/fotboll/osk/forum/2473.aspx/fotboll/osk/forum/2473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-25 19:15
@Retarded Jimmy:

... eller Försäkringskassans korpgäng ?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-08-25 19:14
Bonafides //

Det är väldigt enkelt. De först 14 dagarna så betalar arbetsgivaren full lön till honom. Om han fortsätter att vara sjukskriven efter det så flyttas kostnaden till försäkringskassan och blir han långtidssjukskriven blir sjukersättningen bara 80% av hela lönen.

Om han är skadad och borta 2-3 matcher och alltid spelar minst en match varje 14 dagars period så flyttas han aldrig till försäkringskassan och riskerar aldrig att bli långtidsskadad med sjukersättning.

Vlket gör att han hela tiden behåller 100% ersättning mot max 2% arbetsinsats.

Sen kan han ligga i poolen och dricka praplydrinkar på ÖSK´s bekostnad och skratta hela vägen till banken.

På ren Svenska: Se till att en läkare sjukskriver honom till den 31 dec 2013 så att vi slipper den här kapitalförstörelsen, för bövelen.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-25 19:11
Forward kanske är intresserade av Grahn? ;)
AIK Saywee
2012-08-25 19:10
Sälj Grahn innan jul, jag vet vad han kostar och har gjort det länge.

Detta duger inte längre styrelsen, något stort måste hända ...

...SNABBT !!!

Jag har haft tre telefonsamtal denna eftermiddag från de jag litar allra mest på, genom åren och det är mycket illa ställt med vår kära klubb, det vill jag att ni skall veta!

Jag skriver inte detta för att djävlas eller för att få rätt, jag skriver det därför att jag "gillar" ÖSK och önskar mig mängder av förbättringar :)

Så är det bara !!!
Örebro Conjuration
2012-08-25 19:10
Bone// Man får inte ut full ekonomiskersättning från f-kassan utan det är en betydande procent som faller bort ifall man är "sjukskriven" pga skador.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-25 18:47
@Bona fides:

Det där är intressant. Mattias Jonsson hade ett eget system för att utnyttja systemet. Han spelade tillräckligt mycket för att lyfta sin höga lön. Ända har han mer pengar än han rimligtvis kan göra av med. Antar i.o.f.s att spelarna har olika klausuler i kontrakten.
2012-08-25 18:42
@'den Oumbärlige:

Räkna inte in mig, jag har haft svidande kritik mot i tur o ordning finnarna, sportcheferna, styrelsen, Grahn och nu Jan Karlsson. Vill se vart det barkar innan jag tar till orda. Men som du säkert vet började jag den "fantastiska" säsongen 2010. Hoppas bara vi slipper vänta 10 år nu på AS. Att något var fel fattade man ju när Porokara fick åka iväg med Cabrera. Sedan har ju även spelare och "små"ledare, ja t.o.m domare berättat hur amatörmässigt ÖSK är skött. Sponsringen drog jag direkt in när Sixten fick nytt kontrakt. Köpte inga stolar när Grahn blev klar. Fattar inte att vi bara verkar vara ett fyrtiotall som via eget forum fattat vartåt klubben är på väg?

Sedan blir man ju gråtfärdig när man ser vilka talanger som flytt Örebro.
AIK Saywee
2012-08-25 18:37
@Bona fides:

Det där är riktigt bra frågor, som vi säkert aldrig får svaret på :)
2012-08-25 18:26
Dubbel
2012-08-25 18:25
@KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!):

Trots alla hans bokstavskombinationer så vet säkert hur kontrakt skall skrivas, särskilt när ÖSK var så "kåta" efter honom. Han vet säkert också att ÖSK är slutstationen.
Örebro Bona fides
2012-08-25 18:23
saywee,
Varför skulle Grahn bry sig om inkomsten är från F-kassan eller ÖSK och varför skulle klubbläkaren låta Grahn spela om han inte kan spela?
AIK Saywee
2012-08-25 18:22
Förlåt, vet att det är fel forum ...

EVERTON !!!!!
AIK Saywee
2012-08-25 18:19

Det där var mycket intressant, för jag har en tid misstänkt att Grahn, mörkar och krånglar med skador och tunnlar, för sitt eget bästa och att han inte vill avlönas av F-kassan..

Han skiter väl totalt i gamla fina ÖREBRO, han har inget med staden att göra.

Sälj Grahn innan jul!!!

Fy fan vad trött jag blir på sådana divalater!
2012-08-25 17:59
ÖSK-Karl //

Gällande Grahn så får han väl antingen börja spela hela matcher eller bli långtidssjuksriven så att han slutar belasta lönekontot när han är skadad.

Jag räknar kallt med att han vill vidare om vi åker ner. Hans karriär som "Golden boy"lär ju vara över om han spelar i SE vid hans ålder.
AIK Saywee
2012-08-25 17:56
@Bagar´n o Grahn 4-ever:

Klart som fan att jag är grön av avund, att halta omkring lårskadad och välavlönad och försöka tjöta till mig ett kort lite då och då, känns ju som ett ganska läckert lyxliv, eller vad tycker du själv, klart man blir avundsjuk!

Du har förmodligen inte alls förstått vad jag avser, förstår inte varifrån du fått luft öht ;)
2012-08-25 17:35
@ÖSK Fans:

Är det ett löfte? Var det jobbigt att din lögn blev avslöjad. Jag har varnat för detta sedan sommaren 2010. Bitter ja, för att eländet upprepas igen. Men du byter väl nick och återkommer snart med nya lögner.

Jan Karlsson: VAR ÅR PENGARNA? Aldrig mer skulle ÖSK behöva vara rädd för elitlicencen, hur är läget nu, var kan vi medlemmar och sponsorer finna sanningen?
AIK Saywee
2012-08-25 17:27
@ÖSK Fans:

Vilken optimist du är, ger du upp redan?

Jag hejar på SPORT så länge jag kan och orkar :)
AIK Saywee
2012-08-25 17:24
@'den Oumbärlige:

Jag var mycket tveksam innan köpet, till hans divafasoner och hans kortbenägenhet, men efter några matcher som han orkade spela så trodde jag att det fanns lite hopp, men ack vad jag bedrog mig :(

FLOPP !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-08-25 17:23
ÖSK-KARL

Din bittra gamle gubbe, har du någonsin varit positiv? gör alla en tjänst och håll dig till hockey forumet!

Nu lägger jag ner..

Ses i super1an...

tjabba =)
2012-08-25 17:22
@Minatankar:

ÖSK-Fans//

Läs ovanstående noggrant och lägg ner dina lögner om hur Grahn finansieras. Vi är många som vet vem Minatankar är och litar till fullo på honom. Alltså har vår fullständigt värdelösa styrelse och klubbledning "försnillat" en stor del av kapitalet på Grahn. Av svaret från Jan Karlsson med "affärshemlighet" betyder ju även det att Grahn behåller sin jättelön och förmäner i SE. Inte undra på att Jan Karlsson skickar ut tiggarbrev, vem skall betala hans egen lön i SE?
AIK Saywee
2012-08-25 17:21
Egentligen gillar jag ÖSK, klubben, det vackra märket, men jag är så jädra trött på vanstyret och misskötseln, så det kan ni inte ana ...

GRISMÖTE I VECKAN, HOPPAS ATT DET HÄNDER NÅGOT I STIAN!

Det vore "grymt"
AIK Saywee
2012-08-25 17:18
Kalle, ja var är pengarna?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-08-25 17:17
Det är självklart en fiaskovärvning. Men jag minns inte att så många var negativa när han anslöt. Då hävdade ju jättemånga att Nordin ut, Grahn in var en uppgradering.

Men det är därför folk i klubben har betalt att veta, och så plattvärvning som det varit måste en stor känga skuld läggas på styrelsen. Men Grahn har stor del i det också, han är ju inte ens i närheten av den medelmåttiga spelare han var i Mjällby.
AIK Saywee
2012-08-25 17:16
@Minatankar:

Hemliga klubben lever vidqare även om det skulle råka bli i Superettan ....
Minatankar
2012-08-25 17:14
På direkt fråga till Jan Karlsson om hur Tobias Grahn finansierats skrev han till mig att TB ingår i ordinarie budget och att det inte finns någon särskild finansiär. På fråga om han behåller sin lön/ersättning vid spel i Superettan svarade JK att det är en affärshemlighet.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-08-25 17:07

Håller med dig med några brasklappar. Vad är det som säger att Grahn lämnar, finns det någon som är beredd att överta honom till den kostnad han har. Kan vår ickestyrelse spara in pengar så vi klarar elitlicensen i SE? Att flertalet stora sponsorer tröttnat är fakta, särskilt efter tiggarbrevet. Vem har hård hud att dra ner kostnaderna på kansliet? Sedan är jag ganska övertygad om att spelarna behåller sina löner från AS. Har vi råd med det? Hur ser VD Jan Karlssons anställning ut? Fallskärm o.s.v.?

Budgetterade placeringspengar kan vi glömma, tror inte ett dugg på Jan Karlssons tugg om stark ekonomi. Nytt Spelarinvest, tillåt mig hånle.

ÅTERIGEN; VAR ÅR PENGARNA?
2012-08-25 16:54
Den stora utmaningen inför nästa år är snarare att vi behöver en ny styrelse och en helt ny organisationsmodell, där div aktiebolag inte tillåts blockera beslutsfattandet.

Nya förträdare behövs, så jag vill se MinaTankar i en ledande roll med fullt mandat att genomföra de förändringar som krävs. Jag håller helt med ÖSK-Karl om att han är rätt person för jobbet.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-25 16:53
@Bagar´n o Grahn 4-ever:

Det konstruktiva med att hänga ut tränaren är att bli av med honom för att få in en bättre. Det är konstruktivt. Och Jag(vi) kommer fortsätta att både berömma och kritisera vem fan vi vill. Om det aldrig har skett i MAIF:s forum så kan ni ju kasta första stenen. Förlåt. Den har du redan kastat.

Så seså, häll upp en grogg till nu och masa dig ned till pizzerian så får vi fortsätta slicka våra sår och deppa här i fred helt utan dina synpunkter herr KnowHow

Ps - Sen är jag 100% säker. På långsikt kommer Mjällby inte överleva i AS. Klubbar som Mjällby och Åtvidaberg brukar inte göra det i långa loppet.

2012-08-25 16:53
Bagar´n o Grahn 4-ever//

Du vet inte ett skit om vad som försatt oss i denna situation, men Grahn är en liten, ja mycket liten bidragande orsak till något mycket värre.

Dra dig tillbaks till den håla du nyss kröp ut ifrån.
Örebro Grixx
2012-08-25 16:50
Ska försöka svara lite inlägg & frågor från Kalle och Saywee, ni får försöka ringa om ni vill ha mer...eller om jag är oklar.

Saywee// Att folk misslyckas kommer alltid att ske både styrelser och spelare. Jag är övertygad att alla gör sitt absolut bästa men att felbeslut görs ändå. För den skull är man inte någon dålig människa.

Snälla pojkar får inte kyssa snygga tjejer eller vad man brukar säga? Det är ett vågspel och man kan spela safe hela vägen liknande Gefle eller som vi själva gjort tidigare. För många spelare som varit skadade och för många fundamentalt viktiga spelare bytte klubb och pensionerade sig samtidigt. Där hade de styrande kunnat agerat annorlunda. De trodde det skulle gå vägen...men man skulle ha agerat för att säkerställa kontinuiteten i lagsammansättningen och inte haft två skadebenägna forwards samtidigt.

Erfarenheten tidigare decennier sa det men tex Almebäck och Astrit visade en annan sanning och erfarenheten från det släppte spärrarna. Hade andra lag gjort liknande bra värvningar så hade kritiken varit att vi är för försiktiga.

I vart fall så har man misslyckats fundamentalt om vi skulle åka ut men man har gjort sitt absolut bästa.

Tränare, spelare och styrande vet att det kan svänga fort och att då får man sparken. Självklart trivs ingen med den situationen men sysslar man med fotboll så gör man....och då är reglerna som de är. Högriskprojekt talades det om förra veckan på SVT-sporten. Det kanske är bra att vi supportrar inser det också.

Mycket pengar gör att man lättare kan hänga kvar. Spelar man sedan safe så åker man nog aldrig ur Allsvenskan. Ju mer man vill vara i toppen desto guppigare kan det bli....och har man inga stora säkra inkomster så kan det gå åt helvete. ÖSK har tidigare spelat safe men saknat pengar så därför har vi ändå balanserat på att åka ur men nästan alltid klarat oss. Om nedflyttningen pga ekonomin inte kommit så hade vi säkert fortsatt som alla tidigare år i AS.....dock med mindre ambitioner än de vi haft senare år...och säkerligen sämre ekonomi.

Saywee// Höst...ehh miss av mig.

Saywee// Grahn efter 20 veckor? Jo det var ju det jag skrev men att det kunde ändras om han blev bättre...och givetvis kan det gälla alla de du räknar upp men det går ju inte att gardera sig mot alla om och men och skriva alla inlägg som romaner.

Kalle// Peidestal...menade att det är sällan som någon åker upp efter någon månad där...som svar att Saywee inte skulle sakna honom. Än så länge kan Grahn hinna göra bra saker, för dålig är han inte. Sedan kan inte han ta på sig att han förhandlat till sig bra lön. Hur ÖSK-ekonomin ligger idag och vad som menades med det sk tiggarbrevet vet väl bara de på kansliet och absolut inte jag. Man sa i vart fall att det blev en överdrift i media och forum att kalla det tiggarbrev för det var inte tänkt så drastiskt.Det kan ju vara så...men behöver inte heller. Redan tidigare har man gått ut till medlemmar osv att det är bistrare tider och önskat gamla medlemmar åter osv. Kanske ett sätt av vara på tårna innan det blir bistert?

Annars så är det några som lyft fram några bra matcher av Grahn förutom jag. Jag har hoppet kvar och tycker inte att han är dålig men märk väl att jag inte heller säger att han är strålande. Rent "historiskt" kan man läsa lite matchrapporter från vårspelet, både egna och tidningar från motståndarlagens hemorter och läsa både om grahn och vårt spel....kan vara intressant.

Har editerat de värsta fadäserna;-)
Annons: