/fotboll/osk/forum/2481.aspx/fotboll/osk/forum/2481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2012-08-24 10:41
@Kardinalen:

Givetvis ska man inte satsa pengar som man inte har, men många har varit kritiska till den stora spelaromsättningen som beror på att ÖSK vill värva billigt (50+spelare sedan 2010).

Billigt blir snabbt ganska dyrt. Även kontraktslösa spelare vill ha signon bonusar, agentavgifter och en hel del diverse andra kostnader. Det hade varit intressant att se hur många klassvärvningar in i startelvan vi hade fått för alla spelare som Flood, Brunet osv. ÖSK måste i första hand spendera pengarna på ett bättre sätt, scouta spelarna bättre och våga satsa ekonomiskt genom kontraktsförlängningar och högre löner på spelare som visat sig hålla bra allsvensk kvalitet.
Minatankar
2012-08-24 10:39
Kardinalen
//
Förstår dig inte.
Du kan inte vinna något här i livet utan att satsa.
Ska du skaffa dig kondition, gå ned i vikt eller sluta röka behöver du satsa.
Ska du klara av studier behöver du satsa.
Ska du starta företag behöver du satsa.
Ska du nå sportsliga framgångar behöver du satsa.

Det handlar väl ändå om h u r man satsar, inte frågan o m man satsar?
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-08-24 10:15
Kardinalen // Vem som får pengarna först kan bero på vem som jobbar hårdast för det !!!
Världen har aldrig varit rättvist. Men i regel tjänar man på att jobba hårt. Vet inte om ÖSK:s kontor är kända för att jobba hårt.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-24 10:14
@Kardinalen:

Så du menar att åka ur och blöda ekonomiskt hela vägen ned är ett sundare sätt att förlora pengar på? Eller köpa spelare som inte presterar är också en förståndig politik?

Man behöver ju inte dra allt till sina motpoler. Man kan ju satsa och framför allt satsa rätt utan att man konkar om det går fel

Kardinalen
2012-08-24 10:00
GAIS-möte igår kväll. Var ju några intressanta saker som togs upp. Saker som man till delar kan jämföra direkt av med ÖSK, både vad gäller tabellsituation och klubbens ekonomi.

1) GAIS räknar med att få 150 000 euro från Rangers FC (Glasgow Rangers) för försäljningen av Mervan Celik i mars år. GAIS tror de får pengarna den 30:e eller 31:a augusti.

Då ÖSK sålde Bedoya ett tidigare datum, borde ju i så fall ÖSK också få stålar av Rangers i nästa vecka. ÖSK borde ligga före i kön med fordringar. Jag räknar kallt med att så blir fallet. Hur mycket är det nu egentligen ÖSK ska ha av Rangers: 1,5 miljoner kronor?

2) GAIS klubbchef säger att "ekonomin kommer gå först numera - före det sportsliga resultaten från och med säsongen 2013, oavsett vilken division vi ligger i."

Enligt mig ett bra resonemang. Uppenbarligen är det ju på samma sätt ÖSK har resonerat ända sedan 2004. Har aldrig förstått dessa supportar som säger att ÖSK ska "satsa sig ur krisen" med risk att allvarligt krascha ekonomin. Har man inte pengar, så har man inte. Rätta mun efter matsäcken.

3) Konstateras att GAIS, för att gå med vinst under 2012, måste sälja BÅDE GAIS-gården (vilket redan är gjort) och Wanderson (eller någon annan spelare). Rätt säker på att GAIS är mer illa ute rent ekonomiskt än ÖSK för tillfället, bottenkonkurrenter till oss som de ändå är. Man behöver med andra ord inte vara orolig för att GAIS ska värva in någon stjärnspelare innan transferfönstret stänger. Tror väl knappast heller Gefle kommer göra det.....
AIK Saywee
2012-08-24 09:54
Tvetov och Bempa, mycket bra skrivet!

I kväll önskar jag en fantastisk match i strålkastarnas sken :)

Heja SPORT !!!
Örebro Bempa no:10
2012-08-24 09:23
Idag är det dagen D dvs D-Day för ÖSK!!!.

Så ett allmänt upprop till hela Ösk dvs spelare ,ledare ,matrialare, läkare, styrelse, VD, sponsorer etc !!

Idag är det dax att visa varför ni en gång i tiden fick ett kontrakt som ni säkert förhandlat fram på ett förmånligt sett .
Så jag vill att ni idag tittar er i spegeln och sätter handen på klubbmärket och frågar er själva om ni i år har gett ALLT i varje närkamp, i varje DUELL i varje METER på plan.Och om ni gett ALLT för varandra ute på plan i varje minut i varje meter.Om ni har HJÄLPT er lag kamrat i ur och skur om ni har klagat på er lagkamrat istället för UPPMUNTRA er lagkamrat trots att han lagt en dålig passning 5 meter bakom er rygg.
Om ni har klagat på domarn och även skyllt på domarn istället och lägga er energi på skit saker istället för att hålla käften och spela tills domarn blåser och omvandla det till positiv energi till era lagkamrater och PUSHA på dem istället.
Så det enda jag begär av er idag och iframtiden är att GE ALLT för ÖSK och publiken som då kommer att ge er ert stöd som ni behöver och ni då förtjänar för den som ger upp har förlorat på förhand .. Forza ÖREBRO SPORTKLUBB nu kör vi in i kaklet.....
Örebro Tvetov Nato
2012-08-24 09:15
Kära Örebroare i Stockholm! (hej till alla andra ÖSK:are också förstås, var du än befinner dig)

Den viktigaste matchen på många, många år stundar. Närmast i minnesbanken har jag matchen mot Assyriska 2006. Den matchen stred vi, både på planen och på läktaren. Vi kämpade om varenda jävla millimeter, stred om varenda boll som trotsade tyngdlagen, vi sjöng så att sången ekade mellan varenda husvägg i Örebro, vi skrek tills våra strupar smakade blod. Ingen glömmer väl Thomas Andersson? Vårat lejon, vår ihopsydda hjälte. Ingen har väl glömt ruset, glädjen, euforin när domaren blåste av och avancemanget blev realitet? Jag ryser i två minuter när jag nostalgitrippar med den här videon; http://www.youtube.com/watch?v=3aVXEdH-FNE.

På något sätt är kvällens match mot Gävle än mer betydelsefull. Vinner vi inte ikväll kan vi säga hej då till alla fina bortamatcher nästa år, eller alla ljumna sommarmatchen på Behrn Arena mot MFF, Elfsborg eller Helsingborg. Istället kan vi välkomna diverse tjonglag med åkrar som hemmaplan och A-lagare som klackledare, typ Degerfors.

Vem blir vår hjälte ikväll? Vem blir vår nya Thomas Andersson?

Till dig som bor i Stockholm; Ett löst sammansatt gäng (som av många olika anledningar inte kan närvara fysiskt i Örebro) kommer sammanstråla i huvudstaden på puben Retro, Södermalm. Kom dit och drick en, två, tre eller kanske fyra öl och ät deras stekta strömming eller utsökta burgare. Den här matchen vill du inte missa, det här är kvällen då vi kommer bränna bocken, då vi kommer häva oss upp ur mörkerhålan, dra oss allt närmare ett kval och ett säkrat kontrakt till Allsvenskan år 2013.

Bondegatan 25, Södermalm.
Bord är bokat till 18:30 och du får en öl för 30 spänn!
Ikväll gäller det. Nu eller aldrig.
För dig som inte har facebook är det bara att skicka ett PM här om du har några frågor!

NU KÖR VI! NU KROSSAR VI KONTRINGSLAGET GÄVLE, NU HÄNGER VI KVAR I ALLSVENSKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Örebro Jonte R
2012-08-24 09:11
Hoppas att både Saeid och Yashin får chansen idag. Gillar deras mod och fart, två spelare som går in och vill och vågar är precis vad ÖSK behöver i en sådan här ångestmatch som mot Gefle.

Hoppas självförtroendet fick sig en liten höjning efter cupsegern så att det är fler spelare som går ut och tror på det. Visar även den 12:e spelaren sitt massiva stöd oavsett hur spelet ser ut idag ska detta kunna bära till tre poäng. Idag handlar det mer om att ta skitjobbet ända in i kaklet än att briljera.
Örebro Conjuration
2012-08-24 05:36
Förlust idag och våra optimister får en rejäl utmaning i kampen om halmstrån. Dags för insatser till fotbollsgudarna, om vi vinner idag så ska jag till eran ära ta hand om disken... FÖR HAND! Den är tung, hoppas fotbollsgudarna ser min gåva som värdig och därmed belönar oss med 3 pinnar. Ni kan tacka mig efteråt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-08-24 01:04
I kväll har vi tre ytterligare poäng :)

Heja SPORT ...

ALLATILLVALLEN !!!
AIK Saywee
2012-08-24 00:28
Å så ses vi på "fredag" ...

Pemo, jag kan inte inte sova, men rockar stenhårt i midnatten. laddar på något sätt ....

Jeff Beck, Flash 1985
GETS US ALL IN THE END

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-08-24 00:02
IKVÄLL ÄR DET MATCH :)

ALLATILLVALLEN !!!
AIK Saywee
2012-08-24 00:00
RJ,
du får säkert rätt, men jag tänker gissa på 9999, eftersom det laddats så fantastiskt under hela veckan från klubben, staden och NA med fl ;)

Men ÖSK vinner med 2-0 !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-23 23:56
@Saywee:

5500-6000 som sagt
AIK Saywee
2012-08-23 23:47
@Minatankar:

Alla dessa avlönade, vad pysslar de med, det är för jädra klent, har de läst det du skrev, har de förstått vad det handlar om, fattar de hur många som önskar att vi spelar Allsvenskan 2013?

Imorgon hoppas jag verkligen på en grym hemmapublik, gärna 10.000 och ett stort Kubanstöd, men vet inte hur klubben och styrelsen agerat i denna möjlighet under de veckor som gått ....?

Ger aldrig upp :)
AIK Saywee
2012-08-23 23:24
Tyvärr, kan jag inte närvara fysiskt på BA, men jag kommer att som vanligt hissa den stora fina flaggan vid gattet, att bära ÖSK-tröja och ha både textteve och lifescore (livescore?) och P4 påslaget och vem vet om jag inte drar av några sparade raketer över gattet vid vinst.

En turochreturresa på 71 mil och en puls som rättades till på sjukhus i eftermiddags gör att jag laddar på WC!

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-08-23 22:45
ALLATILLVALLEN !!!
AIK Saywee
2012-08-23 22:45
D´Artagnan, du är ju hopplös, det finns väl inga fel i klubben vi gillar ;)
2012-08-23 22:22
@Retarded Jimmy:

Smart att låna ut Ibrahim och sedan sälja Rama. Omdet är så är det något mycket stort fel i klubben.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-23 22:08
@Boba fett78:

Han kanske är såld?
AIK Saywee
2012-08-23 21:48
@D´Artagnan (hopplös):

Nej, Migränverket ger mig oftast värk !!!
2012-08-23 21:24
Undrar om Migrationsverket tar sig tid med Crespo under hösten. Man har mycket att göra och relationen med Örebro är väl inte så där bra sedan gammalt
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-23 21:23
@Minatankar:

Som det såg ut igår (Onsdag) så lutade det mot 5500-6000
Örebro Boba fett78
2012-08-23 21:19
Rama lämnades utanför dagens elva på träningen!?! kanske inte betyder något men helt klart att PEO testar mycket just nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-08-23 21:15

Saywee
//
Jag upplever tyvärr marknadsföringen som mycket tam.
Har för ett par månader sedan lämnat över ett mycket tufft förslag om
"Närkeuppror" och att vi ska spela skiten av alla andra lag.
Men man fortsätter med sin sofistikerade reklam.
AIK Saywee
2012-08-23 21:12
Hur har klubben, NA, Staden (kommunen) och företagen med flera, laddat under veckan?

Blir det storpublik?

Hur blir vädret förresten ... men det saknar väl betydelse!

ALLATILLVALLEN !!!
Örebro Marquis de Sade
2012-08-23 20:24
NU SLUTER VI LEDEN - KOM IGEN NU - ALLA TILL VALLEN!!!
Minatankar
2012-08-23 19:51
Jag har sällan känt mig så osäker inför en match.
Kommer det 4.000 eller 8.000 och tittar?
Vinner vi med 4-0 eller förlorar vi med samma siffror?
Normalt är jag obotlig optimist och tror vi ska vinna med 4-0 mot alla lag.
Sällan har inställning och självförtroende hos spelarna betytt så mycket som det kommer att göra i morgon.
Det blir en riktig ångestmatch. Undrar vad jag ska lugna ner mig med innan?

Tusan också, inser att jag tänker fel. Ska man ha förväntningar på att spelarna ska tro på sig själva så måste vi som supporters också tro på att de ska gå bra. :-)

Å andra sidan är det ofta så som många har vittnat om, nämligen att det är jobbigare att stå bredvid och inte kunna göra så mycket, jämfört med att själv får spela.

Örebro DaSa
2012-08-23 19:35
Kom på mig själv att jag har ingen aning om hur PeO kommer formera startelvan imorgon, känns som ett svaghetstecken att det i mina ögon bara finns två spelare som jag anser vara självklara och det är Berisha och Valdet. Sen är det öppet ang. resterande platser. Beroende på hur det går i matchen imorgon tycker jag att PeO skall bestämma sig för en startelva och sedan säga till de spelararna att det är dom skall rädda kontraktet eller spela ihop sig inför nästa säsong om det blir förlust imorgon.

Jag hoppas att PeO chockar med en offensiv startelva och satsar på att spela ut Gefle efter noter, så jag tror på följande startelva:
Sankan
Anttonen - Berisha - Wiktorsson - Wovven
Bamberg - Kalle - Grahn - Valdet
Hasani - Yasin
Annons: