/fotboll/osk/forum/2523.aspx/fotboll/osk/forum/2523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2012-08-09 12:11
Intressant att det Sköldmark som förhandlat. Kan det vara det första agerandet av vår nya sportchef som vi ser nu?? Är det någon som igentligen vet hur mycket han har kunnat påverka det som skett i ÖSK i den roll som han har haft?? Hsn har kanske fått oförtjänt mycket skit menar ja.
Postat via SvenskaFans-appen
IFK Norrköping Skåne-Albert
2012-08-09 12:05
@Kom hem Kuba:

Jaganjac må hoppas, men jag ser inte att vi kan släppa honom med mindre än att vi själva värvar en bättre/likvärdig spelare.
Vi har trots allt häng på topp-fyra platserna.
Örebro Kampari
2012-08-09 11:55
Kul att Hasani verkar vara klar för oss! Men hur tänker Sjöldmark egentligen? Vi behöver spelare som kan komma in på en gång och krigar.

Idioti
Örebro Mr. Milton
2012-08-09 11:51
Varför reagrerar jag egentligen överhuvudtaget? Kan dock inte låta bli att undra om de spelar tärning på kansliet. Varför lånar vi ut en spelare till vår konkurrent och varför skriver vi inte in en klausul om att spelaren skall stå över när vi möts? Var finns kompetensen och tänkandet inom ÖSK?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 11:49
Så Brädan hade rätt alltså.

Där ser man.

Då är det väl bara att vänta in Al Hassan "Crespo" Kamara då?
Örebro Kom hem Kuba
2012-08-09 11:49
Skåne-Albert//

Läs citatet från Jaganjac nedan.
Öreskå - 66
2012-08-09 11:48
Det är ju helt otroligt! Vi kämpar för vår existens i allsvenskan och vi kontrakterar en spelare för nästa år?
IFK Norrköping Skåne-Albert
2012-08-09 11:45

Hur skulle Hasani kunna rädda ÖSK kvar?
Han börjar ju inte hos er förns 1 januari...

Örebro Kom hem Kuba
2012-08-09 11:40
Hasani är klar.

Miro Jaganjac ?@MiroJaganjac
Teamwork mellan mig och ÖSKs Magnus Sköldmark har lett till att Shpetim Hasani valt att representera Örebro SK f.o.m. 1.1.2013.

Miro Jaganjac ?@MiroJaganjac
Nu hoppas vi att IFK Norrköping släpper/säljer Hasani till ÖSK omgående. Hasani ser fram emot utmaningen och möjligheten att rädda kvar ÖSK!
Örebro Hlynur
2012-08-09 11:22
Otippat att ÖSK missade skriva in klausul att Ibrahim inte får delta i matchen mot ÖSK. Blir ju inte förvånad om han avgör och blir matchens lirare mot oss.

Skandal i sig att han ens blir utlånad till en bottenkonkurrent.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 11:20
Tycker Bambergs fötter är det ända som varit bra! Dåligt driv, stressad när han får bollen och dåligt närkampsspel...

Grahn har varit bra en match Blåvitt borta...

båda är väl lite av fiasko så här långt...men det är klart,spelar man med ett gäng sopor så blir det väl därefter.....?

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-09 10:52
Skillnaden mellan Bamberg och Grahn är att Bamberg drar inte på sig onödiga kort och gnäller inte på allt och alla.

Sedan tror jag att folk förväntar sig mer av Grahn än av Bamberg.

Personligen tycker inte Bamberg varit så dålig sedan han kom tillbaka efter skada. Han har fina hörnor och inlägg och kan även lägga en och annan frispark i målet.

När Grahn kom hit så var förväntningarna höga och att han är en av allsvenskan bästa mittfältare. Jag förväntar mig mer av Grahn och tycker han har underpresterat. Men jag kanske har för höga förväntningar, vad vet jag?

Jag hoppas för övrigt att Grahn hittar formen, när han kommer tillbaka efter skadan han dras med. För han är en riktigt bra mittfältare när han är i form. För Grahn kommer bli en viktig kugge nu när det allsvenska kontraktet ska säkras.

Kämpa ÖSK.
Örebro Karlstruum
2012-08-09 10:34
Jag var riktigt optimistisk frams tills nu. Nu känner man mörker, tomhet och enbart sorg. Hur ska vi göra för att vi ska klara av denna bragd som står framför oss. Btw, bragdguldet borde ju vara ÖSK:s om vi klarar oss kvar, för kan en hästjävel få det kan väl klubben få det efter den vår vi hade.

Nog om det, något borde ju göras. Ni verkar vara många som har en del insikt och har haft något med ÖSK att göra. Om ni så har varit tränare eller med i styrelsen, det vet inte jag. Men ni har idéer, ambitioner och vill nå framgångar. Ride on, spot on, come on. Kör för fan, stampa ner foten och visa de fyra S:en att här ska en barriär brytas, vi ska slåss för vår klubb.

Sen att vi bara har gjort oss av med spelare efter spelare, varför klaga. Dom vi har gjort oss av med, hur många gånger har dom synts till i matchtruppen? Nu kanske de egna talangerna får mer speltid, det alla har tjatat om hela tiden. Men nu när de får det (Astvald, Kalle & Yasin) är inte heller det bra. Är som med vädret, vissa blir tamejfan aldrig nöjda. Enda positiva med om man skulle råka åka ner är att man skulle kunna spela talanger som Lukman Murad osv, men de kan även gästspela (se på AIK som tar upp unga som får stort ansvar, eller tibbling i DIF) för oss i Allsvenskan. För det är i Allsvenskan vår svartvita klubb hör hemma, det tror jag de flesta runt om i Sverige är benägna att hålla med.

Gillar startelvan som presenterades av Magnus "munken" Karlsson, det enda är väl att Astvald ska in istället för Erik Sundin då han inte lär komma till klubben innan AIK-matchen. Men Saied på vänsterkanten är inget bra alternativ, det har vi sett sen innan. Men på innermitten ska han vara och kanske skulle man våga sig på att lira Saeid och Grahn på innermitten, tyckte ändå de komplettera varandra rätt bra. Sen ska man inte bara sopa bort Alimi, han visade ändå i inhoppet mot Åtvid att potentialen finns där.
Minatankar
2012-08-09 10:31
D´Artagnan (Örebro) 2012-08-09 08:58 ÖSK Fans // Spelarinvest vet jag att dom bara har med investeringar att göra. Alternativet är ett ägartillskott till Elitfotboll AB och då är det eko kris. Resten är SLUTSATSER från hur ÖSDK agerar. Fakta släpper aldrig ÖSK, troligen har man dålig koll själva.. OBS man kan komma långt med att betrakta hur klubben uppträder och vad som är rimliga orsaker. // Som medlemmar och aktieägare har vi rätt att ta del av ekonomiskt läge under verksamhetsår. Men antagligen behöver man kliva in på kansliet och insistera, för att få del av denna viktiga info. Man kommer troligen göra allt för att hänvisa till konkurrensläge och pågående affärsuppgörelser. Eller så säger man bara att man inte får lämna ut info eller hänvisar till en annan person som inte vet något. Så har det gått till vid några tillfällen. Hade man en öppen information och kommunikation vore det inga problem. Nu skapad onödig oro och kritik när man är tyst i många viktiga avseenden.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 10:14
Grohl

Håller helt med dig!! Men vissa spelare blir utvalda till Hackkycklingar och grahn är en av dom..

Bamberg? har han varit mycket bättre?? han får inget skit på sig..

antar hur spelaren är som person som avgör....

Örebro Grohl
2012-08-09 10:00
Mycket (oftast befogat) gnäll på Grahn. Jag tycker dock att det under matchen mot Mjällby var uppenbart att han behövdes på innermitten, vi behöver hans rutin och bollskicklighet helt enkelt. Vi kommer knappast kunna värva någon bättre ändå
Örebro Eyra
2012-08-09 09:10
Om det nu är så svårt att hitta anfallare tycker jag man kan lätta lite stoltheten och avbryta lånet på Samuelsson.

Vi behöver ju 2-3 nya anfallare som det ser ut nu när Lussebullen och Ibra sticker.

Behöver vi verkligen leta så långt bort?.. finns det inte någon hygglig straffområdesspelare i Forward eller Rynninge?

Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 09:05
Håller med
Örebro D´Artagnan
2012-08-09 08:58
ÖSK Fans // Spelarinvest vet jag att dom bara har med investeringar att göra. Alternativet är ett ägartillskott till Elitfotboll AB och då är det eko kris.

Resten är SLUTSATSER från hur ÖSDK agerar. Fakta släpper aldrig ÖSK, troligen har man dålig koll själva.. OBS man kan komma långt med att betrakta hur klubben uppträder och vad som är rimliga orsaker.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 08:49
D Artagnan

är det vad du tror eller vad du vet??

tror inte du har en aning....

vill påpeka att jag inte heller vet, därför min fråga!
Örebro D´Artagnan
2012-08-09 08:40
Från PS-chatten igår:
"Peter: Det är sant. Hammarby visade ett jättestort intresse och det var väldigt nära att det blev Hammarby. I samma veva ringde jag Patrik Werner och hörde mig för hur DIF såg på det, fick ett snabbt svar att DIF hade intresse. Då fanns det inget att tveka på. Hammarby har annars en fantastisk hemmapublik och önskar Hammarby lycka till. "

Det är inte en tränare som ringer runt och försöker låna ut spelare som inte vill. Och som behövs, senast i måndags mot Mjällby.
Pengarna är slut så enkelt är det och då kommer direktiv från ledningen. Spelarinvest löser inte problemen med löner utan bara övergångssummorna.
Vi ser förfallet på den sportsliga sidan. Hur är det med ekonomin? Där ser vi bara indirekta saker t ex att vi inte har råd med lönerna.
Örebro Mattias69
2012-08-09 08:16
@"ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå):

Var bara lite nyfiken på om det låg någon sanning bakom tidningsartikeln eller inte. Har just nu ett oerhört lågt förtroende för journalister, särskilt efter alla hausningar som sportjournalisterna har gjort av våra kära OS-deltagare.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-09 08:13
Med andra ord kan Sundin komma till Örebro mot sin vilja?? Han har sagt många gånger att hans familj trivs i Helsingborg. Det blir väl på lån om det blir något??

Känns inte alls bra med Sundin, tror inte han har hungern som behövs nu...
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-08-09 00:33
Okej, nu har jag sörjt tillräckligt efter mjällbydebaclet!! Nu gäller det ta mej f*n att sluta leden och se till att vi klarar kontraktet. En till match som senast och det är kört.

Jag har ingen mirakelmedicin men min förhoppning är att samtliga fattar allvaret och jobbar arslet av sig ( citat Staffan Olsson). Jag har hört skvallervägen att ES är stort sett klar, hoppas att det är fallet och att han ligger på rulle och avgör i kontring mot Gnaget, men det är kanske att hoppas på för mycket :)

Min potentiella elva mot AIK:

Tomer/ Jonas (kan inte välja , ingen håller egentligen)
Antonen - Berisha - Wikström - Wiktorsson
Bamberg - Grahn - Haginge - Saied
Rama - ES ( förutsatt att han är klar, annars blir det astvald)

Min lilla öskrelaterade önskelista

1: Noring
2: Sundin
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-09 00:15
Ett förslag för att väcka styrelsen..

Kan inte Kubanerna veckla ut en stor banderoll på västra stå under matchen mot Gefle med texten:

"Styrelsen: Det är dags att på allvar lyssna på Minatankar!!

Eftersom de läser här och vet mer om debatterna här än de vill låtsas om så kommer budskapet garanterat att gå fram.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-09 00:10
Marquis de Sade //

Jag förstår ÖSK-Karl fullt ut.

När man har slagit pannan i väggen tillräckligt många gånger så tryter orken till sist, även om man har rätt i sak. Vi är ju inte mer än människor och får man så mycket skit som ÖSK-Karl har fått genom åren och sen får rätt utan att något görs för att rätta till felen, så tappar man nog fart..

Jag beundrar forumskribenter som t.ex Saywee som orkar hålla tempot uppe trots resultaten, men alla har ju gränser.

Benny Böckling
2012-08-08 23:35
Rykten säger att Sjögren & co spelar den här låter varje dag på kansliet
Örebro Marquis de Sade
2012-08-08 22:31
ÖSK Karl... vet att du har förutsett detta scenario. men är det inte fel väg att gå att sluta skriva när det som bäst behövs. det är väl nu vi måste förändra. om inte supportrarna gör det, vem ska göra det i såfall?
Örebro Lekiller
2012-08-08 22:30
D´Artagnan/ Enligt Peter själv på en chat idag så var det han själv som tog kontakt med Degerfors, men innan dess så var det tydligen riktigt nära att han blev utlånad till Hammarby istället. Har dock svårt att se varför man lånade ut honom. Men förmodligen var de osäkra på hur länge det skulle dröja för Peter att komma i form igen och i Degerfors så komner han ju förmodligen få ganska mycket speltid mer än vad kanske skulle ha fått i ÖSK. Men han hade ju varit kanon att kasta in när man jagar på slutet. Nu har de ju ingenting mer än Yashin, Astvald och Calle och ingen av dem har väll vunnit en nickduell knapp iår så klart det tämligen meningslöst att slå inlägg i boxen med dessa herrar på topp.
Örebro D´Artagnan
2012-08-08 22:17
Kapten Blod // Tror inte P-O lånar ut en spelare som inte vill bli utlånad och samtidigt avsäger ett anfallsalternativ. Det är inte en tränares uppgift.

Om P-O säger så i en intervju gör han det av lojalitet mot klubben.

För övrigt var det Degen som kontaktade ÖSK.
Annons: