/fotboll/osk/forum/2460.aspx/fotboll/osk/forum/2460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2012-08-27 17:53
Minatankar //

Jag är inte särskilt positiv om något som har med ÖSK att göra just nu, men min poäng var bara att det är för tidigt (och felaktigt) att dra slutsatsen att ÖSK är minst populärast i Allsvenskan. Publiksiffrorna är inte direkt jämförbara om det inte rör motsvarande matcher. Vi får väl se vad bortasnittet är för samtliga lag när alla har mött alla. Sedan tycker jag det är rätt löjligt att NA:s rubriksättare vinklar bortasnittet till något som avgör lagets populäritet. Borde inte hemmasnittet vara mer relevant för det ändamålet?

Jag håller med om det mesta som du skrivit, men tycker det är bra att man letar förklaringar. Man måste givetvis fortsätta arbetet med att analysera vad man kommit fram till och hitta lösningar så resultaten inte upprepas.

För övrigt kommer snön efter regnet i Närke och jag hatar snön. ;)
AIK Saywee
2012-08-27 17:36
Tänkte på en grej om det där förbaskade konstgräset som sabbat för våra spelare så länge, där det ligger hundar begravda.

Måste ÖSK spela/träna på BA´s bedrövliga konstgräs, eller får man spela träna var man vill, vad gäller "regelmässigt"?

Förstår att vissa grejer gäller vid de så kallade högriskmatcherna, men har vi någon slags reservarena?

Menar att om publiksiffrorna fortsätter att dala, kanske man skulle kunna byta till ett underlag som är mycket mera hälsosamt, åtminstone vad beträffar träningarna?

Heja SPORT, kämpa på !!!
AIK Saywee
2012-08-27 17:24
Två tredjedelar är avklarade, vem (endast en) vill ni allra mest ha kvar nästa år i ÖSK.

Själv väljer jag nog Ilir, vilken lirare :)
AIK Saywee
2012-08-27 17:20
@chilie:

Ta nya tag i Allsvenskan, det låter väl OK?

Men som Boldt´en skrev "Ge upp, det vet vi fan inte vad det är""
Örebro chilie
2012-08-27 17:03
jag ger upp.. tar nya tag till nästa år...

hoppas bericha,atachkade,berger,wiktorsson och kalle är kvar

annars skiter jag i vilket

Minatankar
2012-08-27 17:00
Bastard on Parade
//
Visst finns det många "bra" anledningar till att det går dåligt sportsligt, goodwillmässigt, förtroendemässigt och ekonomiskt. Och visst är det
bra att du är positiv.

MEN, visst kan man prata om dålig plastmatta, skador i truppen, att konjunkturen för alla fotbollsklubbar är sämre nu än tidigare, att vi spelat mot lag som traditionellt har dåliga publiksiffror, att det är komplicerat med agenter och konkurrens, att vi inte har tillräckligt med pengar mm.

Så sent om i våras berättade man på årsmöte att vi hade bättre ekonomi än de flesta allsvenska klubbar även om det finns några av dem som har så mycket mer pengar.

Frågan är bara vad dessa självklara analyser hjälper till? Det är lika självklart som att säga att efter regn kommer sol, efter börsnedgång kommer börsuppgång, efter lågkonjunktur kommer högkonjunktur etc. Det kan ju vem som helst analysera och uttrycka. Det lär man sig inget av. Det blir man inte bättre av!

Det man blir bättre av är att vara ödmjuk, lyssna och snabbt ändra sig om man tagit felbeslut eller om förutsättningarna ändras.

Fortfarande fortsätter man med samma annonsering och marknadsföring i höst som man gjorde i våras. Fortfarande finns det inga publikaktiviteter före och under matcher. Fortfarande har man inte tillräcklig framförhållning vad gäller rekrytering i det öppna fönstret. Fortfarande är man sen med strategimöte om kommande år. Strategin lägger man fast långt innan och ska innehålla tre alternativ; ett att man spelar kvar i allsvenskan, ett annat att man har chans på guld och kanske vinner och ett tredje att man ramlar ur. I dagsläget handlar det om att ta ställning till vilka av strategierna man kan förbereda sig för mer operativt som det heter.

Jag är allergisk till att finna bortförklaringar för uteblivna sportsliga, publika och idrottsliga framgångar. Visst, det hör alltid till att vi alla påverkas av olika omständigheter. Men även andra klubbar har problem med publik, sponsorer, ekonomi, konkurrens, skador mm. Det är ju just detta det handlar om, att ändå gör allt bättre än de övriga lagen i allsvenskan, både på och utanför planen.

Viktigast är naturligtvis att göra sitt bästa. Och visst har det gjorts och görs bra saker. Men jag kan inte se att man ändrat sin attityd, strategi, organisation, rekrytering, marknadsföring eller kommunikation sedan vi alla kunnat konstatera att ÖSK har ett mycket lågt värde i spelartruppen, i goodwill i övriga Sverige och i förtroende för ledning och styrelse. Antagligen håller vi också på att nå bottenläge när det gäller ekonomin, som så sent som i våras framställdes som att den var mycket bättre än i de flesta allsvenska klubbar.

Även om man är positiv och optimist krävs det kraftfulla insatser för att ändra denna sjunkande skuta i alla de avseenden jag skrivit ovan. När kommer de?

Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-08-27 16:19
@BoP

Tänkte precis samma sak som dig, men ibland kommer statistiken bra till hands när man vill poängtera något... :D

Tror ändå att ÖSK kommer vara i botten när statistiken redovisas efter AS, men det återstår att se om jag får rätt!

Örebro Bastard on Parade
2012-08-27 16:12
Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)

Jag tror inte den där statistiken har så mycket att göra med hurdan fotboll vi spelar. Det är väl snarare så att vi har mött 6 av de 7 lagen med sämst publiksnitt på bortaplan. Sedan hade väl AIK deras sämsta publiksiffra mot oss och jag tror ju inte AIK:are går till Råsunda för att se motståndarna.

Tittar vi på återstående bortamatcher så är Malmö, Elfsborg och Helsingborg topp5 i publikligan. Jag räknade lite snabbt på om hemmalagen håller deras hemmasnitt i de återstående matcherna så hamnar vårat bortasnitt runt 6924.
2012-08-27 15:50
ÖSK är det minst populära bortalaget enligt statistik presenterad på NA.

Jag plockar gärna över debatten till detta forum också... Personligen tror jag ju självklart att det beror på många saker. Att laget ligger sist i allsvenskan och att ÖSK har en historia kring tråkig fotboll. MEN, den största anledningen, som jag ser det, är ÖSK:s hemliga och tystlåtna kommunikation.

Vi vet ingenting om spelarna som spelar för vårt lag. Vad har Bamberg för intressen utöver fotbollen? Har Rama en familj? Vad har Wiktorsson för drömmar?

Om inte vi vet något om spelarna. Hur ska då övriga Sverige ha något intresse av att se "okända" människor spela mot sina lag?

Jag hoppas att ÖSK vers 2.0 både värvar och skapar profiler... Att klubben förbättrar kommunikationen och använder media för att nå ut med budskapet "ÖSK är en klubb som ska bli bäst!"
2012-08-27 15:38
@Peter_Tjärnqvist

Jag tror vi fortsätter med vitt och lite svart...
Örebro Svartvitt-redaktionen
2012-08-27 15:34
Om det är någon som vill hjälpa till i redaktionen eller har några tips. Tveka inte att höra av dig. Se länk.
Peter_Tjärnqvist
2012-08-27 15:33
Hur tror ni ert lag kommer se ut nästa säsong?
Örebro Hlynur
2012-08-27 15:06
ÖSK Fans// Det vore ju fantastiskt om de skulle ha modet att återgå till vanligt gräs (som första klubb någonsin kanske?)
Örebro Mattias69
2012-08-27 14:12
@ÖSK Fans:

Intressant fråga, det är väl inte ÖSK som ska bekosta det så man kan ju bara hoppas att ÖSK väcker den frågan hos hyresvärden, att man inte är nöjd med det man hyr in sig på.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-27 13:52
Vad tror ni, byter dom ut konstgräset efter säsongen??
Örebro jocke.
2012-08-27 12:40
Oavsett om Grahn var berusad eller inte i lördags så är det väl inte jättesmart att öppet stå och slänga skit på sina medspelare. Det är väl ungefär det sista som behövs just nu när läget är som det är. Förstår om folk på stan som hör detta blir irriterade när stadens klubb ligger sist och har 8 poäng upp till kvalplats..
Örebro Mattias69
2012-08-27 12:02
hmm...undrar om det kommer att stå PEAB på bröstet på både Bajen och Hammarby nästa år också?
Örebro Boba fett78
2012-08-27 11:39
Erik Sundin klar för Bajen han gärna sett att han blev klar för ÖSK istället. http://www.fotbolldirekt.se/2012/08/27/erik-sundin-lamnar-hif-gar-till-hammarby/
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-27 11:10
@Grixx:

Det är sant - Men Grahn hade ju inte varit borta 10 månader kanske som William, Haddad och Antonnen som kastades in fulla 90 minuter efter bara några träningar. Haddad hade väl tre träningar eller något sådant på senaste 10 månaderna och fick gå in och göra 90 min.

William matchades väldigt hårt under våren efter sin skadeperiod och jag vet själv att jag tänkte under våren att han borde matchas något försiktigare än vad han gjordes. Men Sixten tyckte väl inte att han hade några alternativ att avlasta honom med.

Det var väl samma sak med Antonnen som fick rivstarta efter sin skadeperiod på ett år nästan.

Men jag tror det var Aspen som skrev att det handlade nog lika mycket om Sixtens jobb att de fick komma in så snabbt. Och det tror jag också. Att skapa resultat till varje pris.

Annars var ju Peo väldigt försiktig under EM uppehållet med spelare som hade skavanker och de matchades försiktigt.

Men visst - Grahn hade bara tränat en vecka. Men vi vet ju inte om Peo hade som avsikt att köra honom i 90 minuter
Örebro Grixx
2012-08-27 10:29
Retarded J// PeO satte in Grahn...trots skada.
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-27 09:34
@Boba fett78:

Ja det tror jag med. Peo har dessutom hitills visat att han inte sätter in "nytillfrisknade" spelare direkt utan slussar in dem. Tvärt emot Sixten som gav dem 90 min efter första passet - Typ ;0)
Örebro Retarded Jimmy
2012-08-27 09:32
@ÖSK Fans:

Du tror Ibra är förlorad? Han var väldigt bra i U21 på slutet
Örebro ÖSK Fans
2012-08-27 09:17
Jag tror att nästa års ÖSK mittfält kommer se ut såhär:

-----Bamberg--------Nordin------Grahn---------Yasin------

Tror Nordin längtar hem och blir något slags byte mot Rama......

Jag spekulerar bara =)
Örebro ÖSK Fans
2012-08-27 08:58
Saywee

Bra! sluttramsat från mig med =)
AIK Saywee
2012-08-27 08:34
@ÖSK Fans:

Jag har inte kränkt någon, jag skrev ju bara främst vad jag tycker om hans insatser hittills, att några andra kollade in vad han pysslade med på nattkröken kan väl inte jag hjälpa, eller?

Jag skrev ju tydligt att jag inte kan döma honom för något som jag själv inte vet något om, eftersom jag inte var på plats, är det fel? inte vet jag något om vad som hände, men om det som hände hände, så vore det ju lämpligt att Grahn eller klubben informerar alla undrande lite grann.

Varför vill du fortsätta att älta detta, jag trodde vi var klara med detta trams?
Örebro Boba fett78
2012-08-27 08:20
Läser att Altiskadad siktar på comeback på fredag...... varför skulle han gå direkt in i startelvan efter att varit bort en längre tid??? Det blir Hasani och Crespo på topp.
Örebro ÖSK Fans
2012-08-27 08:18
Saywee

Du vet vad jag menar! Sluta kränka Grahn, han spelar fortfarande i ÖSK som du tydligen älskar....
AIK Saywee
2012-08-27 08:09
@Grixx:

Trevligt :)

Förresten jobbar du (i) Djurgården :)

Ha de bra !
AIK Saywee
2012-08-27 08:05
@Inspektör Smack:

Troligtvis, om han går till Hammarby?
AIK Saywee
2012-08-27 08:01
@ÖSK Fans:

Jag har väl inte mobbat dig, vad håller du på med ?
Annons: