/fotboll/osk/forum/253.aspx/fotboll/osk/forum/253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro öörebrooo
2017-04-03 21:40
Antingen är man öskare eller inte, vill man inte åka till e-Tuna trots att vi vann,kan man lika gärna stanna hemma.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2017-04-03 21:39
@Empes:

Tyvärr fungerade ju inte storbildsskärmen med repriser på arenan.
På na.se ser man dock att han touchar Kennedys fot.
Örebro rirobban
2017-04-03 21:39
Premiärer är alltid premiärer med en del nerv och ett spel som inte satt sig. Viktigaste var de 3 poängen idag. Sa dock innan Besara slog straffen att det inte kändes bra att han slog den! Varför tog inte Kennedy den? Hoppas verkligen att det blir Kennedy som slår den framöver. Besara har nu missat 2 av 2 straffar i den svartvita tröjan!

Domaren hade väl inte sin bästa kväll, J-Södras mål borde ha dömts bort? Men skönt med seger tillslut, och så tippade man rätt också :)

AFC ska ha sett ruskigt dåliga ut mot Giffarna, ny poängchans och det skulle smaka mumma med 6 poäng efter 2 omgångar :)

ALLA TILL ESKILSTUNA PÅ LÖRDAG!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-03 21:37
@Aspen.:

Därför att du vill stödja laget?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-03 21:36
@Loppan i Axens skägg:

Jag tycker att din attityd var risig. Tycker du att t ex Kubanerna gör ett dåligt jobb, kliv upp där själv istället för att skriva ner dem här. Håller med om att lagets prestation lämnar mycket i övrigt att önska, men väljer att inte skriva av mig i affekt.
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-03 21:35
@Aspen.:

Därför att vi är ÖSK!

Förstår hur du menar, men man får tänka att det bara kan bli bättre. Och att säga det efter en vinst är ändå rätt skönt.
Örebro Jonas r
2017-04-03 21:34
Hade inte tänkt kommentera straffen för jag tycker det blir fel fokus, sånt jämnar trots allt sig ut sätt över säsongen. Men har kollat på reprisen och visst är det tveksamt, men handen läggs på axeln så är det, vilket försvårar för domaren och ger Igbo chansen att förstårka. Så önödigt av j-södra spelare helt enkelt !
Örebro Vinter
2017-04-03 21:34
@Aspen.:

Du får svar här
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-03 21:33
Aspen: Känner likadant faktiskt ! Känns inte alls bra tills på Lördag, vilket borde bli en jävla fotbollsfest! Men efter ikväll är man inte alls lika taggad.
Jönköpings Södra Exil-södraiten
2017-04-03 21:32
Jaha, grattis. Ni fårl hoppas ni får Pandzic i fler matcher. 28-15 i frisparkar, en felaktig utvisning (första gula var inte ens frispark, han halkade) och straff på en till och med dålig filmning. Inte för att jag räknat med poäng ikväll men det blev lite tungt till slut. Har f ö tippat er rätt i högt i tabellen. Lycka till framöver!
Örebro Aspen.
2017-04-03 21:30
Resultatet bra. Prestationen skit dålig, Bara Kennedy får godkänt.

Varför ska jag åka till E-tuna på lördag?
Örebro Jonas r
2017-04-03 21:26
Aftonbladet har en helt "korrekt" rubrik för dagens seger ;)

Örebro vann och övertygade direkt
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-03 21:24
Uttalar mig inte om straffen förrän jag sett bilderna från sändningen men oavsett tänker jag inte skämmas för det med tanke på allt vi fått emot oss genom åren. Sånt jämnar ut sig över en säsong. Däremot skäms jag för vårt spel och Jönköping var definitivt bättre som lag. Enormt forcerade positionsbyten i första som nästan förvirrade våra egna spelare mer än Södras. I övrigt är Nordin kung. Naah blir spännande. Jävligt bred trupp nu för en gångs skull. För bred kanske?
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-03 21:23
Så nu skäms jag inte längre. Är istället svinglad för vinsten! FY FAN VAD SKÖNT!!! Vi ses på lördag.
Loppan i Axens skägg
2017-04-03 21:20
@tom_flaska:

Eran Fendrich och islänning spelar Göteborg fotboll.
Örebro Bastard on Parade
2017-04-03 21:18
ÖSK är fortfarande otroligt dåliga på defensiva fasta situationer. Jag förstår inte hur det är möjligt att ÖSK inte utvecklas ett skit på den fronten. När ska Axén och Kjäll förstå att det är meningslöst att ha zonförsvar med vissa spelare som aldrig någonsin har vunnit en nickduell? Gerzic och Naah kan ju lika gärna ta varsin stolpe och göra målet mindre, för Jansson ser ibland ut att vara fastspikad på linjen och reagerar först när det är för sent.

För övrigt så är det pinsamt att se ÖSK filma och söka frisparkar hela tiden. Straffen är felaktig. Där ska Igboananike få gult kort för filmning. Med Pandzic som domare så är det dock lotto. Att han fortfarande får döma i Allsvenskan är ett mysterium, men idag gynnades ÖSK av hans inkompetens.

Många här inne har hånat journalister som tippar ÖSK som 9:a eller 10:a. ÖSK visade idag ingenting som tyder på att man kommer vara topp 10 när säsongen summeras. Det krävs en rejäl uppryckning om det ens ska bli Allsvensk fotboll på Vallen nästa säsong.
Jönköpings Södra tom_flaska
2017-04-03 21:17
@Loppan i Axens skägg:

Kommer aldrig førsvara filmande spelare. Det får hollywood och domarna gøra. Tycker du vi spelar ojuste så fick vi ju mer æn dubbelt straff.
Loppan i Axens skägg
2017-04-03 21:16
För övrigt vill jag att vi värvar Daryl Smylie nästa år.
Ruggigt duktig spelare.
Örebro Chris P. Bacon
2017-04-03 21:15
Förhoppningsvis är årets största bottennapp avklarat redan. Skönt med 3 poäng men matchen vill man väl helst glömma. Vi måste upp flera snäpp om vi ska vinna fler matcher i år. Straffen såg klar ut från läktaren, men är det en filmning är det för jäkligt. Måste se situationen igen innan jag kan uttala mig om situationen.
Örebro Solzjenitsyn
2017-04-03 21:14
@Vinter:

Först tyckte jag det var straff såg ut som han ryckte Kennedy i axeln, men efter en repris eller två så anser jag inte att det var straff.
Däremot är det ju ett mysterium hur JSödras högerback inte fick något av de minst 3 gula kort han borde fått
Loppan i Axens skägg
2017-04-03 21:11
Bojan Panda som domare är ju också en historia i sig..
Örebro Vinter
2017-04-03 21:09
Det finns olika typer av segrar, vackra, fantastisk, okey'a och skitiga och allt däremellan. Detta var en skitig seger, men det står för alltid 2-1 i historieböckerna. Jag går dock emot strömmen och tycker nog att det var straff. Han rycker honom i axeln. Fula Jsödra också under stor del av matchen, 28-15 till ÖSK i frisparkar. En förseelse nästan var tredje minut från Jsödra.
Örebro Jekl
2017-04-03 21:08
Ett stort problem som jag ser det idag är att vi inte lycka spela oss ur Jönköpings förstapress (som för övrigt var betydligt högre än vår). Det gjorde att Oscar fick slå långbollar upp hela tiden vilket känns rätt lönlöst med tanke på vilka spelare vi har där uppe. Kanske måste Nordin och även Mårtensson komma ned längre i banan för att vi ska kunna spela oss igenom. Hur som helst, en seger i en premiär är värt mycket inför fortsättningen!
Loppan i Axens skägg
2017-04-03 21:08
@tom_flaska:

Vad gör vi som är pinsamt? Du syftar på straffen men ingen av oss förvarar den.
Pinsamt att hela Jönköping att sätta in 2 spelare som bara är ute efter att tackla spelare än att spela boll, känns de fair?
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-03 21:07
Tror dock att straffen kommer efter tacklingen av Almebäck då den var jäkligt vårdslös, det var mer straff än Igboananikes fällning ..
Loppan i Axens skägg
2017-04-03 21:06
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Rolig. Man måste få Kritisera utan att folk ska säga att man inte bidrar. Är besviken på ÖSK och deras spel och publiken med kubanerna. Det är bara läsa Axens 2 senaste intervjuer med svenskafans så kan du ju se vad han själv säger. Fruktansvärt skönt med 3 poäng men som Axen sade i gamla trä, "Jag vet ju att vi kommer torska när vi spelar dåligt men råkar vinna några" hans egna ord, inte mina.
Örebro Benny Böckling
2017-04-03 21:06
Ingen vidare match med avblåsningar mest hela tiden. Första timmen från ÖSK är absolut inte godkänd. Men vafan gör det. Sköna tre pinnar!!
Örebro Empes
2017-04-03 21:05
Touchar Jönköping-spelaren emot Kennedys inläggsfot? I så fall straff. Annars mer tveksamt.
Örebro Jonas r
2017-04-03 21:04
Alla inklusive spelarna vet att spelet var uselt idag. Kom igen skit i det nu vi tog tre poäng för fan !!

Örebro Grohl
2017-04-03 21:01
Efter en sån här match kan man ju fokusera på vad som var dåligt, jag får en känsla av att många här kommer göra det så jag släpper det helt och tänker istället på vad som var bra! Nordins fasta! Vilka frisparkar och hörnor, det blir många mål på dem i år! Naahs touch! jag har nog varit en av hans skarpaste kritiker, men jag tycker mig se en bolltouch ovanlig i allsvenskan här. Kan bli bra! Lorentzon - bästa ösk:are idag! Inte nog med att han knappt slog bort en boll och var stabil i defensiven, han slog spelöppnande passningar och var ett hot framåt! Axéns tidiga byte! Inget ont om Rogic som kan bli en favorit, men vi var rätt lättlästa till en början. När Sköld kom in blev det även lättare för Besara. Mycket bra byte!
Annons: