/fotboll/osk/forum/2446.aspx/fotboll/osk/forum/2446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-05 10:59
Jag var dessutom själv med och stormade Arosvallen, när AIK återgick till allsvenskan en gång i tiden, men det var en fredlig stormning som likväl kostade lite slantar för AIK, men supportrarna samlade in till dessa böter.

Det är nog lite skillnad på stormning och stormning, 1970 var det ju massor av slagsmål och Kummel fick ju spela med bandage.
Örebro Hertig_Karl
2012-09-05 10:52
Blev lite intresserad av huliganismens historia i Sverige och googlade lite. IFK supportrarnas stormning av planen i Örebro 1970 var inte den första stormningen i Sverige utan redan 1927 stormade AIK-anhängare planen sedan skotska laget Airdrieonians FC gjort ett mål i slutminuterna. Dessförinnan 1916 stormades även Valhalla IP när Örgryte mötte USA. Det förekom även spottloskor=).

Bra initiativ ÖSK-uppropet!
AIK Saywee
2012-09-05 10:03
Jag drar verkligen inte några över en kam, jag har varit med tillräckligt länge och upplevt tillräckligt mycket, men när Bajen gästar Örebro har det nästan alltid blivit elände och strul, det gillar jag inte!

När AIK, Djurgården varit på besök så har det faktiskt varit lite lugnare i jämförelse med dessa söderjönsar, före, under och efter matcherna.

På senare tid verkar skånepågarna från Malmö och Helsingborg börja intressera sig för att sabba när de besöker gamla fina Örebro :(

Däremot har ju IFK Göteborg ett oslagbart rekord i införandet av huliganism till Sverige, men det är säkert preskriberat idag?

Fy fan för alla grisar i klickar i klackar som sabbar för alla som älskar fotboll!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-05 09:52
@Saywee:

Alla föreningar har grisar bland sina supportrar. Även ÖSK:fans som misshandlar de som säger åt rasisterna. DIF:arna var ju goa när de anföll familjeläktaren under hockeymatchen. AIK:are gav sig på tränarna. Fin firma de har btw. "Vanligt" kontorsfolk som är ute och slåss (TV dokumentär). MFF:fans stod och hällde öl på bortasupportrarna i fjol (kostade honom några tänder)

Jag gillar, utöver ÖSK, Bajen. Fastän det finns grisar där också. Men det vore det enda lag jag skulle betala för att se i Stockhlom. 9000 fans på matcher i SE ÄR bra. Och ÖSK-Bajen, Bajen-ÖSK kommer utan tvekan bli de matcherna som blir roligast att se i SE nästa år. Och då kommer jag åka på en bortamatch för första gången på mycket länge. Blir föresten två. Degen borta får man ju inte missa (om de är kvar i SE)

Dra inte alla över en kam. Trots allt är det de små destruktiva minoriteterna som hörs och syns bäst, i alla föreningar. Det vore som att säga att alla Örebroare är våldtäcktsmän

AIK Saywee
2012-09-05 09:21
@Peter_Tjärnqvist:

Ser väl ganska skapligt ut, men handlar det om kvantitet eller kvalitet eller både och ?

Hammarby kanske skulle vara med om det gäller kvanitet och trohet till klubben, men dom har många grisar i klicken?

IFK kan ni nog skippa om det är Göteborg och Norrköping är val inte så himla "bra"?

MFF kanske skulle ha en plats bland topp 5?

Tja, byt ut IFK mot MFF och låt Bajen trots grisarna dela 5:e - platsen med GAIS?

... inte vet jag, bara en spontan känsla ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-09-05 09:14
Edit hälsar ...

.. hon hejar alltid på SPORT !!!
Peter_Tjärnqvist
2012-09-05 09:03
supporterlista - allsvenskan.

1: aik: ni är helt enkelt bäst
2 dif: dom har varit bra iår
3: HBG: bäst utanför stockholm, no doubt.
4: IFK: helt ok
5: GAIS: inte alls bra, men brist på konkurent får dom femteplatsen pga bra hängivenhet.

jag o min bror (som är mffare!) som kan fram till denna lista då vi hade en liten debatt. skulle vara kul o se vad folk till diverse lag tycker och tänker. är vi helt ute och cycklar?
AIK Saywee
2012-09-05 08:58
@Karlstruum:

Men kistan är inte nedsänkt i graven ännu, jag är lite rädd för att det kan ta tid att komma åter, SE är ingen korpserie precis och bolldjävuln fortsätter väl att studsa precis som den vill även i denna division, det har den ju alltid gjort.

Hur många lag återvänder direkt, hur många lag harvar vidare i SE?

Finns det statistik på liknande, typ återkomster eller vad det kan heta?

Hur länge har Öster varit borta, var är Örgryte IS, Landskrona vad pysslar dom med. Trelleborg vart är de på väg, hur många år fick Norrköping jobba för att vara tillbaka? Hammarby, Halmstad, Degerfors, BP etc etc ?

Lite pessimism hos den galne optimisten, vill jag bjuda på .....

Heja SPORT, kämpa hela hösten, ge inte upp ännu !!!
Minatankar
2012-09-05 08:14
Peter Fredrikson blev nr 100 att skriva på.
Gör det du också! Se länk nedan.
Minatankar
2012-09-05 08:13
AIK Saywee
2012-09-05 07:34
@Svartvitt forever:

Vem blir nr 100?
Örebro Svartvitt forever
2012-09-05 07:07
Viktigt initiativ som bör stödjas!
Minatankar
2012-09-05 07:05
NEDANSTÅENDE MEDDELANDE KOMMER ATT KOPIERAS NÅGRA GGR FRAMÖVER, EFTERSOM DET ÄR MYCKET ANGELÄGET ATT SÅ MÅNGA AV ER SOM MÖJLIGT SKRIVER UNDER.
Vi fick 86 underskrifter på bara 3 timmar mellan kl 21-24 i går kväll!

Namn: Minatankar
Sänt: 2012-09-04 20:50 Ändrat: 2012-09-04 23:19:42 Ändra

Hej alla deltagare på Svartvitt!

NU KAN DU GÖRA EN VIKTIG INSATS!!!
SKRIV PÅ ÖSK-UPPROP!

Vi sätter stort värde på att du går in på http://www.osksupporterfotboll.se (se länken nedan) och ger ditt stöd till ÖSK-upprop och de tre punkter du finner där.

Det betyder mycket för alla oss ÖSK-supporters med just din namnunderskrift. Tänk på att markera för länk till Facebook och Twitter samt gilla-markering på Facebook "osksupporterfotboll".

Om du kopierar texten ovan och skickar den till dina egna mejl-kontakter, gör du ytterligare en värdefull insats!
8 Länktips: www.osksupporterfotboll.se
Örebro Telle
2012-09-05 00:10
Örebro Bastard on Parade
2012-09-04 23:48
Holmberg målskytt när P92/93-landslaget besegrade Finland. Verkar som han stod för en bra insats. Förbundskaptenens kommentarer:
- Han visade bra form och skaffade sig åtminstone fyra rejäla frilägen med träff i ribba och stolpe.
Örebro Telle
2012-09-04 23:18
Den oumbärlige //

Glömde säga det tidigare, men din genomgång på Kapten Blod av spelartruppen inför nästa år var väldigt intressant. Håller med om det mesta, precis som du sa igår... :)

Örebro Telle
2012-09-04 23:12
Tycker uppropet är ett grymt bra initiativ. Stor klapp på axeln till samtliga som varit inblandade.

Mynnar det inte ut i något annat är det i sämsta fall åtminstone en tydlig markering för vad många tycker är viktiga punkter som klubben faktiskt behöver förbättra.
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-04 23:02
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-04 22:42
ÖSK U21 - Elfsborg U21 1-1 och seger för Jönköping mot Qviding gör att vi missar U21 slutspelet. Tråkigt.

STÖD ÖSK UPPROPET !!!
Minatankar
2012-09-04 22:23
Se meddelande kl 20.50 !
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:52
@ inspektör smack du är inte direkt den förste som ställt den frågan. Du får fråga styrelsen helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2012-09-04 21:52
Sawyee: Tyvärr, så är fallet. Spiken är nere i kistan nu och vi får redan nu (hoppas att klubben redan i somras började på arbete för ett ev. Superettansejour) börja jobba mot detta. Jag är arg, förgrymmad, ledsen och sur för att detta händer våran klubb. Men såhär är det i livet och jag hoppas på att sejouren blir kort i S1 och vi kommer tillbaka starkare.
Hammarby Inspektör Smack
2012-09-04 21:38
Hur fan kan ni betala divan Grahn 150000 i månaden?
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-04 21:34
@Minatankar:

Fixat! Klart man ställer upp :-)
Örebro _Adde_
2012-09-04 21:14
Där fick jag svaret på min fråga! Kanoners!
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:07
Antonnen vill jag inte Heller ha bort förresten
Örebro mr olafski
2012-09-04 21:07
DaSa jag håller med om din lista på spelare som ska bort med undantag för bamberg och Wikström. Wikström vill säkerligen stanna och han har ju blivit lite utav en ikon i ÖSK dom senaste åren. Bamberg tycker jag är alldeles för bra för att göra sug av med dock så SKA bamberg spelas på en kant och INTE i mitten
Minatankar
2012-09-04 20:50

Hej alla deltagare på Svartvitt!

NU KAN DU GÖRA EN VIKTIG INSATS!!!
SKRIV PÅ ÖSK-UPPROP!

Vi sätter stort värde på att du går in på http://www.osksupporterfotboll.se (se länken nedan) och ger ditt stöd till ÖSK-upprop och de tre punkter du finner där.

Det betyder mycket för alla oss ÖSK-supporters med just din namnunderskrift. Tänk på att markera för länk till Facebook och Twitter samt gilla-markering på Facebook "osksupporterfotboll".

Om du kopierar texten ovan och skickar den till dina egna mejl-kontakter, gör du ytterligare en värdefull insats!
Örebro _Adde_
2012-09-04 20:36
Minatankar// Kommer ni som ligger bakom den ge er tillkänna med era riktiga namn då? Jag tycker att du verkar vettig, men det känns främmande att stödja ett "forumnick" ifall du förstår vad jag menar. Eller det kanske bara är jag som inte redan vet vilka ni är? :)
Minatankar
2012-09-04 19:36
DaSa
//
Jag har inte de siffrorna tillgängliga via årsredovisning Tog reda på det egna kapitalet via upplysning, som bl a banker använder sig av.

Den intresserade kan gå in på SvFF:s hemsida och inte minst http://osynligahanden.blogspot.se/ där det finns många intressanta, ekonomiska analyser och jämförelser. Det är en person från Handelshögskolan som står bakom den bloggen.

Se även SvFF http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_60145/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
Annons: