/fotboll/osk/forum/2542.aspx/fotboll/osk/forum/2542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, häktad
2012-08-02 00:14
Utan att veta om det är sant, spekulerar bara, tror jag ändå att man avvaktat lite händelseutvecklingen för Haddad och William. Jag tror inte man väntat till nu utan sondering har nog pågått. Det är jag tämligen säker på. Men just Haddad & Wiliam har nog gjort att man aktivt kommit igång något senare.

Men det är olyckligt om man hinner spela flera matcher innan man knyter till sig någon.

Sen får man inte glömma att ÖSK sitter i taskigt förhandlingsläge och i en rätt så oaktraktiv tabellposition. Vidare är de minst 3-4 klubbar till i AS som letar strikers.

Jag tror inte dom har det så där jäkla lätt att hitta spelare. Flera spelare tackade ju nej till ÖSK även innan säsongen.

Men i grund och botten tror man lät Sixten & co hållas för länge. Det var ganska tidigt tydligt att laget inte mådde bra.

Örebro Harry Cripps
2012-08-02 00:12
Rhodes skulle smaka mumma... Dessutom eventuellt bli billigare än "Lillarnor".
Örebro Bulten i Boo
2012-08-02 00:09
@LoK:

Åh, fan, LoK, då tror jag vi faktiskt att vi möjligen har träffat på varandra just på Ryvallen 1978! Ingen munter historia. Jag låg i lumpen på I3 och åkte ToR Borås gratis eller om det nu kostade en tia. När slutsignalen ljöd så var tårarna nära. Minns att en annan kille inte kunde hålla tillbaka dem, var det du? Svårt att veta förstås, några stycken ÖSK:are var vi ju där... "Tiden är ingenting" som Hansson de Wolfe United sjunger. 34 år har förflutit, men jag ser fortfarande den där killen på Ryavallen, gråtandes alldeles tydligt framför mig. ÖSK hade åkt ur allsvenskan, och vad mer fanns att leva för??
Örebro LoK
2012-08-01 23:53
Harry Cripps// Nix. Rhodes är nog inte till salu. Men en sådan striker är precis vad vi behöver. 71 mål på de senaste 122 liga-/cupmatcherna.....
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-08-01 23:51
Farside//

De lyckades ju med att värva Grahn. Det var väl en bomb, inte minst med tanke på kostnaden?

Tycker det är oerhört märkligt att folk fortfarande kan försvara SSSS. Det måste vara de närmast sörjande till de i ledningen, såsom familjemedlemmar eller Godzilla som tycker att Sixten revoltuionerat fotbollen i Örebro och inte på det sätt de flesta av oss alltid kommer minnas honom, den längsta vinstfria svit genom tiderna.

Att vissa nu tar till hårda ord har jag förståelse för efter år av vanskötsel som dessutom fortfarande pågår.
Örebro Harry Cripps
2012-08-01 23:47
Har vi nåt lån på gång från "Town"?
Örebro LoK
2012-08-01 23:38
ÖSK Fans// Nej, jag är inte Sjögren :-) . Men jag stod på Ryavallen -78 och grät, Skytteholm -88 (då Sjögren satte 3-0), Landskrona -94 osv, så jag tror mig ha ett ÖSK-hjärta som är ovanligt stort. Vad jag menar är bara att vi behöver stå eniga i den här tiden. Inte kasta skit på varandra. Det kan ju faktiskt vara så att det finns ett hett spår som man inte vill diskutera offentligt ännu pga att vi kanske inte står oss så bra i konkurrensen med andra klubbar just nu. Vad vet jag?
Gurka// Självklart ska vi inte tiga, bocka och buga. Men svin och fårskallar.... Nja...
Örebro Farside
2012-08-01 23:24
Kenya// exakt. håller med dig. ni som tror på stora värvningar , lugna er. vi är näst sist i en oatraktiv liga. det är inte lätt att värva "bomber"
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2012-08-01 23:15
Styrelsen/sjögren har haft sen innan fotbolls EM på sig att leta en forward. Inget har hänt än och enligt sjögren r inget nära även om det finns flera spår. Det är så oerhört saktfärdigt och dåligt skött att man ska ha kritik. Hur kan man blunda för detta år gnälla på dålig stämning på forumet. Är styrelsen nöjd med truppen och inte tycker vi behöver eller har råd att värva GÅ UT Å SÄG DET DÅ SÅ ATT VI FANS VET!
Örebro kenya
2012-08-01 23:02
Vi ligger nästsist i allsvenskan. Lär inte vara lätt att attrahera bra spelare. Tror inte styrelsen vill komma med en floppvärvning igen, se Flood, Brunet.

Jag hoppas man är kalla o inte slänger iväg pengar i ren panik. Fast jag hoppas lika mycket på att vi får in en etablerad anfallare.
Örebro gurka
2012-08-01 22:54
Godzilla Hårddisksson /
vissa av oss må vara taskiga,tycker inte det verkar som dom styrande tar åt sig av kritiken oavsett hur kritiken framförs
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-08-01 22:48
Vad taskiga många skribenter här verkar vara. Det borde kunna gå att framföra kritik utan att involvera smädelser och fula ord, tycker ni inte?
Jag trodde att ÖSK hade en fan-skara som stod över sådant som Bajen-fans håller på med men tydligen inte.
Dessutom går kritik oftast lättare fram när den framförs i saklig och intelligent ton snarare än i aggressiva karaktärsmord.
Örebro gurka
2012-08-01 22:35
LoK/
Varför ska vi tagga ner, medlemmar och supporters reagerar för att vi ser att klubben missköts
Örebro bison-Karl
2012-08-01 22:34
Heja sport
Örebro bison-Karl
2012-08-01 22:34
Helsingborg kör över Slask med 3-0 på bortaplan, bra för svensk fotboll, är det någon som vet vem de får möta i play off till CL. Det här kan de inte tappa på Olympia.
Örebro MMS
2012-08-01 22:24
Känns som det är lätt att ta till överord och tråkiga invektiv när man inte har något som helst ansvar för klubbens överlevnad. Kan ju vara att det finns saker som styrelsen borde gjort bättre, men efterklok är det lättare att vara efter man sett utfallet av ens beslut. Håller dessutom med om att tonen på forumet tråkig
Örebro bison-Karl
2012-08-01 22:22
Hemsidan är ett skämt det är sant men det blir ju lite knepigt när vi skriker efter att ledningen skall kommunicera om nyförvärv när det uppenbart inte finns några att rapportera om. Finns det inget att säga är det väl inget att gnälla över om att det är tyst från kansliet.
Örebro Bulten i Boo
2012-08-01 22:19
Lombia IP. Jag tror jag byter klubb... ;-)
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 22:12
Av SSSS är SS kvar att åtgärda
Örebro Bulten i Boo
2012-08-01 22:09
Åter till civilsationen efter en dryg veckas "hälsosam och stärkande" vistelse i fjällen och tittandes in på forumet så kan jag se att allt är helt som vanligt och i sin ordning. Några klipp från de allra senaste timmarnas inlägg:

”Pinsamma jävla ÖSK-Ledning. Blir så trött på dom tafatta jävlarna på kansliet att jag spyr!”
”ÖSK:s ledning har en hel del att fundera över. Avgå eller börja agera!”
”Sluta med att missköta våran klubb era svin”
”TRÖGT SÅ INNI H.......TE”
”Grattis era inkompetenta styrelsemuppar!! Ni håller på att köra den klubb man älskar,rakt ner i skiten!!!
Avgå!!”
”Ni vänder oss ryggen Styrselsen, kansliet Sjögren. Spottar på oss”
”Att det är skämmigt beror på hur klubben sköts. Skämmigast är hur informatiuonen till medlemmar, supporters och fans sköts”

Positiva klubben is still going strong som det synes (obs, ironi). Funderar skarpt på att konvertera till Kebnekaise IK!!! Hemma på Lombia är de oslagbara!!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-01 22:06
LoK

är du Sjögren eller??
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 22:06
LoK // Tror det är svaret på ett ovanligt nonchalant bemötande av medlemmar, fans och supporters från ledning och styrelse. Detta har påpekats för styrelsen på olika möten.

Vem har skapat denna trista situation?

Varför inte föreslå att klubben börjar kommunicera i stället?
Örebro LoK
2012-08-01 21:58
Tagga ner lite nu. Vilken tråkig ton. Allt kalla folk i ledningen för svin, fårskallar och muppar år väl inte speciellt konstruktivt. Det låter ungefär som när några mindre begåvade "bajenfans" sprang upp på läktaren för ett antal år sedan och skulle avsätta styrelsen under pågående match, med flera avgångar som resultat. Hur det blev vet vi nu. Därmed inte sagt att ÖSK:s styrelse alltid tar rätt beslut. Jag törs lova att INGEN i styrelsen eller på kontoret sover bättre än vi på forumet den här tuffa tiden. Vi vill ju alla samma sak. Eller som Petter Östman skrev i sin krönika: "Vi både vinner och förlorar tillsammans. Så enkelt är det", oavsett om vi tillhör styrelse, tränare, spelare eller fans.
Örebro Grixx
2012-08-01 21:50
'den Oumbärlige/ Han har charmat AIK och lindat dom runt sitt finger;-)
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 20:53
MMS // Den inkompetente känner man igen på att han har svårt att klara av någonting. Annat än att slåss.
Örebro D´Artagnan
2012-08-01 20:50
För tillfället är det skämmigt att sitta i ÖSK ledning och styrelse. Det är det väldigt många som tycker.

Att det är skämmigt beror på hur klubben sköts. Skämmigast är hur informatiuonen till medlemmar, supporters och fans sköts.
Örebro Valderinho
2012-08-01 20:48
Ni vänder oss ryggen Styrselsen, kansliet Sjögren. Spottar på oss. Ni kan ju glömma att jag kommer gå på matchen mot Mjällby när ni inte ens har uppdaterat hemsidan. Alla ser klart och tydligt att Holmberg och Astvald inte är några riktiga anfallare, ändå envisas Sjögren med att vi har en bra uppsättning. Kan förstå varför han får avgå, inkompetenta fårskalle, du bidrar med noll fotbollskunskap, att du ändå sitter kvar på din plats Sjögren är ett hån mot oss supportar.
Örebro MMS
2012-08-01 20:47
Ligger det nåt i nedanstående ordspråk? "Den kloke känner man igen på att han håller sig tyst när dumheten går till anfall." ; )
Örebro ÖSK Fans
2012-08-01 20:29
Grattis era inkompetenta styrelsemuppar!! Ni håller på att köra den klubb man älskar,rakt ner i skiten!!!

Avgå!!
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-08-01 20:08
@Mr. Milton:

Återigen instämmer jag i ditt inlägg till 100%.
Annons: