofta vi kan och står upp för våra idéer och synpunkter. Man riskerar att kritiseras för att vilja ha uppmärksamhet och makt, men det får man ta. Demokratin dör ut om människor inte kan vara öppna med sina åsikter.

När det nu är som det är, dvs att nästan alla vill vara anonyma, så hör det ändå till bilden att de som är kritiska till ÖSKs ledning uttrycker det under signatur. Vet att flera av dem framfört synpunkter direkt till ledningen, blivit utlovad förbättringar, men inte kunnat se dem. Det måste rimligen också vara ok att rikta sitt beröm och sin kritik till enskilda i ledningen såsom tränare, sportchef, vd och styrelseordförande på samma sätt som alla bedömer de som är på planen.

Om ledningen ser till att ha en bra kommunikation som är öppen, snabb, informativ och framåtsyftande, så skulle mycket av den kritik som nu riktas mot klubben lägga sig.
Örebro Lekiller
2012-07-23 17:23
Goodzilla/ Håller med! Förövrigt så är mitt ÖHC intresse lika obefintligt som det alltid har varit. Tror inte ja kommer kliva in i nya hockeyladan i vinter heller, oavsett profeten ÖSK Karls åsikter. Om de skulle ta över som Örebros största lag vore det en mardröm! Kämpa ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-07-23 17:19
Godzilla, fast så kallade officiella personer inom ÖSK för ju tåla lite skit efter vad jag sett andra skriva, det gäller både spelare, tränare och andra aktörer, attans vad de skrivits ned när de presterat dåligt, ojojoj vilka påhopp och dumheter jag läst genom årens lopp, främst beträffande en del spelare, fast en del är nästan befogat ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-23 17:09
Nordahl varnar ÖSK.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-23 17:06
Någon mer än jag som tycker att det är lite taskigt att namnge personer inom ÖSK och Spelarinvest om vad de ska ha gjort och inte gjort för att samtidigt själv vara anonym och hävdar att man själv är ÖSK:s enda räddning och slagits med näbbar och klor mot de amatörer som alltså "förstört" ÖSK:s blomstrande framtid?

Edit: stavning
AIK Saywee
2012-07-23 17:01
@Minatankar:

Tror du att han har sagt sanningen ...?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-23 16:55
Syrianska tappar,det är ett lag vi skall komma ikapp och det borde inte vara någon omöjlighet. GAIS kanske blixtrar till i och med tränarbyte men de måste verkligen vinna nästa match. Jag har nog inte gett upp det här ännu, framförallt inte när ett sjunkande IFK under Stahre gör anspråk på serien under.

På ett annat plan kan jag tack och lov konstatera att mitt hockeyintresse förblir iskallt, oavsett om det går bra eller dåligt för sportklubben. Fahlander HC intresserar mig inte nämnvärt.
Minatankar
2012-07-23 16:51
Känner Tage L. Har hört honom säga att han inte var inblandad i Lennart Sjögrens anställning.
2012-07-23 16:49
ÖSK-groda//

Helt ok! Fast tillsammans ser de åldersmässigt lika gamla ut ;)

Skitsamma, det som är illa är hur en blomstrande framtid slarvats bort, tur att mitt gamla Ishockeyintresse vaknat av Örebros framgång. Nej, jag är ingen medgångssupporter, har frusit i gamla ladan i matcher mot t.ex Kumla och sett ÖSK spela borta i SE mot lag jag t.o.m glömt namnet på, tänker på något i Göteborg när vi fick stryk på en lutande gammal arena med 3-0.
Örebro Ösk-groda
2012-07-23 16:34
Nu hittade jag Liljeson uppsatt som spelare i ÖSK....å det är 1972.....då var ju knappt sjögren född he he
Örebro Ösk-groda
2012-07-23 16:33
"ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)

En sak som du skrev som jag inte tror stämmer, det är att Liljeson å Sjögren spelade samtidgt...Tageson är 64 å Sjögren är 46......alltså 18 års skillnad.....har även kollat min lilla svarat bok (ÖSK-boken) å hittar inte de tillsammans någonstans....

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-23 16:10
Drygt en vecka kvar till sommarfönstret öppna. Det är tyst med rykten.

Vad händer? Har Sjögren något stort på gång, som lurar bakom hörnet?
2012-07-23 16:07
@Saywee:

Mr Milton 10.55:/
Tyvärr är det många som känner som dig, även jag. Redan 2010 insåg jag och även andra vartåt det barkade. Jag har slagits både på detta forum och internt med ÖSK, det vet många här. Jag var en av de första som hoppade av som sponsor när Sixten fick förlängt kontrakt. Vi har försökt att påverka via ett annat forum där vi litar 100% på varandra. Själv var jag ganska drivande till att starta Spelarinvest. Idén föddes hemma hos mig med en del dåvarande "höjdare". Ingen av dem då det begav sig, ej heller jag finns idag kvar i ÖSK:s styre.

Min första kraftiga reaktion var att man gav Sjögren sportchefsjobbet, under alla år har jag försökt luskat i vem i styrelsen som fick den idén. Ingen vill erkänna det, jag kan ha fel, men är ganska säker på att det var Tage Liljesson, de spelade väl även ihop i ÖSK.

ÖSK hade alla förutsättningar att bli en storklubb i Sverige, efter tvångsnedflyttningen vaknade Örebro, sponsorer stod nästan på kö och fotbollsfolket (fansen) brann för klubben. Vad gör då styrelsen, tar in en totalt omeriterad finne som var påtänkt som damtränare i KIF Örebro, jaja, lite överdrivet, men tipset kom därifrån. Samtidigt hade man gjort klart med Claes Eriksson från BP som gjort stordåd i den klubben och numera arbetar för SvFF.

En hop amatörer har förstört vår klubb, åker vi ut, vilket det mesta pekar på, så kommer vi inte i närheten av det som fanns efter degraderingen. Med största säkerhet tar det då lika lång tid som förra gången, minst tio år. Själv hade jag innan denna säsong inte missat en hemmamatch på utan att överdriva 20 år. Denna säsong har jag bara sett ÅFF, den matchen hadde enbart med jobbet att göra.

Jag har fått mycket skit och påhopp sedan mitten av 2010, men det var så enkelt att se var klubben var påväg, bara det att skicka Porokara ensam med Cabrera. Sedan kan man kolla styrelsen, visst järnladyn är poppis, men vad har hon gjort, samma sak med i stort sett samtliga övriga. Varför är det så fiiiint att sitta i ÖSK:s styrelse? Är det lika fint i SE?

Genom mitt arbete är jag mycket bekant med en person i Elfsborgs styrelse, vi talar ofta om att ÖSK ligger geografiskt med sponsorer, andra idrotter mm mycket bättre till än vad de gör. Skillnaden är styrelsen och sportchefen. Har tills nu inte haft någon uppfattning om VD Jan Karlsson. Men uppenbarligen måste det bli ett slut på att sparkade bankdirektörer hamnar hos ÖSK. Den förra "hästsvansen" höll på att sätta oss i kk, mannen innan (glömt namnet) från Swedbank hade drömmar om ÖSK i Europa där han satt på San Siro!

Detta spektakel som vi nu återigen går igenom öppnar upp helt för nya friska ÖHK, fast jag kallar dem för ÖIK ;). Nu upplever de det som ÖSK gjorde 2008-2009, sponsorer på kö och lätt att sälja årsabonemang.

Saywee/
Varför börjar jag då detta inlägg med dig. Jo, främst för att både du och jag vet varför Skölmark med rätta fick sparken ifrån Gais, då förstår du att det lilla hopp som fanns kvar hos mig försvinner. Sedan att med tanke på vår ålder får vi ställa in oss på att se ÖSK vinna SM-Guld eller Cup-guld ifrån himlen.

Återigen: Ni i styrelsen som såg till att Sixten fick nytt kontrakt, avgå omedelbart och ja Folk(öl), jag vet att du var drivande med det och mycket annat skit.
AIK Saywee
2012-07-23 15:16
Förbannade kommunikation eller ickekommunikation !!!
AIK Saywee
2012-07-23 15:11
Om det vore helt klart med Sköldmark, hade väl ÖSK´s officiella sida meddelat detta, eller har alla semester?

... och är det så att Sköldmark blir chef över Sporten, dvs sportchef i ÖSK, vetetusan om jag orkar mer ...

... det sista jag ger upp är dock hoppet !!!
Minatankar
2012-07-23 15:02
Namn: Sogen Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-07-23 14:38 //

Finns din källa på kansliet eller i styrelsen så blir jag verkligen förvånad.
I så fall skickar man ut en pressrelease och styr upp informationen.

Kan det verkligen vara så att någon i ÖSKs ledning sagt att det är klart
och offentligt med Sköldmark som ny sportchef?
Örebro Sogen
2012-07-23 14:38
Vadå är det bara jag som har hört att det är Sköldmark som "fått" jobbet? Då kanske det inte stämmer då, min källa sa att det redan var tillsatt och absolut inte hemligt längre.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-23 14:31
Sköldmark som ny sportchef? Jag tror och hoppas på att Urban Hammar blir ny sportchef.
AIK Saywee
2012-07-23 14:05
Är Sköldmark vår efterträdande och ende sportchef när Sjögren lämnar?

Tack och godnatt !!!
Örebro D´Artagnan
2012-07-23 13:35
Sogen // Skojar du om Sköldmark. Han fick ju sparken av GAIS för han inte kunde sköta jobbet där.
Det kommer skicka dåliga signaler till potentiella spelarförvärv !! Var är kravprofilen och meritförteckningen.
Annons: