/fotboll/osk/forum/2444.aspx/fotboll/osk/forum/2444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2012-09-06 16:53
@HolkenNonGrata:

I mina ögon har han varit en besvikelse. Jag hade väldigt höga förhoppningar och förväntningar angående Bamberg, men han har inte alls varit särskilt delaktig i spelet. Tyvärr så missade han en del i början pga skador. Poängmässigt så är väl 2 mål och 2 assist helt ok på 10 starter + 4 inhopp som högerytter och innermittfältare.

Jag tror han funkar bäst som högerytter, men det känns väl inte riktigt som att han vågat gå framåt så mycket som han gjorde i Norrköping. Han har inte utmanat särskilt mycket på kanten och har väl dessutom inte haft några box-spelare att slå inlägg på när Haddad varit skadad och styrelsen lånat ut Samuelsson.
Hammarby HolkenNonGrata
2012-09-06 16:37
Hur har Daniel Bamberg varit för er denna säsong? Minns att han hade gjort många poäng i Haugesund innan han skrev på för er. Hammarby var intresserade under vinterfönstret också. Någon som till och med vet vad han har i lön ungefär?

I vilken position har ni använt honom och var tror ni att han spelar som bäst?
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-06 16:28
@Minatankar:

Antar att du menar röstningen i NA? Tror inte man skall bry sig om den, alltid många som vill vara motvalls, dessutom vet vi ju inte hur många datorer dagens styrelse som verkar skrämda har tillgång att rösta ifrån. Alla som bryr sig om Örebro SK inser så klart att något är gravt fel och att allt bara kan bli bättre.
Örebro omega
2012-09-06 16:10
Tar för givet att Rama bänkas säsongen ut nu när vi är klara för superettan. Vi ska spela in vårat superettan lag i resterande matcher!
Djurgården The deer hunter
2012-09-06 16:00
Jag tycker det är konstigt att ni ligger där ni ligger ändå. Det känns som med Djurgårn under vårsäsongen i fjol, ett lag som egentligen är för bra för att ligga i botten. Ut med Gefle, Syrianska, Mjälllby eller Kalmar istället. Märkligt egentligen att Gefle klarar sig kvar år efter år, med tanke på vilka lirare dom har.
Djurgården JissoZakke
2012-09-06 15:57
Vad är anledningen till att Rama varit bänkad så mycket den här säsongen? Minns att han var grym under 2011. Karaktärsproblem eller, för han måste ju platsa på sportsliga grunder?
Minatankar
2012-09-06 15:52
ÖSKs vd säger att initiativet är bra. Tar för givet att han menar vad han säger och att han har styrelsen bakom sig. Det gör mig extra nyfiken på hur de supporters på na:s webbenkät resonerar som inte tycker uppropet är bra.

Vi är många som tagit initiativet till uppropet och vi tillhör dem som går på årsmöten, årsstämmor, medlemsträffar och informationsträffar. Dessutom har vi under lång tid uppvaktat valberedningar, styrelse och ledning på olika sätt med frågor, förslag och synpunkter.

Jag tillhör dessutom dem som under lång tid och till flera ÖSK-representanter givit positiv respons för många bra saker som gjorts, både på möten, i personliga kontakter och via mejl och sms.

Om man som medlem eller aktieägare inte går på möten och gör sin röst hörd, förstår jag de som är kritiska till vårt upprop. Men när vi upplever att det inte räcker och när klubben är i kris, så förstår jag inte vad man mer kan göra.

Det ska bli mycket intressant att ta del av hur dessa supporters motiverar sitt ställningstagande. Uppropets syfte är att visa engagemang och möjligheter till samarbete i positiv och konstruktiv anda. För min egen del är jag positiv till alla initiativ som ger dessa effekter.

Vad är man rädd för? Vad är farligt? Själva ser vi engagemanget som visas som en stor möjlighet att skaffa fler medlemmar, aktieägare och partners/sponsorer.

Jag kan bara dra slutsatsen att de som är negativa på na:s webbenkät inte delar ledningens synpunkt om att initiativet är bra.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-06 15:50
@'den Oumbärlige:

Bara att hoppas att ÖSK kan dra in nån mille där.

I övrigt tror jag Rama gör sig bättre i ett bättre lag.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-09-06 14:49
Rama på väg bort. Överraskning?
Minatankar
2012-09-06 13:46
Jag har också förståelse för det stora tryck som styrelse och ledning är utsatta för (förutom spelare, tränare och övriga kring laget). Man både vill och behöver jobba både kort- och långsiktigt. Och man riskerar och kommer sannolikt få synpunkter och kritik hur man än gör.

Det är bl a därför det så viktigt att styrelsen och ledningen har en stor förankring bland alla supporters, dvs publik, medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer mfl.
Den får man bl a genom att kontinuerligt genomföra kartläggningar/enkäter bland alla intressenter och som öppet redovisas. Förtroende får man genom att engagera alla som vill engagera sig. Förståelsen får man, även när man får motgångar, om man varit öppen och haft en god kommunikation som skapar en känsla av personliga relationer.

Jag vet en gång när jag som ordförande i en annan klubb pratade med en medlem/mamma i 1,5 timme. Efterår sa hon att detta skulle jag göra med alla medlemmar och föräldrar. Gjorde en snabb huvudräkning och kom fram till att det skulle ta mig ca 1.500 timmar om jag skulle pratat med var och en. La redan då ner minst halva min tid ideellt på klubben.

Med andra ord krävs det att man jobbar via nyckelpersoner som i sin tur har många kontakter, att man använder sig av webben och att man organiserar sig så att det finns resurser för att klara av detta.

Det jag skriver ovan är i längden mycket viktigare, än att lyckas med ett nyförvärv som man lägger flera miljoner på.

Klubben har varit duktiga på att skaffa sponsorer och öka intäkterna. Om man nu själva konstaterar att man gjort det till priset av att man inte orkar/hunnit med att kommunicera och engagera publik och övriga supporters, så inser man ju naturligtvis själv att det inte håller. Utan publik, framgångar och uppmärksamhet så kommer också flera sponsorer att hoppa av eftersom de inte får satsa enbart p g a att de känner för ÖSK, utan bara om de har ett affärsmässigt utbyte av samarbetet.
Minatankar
2012-09-06 12:48
Namn: widemarsh
Sänt: 2012-09-06 10:16
//
Håller med dig. Och detta har man fått och ska ha positiv respons för.
Mycket bra.

Med tanke på att det passerat över 50 spelare i truppen under tre år är det ändå många som reagerar över varför man rekryterar så många från andra världsdelar och länder, på bekostnad av de som finns i Örebro-regionen eller har anknytning till den.

Ca 20 procent av Sveriges befolkning är invandrare. Det vore beklämmande om de inte var representerade i laget. Om det sedan är 10, 20, 30 eller 40 procent av spelarna som kommer från andra länder är inte viktigt.

Detta handlar emellertid om en långsiktig strategi. Om vi som är fotbollsintresserade vill se den bästa underhållningen kan vi göra det på TV, i London eller i Barcelona. När vi går på Behrn Arena vill vi känna oss stolta över att det i första hand är örebroare, närkingar och andra i närområdet/regionen som håller ihop, svenskfödda eller inte. Det vore ju förträffligt om de flesta värmlänningar, dalmasar, västmanlänningar, sörmlänningar och en del öst- och västgötar också har ÖSK som sitt favoritlag. Och gärna i flera län för den delen. Sedan får man gärna krydda anrättningen med en och annan klasspelare rekryterad från andra länder/världsdelar.

Detta är lätt att säga, inte minst för oss som sitter på läktaren och inte behöver jobba med ekonomin, agenterna, konkurrensen etc. Inte desto mindre vill många av oss supporters se en tydligare inriktning av en sådan strategi. Och inte minst viktigt är det att unga spelare och klubbarna i närområdet/regionen känner och upplever det så.

ÖSK ska hedras för att man här påbörjat en positiv vandring. Uppropets syfte är att ytterligare uppmuntra den.
Minatankar
2012-09-06 12:35
amn: Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
Sänt: 2012-09-06 10:23 Ändrat: 2012-09-06 10:30:35
//
Bra och tydligt skrivit Fatcit. Det hjälper inte att det finns årsmöten, medlemsmöten och att man säger sig lyssna. Får man ingen återkoppling, uppmuntras man inte att jobba vidare med idéer och händer det ingenting, så lägger man endera av sitt engagemang eller så söker man nya väger, som t ex uppropet.

Den enda förändring jag hört talas om i marknadsföringen av matcherna, trots det prikära läget, är att man köpt bussreklam med text om tidpunkt för nästa match. Det finns hur mycket som helst att göra. Har man ändå gjort det, har det helt gått mig och många förbi.

Det finns de i styrelsen som uttalat viktiga saker både med tanke på deras fotbollskompetens om vilka som bör behållas och rekryteras och med tanke på risken att ramla ur Allsvenskan, men de synpunkterna har negligerats.

Enligt stadgarna ska medlemmarna ha 52 % av inflytandet, men det har man inte i praktiken. Både medlemmar och aktieägare är mycket viktiga och behövs. Det är balansen i det samarbetet som behöver utvecklas.
Örebro Marquis de Sade
2012-09-06 11:24
Fatcit/ Mycket bra skrivet - kanske bästa inlägget någonsin!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-09-06 10:23
Något har gått fel, det håller jag och alla andra här med om!

Men det är helt galet vad jag blir irriterad på herr VD:s uttalanden... Igen förklaras en allvarlig brist, med att ledningen hade uppmärksammat det här för längesedan och försökt säkerställa en förbättring. Men det hände igen?

Hoppas du läser här Jan Karlsson för då ska jag försöka förklara några saker för dig... Det finns många brister i ÖSK:s organisation, men den största bristen ligger hos er i styrelsen (-plural). Att ni inte kunde förhandla kontrakt med de tongivande spelarna i laget var en brist i sig, men det grundar sig i er strategi som hela tiden har varit att ha väldigt låga löner på många spelare för att kunna ha extremt hög lön till någon enstaka (läs Kim Olsen och Tobias Grahn).

För att upprätthålla de låga lönerna till Astrit m.fl. valde ni som strategi att låta dem spela ut kontrakten med låg lön för att sedan ersätta spelarna med nya lågavlönade. Detta resulterade i ca 50 spelare i truppen på 3 år och ständigt nya provspelare på träningarna förra året. Att ni nu efter några år inte har mer pengar efter att Astrit, Nordin, Bedoya och Almebäck passerat är skrämmande.

Målsättningen för denna säsong var det att tillhöra toppen av Allsvenskan. Att klubben nu ligger sist är inte ett litet snedsteg - Det är KALLE ANKA (som Axén skulle ha sagt).

Vi är några som diskuterade detta scenario redan för 4-5 år sedan... Osynliga Handen skrev om det...

Den största svårigheten för ett företag är att förutse det oförutsebara. I det här fallet var det inte så... Riskanalys var gjord, den var tydlig och den var gjord av alla utom er!

Vi "nördar" på det här forumet var också tidigt ute att lyssnade på spelarna angående konstgräset. Lång tid efter uppmärksammar ni detta problem och vad jag förstår av uttalandet i NA är det tillsatt en utredning?! Ska vi supportrar känna oss lugna då? Det ni inte förstår är att det är inte oss ni ska övertyga, det är spelarna. Är spelarna nöjda är vi nöjda. Så gå ut i NA när ni har en nöjd spelare istället!

och till sist.... Om ÖSK:s mål på sikt skulle (ska?) vara ett topplag i Allsvenskan och Norden, hur skulle detta gå till rent konkret? Vad skulle ni göra bättre eller annorlunda mot alla andra? Ni förstärkte fotbollskompetensen med Lars Larsen, Per Gawelin och Peter Westman. De var hyfsat duktiga spelare, men de skulle ju inte spela (eller?). Återigen är ni i styrelsen bristfälliga, och kom inte med uttalande i NA som implicit ska säga att ni gjorde vad ni kunde... Sluta istället att anställa vänner och bekanta utan kompetens! Det går inte att ta genvägar i livet, det handlar om att jobba hårt!!!!
Örebro widemarsh
2012-09-06 10:16
Hmm, Nordahl talar om att ÖSK ska sätta en mer lokal prägel på spelartruppen i NA-TV. Tror nog ÖSK är ett av de lag i svensk elitfotboll med flest lokala spelare.

Anttonen, Wikström, Wowoah, Wiktorsson, Haginge, Berger, Holmberg, Yasin, Astvald, Ibrahim, Lumbana, Saeid, Samuelsson, Leonidsson...samtliga från Örebro Län.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-06 09:27
VD säger i NA:
"Med Lars Larsens, Per Gawelins och Peter Westmans intåg i föreningens och bolagets styrelser det senaste året har fotbollskompetensen höjts".

Ändå åker vi med stor sannolikhet ur AS, trots att kompetensen höjts. Det är något som inte stämmer !!! Sportligt har det gått riktigt illa.

- Lyssnar inte styrelsen på kompetensen man har tillgänglig?
- Är det organisationen som gör att det blir fel (kompetensen får inget genomslag)
- Noterbart är att supporters och medlemmar tycks har högre kompetens. Att vi sportsligt var på fel väg har man kunna läsa på detta forum under LÅNG tid.

Jag var på senaste årsmötet. Inget av de få förslag från medlemmarna har beaktats. Mötet längsta inlägg kom från Jan Folke, tror INGEN uppskattade det.
Jan var inte Du på mötet?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-06 08:36
Denna länk kanske redan listats här men tar med den ändå:

Peter Samuelsson: "Jag var ingen flopp i Örebro"
Örebro Bastard on Parade
2012-09-06 08:33
Länk till artikeln på NA.se.
Örebro Mattias69
2012-09-06 08:18

Det var en intressant artikel i dagens NA angående att Pettersbergs IP har fått konstgräs. Enligt en expert på området så finns det 3 sorters konstgräs och inte en massa generationer.

De sorterna är: konstgräs, konstgräs med sand inblandat mellan stråna och konstgräs med sand och gummigranulat inblandat mellan stråna. Sen förekommer det små varianter inom de 3 grupperna men i grund och botten är det vad som finns på marknaden.

Det som sen är viktigt är hur man sköter mattan. Kanske är där som det har brustit för ÖSK eller om det nu är Örebroporten som sköter driften. Kanske är lösningen att skicka driftspersonalen på utbildning och/eller ha tätare kontakter och konsultation med leverantören. Men jag är ju inte någon expert på konstgräs, det här var bara lite tankar och funderingar utifrån den mycket intressanta tidningsartikeln.
Minatankar
2012-09-06 06:30
I dagens Na finns stor artikel om vårt supporterupprop.
Na har ännu inte lagt ut den på na.se.
Vi har skrivit till dem och hoppas att så sker.
I annat fall kommer vi försöka lösa informationen till er som inte har papperstidningen på annat sätt.
Återkommer.
Du som ännu inte skrivit under och som delar vår skrivning, gå in på länken nedan.
Örebro Dejmon
2012-09-06 06:04
Saywee
Jag är väl ingen dr Phil heller??

Denna diskussion kommer knappast leda nånstans denna gång heller så var snäll och adressera inga mer inlägg i denna fråga till mig för jag vill inte behöva vara otrevlig och ignorera dem. Om någon nu verkligen vill veta nått mer om detta från mig kan vi ta det genom pm. En person är dömd och jag ser egentligen inget som helst fotbollsrelaterat i detta mer än att det råkade hända på arenan så, åter igen, tack för mig i denna diskussion!
AIK Saywee
2012-09-06 01:13
"När Alexander såg vad som hände försökte han gå emellan. 27-åringen svarade med att slå Alexander med flera hårda knytnävsslag i ansiktet och kastade sedan ner honom för läktaren. Mannen följde upp med att stampa Alexander i ryggen när han låg ned på betongen."

Dejmon, vi kan väl i alla fall var överens om att det är något allvarligt fel i "mannens" hjärna, eller?
AIK Saywee
2012-09-06 00:42
@Bastard on Parade:

Dejmon, orkar eller vill du kommentera detta ....?

Är det bara lögn?
Örebro Dejmon
2012-09-06 00:41
AIK Saywee
2012-09-06 00:35
Det är jättebra om vi kan reda ut vad som hände eller vad som inte hände ...

.... gäller även ÖSK´s matcher ....
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-05 23:46
när man läser den artikeln förstår jag inte vad jag skrev för fel från början eller varför Dejmon försökte linda in den händelsen i bomull
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2012-09-05 23:45
Länk till Sportklubben LIve. De pratar om misshandeln ungefär 8:20 in i klippet.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-05 23:40
NA pratade med Nätterlund efter att domen kom. Se länk. VIll minnas att han även var med i Sportklubben Live i vintras
Örebro Conjuration
2012-09-05 23:33
Extrem optimisterna i GAIS har kommit på lösningen för att undvika nedflyttning, "bara att vinna 7 av de återstående 9 matcherna".
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-05 23:30
@"ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1):

Jag har fått flera på jobbet att skriva på idag. Det är folk som inte häckar här el på andra forum men som mer eller mindre följer ÖSK. Så jag uppmanar andra att dela länken med studie- eller arbetskamrater som gillar ÖSK men som kanske inte känner till uppropet.

Man kan också lägga ut det på sin facebooksida om man har någon

Annons: