/fotboll/osk/forum/2463.aspx/fotboll/osk/forum/2463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Palermo
2012-08-28 22:39
Minatankar//
Jag tror absolut inte att du sitter och hittar på! Det jag menar är att det räcker med tabellplaceringen. Det är illa nog! Så min reflektion ang ekonomin är att jag hoppas att det verkligen inte är så. Nu tyder det ändock att det är så. Jag tycker att detta är för djävligt.

Klart att styrelsen är ansvarig för verksamheten i föreningen. Men en stor del har också alla medgångssupportrar som inte går när det bär emot, åtminstone för ekonomin.

Kom igen nu kämpa ÖSK - på alla plan!!!
Örebro Ösk-groda
2012-08-28 22:29
Minatankar

Undrar hur länge du ska behöva vänta på svar från Frebran bl.a ???

Det är väl verkligen hög tid att ALLA får veta hur det står (s)till egentligen ....
Örebro Lekiller
2012-08-28 22:22
Mina tankar/ Stämmer detta är det fan skandal!
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-08-28 22:20
Palermo
//
Varför tror du att man vill sälja spelare?
Man förlorar ca 250.000 kr varje match p g a minskad publik.
Sponsorförsäljningen minskade redan förra året enligt initierade källor.
Underskottet beräknas till många miljoner.
Vi får inte ut information om utfall kopplat till budget trots att det är vi medlemmar och aktieägare som äger klubben.
Det kostar stora belopp att köpa ut tränare och kanske sponsor.

Visst kan vi alla hoppas. Men du ser väl själv att stolarna gapar tomma.
5.300 på årets viktigaste match mot Gefle säger väl allt.
Har du sett fler på andra matcher?
Många sponsorer säger att de hoppat eller ska hoppa av.

Ska vi undanhållas denna info?
Är vi negativa när vi upplyser om sanningen?
Vill du läsa i Na att det är för sent att rädda klubben?

Massor av förslag har framförts som med hög sannolikhet skulle skapa både sportsliga och ekonomiska framgångar. Man är inte intresserad. Och man kommunicerar inte. Man vill inte ha hjälp och samarbeta annat än att man planerat en uppvaktning av kommunen vad gäller betydligt större belopp än vad KIF begärde.

Tycker du fortfarande att jag kan vara "fel ute". Tror du jag sitter och fabulerar på min kammare? Jag är mer insatt än nästan alla örebroare tack vare mina kontakter.

Jag blir så trött...

Örebro Lekiller
2012-08-28 22:20
Om ÖSK ligger 6-8 miljoner back just nu så är det ju helt sjukt ju. Vart har pengarna tagit vägen?? Tur ÖSK fick högsta kreditvärde som typ går att få för ca 1 år sedan!!! Vad fan hjälper det??
Örebro Lekiller
2012-08-28 22:15
Minefield/ Skönt när folk som utger sig för att ha koll hostar iväg inlägg. Satsa på spelare i åldrar upp till 28 år och så sätter han in Wikström i en start elva nästa år? Åker ÖSK ur bör Wikström flyttas åt sidan! Said skall åt helvete? Said tycker jag är den som efter sina förutsättningar med spel i div 1 varit en av ÖSK bästa värvningar i år. Ta hem Axen nu när man har PEO som tränare som förövrigt inte är direkt rädd för att ge unga chansen känns ju inte heller vidare klokt. Axen tillsammans med Peo? Tja varför inte, men är väll inte direkt troligt med ÖSK ekonomi. Vad gäller de andra åsikterna om ledningen och så kan ja välla hålla med om.
Örebro Palermo
2012-08-28 22:10
Ibland så får man dock en känsla att det finns en poäng i det T.G säger angående plastmattan.

Tror ni att vi hade legat där vi ligger om några av vår spelare inte varit skadade så mycket?

Det känns lite så där att många av nyförvärven som kommer till ÖSK blir skadade, med konstiga förslitningsskador. Tänker Berisha, Bamberg, Alimi, Grahn, Samuelsson därutöver spelare med lite "glaslirar"-varning som Haddad, Anttonen och Atashkadeh.

I alla lag blir spelare skadade, men just i ÖSK, iår så känns det extra besvärligt.

Jag tror att med med Bamberg och Berisha hela från början av säsongen, så hade vi haft en annan tabellplacering idag.

Så frågan är hur stor del plasten har i vår tabellplacering?

Men det känns lite så där att beskylla plasten att vi inte presterat bättre...

För övrigt så är det för djävligt om vi skulle bli tvångsnedflyttade igen, pga ekonomin... Hoppas verkligen du är fel ute där /MinaTankar....
Örebro Minefield
2012-08-28 22:05
Sveriges sämsta klubb = ÖSK

Att man aldrig lär sig !

1: Satsa på unga och hungriga spelare istället.

2: Tag hem Axén till Örebro som kan släppa fram de yngre.

3: Avsätt styrelsen som inte fattar något om fotboll.

4: In med en kompetent VD.

5: Börja om med en ny tanke och en röd tråd som bygger på ålder 19-28 år

6: Sluta att ta hit mätta 30 + spelare. Motivation slår klass !!!!!

7: Bygg laget från en bra målvakt och en bra backlinje enligt följande:

Oscar Jansson

Vakant I.Berisha M.Wikström Vakant

M.Astvald E.Berger D.Bamberg

V,Rama
K.Holmberg S.Hasani

Skickas åt helvete;
Tobias Grahn
Patrik Haginge
Patrik Antonnen
Boris Lumbana
J.Sandqvist
T.Chensinski
M.Saied
Ahmed Yasin

Örebro Schmacke
2012-08-28 21:22
Jag hoppas också Grahn är på väg bort. Jag reagerar lite på att han säger att ÖSK har allsvenskans sämsta konstgräs. Han har ju spelat här förut, (han vet ju vad för underlag han kommer få, så att säga) hur tänker han när han sedan väljer att spela varannan match på det underlaget, plus träningar? Antagligen har han inte tänkt på sina lår, utan kanske mer på plånboken...

För att förstå det ekonomiska läget känner jag att jag måste få veta hur stort kapital ÖSK hade när de gick in i säsongen? För elitlicensen är väl "bara" hotad när man har ett negativt eget kapital?
Minatankar
2012-08-28 21:09
Minatankar
2012-08-28 21:09
Palermo
//

Jag är alltid öppen med fakta. Om du läst mina inlägg tidigare tror jag inte att du upplever att jag inte kör med öppna kort.

Jag tillhör emellertid inte de som sprider information utan att ha allt under fötterna.
Men eftersom du nu frågar så säger en uppgift 8 mkr och en annan ca 6.

Jag kan bara säga att om detta är sant så är läget ytterst allvarligt, speciellt som vi riskerar att spela i Superettan nästa år.

De som inte kör med öppna kort är klubben som håller oss medlemmar och aktieägare utanför viktig information, bl a om ekonomin. Själv har jag skrivit till dem, besökt dem, uttalat mig på bolagsstämmor och årsmöten och skrivit stora artiklar med mitt namn i Na. Vad mer tycker du jag ska göra?
Örebro Palermo
2012-08-28 21:01
Minatankar//

Om du tycker klubben ska köra med öppna kort, så tycker jag du också ska göra det.

Hur illa är det, enligt det du har hört?
Minatankar
2012-08-28 20:58
Jag undrar om ni alla inser konsekvenserna av det jag skrivit nedan och som bygger på information jag fått idag?
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-28 20:36
@Palermo:

Att han inte "orkar kommentera" om ryktet att han sagt upp hyreskontraktet är ju lite.... Det är ju bara att säga att han inte gjort det..eller?
Örebro Palermo
2012-08-28 20:28
Hmm, är månne T.G på väg bort?

Örebro Retarded Jimmy
2012-08-28 20:16
@kenya:

Självklart förändrade Sixten ÖSK:s traditionella defensiva tjongfotboll till en mer konstruktiv och underhållande fotboll. Även om ÖSK enstaka säsonger (94 tex) spelade en effektiv fotboll så har det ändå de flesta säsonger alltid haft en defensivt och destruktiv spelide så länge jag man minnas. Jag kan inte någonsin komma ihåg att ÖSK spelat på det sättet man gjorde 2009-2010 och även delar av 2011. Men det spelsättet och tom hålla över 70% bollinnehav mot lag som Kalmar.

Så visst har Sixten på många sätt förändrat sättet att spela fotboll för ÖSK och jag tror nog många av oss lite till mans kände stolthet när ÖSK fick så mycket beröm ute i landet och spelade jämnt även i svåra bortamatcher. Det fanns folk i detta forum som skrev att man aldrig ville ha tillbaka ÖSK:s gamla sätt att spela fotboll.

Att ÖSK nu kommer åka ut. Att organisationen blöder ekonomiskt. Att den saktfärdiga och byråkratiska styrelsen inte förstod hur man tog nästa steg och kvävde sportchefers mandat. Att man inte kunde förvalta ett bra utgångsläge förändrar ju inte på något sätt att Sixten lärde ÖSK spela ett spel som vi Örebroare sannerligen inte varit bortskämda med.

Sen anser jag att Sixten har andra tillkortakommanden som ledare och tränare men det är en sak som heller inte förändrar den minnesbilden
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-08-28 20:13
@Stelig:

Jöjligt, har aldrig gnällt på Dala, den enda tränare före Sixten jag ogillat var Lundin. Fanns en anledning till att jag vann tipsligan för några år sedan och senast med ÖHK. Jag är i grunden en optimist som ser möjligheter, men jag blundar inte för sanningen.
Minatankar
2012-08-28 20:01
Allt fler ger mig information om att de ekonomiska prognoserna för innevarande år pekar på underskott på många miljoner tyvärr. Så sent som i våras uttryckte klubben att kreditvärdigheten var hög, att soliditeten var hygglig och att man hade en förhållandevis bra ekonomi, bättre än de flesta allsvenska klubbar.

Det egna kapital som ÖSK Elitfotboll AB har kan tyvärr snabbt vara förbrukat.

Stämmer denna information från mer eller mindre initierat håll, så är läget riktigt illa och kräver handfasta och snabba åtgärder i en rad avseenden.

Vi är ett antal medlemmar, aktieägare, sponsorer och supporters som i 10 punkter framfört förslag/krav på åtgärder. Jag har dessutom i 8 punkter efterfrågat svar på viktiga frågor från föreningens ordförande, som lovat återkomma. Samma grupp kommer dessutom träffa valberedningen under hösten. Vi hoppas att vi blir fler då.

Oavsett dessa svar och möten som har med det som skett och med framtiden att göra, så kräver det akuta sportsliga och ekonomiska läget extraordinära insatser nu och inom kort.

Om en organisation blöder (i ÖSK fall med att publik och sponsorer "sviker" samt att diverse affärer angående tränare och spelare kostar mycket), så är det mycket brådskande att sätta in åtgärder.

Till detta kommer att eventuellt spel i Superettan nästa år minskar intäkterna med 15-20 mkr.

Jag vill som medlem och aktieägare ha en öppen information om detta och inte ställas inför fakta först vid årsmöten och bolagsstämmor våren 2013. Jag vill veta hur vi alla kan hjälpa till. Jag vill att man lyssnar på alla oss som egentligen utgör klubben. Spelare, tränare, anställda och styrelse kommer och går, men klubben består. Och den består av alla oss supporters.

Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-08-28 20:01
U21: Häcken -ÖSK 1-1
Örebro Stelig
2012-08-28 19:35
ösk-karl: 94 var ju allt annorlunda, går intr att jämföra... du gnällde säkert på Dala då ;)
Örebro svartvitseger!
2012-08-28 19:30
En sak är klar om inte jan karlsson avgår tills nästa säsong ... Så borde vi styra en bojkott .
2012-08-28 19:22
Kenya//

Förlåt, skrev innan jag läste dina sista rader

"De var väl åtminstone en liten revolution både spelmässigt och resultatmässigt om man går tillbaka och ser från slutet på 90-talet och framåt. Håller du inte med?"

Nej, jag håller inte med, -94 laget slog målrekord och var med mindre resurser mycket nära guld.
2012-08-28 19:18
Kenya//

Jag tycker inte man skall ändra sin uppfattning, Jag har stått fast vid min även när vi tog en "betydelselös" medalj, Har varit emot Sixten och den ledning vi nu har från dag ett. Tror att med tex Gerhardsson hade det kunnat blivit guld 2010. Sixten kom till ett spelarmässigt och ekonomiskt dukat bord,

Vi får väl se om jag har rätt eller fel efter denna säsong och när siffrorna kommer upp på bordet.

En sak vet jag dock med säkerhet, det är strömavhopp av sponsorer, Tiggarbrevet från fd, bankdirektören Jan Karlsson var droppen som fick bägaren att rinna över, men vänta får du se.
Örebro Palermo
2012-08-28 19:11
Jag har skickat över filmklippet, från lördags natt när T.G går utanför pitchers, eastwest och skrålar om deepthroat och annat, till Lennart Sjögren.

Hörde dessutom att densamme blev utkastad från från stömpis. Detta har jag dock inte själv sett...
Örebro Palermo
2012-08-28 19:11
Örebro kenya
2012-08-28 18:52
Karl/ Varför skulle man ändra sin uppfattning om Sixten efter att han slutat?
Om det var hans förtjänst att vi hamna i det läget vi är nu så var det väl hans förtjänst att vi spela ut flera topplag och kom på en tredjeplats 2010?

De var väl åtminstone en liten revolution både spelmässigt och resultatmässigt om man går tillbaka och ser från slutet på 90-talet och framåt. Håller du inte med?
Örebro Grixx
2012-08-28 18:13
AIK styret och hela baletten verkar gå riktigt bra just nu...ganska avis på framgångarna just nu. Dock verkar det gå i vågor som allt annat och tyvärr för dom så har alla slantar ibland obegripligt försvunnit ner i ett stort svart hål. Medlavg och säsongsab trillar dock alltid in i en aldrig sinande ström. Den ekonomin de har tillgång till borde ändå göra dom till ett topplag oftare än de är....och det är också ett misslyckande och ett tecken på att något inte riktigt fungerar. Som jag tidigare nämnt några gånger så är boråsarna det absolut mest imponerande laget sett till de senaste 10 åren. Givetvis hindrar det inte att lära av andra lag också.
2012-08-28 17:32
Saywee//

Datorn är helt ny, tydligen en värsingmodell från HP som hela koncernen använder. De garvade åt mig när jag tog ut en telefon, Samsung Galaxy, lämna tillbaks den och ta ut en Apple tror jag de sa. Aldrig i livet var mitt svar, har just lärt mig svara på den jag fått :)

Dessutom var den betydligt billigare, visst företaget betalar, men det har ju även ÖSK gjort och gör för sopan Grahn.
2012-08-28 17:25
@Conjuration:

Tala svenska :) Hur gör jag det då, jämt når jag skall ändra något så går det in en kille och fjärrstyr min dator, fattar nada, idag gjorde de det med min telefon. På fullt allvar är jag så impad och fattar inte att cancern och hiv är botad sedan länge. När man ser hur de rör om i datorn och telefonen från en plats i Sverige som säkert lika gärna kunde vara Indien. Jag är impad helt enkelt. För er yngre låter det nog gammalt :)
AIK Saywee
2012-08-28 17:01
Jag kör mestadels med Firefox, verkar vara snabbast ock bäst ...
Annons: