/fotboll/osk/forum/255.aspx/fotboll/osk/forum/255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Eyra
2017-04-03 14:06
Tråkigt nog känns det som att Wall of fame har blivit lite för enkel för att ta en plats på – tycker ärligt talat att det redan var för många på listan innan den nya omröstningen. Spelare som gjort några säsonger och trotjänat klubbmärket betyder per automatik inte att man blir en legend, i mina ögon är det bara fyra-fem namn som kan ges den statusen.
Orvar, Nordahl, Kuba, Dala, Arnor och Anders Karlsson skulle räcka.
Örebro Köööömla
2017-04-03 13:55
Äntligen premiär! Matchen slutar 2-0, Kennedy står för båda målen inför 7500 åskådare. Kom igen Sportklubben!
Örebro T8
2017-04-03 13:52
Brunsborrare Men det brukar följas av ett april april...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2017-04-03 13:16
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-03 12:57
@Minatankar:

Samtidigt är det då rätt svårt att skämta 1:a april om aprilskämtet måste åtföljas av ett smiley ;0)
Örebro Vinnartradition
2017-04-03 12:35
Temperaturen ser ut att stiga någon grad framåt matchstart.

SMS:a dina ÖSK-vänner under lunchen och få med dem på matchen!
Örebro Chris P. Bacon
2017-04-03 12:31
Senaste 10 hemmapremiärerna i AS ligger snittet på 8200 åskådare. Då har vi några upphypade premiärer runt 11.000 som drar upp snittet. J-södra är inget lag som drar extra och med ÖSKs usla höst och misslyckade cupspel i åtanke är över 7000 åskådare en bra siffra. Tror på en 3-1 seger inför 7214 åskådare! Ayaz, Kennedy och Logi målskyttar.
AIK Saywee
2017-04-03 12:30
Grohl, jag undrar detsamma? Skönt att det blir lite högre till taket, så att det är tillåtet att munhuggas lite, när hype'n närmar sig. När är presskonferensen?
Örebro frrreddo
2017-04-03 12:14
Det är ikväll det händer! Fan va kul med premiär :) Tippar 2-0 till sport. Kennedy och brendan målskyttar
Örebro mr olafski
2017-04-03 12:12
Idag är dagen man väntat på. Jag känner. Känner Mig alltid som ett litet barn på julafton varje premiärdag.
Örebro Grohl
2017-04-03 12:03
Minatankar//

Förlåt om jag är virrig, men det du skrev första april var alltså inte ett aprilskämt?
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-04-03 11:37
Det ligger onekligen en del spänning i luften. Det känns också som att en del taggar ligger redo. Jag förstår att det ibland inte är helt lätt, men försök att hålla en schysst ton på forumet. Detta är ett allmänt utrop. Alltså inte riktat mot någon enskild.
Örebro Minatankar
2017-04-03 10:45
@Karlstruum:

Om du och andra tar nedanstående två inlägg på allvar den 1 april, så ber jag om ursäkt. Det var verkligen inte meningen att klämma åt någon.

Jag har uppfattningen att man ska använda smileys för att markera att man skämtar om det inte är uppenbart att man gör det. Men var det nu inte så, ber jag återigen om ursäkt.

---

Namn: Minatankar
Sänt: 2017-04-01 14:50 Ändra

F d landslagsman klar och registrerad för ÖSK sista övergångsdagen. Presskonferens måndag.

------

Namn: Minatankar
Sänt: 2017-04-01 16:11 Ändra
öörebrooo skrev följande:
April,april, minatankar.

Ingen idé att komma med någon inside-information på denna sajt...

-------
Örebro Karlstruum
2017-04-03 10:17
Även om man inte trodde på det minatankar skrev så är det rätt "fult gjort" när han svarar den personen som skriver "april april" så hårt och klämmer dit honom. Eller står du på dig lika hårt idag? Men vad gör väl det idag, hoppas att ÖSK visar sig på sin bästa sida. En Nordinfrispark i krysset, Kennedy ett måltjuvsmål och att Ayaz får starta bra vore välkommet. Plus en hållen nolla. Kom igen svartvitt!
Örebro Brandao
2017-04-03 09:53
Hörde från källla nära ÖSK att biljettförsäljningen går väldigt trögt inför matchen ikväll.. vi får nog räkna med ca 7000 åskådare som Max.

Riktigt dåligt känner jag
Örebro Minatankar
2017-04-03 09:46
Det är normalt inte den största utmaningen för tränare att motivera de elva spelare som får starta en match utan de som sitter på avbytarbänken resp på läktaren. Det inser vi alla. I ÖSK blir detta en extra utmaning i år eftersom truppen innehåller så pass många jämgoda spelare, inte minst på mittfältet. Dessutom är flera av dem i första hand värdefulla individualister, inte utpräglade lagspelare som t ex Mårtensson och Rodgic.

Jag tycker mig märka på Alik att han har stor respekt för denna utmaning eftersom han ofta har tagit upp och diskuterat detta i olika sammanhang på försäsongen.

Hur kommer han då att hantera utmaningen? Dels behöver han naturligtvis prata med alla både i grupp och individuellt och styra upp förväntningarna till en realistisk nivå. Ingen får känna sig given och alla måste känna att de har chansen till spel.

Sedan behöver han visa i handling att han så ofta som möjligt är beredd att byta tidigare än när 5-10 minuter återstår av matcherna. Slutligen behöver han i "lagom" utsträckning byta spelare i startelva och på bänken.

Allt hade naturligtvis varit lättare om vi hade haft en ännu bättre startelva, inkl 2-3 ytterligare spelare och ännu fler unga talanger som fick chansen till spel när vi leder klart. Men den "lyxen" kan i dagsläget bara några få lag kosta på sig. ÖSK har ändå kommit långt med tanke på den begränsade ekonomi klubben har.

Som många redan sagt, skrivit och insett handlar det alltid och speciellt i år om att får l a g e t att fungera och att alla spelarna tar sitt defensiva ansvar. I fjol var det två-tre spelare som inte gjorde det fullt ut.

ÖSK har i truppen tillräckligt många spelare med individuell kvalitet i olika avseenden för att kunna vinna vilken match som helst och kunna nå en topplacering. Men "1+1 måste bli 3". Det ska bli spännande att se hur det lyckas.

Örebro T8
2017-04-03 09:11
Presskonferens idag då Minatankar? Det kom ju inget april april så... Blir spännande!
Örebro Vinnartradition
2017-04-03 08:59
Här är dagens hålltider:

15.30 – Satin slår upp portarna för en stor gemensam ÖSK-uppladdning.
18.00 – Premiärmarsch från Satin till Västra Stå.
19.00 – Allsvensk premiär.

Ikväll fyller vi Vallen!
Örebro Snö
2017-04-03 08:57
Tror inte på så mycket folk i afton tyvärr, ÖSK får nog bevisa att man menar allvar med att man vill utmana och ligga med högt om vi ska få de stora skarorna att komma, seger 3-0 idag:)
Örebro Vinter
2017-04-03 08:50
@Aspen.:
Precis, den startelvan twittrade Donald Trump ut i natt när han lufsade runt i sin morronrock ps. efter tips från Putin ds.
Örebro Sörebro
2017-04-03 08:46
Nu kör vi. Nerverna på helspänn. Så sjukt gött. Millencolin på högsta volym
Örebro öörebrooo
2017-04-03 08:44
Gameday,alla till behrn och stötta vårt lag. Sittplats som ståplats.
AIK Saywee
2017-04-03 07:45
Hade Norrköping 14 533, borde väl ändå BA fyllas till "hälften", även om bortapubliken inte kommer upp i samma antal som söderbröderna?! Jag tror fortfarande på en publiksiffra över 8000, kanske till och med mellan 9000-10000 :) Festen börjar redan i kväll!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-04-03 07:28
@Erik Wärlegård:

Nej, det är inte startelvan...
Örebro Svartvita i Stockholm
2017-04-03 07:25
PREMIÄR OCH BIBELBÄLTE-DERBY!

Om du tillhör en av de stackare som inte kommer kunna ta dig från Stockholm till Örebro ikväll så kom gärna förbi Retro och se matchen tillsammans med andra närkingar. Det blir ett trevligt gäng. På plats, på riktigt, på retro!

Dä ä Bondegatan 25 som gäller!

AIK Saywee
2017-04-03 07:17
Loppan Du menar vem han var ? Kung av reggae, bland kubaner och jamaicaner :)
Örebro Aspen.
2017-04-03 07:08
Om det är startelvan som fladdrar förbi i Eriks videosnutt så innebär det att Axel ljuger i NA:s intervju efter söndagens träning.

Jag tror inte Axel ljuger, det är inte hans stil.

Tror mer att detta är hur falska nyheter uppstår. Orsaken till det står något på ett bladderblock vet vi inte utan någon gissar.
Örebro Brandao
2017-04-03 06:56
Gameday!!!
Loppan i Axens skägg
2017-04-02 23:58
@Saywee:

Nej Marley. Vet du vem han är?
AIK Saywee
2017-04-02 23:56
Loppan Menar du Axén ?
Annons: