/fotboll/osk/forum/2543.aspx/fotboll/osk/forum/2543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, häktad
2012-08-01 10:15
Nä värvar man inte kvickt åker man. ÖSK kanske försökt men ingen vill skriva på för ett jumbolag? Skulle ni det? Bara om det inte finns några andra alternativ misstänker jag.
Örebro bison-Karl
2012-08-01 10:13
Martin Ericsson klar för Häcken. Ryktas om att Söderberg går i motsatt riktning.
Kom igen nu Sjögren presentera nåt nytt.
Örebro Urban, häktad
2012-08-01 10:09
@D´Artagnan:

Dom kanske har några provspelade Youtubesnubbar på gång?
Örebro Eyra
2012-08-01 10:08
Här vaknar man upp denna viktiga dag, med hopp om en briserande bomb liggandes i pappers-NA, vad får man... samma silly season som vanligt. Trist.

Instämmer med DÁrtangnan, arbetet med kontraktsskrivande ska ju helst (åtminstone för ett lag i ÖSKs position) vara klart innan, nu vill vi bara se inkallelser till presskonferenser.

Angående Sjögrens uttalande om Eidur, blir man ju smått irriterad om han avfärdar honom som dyr innan (utan att höra sig fram).
Jag vill se mer kaxighet från ledningen här, skicka ett kontraktsförslag, erbjud honom bostad bredvid Behrn Arena, ge honom alla möjliga förmåner i Örebro stad.
Man måste våga göra NÅGOT åtminstone.
Örebro Urban, häktad
2012-08-01 10:08
Ur Nerikes ironier idag:

ÖSK meddelar att eftersom fönstret öppnat skall man ha styrelsemöte den 17 augusti och diskutera ev förstärkningar.

Det är ingen ko på isen och vi har det gott ställt på forwardsidan med både Astvald och Holmberg låter Sjögren meddela precis som för en månad sedan.

Örebro gurka
2012-08-01 09:57
hoppas verkligen att sjögren har några på kroken
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 09:49
Fönstret fungerar så då kan spelarna börja spela för ny klubb. Scouting och kontraktskrivande kan ske långt innan fönstret öppnas.
Detta verkar vi i Örebro inte upptäkt ännu.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-01 09:41
nu får man köpa och sälja spelare, då börjar dom inkompetenta mupparna i ÖSK styret att leta!!! Dom fattar inte att man kan leta innan och göra klart idag...

Lennart lägger rökridåer ang Eidur.... helt säker!

Agera nu, inte i slutet av AUGUSTI!!!
Örebro gurka
2012-08-01 09:37
sjögren letar ,inget klart före mjällby borde inte ösk vara först ut att presentera förstärkningar i våran situation
Örebro TommyS
2012-08-01 09:29
Någon som har någon koll på Atashkadehs status? Det pratades om mycket goda nyheter för någon vecka sedan men i dagens NA står det att han inte är aktuell "de närmaste veckorna". Börjar bli trist det här med 0 tillgängliga utpräglade anfallare i truppen.
AIK Saywee
2012-08-01 09:03
God förmiddag - nu är fönstret öppet :)

Hoppas att ÖSK kan jobba snabbt och kommunicera snart!

Ha en bra dag alla svartvita.

Heja SPORT !!!
Örebro Grixx
2012-08-01 08:30
Bättring behövs och förändringar sker i ÖSK...men till vad återstår att se.

...sedan vet jag inte om man ska ta DIF som ett exempel att sukta efter. Förra året var det Gefle och Gais som lyftes fram. Sportchefen i Gais får saker och ting att hända. Stora pengar, stora affärer, Stora kostnader och kaos där han drar fram.

De enda som verkar vara stabila i det långa perspektivet är Elfsborg och det är intressant. Den ekonomiska strukturen och tänket där skulle analyseras lite djupare.

Vissa saker har det talats om genom åren angående kontraktsskrivningar mm hos dom men en djupdykning i organisationen, tänket...och ekonomin vore som sagt synnerligen intressant.
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 08:08
Undrar vad P-O tycker om Santos som DIF dumpar.
Mer drag under galoscherna i DIF än i ÖSK. Vi måste få in en ledning värd namnet
Örebro Grixx
2012-08-01 06:55
Intressant om det bara är önsklistan som är klar eller om spelare faktiskt är på ingång?

....måhända förhandlas det men sådant kan ju resultera i intet och få startas om med ny spelare....eller spelarsök.

edit. I NA säger Sjögren att det är en skandivavisk anfallare man söker. Sannolikt är inget klart denna vecka.

...och Peter Samuelsson har fortfarande ont och är inte helt återställd. Han har ännu inte tränat fullt ännu men hoppas ändå att det blir aktuellt att spela för Degen i helgen.
Örebro kenya
2012-08-01 00:19
Hinner vi få in någon innan matchen mot Mjällby? Vi behöver en anfallare och kanske en ytterligare innermittfältare.

Hoppas det smäller snart.
Örebro Karlstruum
2012-07-31 22:29
D´Artagnan:

Det optimala är ju att kunna sätta in honom med 30 kvar och ha en 2,3-0 ledning. Men när hade vi en sådan sist? Vi har ju precis fått känna på att ta en seger eller två. Bara det känns ju konstigt för sportklubben.
Örebro gurka
2012-07-31 22:14
saywee/
självfallet får vi hoppas på att vi kan slut förvara av fallet i allsvenskan annars får vi försöka av yttra det till en annan slutförvarare
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 22:09
@D´Artagnan:

Jag tänkte väl närmast på att Ibrahim är offensivt balanserad spelare och kanske inte en spelare Peo vill starta upp med då han redan har Bamberg och Rama inne på flankerna. Vid underläge bör kanske coachen balansera upp laget mera offensivt och då kanske man kan leva med Ibrahims defensiva brister. Man tar ju mer chanser för att kvittera vilket som.

Nej, det är inte en optimal miljö att spela in unga talanger i utifrån den situation ÖSK befinner sig i. Alternativet är ju att inte låta honom spela alls vilket jag vet att han inte är nöjd med.

Nej jag tycker inte det finns så många renodlade offensiva spelare tillgängliga i ÖSK. Vi har inte ens en renodlad forward för tillfället.

AIK Saywee
2012-07-31 22:07
gurka

vad händer med avfallet?

PS undrar vem som först tycker att vi skall skriva PM?
Örebro gurka
2012-07-31 21:57
AFM/
la inte kim av med fotbollen pga skada eller har jag fel,en kim i mål form vore fint
Örebro D´Artagnan
2012-07-31 21:57
Karlstruum, Urban, häktad // Ska man matcha in unga talanger genom att "kansta in dom i ett underläge". Finns det inte lämligare spelare för att vända underläggen?
Örebro AFM
2012-07-31 21:50
Är det en comeback av Kim Olsen att vänta? ;-)
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 21:45
@Karlstruum:

Sen har ju han ganska tuff konkurrens i Rama och Bamberg på hans position. Dessa två har ju inte heller varit skadade eller avstängda på länge
Örebro gurka
2012-07-31 21:45
saywee/
självfallet
Örebro Karlstruum
2012-07-31 21:42
Urban, häktad:

Exakt så jag menade, you got the point. Men som sagt, i underläge så borde han kunna slängas in. Men känns ändå inte som P-O Ljung skulle tveka på att slänga in honom OM han kände att han skulle passa in. Han lät ju ändå Yasin få starta en allsvensk match, han lät honom spela hela matchen också. Speltid är inte något man bara får, det är något man förtjänar.
AIK Saywee
2012-07-31 21:40
gurka

bifallet
Örebro gurka
2012-07-31 21:20
saywee/ bryr mig inte så mycket om nedfallet bara utfallet blir bra eller ska vi säga anfallet
AIK Saywee
2012-07-31 21:13
gurka

Dansk dynamit, vem vet, fast jag syftade på att det är bättre att nedfallet från mina bomber hamnar i havet än i inlandet .....
Örebro Urban, häktad
2012-07-31 21:12
@Karlstruum:

Åtminstone känns han tillräckligt bra för att kasta in i underläge. Annars tror jag att du är rätt ute. Ibrahim är en mini-Rama men jobbar inte tillräckligt utan boll, vilket Rama numera gör.
Örebro Karlstruum
2012-07-31 21:07
Valderinho:

Han kanske spelar endast för sig själv. Tänker mer på jaget än laget. Det är en faktor som kan störa väldigt mycket. Det är bland det värsta jag vet själv när man lirar när man har en offensiv spelare som bara lirar för jaget, tar inte jobbet och ser bara dribbling som enda lösning oavsett situation.

Men om han är sådan, det vet jag inte riktigt och kan jag inte avgöra. Men en tanke som kanske P-O har tagit upp med sina tränare och kanske till och med sitt spelarråd för att få råd i frågan. För onekligen verkar han bra nog annars för att kunna få ett halvtimma inhopp iaf.
Annons: