/fotboll/osk/forum/2467.aspx/fotboll/osk/forum/2467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-08-27 01:33
Heja SPORT!!!
Örebro Haxel
2012-08-27 01:26
Jag ger aldrig upp!
Framåt svartvitt kämpa för kontraktet!
AIK Saywee
2012-08-27 01:21
@Haxel:

Haxel, men ge inte upp, det kan vi inte göra :)))

Vi hejar ju på SPORT !!!!
Örebro Haxel
2012-08-27 01:08
Jag skriver och suddar, jag vet knappt vad man kan eller ska skriva längre. Känns som det är en hopplös situation vi befinner oss i. Klubben missköts och vi spyr galla över både styret och vissa spelare, varför händer inget? Är det så svårt att hitta kompetent folk som kan sköta en sportklubb?
Jag kan inte förstå att ingen i styrelsen har sagt upp sig själv.
Jag lever på väldigt lite pengar ett tag till men när jag är klar med studierna och tjänar någorlunda så kommer jag självklart bidra med spons till klubben. Kanske inte med så många kronor men många bäckar små... Detta kommer dock inte att ske om nuvarande styre sitter kvar. Byt ut skräpet som styr så kanske fler sponsrar i framtiden.
AIK Saywee
2012-08-27 00:35
Som ni säkert förstår, så är jag oerhört besviken på Tobias Grahn, som jag trodde så mycket på, efter några inledande matcher, vår allsvenska frälsare?

Men han har floppat totalt och börjar nu sprida en massa skit i vårt fina gäng, det tycker inte jag om"

Sälj honom snabbt, han bryr sig inte ett dugg om vår fina klubb, det vet jag säkert redan, det är bara slantarna som snackar..

Edit tog bort det sista jag skrev, tack Edit :)
AIK Saywee
2012-08-27 00:14
@Dejmon:

Skitsamma han leder ju sin kortliga, vilket var mycket förväntat :)
AIK Saywee
2012-08-27 00:11
Det jag hört om denne fantastiske Granh denna kväll och läst via PM är inget jag vill förmedla vidare, för jag hoppas att det inte är sant !!!

Sälj Grahn fort som fan ...
Örebro Dejmon
2012-08-27 00:07
Saywee
Nu var jag nog lite väl snabb och trött. Grahn står väl "bara" på 8 varningar så han är väl inte avstängd förrän matchen efter DIF? ;)

God natt
AIK Saywee
2012-08-27 00:06
@Roswall:

Vad jag har förstått har han skapat detta själv, herr Grahn, ELLER !!!
Örebro Dejmon
2012-08-27 00:02
@Roswall:

Risken finns att även mitt inlägg blir ganska rörigt om jag ska gå in i detalj på ditt vid denna tid så skriver bara att jag delar din uppfattning om det mesta du skriver.

Ny vecka, nya möjligheter. Godnatt svartvitt.
AIK Saywee
2012-08-26 23:55
Dejmon. är Grahn åter avstängd?

Fan vilken smart kille, slipper svettas för en hög lön ?
AIK Saywee
2012-08-26 23:53
Dejmon. vi säljer Grahn, och jag tror de flesta blir nöjda ???

Pengarna måste användas förnuftigt i nuläget !!!!!
Örebro Dejmon
2012-08-26 23:52
@°±°:

Grahn och Haginge. Nån annan kanske kan fylla i om jag missat nån.
Örebro Roswall
2012-08-26 23:49
@Dejmon:

Såg inte ditt inlägg innan jag skrev mitt andra. Jag har inga problem med att Grahn kritiserars för sitt spel och antal kort osv. Däremot tycker jag att han får för mycket skit på det personliga planet, och att han får ta rollen som syndabock för att hela laget spelar och kanske delsvis är för dåligt.

Angående Grahn som värvning finns det flera grejor som är intressanta. Dels att han var tänkte att spela på ett tremannamittfält från början. Förmodligen tillsammans med Gerzic och Bamberg (som värvades som central mittfältare). Från bra källor vet jag att Peo nu vill värva en central mittfältare till, antagligen för att Bamberg är ytter och de andra saknar kvalitet och/eller passningsfot. Jag tror att Grahn hade kunnat fungerat Väldigt bra med Gerzic i medgång. Men de två i motgång känns desto mer tveksamt. Nu blev det ju soppa av alltihop. Känns som om det blev en rörig soppa av mitt inlägg också, ber om ursäkt. Får lov att säga over and out för ikväll.
Djurgården °±°
2012-08-26 23:47
Har ni några avstängningar inför matchen på fredag? Nymann är avstängd för vår del.
AIK Saywee
2012-08-26 23:47
Vi kan inte fortsätta i all framtid att skylla på den styrelse vi valt (eller inte brytt oss om att välja), det funkar inte, vi måste ändra på något, eller????

Det är ju vårt fel, vi kan inte skrika oss hesa i ett demokratiskt land, vi måste förändra på det sätt som fungerar i en demokrati, eller vad det heter .......

Vi måste jobba, jobba jobba själva, inte bara tro att allting ordnar sig !!!

Heja SPORT !!!
Örebro Dejmon
2012-08-26 23:45
@ÖSK Fans:

Vet inte. Beror väl på vilken syn på saker och ting betraktaren av den eventuella överdriften har?

Jag skulle nog säga vid rena lögner och smutskastning. Man måste ju som vuxen också kunna ta ansvar för sina handlingar och vad man säger om folk (i detta fall sina lagkamrater).

Alltså tycker jag inte kritiken av just Grahn gått till överdrift av det jag läst här (har dock bara läst ett par sidor bakåt ikväll för jag orkar inte gå in här precis efter match längre).

Tillägg: är dock, antagligen precis som du verkar, ganska tveksam till att kritisera folks personligheter i allmänhet men nu när det på ett så påtagligt sätt påverkar vår klubb så tycker jag även det är ok i detta fall.
AIK Saywee
2012-08-26 23:33
Roswall, det är ju precis som du skriver inte diva-Grahn´s fel att han glänser med kort och lårskador, och tjötar om hur dåliga medspelare han umgås med, det är ju den styrelse som vi medlemmar bestämt oss för ,som köpte denne dyre frälsare, fy fan vad dåliga vi är ....

.. att vi inte kan göra rätt :(

Det är ju faktiskt alla slöa medlemmars fel !!!!

Vilka kan vi annars skylla på?
Örebro ÖSK Fans
2012-08-26 23:33
Dejmon

I vilket skede tycker du det går till överdrift??, för längesen tycker jag....
Örebro Roswall
2012-08-26 23:31
@Saywee:

Saywee, tack för credded för engagemang! Vad jag menar framförallt är att, vad mina ögon läser, vänder sig väldigt många emot Grahn som person. Jag förstår varför, det är tacksamt. MEN, det är inte hans "fel" att han blev värvad, och inte är det väl konstigt om han använder sina färdigheter när han förhandlar lön heller.

ÖSK Fans, tack! Gillar givet ditt inlägg också.
Örebro Dejmon
2012-08-26 23:27
@Roswall:

Grahn bär ju knappast själv ansvaret men givetvis är även han en del av förklaringen till att vi ligger där vi ligger. Sen håller jag med om att det är lite dumt/elakt att peka ut enskilda individer men visst måste spelare kunna ta kritik de också så länge det inte går till överdrift. Speciellt spelare som upprepade gånger kritiserat sina lagkamrater kan jag tycka.

I det stora hela tycker jag ändå inte alls att Grahn har pekats ut som någon syndabock. Även här kan man ju tala om en grov felsatsning av styrelsen i första hand. Givetvis går en klubb**** till en klubb som ÖSK där han kan tjäna sina stålar, spela lite halvhjärtat då och då när han känner för det och ändå uppfattas som en "stjärna" av många.
AIK Saywee
2012-08-26 23:24
Roswall, du har kanske helt rätt som vanligast, och jag gillar verkligen ditt engagemang för klubben, med de som värvade Grahn hade kanske inte helt fel, men jag förstår inte hur de tänkte. det blev så galet med facit i hand (hittills), men han kan kanske bli vår frälsare i höst, inte vet jag, men än så länge är han bara en dyr fjant ur min synvinkel,, med det kanske jag är ensam om att tycka????

SÄLJ GRAHN INNAN JUL !!!
AIK Saywee
2012-08-26 23:13
Dejmon, nu är jag åter "hemma" efter tvätten, ha det bra, jag gillar det skriver ..... jädra bra skrivet faktiskt 22:59 :)

Riktigt bra, instämmer till 100%
Örebro ÖSK Fans
2012-08-26 23:11
Roswall

Tack en vettig människa här inne iaf =)
Örebro Dejmon
2012-08-26 23:10
@Saywee:

Yes. Var mest bara nyfiken på vad det var för nått.
Örebro Roswall
2012-08-26 23:07
Nu känns det som om forumet lite har fallit ner i ett dike. Anti-Grahn-diket. Man kan säga mycket om Grahn, och hurvida han är en (miss)lyckad värvning.
MEN, Grahn är INTE orsaken till att vi ligger där vi ligger. Den sitter djupare en legoknäckt-mittfältare.

Det är alltid skönt att ha en syndabock, och Grahn är en tacksam sådan med sin personlighet och på det sättet han sticker ut här i jantelagets Sverige.
Örebro Dejmon
2012-08-26 22:59
Retarded Jimmy
Och jag håller med om att även spelare i ÖSK ska kunna gå ut och ta sig ett glas eller två om de känner för det. Tycker dock inte de bör supa sig redlösa mitt under säsong oavsett om de är skadade/avstängda eller dylikt. Med de är ju människor de också och ska givetvis kunna roa sig på krogen de med om de känner för det. I detta fall hade det antagligen inte ens stört mig om det inte vore så att jag ändå inte tycker spelare med den attityden som Grahn visat upp ett otal gånger nu passar in i den bild som ÖSK vill att omgivningen ska ha av klubben.

Det kan vara charmigt med en viss kaxighet om man nu har fog för det men att flertalet gånger försöka måla upp sig själv som betydligt mycket bättre än sina lagkamrater när man ändå ytterst sällan levererar är bara löjligt.
Tillägg: och dessutom antagligen ganska irriterande för de medspelare som kämpar varje dag för att bli bättre och göra sitt bästa för att försöka ta oss ur denna prekära situation.
AIK Saywee
2012-08-26 22:51
@Dejmon:

Attans, havsfåglarna sket på min fina flagga !!!

Du vet var jag hör hemma i hjärtat!!!!
AIK Saywee
2012-08-26 22:46
@Retarded Jimmy:

Men snälla ni som orkar fundera ---

Grahn är ju totalt ointresserad av ÖSK, han har ju inga som helst känslor för vår klubb, snälla ÖSK´are inse detta eller blunda och tro att han är vår frälsare, han lever ju bara som en diva och garvar oss i fejan, sover ni, eller är ni vakna ?????

Pengar, pengar pengar ........
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-26 22:46
@Dejmon:

Kushtrim blev väl avstängd för att han var ute och festade dag före match om jag minns rätt eller om det var träningen före match 0900.

Sjögren nämnde någon form av policy nån gång för länge sedan men att det var mer att man sköta sköta sig ansvarsfullt ute och inte svärta ned klubbmärket med skandaler och annat...typ. Minns inte ordagrant. Dock finns det inget förbud att gå ut och dricka generellt. Vilket fall inte om det är tränings- eller matchledigt dagen efter. Och ska vi döma Grahn för att han var ute i lördags får vi nog ställa hela laget inför rätta för liknande förseelser.

Hur Grahn i övrigt är som typ i möten med andra människor har jag ingen uppfattning om eftersom jag aldrig mött eller talat med honom alternativ har nära källor som gjort det. Men diskussionen är lite svår eftersom ena stunden handlar det om att han varit ute och supit (eller inte) och andra hur han uppträtt som person allmänt och allt blir en sammanblandad smörja. Jag kan bara ha en åsikt om det första.

Annons: