/fotboll/osk/forum/2557.aspx/fotboll/osk/forum/2557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-07-28 13:12
Matchen igår var min första bortamatch för i år och det var sannerligen inte någon dålig tillställning att åka på, trevlig arena förresten.

Jag hörde en väldigt rolig kommentar igår när vi gick mot bilen för att åka hem och det verkar som om det var en hel del Åtvidabergssupporters som var glada över att matchen slutade oavgjort och inte med förlust. ÖSK vände ju faktiskt ett underläge till poäng och det var väl andra gången sen P-O kom som vi lyckades med den bedriften.
Örebro Seniorkuban
2012-07-28 12:52
Gläder mig att se att Sandqvist får bra betyg, verkar varit en av de bästa - det behöver vi och jättekul för Jonas att han kommer igen. Alltid svartvitt!
AIK Saywee
2012-07-28 11:23
Grixx och pemo,

jag vill instämma i "hyllningarna" av Berisha, han kan blir hur bra som helst :)
Örebro pemo
2012-07-28 11:12
Att Wiktorsson skall vara tredjevalet säger inte så mycket om honom, mer om hur dåliga de andra är. Men, Hagge är ju egentligen back? Och Boris blev väl mer eller minddre tvingad i ett tidigare skede att skola om sig till mittback?
Rätta mig gärna, men jag har för mig att han fick gå ner sommittback under Juhlins tid. Eller var det Sixten som såg något?

Men om all tur i världen gör att vi klarar oss kvar, så hoppas jag på Berisha och Wiktorsson nästa år. ( trots allt ). men då kvarstår problemet med ytterbackar. Anttonen håller nog, emn Sammy är väl inne på slutet?

Man skall ju inte spekulera för mycket, men jag undrar hur många mål Wille hade gjort igår med samma lägen som Bamberg och Yasin?

Så, nu blir naturligtvis den stora frågan: Var spelar Grahn? Om han spelar?
För jag tror inte att både Grahn och Alimi spelar samtidigt. Vi måste ha en ful spelare också. Eller kan Grahn göra som Hagge?
Fast mot Mjällby vore han väl gjuten. Grahnen alltså.
Örebro Grixx
2012-07-28 10:31
När Alimi klev in blev det ett stabilare spel. Han vågade hålla i bollen några sekunder mer än de andra och det spred sig ett lugn. För snabbt och hafsigt innan.

Åtvid insåg också plötsligt att det vara fara å färde om Alimi fick skottmöjligheter. Det gjorde deras försvar något nervösare och öppnade för möjligheter ytterligare. Han har tidigare spritt bollarna lite chansartat när det istället var vi som var bollhållare under våren.

Kanske hade han tidigare en viss otålighet med en önskan att skapa något, nu tippar han över mot att vara den som lugnar upp istället. Så skönt om han skulle kunna fortsätta så resten av hösten.

...och Lumbana måste vara på tårna på ett helt annat sätt än igår. Två galna pass som var hårsmånen från att kosta oss lika många mål...men det är nog Grahn som går in där nästa match. Lumbana blir hårdare, klokare och bättre spelare av den erfarenheten.

Sammys räddning med fri åtvidspelare satt fint på näthinnan!!! :-)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-07-28 09:04
Mycket bra kämpainsats av Sportklubben igår.

+++ Sandqvist
++ Alimi
+ Wikström
- Lumbana

Örebro Sogen
2012-07-28 08:38
Wiktorssons första 25 var riktigt darriga, gick bort sig några ggr. Sen spelade han upp sig. Astvald bra när han får löpbollar men man blir så frustrerad på hans fruktansvärda känsla i mottagningar. Yasin (som inte spelade släpande, han var forward bredvid astvald) gör en riktigt bra match. Dåligt och ivrigt ibland men detta är grabbens första allsvenska start. Yasins insats lovar gott. Lumbana sämsta match på mittfältet, 2 riktigt grova indianare på egen planhalva när han försökte spela hem till backlinjen. Rama är det samma kille som i våras?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-07-28 08:31
@Grixx:

Instämmer !
Örebro Svartvitt forever
2012-07-28 07:25
Man gick trots allt och la sig med en positiv känsla, tycker jag. Trots att det bara blev en poäng, vilket vi i vårt läge aldrig kan nöja oss med, betydde det desto mer att vi återigen reser oss trots underläge. Vikten av detta trendbrott i två av de senaste matcherna nu kan nog inte överskattas - förut var det liksom kört om motståndarna gjorde första målet.

Jag tror också att grabbarna följde Peos gameplan rätt perfekt, låta Åtvidaberg äga mycket boll men komma i hypersnabba och hyperfarliga omställningar. Lite bättre effektivitet så hade vi gjort minst två mål i första halvlek.

Extra kul också att det lossnar för Astvald. Jag är också glad för att Yasin äntligen får göra en hel match. Han skapade mer under denna match än Grahn gjort de senaste fyra. Lite bättre skärpa i avslutningarna så blir han bofast i startelvan.

Sen håller jag med om att Wiktorsson gör det bra, men nog måste väl karln banta minst tio kilo? Han är ju allsvensk fotbollsspelare, för tusan! Övervikten måste ju påverka startsnabbheten.
Örebro Miroslav kuba
2012-07-28 01:48
Hemma från Åtvidaberg 1-1 får anses som klart rättvist!!!! en bra match som ger hopp om framtiden!! Sandqvist gör sin klart bästa match i ÖSK tröjan !! Men från nu så duger det inte med 1 poäng om vi ska fixa detta . KROSSA MJÄLLBY !!!!
Örebro Urban,bidragstagare
2012-07-28 01:05
@Grixx:

Det visste jag, Redan före AS startade ;0)
Örebro Grixx
2012-07-28 00:55
Urban// Berisha är den stora skillnaden i truppen mellan vår och höst och är en märkbar förbättring i försvar...och anfall.
Örebro rirobban
2012-07-28 00:54
Wiktorsson visar att han är vårt tredje bästa alternativ som mittback. Ska absolut spela där om Wikström eller Berisha missar en match av någon anledning. Tur att PeO gick på Wiktorsson. Kan lova att Boris eller Haginge bredvid Wikström hade betytt minst underläge med 3-0 i paus. Jag var på plats och upplevde Wiktorsson följsam, placeringssäker, bra på huvudet. Missade markeringen någon gång, men i det stora hela var han väldigt bra. Har undrat länge varför man inte spelat Wiktorsson som mittback, nu lär han få fler chanser.

Dessutom blev Wowoah petad som hörnläggare för första gången på länge. Wiktorssons hörnor är bra hela tiden.

Yasin imponerade också. Men nu jämför man med Grahn, och han har ju varit helt värdelös på den positionen. Jag hoppas Yasin spelar kvar som släpande anfallare nästa match och att Grahn petas ut på bänken. Vi behöver spelare som vill något, det ville dagens spelare!

Grymt väder, grymma omställningar, grymma segerchanser, grymt dåliga avslut från båda lagen, men en grym resa :)

Nu tar vi Mjällby!!!
Örebro Seniorkuban
2012-07-28 00:50
Har inte haft möjlighet att följa matchen men är verkligt glad över en pinne! Och kul att NA berömmer Kubanernas decibel - tack till alla er tappra som åker på bortamatch.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro D´Artagnan
2012-07-28 00:48
pemo // Att Wiktorsson och Wikström blev synkroniserade och samspelta på 20 min är inte dåligt
Helsingborg Pessimisten, f.d.R.
2012-07-28 00:38
@Valderinho:

Inte för att vara den som är den, men varför inte byta till en riktig gräsmatta istället?

Lycka till, hoppas ni reder ut det till slut!
Örebro pemo
2012-07-28 00:36
Hej. Gör bara ett kort gäsp-spel.
Hoppas att vi snart får en riktig forward. Att missa chanser som Yasin och Bamberg gjorde idag är otroligt. Men jag är glad över poängen och hoppas att det vänder nu. Men jag förstår nu varför Wiktorsson inte ha tagit plats tidigare. Hans första 20 minuter var ju rena hönsgården. Så det är nog trots allt ganska stor skillnad på superettan och allsvenskan.

MEN, det är inte läge att klanka på spelarna. Sankan gjorde ju faktiskt riktigt många bra räddningar. Målet kan han väl knappast lastas för. Sen såg man vilken skillnad det är med en playmaker på mitten. Antagligen var detta sista matchen där både Hagge och Boris spelade samtidigt. Det måste finnas någon på mitten som kan hålla i bollen också.

Hoppas att resten av omgången går vår väg. Skall för en gångs skull hålla hårt på IFK G , Häcken och MFF. Och det är inte ofta.

Men nu fortsätter jag med semestern.
Örebro Urban,bidragstagare
2012-07-28 00:34
@bison-Karl:

Jo så är det definitivt. Men känslan är också att man tar fasta situationer på mycket större allvar och skickar in/upp betydligt mer folk än innan.

Tidigare upplevde jag att ÖSK på fasta gick mycket på slentrian och att det var mer planlöst. Wovvens två uppsträckta händer kunde betyda precis vad som helst.

Men visst har vi med Boris och Berisha fler som kan hota i luften. Vi har i Bamberg också fler som kan slå bollarna. Kommer dessutom Haddad tillbaka blir vi riktgit farliga på fasta

Men å andra sidan hade Sixten tillgång till princip samma material. Och Peo har vilket fall förstått att om man som lag skapar få avslut/mål blir fasta så oerhört viktigare.

Fråga: Jag hade ingen möjlighet att följa matchen ikväll (mer än resultatmässigt i mobilen). Är nyfiken på hur Wiktorsson och Yasin skötte sig? Någon som kan ge ett betyg?

AIK Saywee
2012-07-27 23:18
Ni kan skriva vad fan ni vill och håna våra spelare bäst tusan ni orkar, men det är ingen riktigt support !!

Jag ger inte upp förrän domaren blåser av matchen, jag tror på och supportar Per Ola Ljungs svartvita eleganter så länge jag orkar :)

I kväll blev det en pinne, godnatt några jönsare och alla andra härliga goa supportrar.

Heja SPORT !!!
Örebro zxcv
2012-07-27 23:03
Ehm, jag tycker egentligen inte att jag har någon anledning att förklara mig men jag skrev h*ra (okej, jag cencurerar då...) över situationen. Tro mig jag kunde ha valt något mycket grövre om det är någon tröst för de känsliga.

Den efterföljande kritiken om Boris har inget att göra med ovanstående.

Fram tills 75e var allt riktigt uselt och så upprepar sig samma scenario för 10e gången iår, precis efter avspark.

Kolla in på vissa andra lags forum efter en skitmatch. Där mina herrar kan vi snacka låg nivå.
AIK Saywee
2012-07-27 23:03
@munken:

Kul att du är glad i kväll och kan skratta, hahaha :)

Det är å andra sidan skillnad på hån och kritik!

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-27 23:00
@Valderinho:

Detta ord har inget med fotboll att göra öht, så vitt jag vet (eller tror?), som svartvitt supporter :)

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-27 22:33
Alimi nöjd med comebacken.
Örebro munken
2012-07-27 22:23
Hahha. Skön dubbelmoral härinne. Samma personer som i det närmaste verkar besatta av att håna/kritisera grahn blir upprörda när andra kritiserar "fel" ÖSKare. Lite självrannsakan skulle inte skada. För övrigt kan jag hålla med om att grahn dragit på sig för mkt gula samt presterat dåligt de sista matcherna. Tyckte dock i våras att han tillhörde de bästa ÖSKarna även om konkurrensen inte var den bästa.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-27 22:22
Sistaplatsen är ett minne blott.

Första delmålet, en kvalplats är inom räckhåll. Nästa delmål är att komma över kvalsträcket. Slutmålet är allsvenskan 2013.

Vi kommer klara det.

Heja SportKlubben!
Åtvidaberg Special Brew
2012-07-27 21:48
@Conjuration:

Man kanske kan säga som så att ett resultat alltid är rättvist men inte alltid logiskt. ;)
Örebro D´Artagnan
2012-07-27 21:48
kenya // Du kan kritisera alla spelare genom att sätta betyg elle att skriva vad du tycker på forumet.
Örebro Valderinho
2012-07-27 21:44
Saywee@ Han skrev h*ra över det insläppta målet, inte om någon spelare.
AIK Saywee
kenya, vad, vem eller vilka tränar den envise?

Eller vad pysslar han med?

Älta !!!
Örebro Conjuration
@Special Brew:

Dubbeledgadfråga. Svar ja dock, oavgjort är alltid rättvist eftersom det innebär att bägge lagen får lika mycket poäng vilket innebär att ingen medverkande part blir diskriminerad sett till poängutdelning därav rättvis fördelning = rättvist resultat.

Sedan kan man tjafsa om ifall man har 10 skott på mål och 70% av bollinnehavet och motståndarlaget bara parkerat bussen framför målet och lyckas komma undan med 0-0 så är det ett orättvist resultat eftersom det ena laget "var bättre och förtjänade mer än oavgjort (dvs. 1 poäng)".

Men det innebär efterhandsfaktorerna "om" och "men", med den logiken så skulle även Sverige vara nuvarande OS, VM samt EM mästare eftersom "om bara vi vunnit allt..." vilket speglar matchbilden på just de sammandrag som var aktuella.

Med all fakta i hand så är det lätt att vara efterklok eller analysera, sett till all tillgänglig fakta så kan man då generellt se vilket lag som varit bäst och visat tendenser till en mer moralisk seger eftersom de var mer värdiga.

Men när slutsignalen ljuder så spelar det ingen roll hur många stolpträffar man haft, det enda som är väsentligt (fakta) är resultatet på tavlan, på tavlan så existerar inga om eller men utan just nu nämna oavgjort.

Resultatet är det enda som är relevant i poängskörden eftersom man inte får poäng i dagens system av X stolpskott. Därmed sagt att det då skapas ett rättvist resultat eftersom ingen förlorar, ingen lämnas utanför eller ingen blir särbehandlad i form av utgivning vilket är samhällets svar på rättvisa.

Jag tycker att oavgjort var rättvist, inte sett till matchbilden utan sett till resultatet. Vill man vinna så får man mer chanser under 90 minuter sett till att domaren gjorde KANSKE ett enda misstag som inte ens är säkert?
Annons: