/fotboll/osk/forum/2566.aspx/fotboll/osk/forum/2566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-07-25 08:47
@Boba fett78:

Tyder på intressa och engagemang för vårt ÖSK:)
Örebro Boba fett78
2012-07-25 08:13
Vet inte om det varit uppe men P-O Ljung följde ÖSK P97 från ÖSKs bänk i Elite Hotels cup igår.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban,bidragstagare
2012-07-25 02:31
Och Axen
2012-07-25 02:27
Avdelning missnöjda sponsorer
2012-07-25 00:55
Intressant att läsa Eyravallens referat från U21 matchen. Josef Ibrahim får klart högst betyg och känslan är väl att ÖSK är idioter om man dessutom släpper honom till Syrianska. Han verkar klart värd inhoppschanser i ÖSK.

Yasin och Lusse får relativt låga betyg. Särskilt den förstnämde som dock spelade på lite ovan position centralt.

Alimi blandar och ger.

Länktips: eyravallen.se/
2012-07-25 00:44
För övrigt finns det vissa parametrar som tala för ÖSK. Åtvid är vana att ingen tror på dem. Att motståndarna vill föra matcherna. ÖSK kommer inte vilja föra matchen. Man (gissar jag) kommer låta Åtvid spela en fotboll man inte f.n är bekväm med. Att föra matchen mot en köttmur som vill ställa om snabbt.

2012-07-25 00:32
@rirobban:

Jag säger inte emot dig när det gäller Boris som mittback. Jag ser bara hur Sixten och Peo agerat tidigare.

Det är irrelevant vad Wiktorsson var förra året. Det är vad han presterat i ÖSK och nu som tränarna ser på. Han provades i U21 med mindre lyckat resultat. Han har tränat vä back hela säsongen. När Berisha inte kunnat spelat tidigare har antingen Boris eller Haginge spelat där. Detta talar emot Wiktorsson.

Men visst, Peo kan överraska och spela Wiktorsson som mittback mot Åtvid. Han kanske vill behålla köttlåset framför mittbackarna. Inte vet jag vad som rör sig i hans huvud. Säger bara att parametrarna talar emot det.

Personligen hade jag flyttat ned Haginge till mittback och sedan dragit ned Grahn ett steg.
Örebro rirobban
2012-07-25 00:12
Urban,bidragstagare//

För att Boris är helt värdelös som mittback, laget läcker som ett såll med honom där. Wiktorsson har hoppat in som mittback ett antal gånger och gjort det bra. Hur han sedan gjort det i u21 har jag ingen aning om, men hans insatser i A-laget har allt som oftast varit bättre än övriga försvarare.

Wiktorsson var förra säsongen en av Superettans bästa mittbackar, tror inte det gått ur honom redan.

Haginge kan man också spela som mittback, även om det är ett dåligt alternativ. Men att spela Boris där, ja det är rent självmord och som att man vill förlora matchen. Mot Häcken borta räckte det att Boris spelade 10 min på den positionen innan det small till bakom Sandqvist. Jag sa till övriga jag tittade på matchen med att nu är det kört när jag såg att Berisha klev av och att man flyttade ned Boris.

Boris hade kanske fungerat ihop med Berisha/Almebäck eller liknande, men bredvid Wikström så blir det inte bara ett långsamt mittförsvar (mot allsvenskans rappaste offensiv i Åtvid), utan också otrolig osäkerhet och en lätthet för motsåndarna att hitta in mellan mittförsvararna.

Haginge och Wikström vet vi sedan förra året att det är värdelöst koncept. Därför (i brist av alternativ, och att jag tyckt han gjort det bra) så bör Wiktorsson spela bredvid Wikström. Jag vet att det inte blir så, men tror att fler än jag kommer att inse det efter matchen :(
2012-07-24 23:41
@rirobban:

Wiktorsson saknar rutin i AS som mittback. Han har mest tränat vä back hela säsongen. Han fick en halvlek som mittback i U21 tidigare och det gick inte särskilt bra. Jag vet inte på vilka grunder han plötsligt skulle hoppa in som mittback när t ex Haginge med större rutin från positionen finns tillgänglig. Liksom Boris med viss vana,
Örebro Karlstruum
2012-07-24 23:29
D'artagnan: Det jag mest tänkte på med den listan är att man kanske kan få låna in/köpa billigt Patrik Ingelsten. Verkar vara helt under isen men med P-O:s hjälp finner han kanske formen och glädjen för fotbollen igen. Då är han en riktig klassanfallare. Sen såg jag också att Simon Nurme har hållt nollan i vart tredje match (5 nollor). Säger kanske lite om vår värvning Chensinski? Han är ju en skön prick, men han håller ju inte riktigt, tyvärr. För inte skulle väl forumet vilja ha Nurme som förstemålvakt?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brodd
2012-07-24 23:26
Hoppas på detta lag mot Åtvid. Chencinski Anttonen,Wiktorsson,Wikström,Wovoah Bamberg,Haginge,Lumbana,Rama Holmberg Astvald
Örebro Brodd
2012-07-24 23:11
Örebro D´Artagnan
2012-07-24 23:06
Varför inte flytta hem?
Örebro rirobban
2012-07-24 23:00
Rent självmord om man ställer upp med samma mittförsvar och målvakt som mot Åtvidaberg hemma. Nej jag tycker Wiktorsson och Wikström vore de absolut bästa valet i denna match!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-24 21:17
Kanske en inlåning av Marcus Pode från Mjällby skulle vara något?

Pode är i frysboxen i Mjällby och vill ha mer speltid.
Örebro Urban, stämplar
2012-07-24 20:57
Har en känsla av att Lumbana får kliva ned. Peo drog ju även ned honom tidigare när Berisha fick utgå för några matcher sedan.

Hade varit roligt om ÖSK kunde ställa upp med någon forward snart i sina matcher. Jag förstår inte hur man ska kunna klara kontraktet utan forwards

Örebro Hertig_Karl
2012-07-24 20:50
Var nere och såg U21 idag. Förlust med 2-1 mot Jönköping södras dito blev det. Örebros mål gjordes av Simon Leonidsson (stavning?). Berger, Yasin och Ibrahim spelade ca en halvlek var. Wirtanen blev tvungen att byta efter en sträckning eller liknande.
Örebro D´Artagnan
2012-07-24 19:04
Startelva:

Sandqvist
Anttonen/Haginge, Wiktirsson, Wikström, Wowoah
Bamberg, Lumbana , Haginge/Berger , Rama
Kalle eller Grahn
Astvald

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-24 18:51
Ajajaj, Berisha missar Åtvidmatchen alltså. Då vill jag att Haginge flyttas upp och att Grahn spelar som defensiv mittfältare, samtidigt som Kalle Holmberg intar den släpande anfallar-rollen.

Lumbana gör sig bäst som defensiv mittfältare. Enligt mig.
Örebro D´Artagnan
2012-07-24 18:25
Berisha missar matchen på fredag
Örebro Sunnanlid (2013)
2012-07-24 17:54
@Saywee:

Tack! Stort like på den!
AIK Saywee
2012-07-24 17:50
Sunnanlid, du har alltid så intressanta, konstruktiva och djupgående diskussioner ;)
Minatankar
2012-07-24 17:49
För mig finns det tre viktiga aspekter när det gäller fotboll utan någon rangordning;

- att man får ta del av underhållande, spännande och teknisk fotboll
- att det finns profiler i laget som lockar och skapar stämning på sta´n och arenan
- att man når sportsliga framgångar och vinner matcher

Allt detta behöver man ha med både när man rekryterar och när man marknadsför ÖSK. Har inte sett något av detta sedan 2010.

Kanske kan Berisha bli en "hjälte" men det behövs också lokala profiler som t ex Nordin. Vi får hoppas att det ovanstående kan åstadkommas inom ett par år.
Örebro PELLE LKPG
2012-07-24 17:39
Enligt Kapten Blod blir det ingen Berisha mot Sockna.
Blir det Boris eller Hagge som ersätter?
Grahn som central mitt och Kalle som nr 10?
Eller har PO någon överraskning?
Till Saywee.. Jag har ställt mig samma fråga om bostadsort.
Men vi kan väl säga olyckliga omständigheter har fört mig hit.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-07-24 17:29
PELLE LKPG // Han missar tyvärr matchen. Se länk. Här är nog elvan Peo kör med utifrån detta:

Sandqvist
Anttonen, Lumbana, Wikström, Wowoah
Bamberg, Grahn (om han är frisk), Haginge, Rama
Kalle
Astvald

Möjligtvis att Hagge byter plats med Lumbana, men det tror jag inte. Och om Grahn är fortsatt skadad så kanske Berger får chansen från start.
Örebro Sunnanlid (2013)
2012-07-24 17:25
@Saywee:

Nämen så du säger! Inte finns det väl några som håller på med sånt här. :(
AIK Saywee
2012-07-24 17:16
Matthias69, jag har inte heller hittills lyckats med att besöka Kopparvallen och det blir inte så i år heller. Däremot klurar jag över hur länge Behrn har namnrättigheterna på stadens fina arenor? Tänk om vi så småningom kunde besöka hemmamatcher på "Guldvallen"?

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-24 17:12
PELLE LKPG, troligtvis köper du på plats, det brukar oftast vara på det viset ...

... men varför i herrans namn bor du i Linköping, när alla vill bo i Örebro?

Heja SPORT !!!
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-07-24 16:51
På fredag blir det första bortamatchen för i år. Tyvärr har det inte blivit någon bortaresa först nu p.g.a. arbetet. Men nu ska man äntligen kunna pricka av Kopparvallen från listan över obesökta arenor.
Örebro PELLE LKPG
2012-07-24 15:43
Funderar att ta mig till Kopparvallen för första gången och ge mitt stöd till ÖSK. Har bara bott i LKPG i drygt 40 år så det är kanske på tiden.

Om man vill stå i borta klacken. Ska man köpa förköp eller på plats?

För övrigt tror jag att våra mittbackar håller tätt bakåt och lyckas göra ett framåt.

Är det någon som vet hur Berisha mår.
Jag har inte sett några rapporter i NA, Eyravallen eller Kapten Blod.
Annons: