/fotboll/osk/forum/2482.aspx/fotboll/osk/forum/2482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2012-08-22 21:16
Saywee// Tifogänget och Kubanerna försöker få upp intresset med affischering runt om i Örebro (se länk). Kubanerna försöker hetsa igång via Facebook (där man är som mest aktiva nu för tiden verkar det som), och så ryktas det om att det ska bli någon sorts sittplatsklack på Södra läktaren på fredag. Ska bli spännande att se.

Så helt dött är det inte!
Örebro Motgångssupportern
2012-08-22 21:13
@Saywee:

Att Yasin hamnade i frysboxen under förra säsongen var ju hans eget fel. Utan att gå in på detaljer (som säkert många vet ändå) så kan vi ju konstatera att man är en ÖSK-spelare även utanför planen och bör sköta sig där också.

Nu är detta dock passé och han är med på lika villkor igen. Personligen tycker jag inte alls han var värd alla lovord som ströddes över honom efter Åtvidabergsmatchen. Visst, han sprang mycket men bolltouchen var tämligen medioker. Nu har han dock hängt några kassar senaste matcherna och kanske blir det bättre när premiärnerverna nu borde vara borta. Antar att P-O värderar detta på ett bättre sätt än vad jag kan :)
AIK Saywee
2012-08-22 20:59
Alla ni som är hemma i Närke, hur laddar man inför fredagens "ödesmatch", hur ser det ut i media, stadsbussarna, Örebro Sportklubb, staden (kommunen), Kubanerna, affischer, sponsorerna, tifogänget, med, med flera?

Är vi på G, laddar vi för fredagsmys på Behrn Arena?

Själv sitter jag vid gattet och fundrar ....

... och hejar på SPORT förstås.
AIK Saywee
2012-08-22 20:53
@D´Artagnan:

Tänkte inte på det .... eller?
Örebro D´Artagnan
2012-08-22 20:51
Saywee // Sixten saknade förmåga att se talangers potential. Det gör inte P-O därför borde han sett det tidigare.
Örebro D´Artagnan
2012-08-22 20:49
Större chans att vinna 5 mille på tipset än att William Atashkadeh är skadefri.
AIK Saywee
2012-08-22 20:47
D´Artagnan

"Det borde P-O upptäckt tidigare"

Eller tränaren innan som hade gott om tid att lära känna honom ...
AIK Saywee
2012-08-22 20:43
Hur är det med Kubanerna och tifo-gänget, har det lagt ned totalt, eller?

Vakna, alla som orkar, på fredag gäller det !!!
Örebro D´Artagnan
2012-08-22 20:41
Behövs energi i laget då ska Yasin spela.
Det har han visat i många matcher, vid inhopp i A-laget och i alla U21 matcer.

Det borde P-O upptäkt tidigare

NU HAR SAMUELSSON GJORT 2 MÅL. Varför spelar han i Degerfors?
AIK Saywee
2012-08-22 20:27
@Saywee:

Ursäkta att jag tar detta måndagsinlägg i repris, men hur laddar alla dessa aktörer, för här på svartvitt, kan vi ju bara peppa varandra via forum.

Jag förväntar mig allra mest från klubben ÖSK, hur har de laddat och jobbat, för snart är ju veckan slut?

Heja SPORT !!!
Örebro widemarsh
2012-08-22 20:25
Peter Samuelsson målskytt igen för Degerfors. Dom har just nu 2-2 mot Assyriska efter att ha kommit tillbaka från 0-2.

edit: 3-2 står det visst nu.
AIK Saywee
2012-08-22 20:15
ALLA TILL BEHRN ARENA PÅ FREDAG !!!!!

STÖD ÖSK !!!
AIK Saywee
2012-08-22 20:15
@pemo:

Ursäkta men jag försöker i alla fall att ladda på denna sida, men det är ju bara ett diskussionsforum, men ladda det kan vi väl ändå ...
AIK Saywee
2012-08-22 20:03
Retarded Jimmy,

"Vinner ÖSK blir resten av fredagkvällen en angenäm tillställning emedan en förlust kommer ge mig rejäl baksmälla."

... det var just det jag menade i måndags, med fredagsmys, dvs vad vi pysslar med efter segern :)

Fast då (i måndags) var jag lite hajpad och hade massor av inlägg, laddar som attan inför "ödesmatchen" men har försökt att hålla mig lugn ....

Heja SPORT !!!
Minatankar
2012-08-22 20:02
Retardet Jimmy 19:44
//
Visst är det så. Dessutom vill tränaren ofta vänta in i andra halvlek så att inte överraskande skador inträffar som innebär behov av byte. Dessutom motiverar tränare sena byten med psykologiska skäl som handlar om att alla ska behandlas lika i det avseendet.

Inte desto mindre tycker jag att skälen inte kan vara så starka att man aldrig kan pröva något annat.

En annan sak jag är förvånad över är att man inte jobbar mer med att lura motståndarna med sitt kroppsspråk, framför allt vid frisparkar och hörnor.

19 av 20 frisparkar och hörnor upplever jag som mycket traditionella. Var är kreativiteten och modet att göra det annorlunda? Bara det att ställa upp och formera sig på ett helt annat sätt än man traditionellt gör, skulle skapa förvirring hos motståndarna.

Upplever att tränarna skolas in i "hur det ska vara" och att få vågar pröva nya vägar.

Men, jag har ingen tränarutbildning så jag pratar som amatör vad gäller detta förutom att jag själv spelat fotboll i unga år och sett ett otal matcher och träningar. Men ibland kan de "dumma" frågorna och idéerna ge de intressanta svaren.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-22 19:44
@Minatankar:

Jag tror att anledningen när det gäller fd skadade spelare, nya spelare samt yngre spelare som skall spelas in kommer in i andra halvlek är att tempot i regel har sjunkit och ytorna ökat något vilket underlättar för dessa kategorier av spelare att komma in i matchen.

Minatankar
2012-08-22 18:48
D´Artagnan
//
Köper det du skriver. Å andra sidan får ju Crespo bara ytterligare en timme på sig att plugga namnen om han skulle bytas in i andra halvlek :-)

Jag har aldrig förstått varför tränare alltid låter f d skadade spelare och de som är nya i laget komma in i mitten eller slutet av andra halvlek. Varför kan man inte börja med en sådan spelare, säga till honom att ge järnet och byta ut honom i halvlek?

Anledningen att jag vill se båda nyförvärven från start är att jag tror de kan tillföra mycket energi i laget eftersom de båda vill visa vad de går för. Och en bra start av matchen är ofta a och o som du vet.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-08-22 17:52
Gillar intervjun med PO som vanligt. Han inger verkligen förtroende, sen vill det ju till att han kan leva upp till det också fotbollsmässigt.
Örebro Roswall
2012-08-22 16:55
Kalle till landslaget! Finemang!
Örebro D´Artagnan
2012-08-22 16:39
Minatankar // Yarsin har fått en del chanser och tagit dom.
Crespo är inte tillgänglig för ÖSK förrän fredag morgon. Han måste väl lära sig namnen på lagkompisarna innan han får plats i start11an.

Därför startar Yasin om jag får bestämma
AIK Saywee
2012-08-22 16:34
@pemo:

Hemliga klubben, du vet, den mörkar i alla lägen eller spelade tidigare med sjuka spelare, dvs under den förre tränarens tid.
Örebro Roswall
2012-08-22 16:23
Vad ska vi göra när svartvit vinner? Vad ska vi göra när svartvit vinner? Vad sak vi göra när svartivit vinner? VI SKA BRÄNNA BOCKEN!
Minatankar
2012-08-22 16:19
Pemo // Själv skulle jag spela med Mohammed på innermittfältet och Bamberg till höger samt låta båda nyförvärven vara med från start. Har inte de gamla spelarna fått alla chanser? Vi ligger sist och då behöver man pröva nytt och ta chanser, tycker jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2012-08-22 16:07
Sankan
Hagge - Berisha - Wiktorsson - Sammy
Astvald - Grahn - Bamberg - Rama
Yashin - Sheptim

Varför? Anttonen är tydligen skadad. Wiken avstängd och med tanke på cupmatchen finns väl inget alternativ om inte Wiktorsson är frisk. Annars Boris.
Vänsterback? Se mittback.
Tror att Bamberg får sista chansen på innermitt, samt att Astvald visat stigande(?) form. Crespo på bänken. Tror inte att han tar en plats i startelvan direkt.

Nu har jag säkert glömt någon viktig spelare, men det är inte alltid så lätt när man inte vet hur läget ligger på skavsårsfronten.
Örebro D´Artagnan
2012-08-22 15:26
Alla sitter väl och äter valium inför fredagen. Då blir det inte mycket gjort. Det är dock tystast på officiella sidan, inga ÖSK relaterade nyheter alls denna vecka.
Man undrar vad dom gör på kontoret. Inga spelarköp, inga spelar försäljningar. Inga aktiviteter inför fredagen.
Örebro Boba fett78
2012-08-22 15:21
Skrämande tyst här denna veckan. Brukar vara fullt ös med spekulationer om startelva och skvaller från träningen känns inte bra detta. Vinner vi matchen så har vi ju häng på kvalplatsen kom igen nu!
Örebro Gerard
2012-08-22 14:57
Kom igen nu Ösk se till och vinn på fredag!

Sexpoängsmatch vinner vi den så lever hoppet minst sagt.

Örebro Sogen
2012-08-22 13:05
Axens hjärnblödning liknar väldigt mycket en panikångestattack i det han beskriver. Surrningar och tappad känsla i armar och ben beror på överandning och att kroppen får in för mycket syre i blodet. Mycket vanligt men ändock oerhört obehagligt och svårt att få bukt med.
Örebro pemo
2012-08-22 11:40
Håller fullständigt med dig, Mattias66, varför finns det ingen utförligare rapport om cupmatchen på hemsidan? Någon borde väl kunna ge lite info om hur de skötte sig. allt jag har uppfattat är att Yasin gjorde båda målen och att Wikström ( trots allt ) spelade mittback. Samt tre byten.......

Med den intensitet som denna sida numera belamras, så blir vi väl knappas ler än 3000 på fredag.

Visst, jag har gett upp, men jag vill i alla fall se matcherna.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-08-22 09:39
Vi behöver en styrelse som är orädd. Det märks så tydligt att de vill gömma sig bakom varandra och byråkrati för att inte behöva ta ansvar för enskilda beslut.
Annons: