/fotboll/osk/forum/2501.aspx/fotboll/osk/forum/2501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-15 23:52
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Det kommer att spelas i Allsvenskan i Behrn Arena kommande säsong :)

Human League .........
AIK Saywee
2012-08-15 23:46
Grixx, ja allt verkar väl vara frid och fröjd i klubben, vi skall inte klaga, vi är ju bara jumbo ... och det är säkert inga problem med pengarna.

Det ordnar sig säkert, så har vi ju tänkt och hoppats hela våren ...

.. låt det vara som det är, det blir säkert bra ;)
Örebro Mr. Milton
2012-08-15 23:09
Mycket gnäll från mig de senaste dagarna och jag måste tyvärr fortsätta på den inslagna vägen. Jag reser väldigt mycket just nu och har tyvärr inte orkat läsa igenom det senaste dygnets inlägg men anar vartåt det lutar.

Vi hör i stort sett ingenting från ledningen under sommaren (och förresten inte de senaste åren om jag skall vara kritisk). Plötsligt kommer det ljud från kansliet och det som då hörs är tiggeri. Patetiskt!

Sitter inte vissa av styrelsemedlemmarna i styrelsen just därför att de har stora plånböcker. De får då se till att göra skäl för sina platser genom att öka på sponsringen. För någon kompetens och handlingskraft från dessa herrar har jag då inte märkt av.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-15 23:03
Skiftbyte i elitfabriken..

Örebro hockey skåpar ut Södertälje med 7-1 och ÖSK åker ner i SE och får spela derby mot Forward.

Det är tydligen hockeyns tur nu. Det börjar lukta 80-tal..
Örebro D´Artagnan
2012-08-15 22:44
VD : Vi har en bra kommunikation med omgivningen !!! Det är till att ha insikt.
Örebro D´Artagnan
2012-08-15 22:34
KB tyks inte se det på samma sätt som Grixx
Örebro Grixx
2012-08-15 21:03
Såg också att Mittåt gjorde bedömningen att den dåliga ekonomin nog inte var så dålig ändå. Det betyder ändå inte att han till 100% måste har rätt men det känns ändå som han är en av de mer vederhäftiga som uttalat sig om ekonomin. Jag kan sakna hans instick i forumet med ekonomiska analyser om bokslutet mm...men det är klart att det är ju till var och en att kolla hans sida istället.

Skulle vara intressant även om OH skulle göra en "snabbdjupanalys" av läget. Han verkar ju tidigare haft en viss förkärlek till att skriva om ÖSK. Åt vilket håll Gais skulle gå beskrev han väl redan förra året.
Örebro Grixx
2012-08-15 20:26
Har lyssnat några gånger på videointervjun och tycker den är helt ok. Givetvis går det inte att se siffrorna och veta om eller i vilken grad han mörkar något men i det stora hela bra svarat och ett fall framåt.

I vart fall så känns det mer öppet för spelarinköp i augusti än det var i morse när man läste tidningarna. Det måste finnas flera "klara" namn på alla platser i laget i så fall....för ser vi ingen förbättring i spelet/resultatet efter Gefle så måste något hända för att lösa upp knuten.

Problemet är väl att förhandlingarna i princip måste vara klara 23-24/8 om det med garanti ska hinnas med. Det går knappast att starta då och hålla tummarna att allt hinner lösa sig.

...samtidigt med spelarköpen så får inte ekonomin komma i fritt fall som hos Gais!
svartvitt i sthlm
2012-08-15 20:06
Intressant men deprimerande att läsa alla inlägg om brister i ledning och styrning samt oförmåga att kommunicera.. Om bara hälften av det som skrivs på forumet stämmer blir man både mörkrädd och ledsen.. Att rekrytera gamla spelare till nyckelfunktioner och till styrelseuppdrag signalerar att verksamheten bedrivs amatörmässigt och utifrån något slags skevt välgörenhetstänk (vi tar hand om våra egna) snarare än på strikt affärsmässiga grunder. Hjärta för klubben är naturligtvis aldrig fel, men det är sällan det som är bristvaran i en fotbollsförening. För en organisation med såväl ekonomiska som sportsliga ambitioner krävs att ALLA anställda är professionella och bäst på det de gör annars håller det inte. Därför får man bara hoppas att den här krisen verkligen leder till självrannsakan och att klubben framgent värvar lite klokare än hittills både vad gäller spelartrupp och övriga funktioner..
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ösk-groda
2012-08-15 19:20
D´Artagnan

Det var ju inte så besvärliga frågor han fick heller ....beror ju lite hur man ställer frågor och om vad .....
AIK Saywee
2012-08-15 18:51
Undrar om klubben planerar ett hemligt gulligullmöte med Kubanerna, nu när det verkar blåsa snålt i korridorerna ?
AIK Saywee
2012-08-15 18:49
Minatankar, 18:23, alltid kloka inlägg ...

.. nu måste du ta över ÖSK, det är enda chansen för en god framtid för alla oss som hoppas, tror och önskar ett guld innan vi dör!!!!

Styrelsen, som mest består av av puckon och stollar, har inte förstånd att självmant avgå ....

.. min optimism håller på att slockna, jag orkar snart inte mer :(

Heja SPORT :)
Örebro D´Artagnan
2012-08-15 18:44
Videointervju med Karlsson på officiella. Många ord, lite konkret.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-15 18:43
Inte bara ÖSK som är i ekonomisk knipa.
Minatankar
2012-08-15 18:23
Om man har någon annans förtroende att utföra ett uppdrag krävs två eller åtminstone en sak;

För det första att visa och leverera resultat och goda effekter, dvs att man utför sitt uppdrag och når de mål man tillsammans satt upp.

För det andra att man under löpande verksamhetsår, i akutläge, redovisar vad man ska göra och hur det går. Det senare gäller inte minst om man inte uppfyller det första kriteriet.

I ett företag i kris brukar man jobba dygnet runt, ha en kriskommission och jobba extra mycket med kommunikation och motivation. Att möta alla intressenter, kunder, anställda, leverantörer, ägare, banker mm med tystnad, sen eller bristfällig kommunikation, leder alltid till mycket stora problem.

I ÖSKs fall handlar det om publik, sponsorer/partners, medlemmar, aktieägare, spelare, ledare, anställda, funktionärer, leverantörer, massmedia, kommunen, arenaägare mfl.

Jag vill se och höra information om klubbens krisplan. Den ska bygga på en öppen analys om varför man hamnat i den situation som råder, vilka slutsatser man gjort, vad man hittills gjort för att komma på rätt spår igen och inte minst vilka åtgärder man kommer sätta in i en rad avseenden.

Medlemmar, aktieägare och supporters kan inte vänta på detta till våren 2013 då vi i värsta fall redan befinner oss i Superettan och skaffat oss stora ekonomiska problem.

Avtal med sponsorer/partners t ex tecknas i huvudsak år 1, betalas år 2 och redovisas för oss medlemmar år 3. Bl a detta kräver att vi medlemmar får en kontinuerlig redovisning av olika viktiga konton kopplad till budget. Någon sådan redovisning har jag inte sett ens på årsmöten och bolagsstämmor.

ÖSK har i huvudsak tre viktiga tillgångar;

1) Spelartruppen med tränare - har tyvärr ett mycket lågt värde f n.
2) Eget kapital, soliditet och likviditet - mycket osäkert om hur det aktuella läget är.
3) Förtroendet hos alla intressenter för styrelse och ledning - är tyvärr mycket lågt.

Vad gör vi om styrelsen och ledningen inte tar det som framförs på bl a detta forum på allvar och vi inte ser någon förändring? Och när måste vi som medlemmar, aktieägare och supporters agera på ett annat sätt än vi hittills gjort?

För att ta ställning till det senare måste vi först få den information vi som medlemmar och aktieägare har rätt att få. Det ska bli intressant att se vilket svar jag kommer få av Ros-Marie Febran på det mejl jag skickade henne igår - se inlägg kl 16:59. Ros-Marie har svarat att hon återkommer med sina svar.
AIK Saywee
2012-08-15 17:45
Varför skulle just min klubb drabbas av sveriges slöaste, kommunikationslösaste, segaste, hemligaste, tystaste styrelse ?????

Tack och godnatt, får jag inga positiva signaler från klubben snart, skiter jag i den framtid jag drömt om, man orkar inte hur länge som helst :(((

Kikar bland tröjorna i garderoben, jag vill bli glad och lycklig och uppleva guld :)

Ge mig en sista chans ÖSK, snälla, ge ig ett hopp, en tro på en framtid ....!!!
Örebro Boba fett78
2012-08-15 16:52
Lutar mer å mer åt att Gefle matchen kommer avgöra vår framtid för flera år framåt. Hoppas Ljung nu provar den startelvan han tänkt ha mot Gefle nu på söndag.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-08-15 16:10
Olustiga ilningar längs ryggraden.....är det livlina nr 2 som kryper?
Örebro D´Artagnan
2012-08-15 15:49
Det verkar som ÖSK inte klarar årets resultat om det blir fler värvningar. Och inget tillskott från SI är att vänta.

Kan det vara så att man gjort en nuy ekonomisprognos baserat på nya fakta, t ex publikprognos, avtal med Sixten och Mosander
AIK Saywee
2012-08-15 15:32
Nu går jag in i garderoben och kikar vad jag har för tröjor som hänger där.

Man orkar inte hur länge som helst, att envist tro och hoppas, så länge en massa välavlönade stollar sabbar tro hopp och kärlek :(

Finns det inte en enda som kan avgå självmant av alla dessa pajaser!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-08-15 15:04
Finns nog inga pengar till fler värvningar tyvärr. Jag hade gärna sett en innermittfältare och en anfallare till.

Hoppet är inte ute än, men det går inte att spela som de gjorde mot AIK. Då blir vi uppätna av Gefle.
Örebro ÖSK-Boldt
2012-08-15 14:59
Vi är blacka helt enkelt. Vi har i alla fall inte råd att värva. Den saken är ju klar. Pengar kan inte rädda oss kvar längre eftersom det inte finns. Utan nu är det ett jävla STORT JÄVLARANAMMA från spelarna vi har som gäller. Kan man hitta glöden o viljan från malmömatchen så spelar det ingen roll om det så är 11 orienterare på plan. Bara varenda en sliter som dom vill något med fotbollslivet och menar det. Örebro fotbollsframtid står på spel. Det måste ju betyda nåt för organisationen och spelarna. Eller? Bryt ihop oss och slut ihop oss så kan vi greja åtminstone en kvalplats.
AIK Saywee
2012-08-15 14:55
BoP, jag deltager i din frustration ...

.. de som har lite makt i klubben, har inte förmågan eller bryr sig inte ett dugg om vår kära klubbs framtid, så länge de avlönas eller får arvoden.

Jädra tomtar, kan ingen avgå, finns det någon som har lite verklighet och sunt förnuft i skallen?

Rädda vår klubb, tigg inte om pengar, avgå istället alla som sabbat för vår fina klubb!!!

Jag är jädrigt sur på en massa dårar, men vägrar ännu ge upp !!!
Örebro Bastard on Parade
2012-08-15 14:38
Det här är ju horribelt! Vi ligger 5 poäng efter Gefle som är på kvalplats. Hela fotbollssverige har i flera veckor vetat att den här matchen är OERHÖRT viktig. Hur fan kan de ha gett upp nu? Tror de att det drar mer folk till Vallen när även styrelsen har gett upp hoppet?

Hur många är intresserade av försäsongsmatcher 8 månader innan säsongen börjar.
Örebro Mattias69
2012-08-15 14:27
Gefle-matchen är inte spelad ännu. När den är avklarad då kan vi med säkerhet säga åt vilket håll det lutar.
Örebro Lekiller
2012-08-15 14:23
Inte ja heller, riktigt ännu.

Men börjar få anstränga mig ordentligt för att se framför mig ÖSK spela allsvensk premiär nästa säsong.
AIK Saywee
2012-08-15 14:19
ÖSK-Fans och Lekiller,

klubben har nog gett upp, och agerar i panik utan mål och framtid.

Men jag har inte gett upp ännu, finns inte ens min fantasi.

Heja SPORT, kämpa hela hösten !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-15 14:10
inga mer värvningar enligt sjögren till NA.....Hej super1an här kommer vi....

Örebro Lekiller
2012-08-15 14:10
Då var det igång igen.

Är det inte bättre de säger som det är?

De har snart gett upp allsvenskan, förlust mot Gefle och de kommer att börja sikta in sig på ett liv i superettan. Spara de slantar som de kan spara.
AIK Saywee
2012-08-15 12:23
Har man satt upp ett mål för publikekonomin, måste man jobba för att försöka uppnå målet.

Gäller förresten alla mål, vad är det annars för mening med att sätta upp mål?

Jag vill ha många ÖSK-mål i framtiden :)
Annons: