/fotboll/osk/forum/2556.aspx/fotboll/osk/forum/2556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2012-07-29 16:20
Saywee
Jadu fick jag välja mellan Grahn och bedoya i detta läge vore ju valet enkelt. Uppenbarligen skiter ju Ale i sportklubben men vi vet ju att vi skulle få in lite jävlar anamma och kämpatakter som skulle gynna oss oerhört i bottenstriden i detta läge.

Detta måste ju bara varit något som ÖSK försökt lösa på något sätt, om han nu ändå kan tänka sig att gå tillbaka till AS, eller nöjer man sig med Grahn som spelar lite när han känner för det plus två mittbackar som våra bästa mittfältsalternativ?
AIK Saywee
2012-07-29 16:10
Pengarna pratar :(
AIK Saywee
2012-07-29 16:08
@Dejmon:

Han vill inte bo i Örebro?
Örebro Dejmon
2012-07-29 15:46
Seventhstate
Han är sämst på allt. Hoppas ni inte värvar
Örebro Dejmon
2012-07-29 15:45
Bedoya på väg till heif? Fan
Helsingborg Seventhstate
2012-07-29 15:42
Vad har ni att säga om Alejandro Bedoya? Hans styrkor och eventuella svagheter på plan?
AIK Saywee
2012-07-29 15:08
Karlstruum, 14:47,

glömde skriva, men åter ett mycket bra inlägg från dig !
AIK Saywee
2012-07-29 15:07
Förresten, är det någon som vet vad den envise lilltomten gör nuförtiden?

Sommarvädret är för bra för att försöka leta upp sådana "nyheter" från en hemlig klubb ...

... men jag hejar dock fortfarande på SPORT, det har jag nästan alltid gjort :)
Örebro Karlstruum
2012-07-29 14:47
Har nu äntligen sett matchen i sin helhet. Oerhört fint mål där två yttrar samarbetar mitt i plan (fria tyglar det) och Astvald som ser ut som en skyttekung i avslutet. Dessvärre ser han inte ut som det i ett senare läge när han gör bort Tom Pettersson två gånger om och gör ett ytterst mediokert avslut. Men riktigt snyggt innan och har han hittat rätt nu? Nu när han hade en löpvillig kille bredvid sig istället för Grahn så såg man större potential i anfallsspelet.

Sen med Alimi in så visar det ju att det är så vi ska spela. Antingen Grahn eller Alimi med Hagge/Lumbana bredvid sig. Helst skulle jag nog vilja se Grahn och Alimi tillsammans men vet inte om vi vågar det i vårt prekära läge vi har. Förstod inte alls alla sågningar på Lumbana för jag såg endast första halvlek först, men sen när jag såg andra halvlek så förstår jag varför. Han kom helt fel i andra halvlek och det är lite orutin kanske. Bra byte av P-O där men tycker inte att man ska glömma Lumbanas första halvlek då han ändå var en av de bättre i svartvitt.

Gott att se Sankan också, han kanske inte är så dum ändå?
Örebro Sogen
2012-07-29 14:28
Lite komiskt att han som skrivit efter match rapporten mot Åtvidaberg tror att Astwald lirar ute på en kant.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-07-29 14:18
@kenya:

tomtarna är väl kvar i klubben ett litet tag till, eller?
Örebro Grixx
2012-07-29 14:01
kenya// Bara för mig att instämma;-)
Örebro kenya
2012-07-29 13:16
tomtar...
Örebro Sogen
2012-07-29 11:52
Valderinho Sundin är nog ett av de bästa forwards bi kan få som är realistiska. Pode är väl oxå realistisk och etablerad men inte är han direkt en pålitlig målskytt mer än yttr å astvaldtyp. Sundin är en snabb forward som har kloka löpnigar
AIK Saywee
2012-07-29 10:15
@Rasberg:

Instämmer med dig till 100%

Du skriver inte ofta, men detta inlägg var en utmärkt fullträff !!!

Per Ola Kung :)

Nu finns ändå chansen till allsvenskt kontrakt 2013 .........
Örebro Grixx
2012-07-29 09:49
Tränare kommer tränare går..älskade ett tag för att sedan önskas/hatas bort...
Örebro Rasberg
2012-07-29 09:11
Det ska bli väldigt intressant att se vilka spelare som P-O vill ha in i aug. Han har nu gjort mycket bra resultat med en trupp som han själv inte varit med och byggt upp. Han vet nog exakt vilka spelare(typ av spelare) som han vill ha. P-O är en guldklimp enligt mig. Herregud vilken skillnad mot tidigare tränare(plural).
Örebro Conjuration
2012-07-29 02:08
@Valderinho:

Låter nästan som att du beskriver Grahn ;)

Tycker att Sundin alltid kämpar, ettrig jävel. Hade gärna sett han hos oss dessutom är han en av få realistiska alternativ (såvida man inte vill värva från Panama)
Örebro Valderinho
2012-07-29 00:45
@Sogen:

Ska vi hoppas på en målsumpare, en som inte kämpar, gnäller på domaren och är slö. Nej tack! Hellre en spelare som är hungrig och som vill något med fotbollen.
Men Sundin? Nej han är den siste jag skulle välja..
Örebro D´Artagnan
2012-07-28 23:05
pemo // Det är bara att se på vad ledaingen presterar, t exi form av välbalanserad trupp, duktiga spelare, ,,,,
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 22:24
@Benny Böckling(Bort med Wirtanen!):

Man får se till insatsen utan boll. Det är därför han spelar. Såg inte matchen själv dock.
Örebro Grixx
2012-07-28 22:17
Enligt Mittåt verkar det som om att ÖSK kommer att få in resterande 1.5 milj för Bedoya.
AIK Saywee
2012-07-28 22:02
"Hade han skadan redan när han kom till ÖSK?"

Urban,

kanske så, vem vet, hemlig kille i hemlig klubb .....
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-28 22:01
Boris förtjänar kritik... Visst, i första halvlek slog han några fina passningar men det väger ju verkligen inte upp hans stundtals bedrövliga passningsspel både i första men framförallt i andra. Skandal om inte Grahn eller Alimi startar bredvid Haginge mot Mjällby
Örebro Bonaventure Maruti
2012-07-28 21:57
Urban /

Sidleds Boris satte iallafall sina medspelare i kontringslägen och inläggslägen :)
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:55
@Bonaventure Maruti:

Precis, både till höger och vänster. Sidleds-Boris ;0)
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-28 21:55
@Saywee:

Hade han skadan redan när han kom till ÖSK?
Örebro Bonaventure Maruti
2012-07-28 21:28
Tycker Boris har fått för mycket kritik för matchen mot Åtvid. Visst han hade sina indianare. Men i första halvlek var det han som spelade loss i stort sett alla kontringslägen och fördelade bollar på ett bra sätt både till höger och vänster. Det får man inte glömma.

Jag tror på Boris! Jag tror på ÖSK! Forza svartvitt!!
AIK Saywee
2012-07-28 21:21
@Urban,numera tjuv:

Fast Grahn fick spela lårskadad, fast det kanske han inte berättade för den envise?
AIK Saywee
2012-07-28 21:20
Vill varna speciellt känsliga personer för att läsa detta inlägg!!!

Scrolla i stället, för det handlar om Grahn igen och jag hoppas att ni inte uppfattar det jag tänker skriva som ett hån, utan lite av kritik i stället,

Innan han var klar för ÖSK var jag faktiskt tveksam, men efter några matcher i vår kära klubb trodde jag att det skulle bli ganska bra, nu är jag åter en tvivlare.

Idag skippade jag GT, eftersom de sällan skriver något om vad som sker i Allsvenskan öster om Vättern, däremot hade Expressen en hel sida om ÖSK med bl. a. rubriken ...

Tobias Grahn har mörkat en lårskada under hela våren.

"Samtidigt väntar ett stentufft schema för Örebro - utan löfte att stjärnan är tillbaka

Grahn mörkade lårskada för tränaren: "Överaskade mig"

Han har tidigare inte berättat detta för Per-Ola, som blev förvånad ... men efter tunnlingen blev det väl ett utmärkt läge?

Vad är det för himla stil, jag menar att äventyra sin egen hälsa och klubbens prestation, jag tycker faktiskt att det är ganska dåligt av vår diva !

Jag hejar ju på SPORT !!!
Annons: