/fotboll/osk/forum/246.aspx/fotboll/osk/forum/246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2017-04-08 19:44
Det var en mycket positiv känsla att sitta på läktaren bland så många ÖSK-supporter och också att ta del av det fantastiska stöd som Kubanerna visade på ståplats. Synd bara att några skämde ut klacken med bangaler som gjorde att matchen fick stoppas för all rök.

Omoh duktig liksom Divine.

Undrar varför Alik placerade Nordin till höger på innermittfältet och Mårtensson i mitten? Var det kanske för att överraska AFC:s tränare Per Olsson som brukar vara bra på att blockera ÖSKs nyckelspelare? Upplever hur som helst att det blev obalans på innermittfältet med den uppställningen.

Om inte Divine är med i startuppställningen med sin smidiga spelstil är det än mer angeläget att Besara är i form. Tyvärr upplever jag det inte så. Kan tycka att Nordin, Mårtensson och Rodic är lite för "stela" i sin spelstil hur duktiga de än är. Då blir Besaras roll än mer viktig och behovet av Divine än större.

AFC borde gjort minst 2 mål på eget spel men fick nu två bjudningar av ÖSK i stället. Sett över hela matchen tycker jag 2-2 var rättvist och vi får vara tacksamma för poängen som räddades på stopptid.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-08 19:43
Jaha, en lördag bortkastad, undrar om ÖSK står för resa och inträde om man fakturerar dom?

Enda positiva är när man läser inläggen. Äntligen känner jag mig inte ensam till att ifrågasätta losern Axén, eller Alik kanske det är säkrast att skriva för vördnad.

Dessutom får även mitt nästa frågetecken Nordin rejäl negativ kritik. Kanske du Axén (Alik) skulle våga starta en match utan honom mer än när han är avstängd.

Ps. Hur fan kunde de släppa Björnqvist?
AIK Saywee
2017-04-08 19:35
Så bra, då vet vi alla nivån, vilket jag egentligen välkomnar, för ibland är det så lågt till tak. Instämmer med flera att Besara är tveksam, Nordin är inte 100 än och Oscar är ibland en säkerhetsrisk och gör försvaret oroligt. Igbo är Igbo och ganska impulsiv, men filmningarna får ju Axèn ta tag i. Coachningen är ju som vanligt ett dilemma, där får Axén passa sig lite, eftersom sista året, är ett år att visa vad man kan ... Det kan bara bli bättre!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro huggorm
2017-04-08 19:28
Axens tråkiga spelstil kommer att skrämma bort publiken på hemmaplan. Kan ju bara kolla på Jönköping. Vänder spelet direkt, inte en massa duttande där bak.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-04-08 19:27
Vilken match! Såhär i efterhand är jag nöjd med en poäng. Det känns att det är tidigt på säsongen. Båda lagen inklusive domarna har mycket att jobba med.

Jag har nu gått igenom alla inlägg som kommit in under eftermiddagen och har inte hittat något som behöver raderas. Möjligen Empes fulstreamlänk då det inte är tillåtet att lägga upp enligt forumreglerna. Annars håller kommentarerna förhållandevis förväntad nivå med tanke på hur matchen såg ut.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-08 19:26
@Laul32:

Tanken har slagit mig också, skulle ge offensiv spets på kanterna. Men samtidigt, vi skall möta Östersund som har ett mycket starkt possession. Det kan innebära långa perioder utan boll och disciplin och jagande. Jag vet inte om Omoh och Ayaz passar in där. I alla fall inte att starta med.

Annars vill ha berömma Omoh idag. När han har energi och fokus är han som Axen sagt en av AS bästa spelare i man mot man. Tycker faktiskt han är vassare än Ayaz. Kolla på NA-videon och på hans blick när han bryter igenom i boxen, 100% fokus och arga ögon.
Örebro Karlstruum
2017-04-08 19:23
Loppan: För ni säger ju att dom ska spela för publiken, men om vi sviker dom har dom ju inget att spela för. Sen är det undermåligt spel två matcher i rad. Men vi har fyra poäng. Plus att i båda matcherna måste vi göra ett tidigt byte vid 1-0 och 0-0. Jag är tveksam på att det är straff idag, men att kalla honom filmare där? Är ju en tryckare i ryggen samtidigt som han försöker på boll (och ser ut att träffa först). Finns ingen på forumet här som stått upp där, även om man vill eller inte.
AIK Saywee
2017-04-08 19:18
Brandao, det finns sådant som inte är rumsrent, med det nya saxen i forumet.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-08 19:16
Plessis glänste inte på något sätt, men med tanke på förutsättningarna (inte spelat på hur länge som helst och slängs in i startelvan med en halvtimme kvar) så gör han det ändå rätt bra. Förlorar 0 nickdueller i eget straffområde, även om han inte stötte på de största killarna direkt.
Örebro Brandao
2017-04-08 19:13
Saywee

Vi alla har rätt att vara besvikna när inte ÖSK bjuder till.. varför ska saxen behövas?
Örebro Laul32
2017-04-08 19:12
Jag skulle vilja se ett mittfält med Omoh Rigic Mårtensson Ayaz
AIK Saywee
2017-04-08 19:05
Gissade fel på åskådarantal, det blev 611 fler, men som förväntat ändå inte knökafullt. Mera gnäll, eftersom det verkar vara ok, varför drog en feltajmad dåre av en bengal, när AFC hade tagit ledningen med en assist från Nordin? Gillar ändå Igbo's nevergiveup och kvittering och njuter över serieledningen ett tag framöver. Kalle Teodor, ikväll har du många inlägg att hantera.
Örebro Laul32
2017-04-08 18:59
Plessis styr ju helt klart upp vårat luftspel, vi hade 8-10 hörnor mot oss idag utan att det blev äns farligt. Det ger jag Plessis i stort sett all cred för. Jag håller med om att Plessis såg lite seg och ovan ut men med Almebäck bredvid sig så har vi en stor stark och en snabb. Plessis och Almebäck kommer på sikt bli bättre ihop än någon kombo med Brendan.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-08 18:59
Finns det någon siffra på hur många vi var?
2017-04-08 18:54
@Loppan i Axens skägg:
Jo, men om vi skall isolera det till händelser i boxen så är det väl inget snack om att han dyker som en svan vid minsta kontakt. Det är i mina ögon fusk och osportsligt. Hade jag varit försvarsspelare hade jag blivit vansinnig. Tycker Kennedy skall ha varning där. Offsidemål är ju inte samma sak. Där är det domarna som skall avgöra positioner och annat. Spelaren kanske inte ens uppfattar att han är offside. Och vad skall han göra om domaren dömer mål? Inkast och annat - Visst - Men det leder inte till en avgörande straff
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-08 18:52
Vi brukar ju ha det svårt mot Pelle Olsson. Men med tanke på spelet i första matchen blir man ju orolig, även om vi är serieledare.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-08 18:48
Skit samma.... besviken men 1 pinne i allafall... knappast så att AFC kommer ta 0 poäng mot alla andra, fler lag kommer tappa mot dem här.
Örebro Brandao
2017-04-08 18:44
Loppan

Jag tycker bara Omoh är tillräckligt bra idag och det står jag för.. Axén är så jävla feg att jag inte orkar kommentera det.. Hade vi gått ut, utan respekt hade vi vunnit den här matchen lätt ..
Loppan i Axens skägg
2017-04-08 18:43
BOP// Är de fusk när man försöker få till ett inkast som inte inte är inkast? Är de fusk när man lägger sig lite för enkelt för en frispark? Är det fusk när man gör ett mål om de är offside och man vet det är offside? Svaren är egentligen ja på allt men ska du moralisera på det viset så blir fotboll väldigt svårt att spela som det ser ut idag.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-08 18:41
@Bastard on Parade:
Finns inte många motståndare som inte har en @fuskare" som Igbo. J-Södras egen Smiley har stått för mer filmningar en Igbo ksn komma upp i på en säsong... det hindrar dem inte från att klaga ändå. Att dommaren gå på en filmning är dn sak, det betyder inte att de ska missa situationerna som ska vara straff. Det är deras jobb.
2017-04-08 18:37
Uttrycket "Tore-straff" kan nu bytas ut mot "Iglo-straff"
Örebro Bastard on Parade
2017-04-08 18:35
Alltid Örebro//
Fast problemet är ju att han redan har fixat ett rykte om sig om att vara en fuskare. Domarna är inte mer än människor. När en fuskare ramlar så lär inte domarna blåsa förrän de är 100% säkra på att det ska vara straff. Igboananike lär inte få med sig särskilt många tveksamma situationer i år. Jag har svårt att klandra domare som friar en situation när spelaren förstärker så mycket att det ser ut som en filmning.

Loppan i Axens skägg //
Jag tycker inte om fuskare. Det är dumt att kritisera fuskare i motståndarlagen om man samtidigt låter bli att kritisera fuskare i det egna laget. Det är skillnad på att spela tufft och gå över gränsen dessutom. Skulle domarna ha sett Igboananikes armbåge så är det ett solklart rött kort. Vi har inte råd att ta korkade röda kort när vi redan har det tillräckligt tufft spelmässigt.
2017-04-08 18:34
Paradox att Dajje var en av planens bästa spelare. Kvalitetsmässigt har vi bytt ned oss på ytterbacken
Örebro Alltid Örebro
2017-04-08 18:33
@Brandao:
Ja, men att de kunnat göra det beror också på att det fått spela grisfotboll. J-södra blabdade bra dpel med detta. Så fort vi skulle ställa om rev de ner oss. Dommaren blåste frispark men då korten uteblev kunde de fortsätta med sitt spelförstörande. Till viss del samma skot idag. Spelarna i AFC (Specielt Frimpong) toksatsade in i varje situation och dommaren var snäll och höll ner korten. Frimpongs tackling på mitten (när han redan hade ett gult) kunde vart rött direkt.. vad gör dommaren? Frispark och inte ens gult. ÖSK är inget tuft lag... om dommarna kommer fortsätta tillåta så här hårt/ fult spel sitter vi lite i skiten.
Loppan i Axens skägg
@Brandao:

Rogic,Lorentzon,Brendan,Plessis,Naah och Kennedy klart godkända. Kom igen nu lite nyansera inlägg om man ska ta dig på allvar.
@Karlstruum:
Håller med dig i stort. Men Plessis kändes lite väl seg och positionssvag. Men ok, det är en ny position och han har inte spelat på länge. Framåt sommaren kanske man mer kan ser var han står. Samtidigt ger det ett visst problem. Det är just nu ingen tvekan att firma Almebäck och Brendan är den starkaste duon. Men samtidigt med dem tappar vi luftspelet. Oscar ger mig bryderier. Han har gjort flera fina räddningar, det skall man ge honom. Men i nästa klipp är han helt ute och cyklar. T ex boxade ut bollen rakt ut i straffområdet eller står fel och reagerar sent. Och vid sista målet fattade jag ingenting när han dök upp där ute. "Vad gör han?" tänkte man
Loppan i Axens skägg
2017-04-08 18:32
@Karlstruum:

Hur menar du att om vi ger upp så ska kan laget ge upp? Har inte spelarna betalt eller har jag missat något?
Örebro Brandao
2017-04-08 18:31
Ingenting var godkänt idag förutom Omoh! Den som säger något annat kan avgå!! Vart är ambitionerna!?
Örebro Karlstruum
2017-04-08 18:24
Läser här och hade tänkt kritisera en del saker, fast på ett konkret sätt. Men går in och läser och vill istället hylla ÖSK. För dom var fortfarande bättre idag än vad många här är på forumet. Lugna er några timmar eller vänta tills imorgon, men just nu ska folk halshuggas och folk ska komma tillbaka nästa säsong. Vad sägs om att komma tillbaka till nästa match? Om vi ger upp, varför ska då laget kämpa? Omoh fin, Plessis fin på huvudet men känns som några kg för mycket för att hänga med i löpningarna. Men en klart godkänd debut. Kennedy är sådär småful och elak men gör mål. Vår nya Kim Olsen men snabbare och bättre. Oscar tyvärr snett ute ett flertal gånger nu på två matcher, ger ett oroligt intryck på vår backlinje skulle jag tro. Men stort plus på snabbare igångsättningar på honom idag, stort steg upp för honom i det, bra!
Loppan i Axens skägg
2017-04-08 18:22
Förstår dig BOP och kan hålla med men samtidigt har vi fått in en elak "skitig" forward som ger och tar stryk och har lite fuffens för sig. Vi har klagat att vi har en för snäll forward som gör många rätt men inte poäng men nu har vi fått en elak forward som har trots allt räddat 4 poäng åt oss.
Känns lite typiskt Närke att gnälla.
Annons: