/fotboll/osk/forum/2554.aspx/fotboll/osk/forum/2554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
HIF2011
2012-07-30 11:34
Är han offensiv spelare eller defensiv? nej har inga minnen av den matchen haha;)
Örebro Tvetov Nato
2012-07-30 11:29
@rirobban:

Smygtränade han med ÖSK? På riktigt?

Känslan jag får när man läser Arnors svar är att han inte vill vara taskig och svarar diplomatiskt. Men om chansen finns på riktigt vore det helt fantastiskt.
Någon som har koll på hur han presterade innan skadan i AEK?
Örebro rirobban
2012-07-30 11:23
Eftersom Eidur Gudjohnsen ska ha provspelat för ÖSK i vintras (i smyg), så antar jag att en övergång är närmare än vad vi tror. Och kommer han och håller sig hyfsat skadefri, då kommer vi klättra i tabellen :)
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-07-30 11:07
Nu snackar vi...
HIF2011
2012-07-30 10:51
nu ska tydligen Bedoya vara klar snart för oss. någon här inne som vet var för speltyp han har? vilken pos spelar han ens på mittfältet? .. hoppas ni håller er kvar i år =)
Örebro Stelig
2012-07-30 10:31
blir detta med Eidur av så var det nog bra att ha Sjögren iallafall.. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-07-30 10:28
Jag ser gärna att ÖSK vartannat eller vart tredje år värvar ett mycket känt namn typ Olof Mellberg eller Eidur Gudjohnsen för att hela tiden bygga på ÖSK.s goodwillvärde och naturligtvis sportsliga värde. Vidare tror jag på en ännu större satsning på talanger i regionen kompletterat med några väl scoutade nyförvärv från andra svenska regioner och från andra länder, typ Berisha.

Jag skulle vilja se en sådan värvningspolitik och att man håller sig till den.

Detta är fråga om tre saker förutom att spelarna vill spela i ÖSK;
1) En uttalad strategi från klubben
2) Att man skaffar sig den organisation och de kontakter som krävs för att genomföra planen.
3) Pengar.

Jag skulle vilja se att man inte bara tar detta som självklara ord utan att man har en mycket kvalificerad plan som man konsekvent håller sig till. Det skulle i så fall ge höga effekter inom 5 år och vara ett realistiskt sätt att vinna SM på, till skillnad från nuvarande politik som innebär att man byter ut hela lag, inkl de bästa spelarna.

Till bilden hör naturligtvis att binda upp de viktigaste spelarna i nya långtidskontrakt minst 2 år innan det nuvarande löper ut.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-30 10:06
Eidur Gudjohnsen till ÖSK? ”Möjligt” enligt pappa Arnor.
Örebro Grixx
2012-07-30 08:52
Mörk säger till NA att uppgifterna om Bedoya är väldigt överdrivna och att H-borg är en av många spår. Alternativ ska finnas i skandinavien som övriga Europa.

Att Bedoya inte spelade i söndags ville han inte gå in på.

Pokerface måste Mörk ha vid alla affärer och håller tyst om det gagnar affären och läcker om det är bättre. Vi får väl se om han och Bedoya vill ha slantar direkt eller om H-borg är perfekt som fönster för en större vinstlott. Bedoya kan ju allsvenskan och vet att han passar bra in.

Hans landslagsplats lär kanske inte vara så aktuell om han ska harva i en lägre division och det lär vara en aspekt han värderar in. Rent lönemässigt kan det fortfarande vara bättre där han redan är gentemot lönen i tex H-borg.
Örebro Conjuration
2012-07-30 02:11
Ja iofs, bra poäng där Kajanus. Bra även för AS
Örebro Kajanus
2012-07-30 01:52
Jag hoppas Bedoya hamnar i Helsingborg, det vore kul att återse honom i Allsvenskan och jag unnar honom ett bra lag att få göra comeback i.
Örebro Dejmon
2012-07-30 01:33
Har ÖSK haft kontakt med HeIF om Sundin eller inte, förhandlas det? nån här som vet? Och hur skulle han passa in isåfall? Helsingborgarna säger han inte direkt är nån frälsare men en bra anfallare med allsvenska mått mätt.

Kan han panga in en 5-10 mål för oss i höst eller göra nått annat vettigt?
Örebro Conjuration
2012-07-30 01:32
ahh, Kim Olsen, jag totalt älskade Kim. Han gick alltid in 100% i alla dueller, totalt orädd vår danska dynamit. Både Kim & Haddad har varit klockrena värvningar (även om just Haddad haft skadeproblem...).

Minns den gamla goda tiden när Porokara, Kim & Basse hade lekstuga :)
Örebro rirobban
2012-07-30 01:18
Sitter och drömmer mig tillbaka till tiden då vi hade en grym målskytt med grym inställning. Kim Olsen, ingen vidare teknik, men att göra mål kunde han :) Samtidigt tänker jag tillbaka till 2009 och 2010 då sportklubben spelade mycket vacker fotboll. Tänk vad allt kan ändras så fort, även om jag tror att Ljung kan bygga upp något bra nu så är nedflyttningsrisken ändå väldigt överhängande.

Får vi se några nyförvärv på planen mot Mjällby? Halmstads Islänning skulle sitta mumma i anfallet, men tror nog HBK gärna har kvar Superettans skyttekung.
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-30 01:06
@Dejmon:

Önskar som dig men det känns lite långsökt att han skulle ha sagt Örebro men hört Helsingborg..
Örebro Dejmon
2012-07-30 00:30
"– Bedoya sa i fredags att det fanns en möjlighet för honom att gå till Helsingborg, tror jag att det var. Jag försökte övertala honom att inte göra det men det ser inte ut som att jag var framgångsrik, säger Rangers tränare Ally McCoist till Sky Sports"

"tror jag det var". Kanske var det Örebro ? I wish
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-30 00:27
@Sogen:

Problemet är ju bara att en jävla massa andra också ser att han håller då. Ok, med sin historik kanske han inte är så het. Men hel och skadefri är han en jävla tillgång.

Men min fundamentala invändning är att man inte sätter sig med Patrik i sådana fall och säger att man vill avvakta för att se om han håller. Peo kommunikation men en nivå upp. Allt handlar om kommunikation. Inte konstigt att spelare inte vill till ÖSK
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-30 00:25
@widemarsh:

Man kan tycka att det borde funka så. Om ett företag köpen en bil från en bilfirma och sedan konkar utan att bilen blivit till fullo betald så känns det rätt fel att inte bilen återgår till ursprunglige ägaren.

Men ok. Vi snackar människor och fotboll här. Får ÖSK sina pengar kan de inte göra några anspråk antar jag. Och vilket som vore det fel att tvinga in spelaren i ett lag han inte vill vara i.

Örebro Dejmon
2012-07-30 00:17
@D´Artagnan:

Folke's företag är huvudsponsor. Vi behöver nog stålar om vi ska värva eller? Har han förresten blivit dömd än för det där?

Vakter. Dom hade säkert gjort sig förtjänt av en örfil eller vad det var. Han får väl avgå om han blir dömd och ge fan i power-point presentationer.
Örebro Dejmon
2012-07-30 00:08
Widemarch
Han bryter bara kontraktet verkar det som för dom blev nedflyttade. Så han blir free agent eller vad det heter. Men Rangers (eller konkursförvaltarna) har ju sagt att vi ska få pengar. Nån gång?
Örebro widemarsh
2012-07-29 23:15
Hur funkar det om Bedoya skulle gå till Helsingborg (gud förbjude), samtidigt som ÖSK inte har fått betalt av Rangers? Tycker ÖSK fortfarande borde "äga" Bedoya så länge Rangers inte har betalat det överenskomna priset, men så funkar det antagligen inte i fotboll.
Örebro Sogen
2012-07-29 23:09
Man vill nog se att Antonnen kropp håller hela hösten innan man förlänger hans kontrakt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-29 21:34
Man kan ju fråga sig varför man inte satt sig ned med Antonnen och diskuterat fortsättningen? Man kan ju föreslå en tudelat kontrakt beroende på utfallet efter säsongen. Eller säga att man vill avvakta eller vad som helst.

Allt är som vanligt alltså i ÖSK och med Sjögren.

Örebro Conjuration
2012-07-29 21:26
@kenya:

Så länge inte Brunet Hay Pino blir VMs bästa målskytt så är det chill ;)
Örebro Conjuration
2012-07-29 21:23
@Saywee:

Jag är glad över att du frågade Saywee. Har varit ganska hängig ända sedan förlusten mot Gefle och har sen dess bara blivit mer deppad av den senaste tidens matcher mot Häcken (som inte ens blev trimmad) och nu senast mot Åtvidaberg där jag tycker att det var riktigt dåligt och att en vinst var närmast väsentlig för min mentala hälsa.

Jag minns hur bra jag mådde efter matchen mot Malmö FF. Jag gick ut bland Blekinge skärgård i bar överkropp, vinkade hoppfullt mot alkoholpåverkade tonåringar. Jag mådde så bra att euforin av 3 poäng långsamt smekte min själ till harmonisk extas.

Det var tider det Saywee
Örebro kenya
2012-07-29 21:22
Bengtson målskytt mot Spanien...
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-29 21:21
@Conjuration:

Även Elfsborg har väl högre attraktionsvärde och det är ingen särskild attraktiv stad. Jag tror att det viktigaste är att klubben är en toppklubb med kontinuitet som topplag. Proffsigt skött, mycket publik och bra lön.

Att det sedan finns features som nära till kontinenten, trevlig stad, havet osv ger ju bra bonuspoäng och är utslagsgivande mellan två likvärdiga klubbar kanske. Men om HeIF varit ett lag på dekis tror jag det är tveksamt att bra spelare vill dit. Trots den fina staden.
AIK Saywee
2012-07-29 21:16
@Conjuration:

Du är nog som du skriver, inte helt frisk, hur mår du din stackare?
Örebro Conjuration
2012-07-29 21:16
Säger som Zlatan fast angående Bedoya som ytter. Har man en Ferrari så ska man inte behöva köra den som en Fiat.

Zlatans sade egentligen "du köpte en Ferrari men kör den som en Fiat". Redigerade lite för att det skulle passa bättre in i min text.

Iaf, Coca Cola ska serveras kall, Riktiga utemöbler är gjorde av trä & Bedoya ska spela centralt - det livets 3 givna faktan.
Örebro Urban,numera tjuv
2012-07-29 21:15
@Matta:

Fast Bedoya var väl rätt priviligierad av Sixten (till slut efter andras skador) så jag har svårt att se att Sixten skulle ha varit ett hinder. Om han inte ogillade honom personligen förstås
Annons: