/fotboll/osk/forum/2469.aspx/fotboll/osk/forum/2469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-26 17:01
@Saywee:

Ja, Gerhardsson är vi några som ropat efter i många år. Tror ÖSK passat honom perfekt, betydligt nämre hem för honom (Stockholm).
Örebro kenya
2012-08-26 17:00
I vitt och svart, kämpar vårt lag. Vi har fortfarande häng på 15:e platsen och sen en tvångsnedflyttning på något väl valt lag så är vi på kvalplats.

Forzaaa!
AIK Saywee
2012-08-26 16:44
I morgon, vill jag "SENAST" ha reda på hur klubben ÖSK tänker i framtiden, agerar och tänker angående Grahn och vad han kan tänkas tillföra i höst som härförare när klubben kämpar för att spela i Allsvenskan 2013 och pengarna är få!

Jag vill ha svar från den totalt kommunikationsdöda klubben :(((((
AIK Saywee
2012-08-26 16:07
Lite GT - skvaller ...

"Talangens hyllning till egna tränaren"

Oscar Lewicki tackar Gerhardsson för framgången: "Bäste tränare jag haft"

Jag tror att Peter Gerhardsson är Allsvenskans bäste tränare, på alla plan(er)! Han är en fantastisk människa, inte bara en tränare!

Fixa Elfsborg så blir det tyst vid gattet och guldstriden lever vidare i årets AS.

Hejar på HÄCKEN i kväll, så är det bara :)
AIK Saywee
2012-08-26 15:42
"Det är en annan historia. Men det skulle vara lika illa att säga även om man vore nykter."

Retarded Jimmy, instämmer verkligen ....
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-26 15:06
@Saywee:

Det är en annan historia. Men det skulle vara lika illa att säga även om man vore nykter.
AIK Saywee
2012-08-26 15:02
Det som Palermo återgav i natt är ju inte speciellt roligt, typ att skrävla om hur duktig man är själv och hur dåliga medspelare man har.

Jag trodde att han skulle vara en härförare, en enad kraft :(

Dessutom har jag hört jag lite extra, som inte lämpar sig i skrift, eftersom jag inte var där väljer jag att inte skriva något.

SÄLJ DYR GRAHN !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-26 14:53
@Stoonken:

Olika skadade spelare har alltid synts till på krogarna genom säsongerna. Staaf var väl allmänt känd som en av de större festprissarna under sin skadeperiod. Sommaren 2011 var väl halva ÖSK ute rätt ofta och det både festades och vissa tom rökte cigg. En nu såld spelare vet jag var ap-full

Jag har alltid varit anhängare av en strikt alko-policy under säsong men har inga problem med spelare som dricker om det är flera dagar fram till nästa träning el match och givet att de inte ställer till med något som kan skada ÖSK.

Sedan under rådande omständigheter skulle jag nog som spelare ändå ligga lågt med krogbesök under hösten. För spelarens egen skull. De kan stöta på något el några fans som snetänder

Men min sensmoral är att Grahn i princip nog inte brutit mot någon regel. Sen kan andra tycka de är opassande att ha hög lön + skada + gå ut. Inte för jag förstår varför det är värre att gå ut för att man har hög lön.

AIK Saywee
2012-08-26 14:45
Är Grahn ledig från träning och spel och kostar skjortan?

Skål !
AIK Saywee
2012-08-26 14:42
En annan tyvärr tråkig grej, är att det är ansträngt med ekonomin det kan väl de allra flesta förstå, när publiken minskat så kraftigt och att vi tvingats till "uppgörelser" med ett par tränare och en avgående sportchef, eller hur kan man tro att det är gott om slantar i framtiden?

Nej, nu skall jag klura på om jag inte kan hitta något roligt, något optimistiskt.

Ja just det, det är 30 poäng kvar att spela om, tar vi dessa hamnar vi på 41 p, det får la duga :)

Heja SPORT !!!
Örebro Stoonken
2012-08-26 14:38
@Retarded Jimmy:

Hur det än ligger till ned hans skada så ser det inte bra ut..
AIK Saywee
2012-08-26 14:33
@Stoonken:

Japp, verkligen .....
AIK Saywee
2012-08-26 14:32
Jag tror att den lårskadeade kortbenägne herr Grahn gör en del grejer för att slippa spela i ÖSK, han kan ju inte ha någon känsla för den klubben, eller varför skulle han ha det?

Men han tjänar skapligt.

Avundsjuk?
Örebro Stoonken
2012-08-26 14:32
@Saywee:

Med andra ord så var det fler som la märke till honom igår?
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-26 14:27
@Stoonken:

Var det inte hans dubbelgångare då?

Sen vet jag inte - Är han bortkopplad från träning pga skada är det svårt att klaga på att han druckit. Det finns såvitt jag vet inget hos ÖSK som förbjuder en spelare att dricka om han är ledig från träning och spel.

AIK Saywee
2012-08-26 14:20
Efter två telesamtal från olika personer önskar jag att "Grahn-grejen" utreds omedelbart och att information kommer snabbt!

För jag var inte där, men har hört lite för mycket ...
Örebro Stoonken
2012-08-26 14:17
Är det någon som vet om klubben har en uttalad policy kring alkohol?
Örebro Ösk-groda
2012-08-26 14:11
Minatankar

Det låter bra......har inget problem att lämna mitt namn när det behövs....
Vi avvaktar å får se vad svaret blir från Karlsson och Frebran
Minatankar
2012-08-26 14:01
Namn: Ösk-groda
Sänt: 2012-08-26 10:12
Minatankar

Kanske ett upprop från alla supportrar till ÖSK ledningen???

Samt att ALLA kort ska upp på bordet..........

Hur det ser ut ekonomiskt inte minst............helt enkelt fakta
//
Vi är ett gäng på ett annat forum som hela tiden diskuterar dessa frågor. Vi var några som träffades så sent som i fredags. Vi kommer att begära möte med valberedningen för att framföra åsikter och behovet av att fotbollskompetensen stärks och att medlemmarnas inflytande stärks.

För ett par månader sedan fick styrelsen en skrivning i 10 punkter från ett antal medlemmar, aktieägare och supporters i en rad viktiga frågor som jag personligen i mejl påmint Ros-Marie Febran om att få återkoppling på, liksom ytterligare 8 frågor.

Ett par-tre av dem fick jag svar från Jan Karlsson på och Ros-Marie Febran lovade att återkomma med svar på resterande. Jag har informerat henne om att jag då kommer publicera hennes svar på ett par forum (varav detta är det ena).

Mitt förslag till ÖSK-groda är att vi avvaktar detta svar från vår ordförande i medlemsföreningen och att vi därefter tar ställning till ett eventuellt upprop.

Eftersom många vill vara anonyma bakom sina pseudonymer men det krävs namn för att de ska ta det på allvar, kommer jag i så fall föreslå att alla meddelar mig sina namn via mejl så får varken jag eller någon annan veta till vilken pseudonym/signatur de är kopplade och ni kan känna er trygga om ni så önskar.

Jag skulle emellertid önska att fler skulle kunna träda fram öppet i andra sammanhang, t ex i na.se, på årsmöten, bolagsstämmor och medlems- och supportermöten. Jag är imponerad av all kunskap och allt engagemang som finns bland skribenterna på detta forum. Om ni använder det även i andra sammanhang så kan ni i allra högsta grad påverka klubbens verksamhet och framtid!

AIK Saywee
2012-08-26 13:51
@Stoonken:

Stoonken, om det du såg är sant, skall han "sågas" utmed fotknölarna och säljas långt innan jul !!!

Jag vill bara att klubben eller Grahn själv snabbt utreder detta och informerar oss om vad som har hänt, annars börjar väl NA rota i skiten !!!!!

Jag vill veta vad som är sant, ingenting annat, absolut ingenting annat!
Örebro Stoonken
2012-08-26 13:45
Saywee, Grixx:

Jag är inte ute efter att kasta smuts på Grahnen. Tvärt om, så verkar jag vara en av de få som fortfarade hävdar att han hade varit en STOR tillgång om han bara hade fått vara skadefri.

Men jag kan med 100% säkerhet säga att det var han jag såg eftersom att jag iaktog honom en längre stund på nära håll.

Nej jag har inte utfört ett blåstest utan baserade det på hans ickeförmåga att gå rakt.
AIK Saywee
2012-08-26 13:42
Undrar om den där degiga bagarn från Blekinge vet vad SPAM är för något?
Eller är det någon som nyktrat till före lunch?

Inte vet jag !!!
AIK Saywee
2012-08-26 13:33
Stoonken, även om jag inte tycker att Grahn presterat det jag hade önskat, så kan du faktiskt inte hävda att du har rätt?

För hur mäter man vem som var fullast på stan en lördagskväll, var du ute med blåstest eller något liknande?

Sånt där är klent att skriva, tycker jag ... är det ett påhitt?

Men om han var riktigt berusad, ja då faller ju hans stjärnstatus ytterligare, men jag vet inte och kan inte döma någon efter något jag inte sett eller vet något om .....
AIK Saywee
2012-08-26 13:26
Detta med att vi har den styrelse vi förtjänar är så sant, det är en "klassiker", liksom att vi har den politik vi förtjänar, så har det väl nästan alltid varit.

Det är ju de som väljer ledamöterna som bestämmer hur det skall se ut i framtiden, även om valberedningar kan ha ett "finger" med i spelet och bara föreslå de som de själva gillar bäst, dvs begränsa valmöjligheterna lite grann.

De som inte är med och väljer, väljer att avstå från att påverka, det är också ett val.

Välj rätt i framtiden!!!

Rätt rätt kan vara Black & White ;)
Örebro Grixx
2012-08-26 13:23
Stoonken// Det har kommit ett inlägg om detta. Vare sig han skulle vara långtidskadad eller kortidskadad så är det inte bra. Läkningsprocess eller om man ska vara hälsan själv under en sådan pressad tid som laget befinner sig i så bör man inte vara stupfull.

Anledning till händelsen får väl klubben kolla....och hur berusad och OM han var det överhuvudtaget eller om vi talar om någon look-a-like.
Örebro Stoonken
2012-08-26 13:10
Vet inte om det har skrivits tidagare under dagen?

Grahn fullast på stan igår...
Örebro Grixx
2012-08-26 13:04
Minatankar// Jag litar till 100% på dig. Mina ord om sanningsenligheten var mer för att klargöra för andra som ev tvivlar på olika nic. Många säger mycket i forumet och information man ibland får är mer åsikter än info.

Den undran som finns är vad ÖSK svarade på. Dvs Svarade de på att Grahns kontrakt är helt finansierad av dom eller att deras del dvs sign on är finansierad av dom och den är säkerställd. Tidigare har någon i forumet vem det nu var sagt att affären är i 2 delar.

...men jag läser mycket gärna mailet och försöker se om jag själv blir lite klokare....och som sagt åter igen jag litar till 100% på dig.

jag PM:ar mailadressen.
Minatankar
2012-08-26 12:37
Grixx (Örebro) 2012-08-26 12:07 Att det finns en oro för ekonomin är väl helt berättigat. Jag vet inte riktigt hur allt hänger ihop med Grahns värvning. Det lagts fram 2 olika sätt som affären skulle ha lagts upp på. Den första som någon tidigare i furumet fått veta av ÖSK är att sign on betalades av ÖSK och att lönen kommer ifrån någon/något utanför klubben. Den andra är den som "Minatankar" fått som svar från ÖSK där ÖSK står för finansieringen. Om man svarade för totalfinansieringen till "Minatankar" eller inte kvarstår som en fråga att reda ut och för alternativet med utomstående delfinansiär finns frågan hur tillförlitlig uppgifterna är både från källan och hur sanningsenlig Nicket är. När det gäller "Minatankar" så får man nog säga att han är 100% sanningsenlig när han säger att han fått den informationen annars skulle han mer eller mindre "gräva sin egen grav" i många fotbollssammanhang. Förutom att reda ut vad som gäller om finansiärer så kan det finnas en uppsjö av olika om och men i övergångskontraktet. Vissa saker kanske kan sägas enl avtal och vissa är avtalade att inte spridas. Grahns kontrakt kan vara lugna gatan ekonomiskt men det kan lika väl vara väldigt prekärt. Om någon vet annat så är det bara att skriva och informera. // Om du skickar mig din mejladress så ska du få mejlet från Jan Karlsson för kännedom. Sedan kan du här vedimera det jag sagt. Det är mig helt främmande att inte hålla mig till sanningen. Mitt mejl var ställt till ordförande och bl.a. Vd för kännedom. Det var han som svarade på dessa två frågor.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-26 12:19
@Bagar´n o Grahn 4-ever:

Kan ingen ADMIN spärra ut denna alkis från vårt forum? Han är bara här för att tjafsa

Örebro pemo
2012-08-26 12:19
Hej alla deppade. Jag har hoppat över att läsa direkt efter matcherna , då jag mår alldeles för taskigt över resultatet. Men jag håller på¨ÖSK, så nu har jag skrollat bakåt och ser att det mesta handlar om Grahn.

Det är svårt med fotboll. I Expressen får Gahn tre getingar??? Var de på matchen? Nåja, jag tror att han är en bra fotbollspelare, men har inte den ledaregenskap som ÖSK behöver. Men km i håg att Grahn tidigt i våras gick ut med att ÖSK inte hade spelare för ett topplag, utan skulle få inrikta sig på att försöka undvika kvalplats.

Och det har man ju gjort nu. Tog direktnedflyttning i stället.

Jag har sett mycket fotbol och spelat själv + gått tränarutbildning, så jag anser mig ha en viss kunskap i ämnet. Sedan är det väl som med politik. Ingen har absolut rätt, men jag har i alla fall följande åsikter:

Målvaktsvärvningarna måste ha tillkommit för att ingen annan ville komma till klubben. ( för lite pengar. alltid ) Backlinjen ? Känns ibland väldigt obalanserad. Mot Gefle var väl första matchen som backarna fyllde på uppåt. I år. Det har jag väntat på sedan Riddez dagar. Men, sorry alla , Wiktórsson håller inte måttet För långsam. Eller för tung?

Sedan är det klart "bäst-före.datum" på Bamberg. Trevlig kille, kanske, men han har inte tillfört något. Alldeles för rädd om benen. Se bara vid AIK:s andra mål.
Eller slarvpasset som gav Mjällby segern.

Alimi? En glidare, som behöver folk runtomkring som jobbar. Nä, jag är öerhört besviken på de nyförvärv som skulle hålla ihop truppen med rutin.

Då ser man bättre på Hassani, som kommer från ett annat allsvensk lag. De matcher jag har sett så har han i alla fall tempo i kroppen. Men sedan kan jag inte förstå¨, om man värvar en stark huvudspelare, varför försöker man då hela tiden spela på instick? Gefles försvarare behövde ju bara kliva fram och slå undan bollen. Usch , mycket gnäll, men vi har helt enkelt för dåliga spelare för allsenskan just nu.

Finns det någon framtid då? Ja, jag tror att vi kan behålla rätt stor del av truppen. Framför allt de unga, och med den rutinen och rätt tränare (?) kan superettan bli ett-årig. Men det krävs naturligtvis ett viss mått av ödmjukhet då.

Och varför skall de stanna kvar? De unga alltså. Jo, det är inte så lätt att få jobb som fotbollsspelare. Läs Ekwalls krönika i lördgens expressen. ( finns nog på hans blogg också ) så förstår ni. Att fd proffs går till gamla klubbar för att de har "hjärta" eller kommer från "rätt folk" är bara bs. De får helt enkelt inga bättre bud.

Till sist. Att byta ut en styrelse är inte så lätt som vissa här inne tror. Folk står inte i kö för att få styrelseposter. Inte om de är oavlönade i alla fall.

Nu är det dags att ladda upp inför nästa fredag. Djurgården, som är oslagbara, kommer på besök. Vem sätter då spiken i optimisternas kista?
Eller kommer ÖSK att slå till på sin beryktade hemmaplan? Fördelen med framtiden är att den mest bygger på tro. Och tro vill vi ju alla.
Annons: