/fotboll/osk/forum/2526.aspx/fotboll/osk/forum/2526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban,AnstaltenTidaholm
2012-08-07 13:37
@ÖSK Fans:

Samtidigt vet vi ju idag att Sjögren inte tar alla beslut. Det gör inte sällan andra åt honom. Personer som gömmer sig bakom begrepp som "Styrelsen" eller "Kommiten". Sjögren puttas fram i rampljuset att meddela de bakomvarande besluten och strategierna.
Örebro Hazee
2012-08-07 13:36
Men HERREGUD! Maken till en mer inkompetent sportchef får leta efter! Oavsett om William hade kommit tillbaka så behövs ytterligare 1 anfallare till! Astvald är sämst och Yasin håller ej. Holmberg kämpar på topp och bör gå före Astavld. Holmberg som topp och minst 2 nya anfallare in. Lån eller köp kvittar.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2012-08-07 13:35
Det är inte spelarnas fel att vi åker ur, dom har inte underpresterat. Detta är vad truppen duer till och vilka bär ansvaret för det?
2012-08-07 13:34
@Öreskå - 66:

Rysk roulette, mycket träffande beskrivning. Fast med 5 kulor i cylindern istället för en. Sedan hoppas att den klickar och andas ut.

Örebro björta
2012-08-07 13:34
Kan det vara så att ledningen redan gett upp säsongen och inte vill dra på sig mer kostnader inför superettan? Det känns inte omöjligt

Just nu är man som supporter mer arg över skötseln av klubben, än av det taffliga spelet på plan
Örebro Sogen
2012-08-07 13:33
Lennart Sjögren!
Örebro Mattias69
2012-08-07 13:33
Vi har massor med förluster i år men ännu ingen sån där total utspelning som Häckens 6-0 mot Norrköping eller Åtvidabergs 6-1 på Gefle t.ex.

Är det nu på söndag den ska komma för ÖSK? Att vi förlorar är väl de flesta här inne övertygade om, frågan är ju bara med hur mycket vi kommer att förlora med.
Örebro Lekiller
2012-08-07 13:30
Helt sinnesjuk!! De hade alltså tänkt överleva i allsvenskan med en ytterst osäker William på topp. Tillsammans med vem???? En omskolad Astvald??
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-08-07 13:30
Riv upp konstgräset och spela resten av matcherna på Trängen... Kunde sändningen bli mer deppig på Canal+ igår när vädret var kasst, planen var grå, spelet uselt och kommentatorn deprimerad?!
Örebro björta
2012-08-07 13:27
Sjögren tyckte med andra ord att en notorisk skadebenägen anfallare i truppen räckte gott, trots tabelläget…
Tyvärr verkar han inte skämta. Troligen är han gravt förståndshandikappad och ÖSK får bidrag från försäkringskassan för att honom anställd.

Senaste jobbet sjögren hade var i Joel bitar
Öreskå - 66
2012-08-07 13:15
Ingen anfallare kommande vecka! Det tar tid att slutföra allting, enligt Sjögren.
Man har inte letat efter anfallare för att man hade trott att Atashkadeh skulle spela under hösten.

Alla hästar är inte hemma i stallet så att säga!!!

Man närmar sig sommarfönstret, har två anfallare skadade lånar ut den tredje och letar inte efter någon mer för att man tror att en av de skadade ska bli frisk.

Rysk roulette i fotbollssammanhang!
Örebro Bastard on Parade
2012-08-07 13:15
"I och med att vi hade trott att William skulle komma tillbaka så gick vi inte ut och kontaktade massa andra spelare. Och det tar som sagt tid att slutföra allting men vi hoppas kunna ha något klart inom någon vecka, säger Lennart Sjögren."

De här herrarna ska alltså styra ÖSK i rätt riktning. Division 1 2014, här kommer vi!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-07 13:05
Fy fan tål inte att se Sjögren på NA!!! Att Han har mage att vara så arrogant!!!

Ingen ny anfallare denna vecka heller då!
Benny Böckling
2012-08-07 12:55
Är ju bara att konstatera att när man för en gångs skull hade en bra känsla inför en match så gick det ändå åt helvete... Känslan inför AIK är ju storförlust, kanske ett bra tecken?
Örebro Brädan
2012-08-07 12:46
ÖSK Fans ???
Örebro Hazee
2012-08-07 12:12
Hoppet är det sista som överger en. Vi får nog skippa den klyschan den här gången. För att ÖSK ska klara sig kvar gäller enligt nig följande: 1) Minst 1 anfallare ansluter och gör omedelbar succé. 2) Vi tar de poäng som behövs, dvs ungefär en tredje del. 36 p kvar att spela om, vilket blir 36/3=12. 3) Resultaten för övriga botten lag går vår väg. Gefle och Gais är tvungna att tappa poäng gång efter gång. 4) Domslut och dylikt måste gå vår väg. Allt påverkar Detta är enligt mig de 4 viktigaste punkterna för att med det lilla hopp som finns klara kontraktet. Utöver vilja och kvalite då. Glöm kommunikation mellan supportrar och klubb nu. Det kommer inte avgöra framtiden för ÖSK nu. Sådant för tas efter säsongen.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-07 11:55
Snart kommer den!! ÖSK testar Kamerunsk skadebenägen forward från Norska div 2 =)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-07 11:54
Vill göra en liten liknelse.

Hur skulle det se ut om verkstadschefen inte köpte in rätt verktyg som mekanikern måste ha för att arbeta. Jo, det blir svårt att göra sitt jobb på ett bra och korrekt sätt.

Alltså är det dags för verkstadschefen(Sjögren) att köpa in rätt verktyg till mekanikern(P-O), så han kan sätta ihop lagdelarna på rätt sätt :).
2012-08-07 11:43
@minatankar ignorans från ÖSKs ledning som vanligt!

Vad hände förresten med mötet mellan ÖSK och supportrar?
Örebro Dovre
2012-08-07 11:07
Kan bli så att Forward, som i mitt tycke en längre tid bedrivit en mycket mer sund organistation om än med mindre utrymme, blir det bättre laget i staden inom kort (2-3år). För vad kommer nuvarande spelartrupp att värderas till om de faller ner i Superettan? Vad händer med det egna kapitalet då? Kommer kontrollbalansräkning behöva upprättas, nytt kapital tas in, vem vill gå in med kapital i ett sjunkande skepp? Omfattningen av det dåliga styret kan vara mångt mycket större för klubben än vad som syns i form av dåliga resultat på planen.

jag hoppas att jag har helt fel!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-07 10:55
Bempa no:10//

Ja, visst var det. Svårare en så är det inte ;).
Minatankar
2012-08-07 10:41
Fatcit
//
Avståndet mellan klubben/styrelsen och klubbar i regionen har dels haft med förutfattade meningar att göra och dels med vilka individer som varit i ledningen. Men relationerna har alltid kunnat bli bättre.

Ett av många konkreta förslag jag lämnat till klubben ger ett nära samarbete ned ca 100 klubbar i närområdet, stor PR för ÖSK, stöttning av ungdomsverksamheten i alla klubbar och fler åskådare till BA. Återkopplingen är noll...
Örebro Bempa no:10
2012-08-07 10:24
ÖSK Krille 09,46 klockren analys av dig med :)
2012-08-07 10:23
Under alla mina år i ÖSK fick man alltid höra från klubbar i närområdet att ÖSK var överlägsna, kanske rent av dryga. Då slog jag ifrån det som "lillebrorskomplex". Idag, med lite distans till det hela och en annan syn, ligger det mycket sanning i dessa påståenden. En nonchalans!

@minatankar Rätta mig om jag har fel, men är inte detta samma utveckling som har skett i ÖSK förut?

Någonstans inser jag att ÖSK under för många år kunnat bedriva sin verksamhet utan press utifrån - från supportrar, stad och sponsorer.
Örebro Bempa no:10
2012-08-07 10:22
Minatankar For President !! som vanligt klockren i sina analyser om hur ÖSK skall ,borde skötas .
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-07 09:46
Dags att styrelsen med Sjögren i spetsen visar att de vill ändra på den här situationen vi befinner oss i.

Nyförvärv måste in senast fredag, helst tidigare. Det vore bra om de nya spelarna fick några träningar i sig med laget innan AIK-matchen.

Styrelsen måste inse fakta! Vi ligger sist i den allsvenska tabellen!

Ge P-O de förstärkningar han vill ha och behöver!

Kämpa ÖSK!
Minatankar
2012-08-07 09:43
Hoppet är det sista som lämnar människan, brukar man säga. Jag vill hoppas på att man ändå klarar av att spela i AS även nästa år ävensom det ser mörkt ut. Tar för givet att kontrakt med alla tränare och spelare innehåller tre nivåer på ersättning; ett för fortsatt allsvenskt spel, ett för SM-vinst eller möjligen internationellt spel och ett betydligt lägre eller omförhandling om man ramlar ur. Har man kvar Grahns månadslön i SE är det skandal!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-07 09:32
Urban

Håller helt med dig..Vi tog in ny tränare och konstgjord andning funkade i 2 matcher. Nu är vi tillbaka med samma dåliga resultat och samma dåliga spel.

Så frågan är om det var Sixtens fel som många tror? Knappast!! En blind ser att Truppen inte håller och star11an knappt skulle vara ett topplag i super1an..

Vi blev av med dom 6 viktigaste spelarna och ersatte med sämre spelare, då kan vare sig Sixten eller Peo göra resultat..

Saywee, vad anser du om läget??
2012-08-07 09:22
Nej det är över nu. Om ÖSK åtminstone visat upp ett bra spel kanske man haft ett mikroskopiskt hopp. Men vad vi bevittnade igår var allsvenskans sämsta lag utan tvivel. Det tror jag alla som såg matchen kan skriva under på. Och då är det kört.

Jag vet att det pågår process med nya spelare. Jag har säker källa. Men vet inte namn på spelaren/spelarna. Men det är för sent enligt min åsikt.

Vad styrelsen ska göra nu är att vara proaktiva (för en gångs skull) och börja planera för SE. Det kommer bli nedskärningar inte bara bland spelarna (Grahn kan förmodligen kamma in en ny sign on någonstans) utan nedskärningar måste förmodligen ske i organisationen också.

Spelare som Grahn och Rama kan man inte behålla. Även Hagge är på tok för dyr. Ibra går nog till Syrianska. Bamberg är osäkert. Alimi vill ingen ha. Berisha kan vara förlorad. Wowoah/Wikström kan lägga av men med tanke på SE kan de ev övertalas att köra en säsong till.

Wiliiam har kontrakt till 2014 och Haddad tror jag en säsong till. Förmodligen lågt intresse av andra klubbar pga skadehistorik för dessa herrar.

Ungdomslaget har tappat en hel generation och där finns ett jättehål.

ÖSK måste skära rejält. Det kostar 20 mille i förlorade inkomster bara att åka ut har jag hört.

Själv vet jag inte om jag orkar längre. Blir tredje gången jag får se dem ramla ur. Har suttit åtskilliga säsonger i div 1 och följ dem förr. Kanske bara kommer följa dem i NA framöver from nästa säsong.

I grund och botten så är det som Sixten sa i våras (och Julle innan han avgick). "Omsättning på 53 spelare på ett par säsonger går inte att bygga något på".

Osynliga handen skrev för 1-2 år sedan att ÖSK presterade bättre än spelarkontrakten 2009/2010. Förenklat uttryck innebar det att ÖSK hade väldigt billiga spelarkontrakt i förhållande till de sportsliga resultaten men att i förlängningen dras omsättningen och de sportsliga resultatens kurvor mot varandra. Det är naturens lag. Kalmar drabbades av det också men var mer proaktiva.

Det ÖSK inte gjorde var att höja värdena på kontrakten i tid (erbjöd bättre löner till nyckelspelarna i god tid. Elsfborgsmodellen) som de borde ha gjort utan förlitade sig på att de kunde spela vidare och vid behov hitta lika duktiga (och billiga) spelare i framtiden. Den strategin misslyckades. Sedan i motgång har inte bara tränaren (Sixten) visat sina svagheter. Utan i högsta grad också organisationen, dess strukturer och handlingskraft.

Organisatorisk skall klubben ta in "Mina tankar" som konsult och reda ut skiten.
Minatankar
2012-08-07 09:19
Oavsett om man vinner eller förlorar, oavsett om man klarar sig kvar i AS eller åker ur, bedömer jag spelare, tränare, ledning och styrelse efter om man gjort sitt bästa eller inte. Har många synpunkter om detta. Den uteblivna kommunikationen är det som retar mig allra mest och visar på att man inte har respekt och/eller förståelse för vad supporters, medlemmar, aktieägare, sponsorer/partners, massmedia mfl behöver och KRÄVER. Att inte förklara varför man lånat ut central forward, är på väg att göra detsamma med annan forward till bottenkonkurrent och inte har ny forward klar, är bara ett av otaliga exempel på dålig, sen eller helt utebliven information och kommunikation.
Annons: