/fotboll/osk/forum/2442.aspx/fotboll/osk/forum/2442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-07 17:25
Glenn Hysén cch jag har en hel del tillsammans i våra tankar för en bättre framtid ...

I dagens pappers-GT, huvudtidningens förstasida, finns den stora rubriken

"Huliganerna är FEGA DJÄVLAR"

Därefter en helsida om vad som hände när blåvita supportrar stoppade en IFK träning inför en viktig match.

"Jag kallar dom fega djävlar. Under luvor och i skydd av andra"

"Bort med packet, helst så fort som möjligt!"

"Ge oss en värdig supporterkultur tillbaka"

... och mycket mycket mer ,,,
Örebro jocke.
2012-09-07 17:06
Retarded Jimmy//

Länken funkar inte
Benny Böckling
2012-09-07 16:42
Nej nu är det fokus på hockeyn som gäller, ÖSK behöver man inte oroa sig om förens till våren...
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-07 16:25
Hund begraven?
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-07 16:14
Karlstruum//

Nu talar jag för mig själv och inte gruppen. Är övertygad om att det svettas i styrelsen nu och inte minst hos VD Jan Karlsson. Det som jag tror håller på att hända är att valberedingen inte längre kan "mutas" till att få in folk i styrelsen och att äntligen så kommer Örebrohearkin brytas.

Men viktigt är att så många som möjligt på listan och fler kommer på årsmötena, där kan vi utan särskilt många röster få fram de kandidater för styrelsen som vi tycker har kompetensen.
Hammarby CIRILLO
2012-09-07 15:07
Ett tips istället för insamling.Ta bort tröjreklamen!
Se länk
Örebro Smajl
2012-09-07 14:23
Jag börjar fundera lite på hur en trupp i SE skulle kunna se ut för ÖSK del. Först så borde man slänga bort båda målvakterna. Möjligtvis behålla en som backup. Sen plocka in Rinne från forward en lokal och ung spelare. Sen får man kolla lite på vilka spelare som behövs i superettan. Grahn kostar mer än vad han gör nytta så han är ett måste att bli av med, men han gör nog allt för att lämna själv. Sen skulle det vara bra att lyckas sälja Rama redan nu som man kan få in lite cash på honom. Det skulle lindra den ekonomiska smällen lite. Sen är det fan dags att bryta Haddads kontrakt han står bara och kostar pengar. Wowoah borde man också försöka bli av med. Hans höga ålder och usla spel är lika bra att göra sig av med och bygga nytt istället. Spela Wiktorsson till vänster istället.

Men vad är viktigast att ha i superettan, troligtvis rutinerade och lojala spelare. Då borde prio 1 vara att försöka få kvar Wikström jag tvivlar inte på att han skulle ställa upp för laget. Sen borde man satsa stenhårt på Lumbana,Wiktorsson, Holmberg, Ibrahim,Yasin.

Spelare som borde lämna är:
Tobias Grahn(dyr och gnällig)
Samuel Wowoah(gammal och inte alls lika bra längre)
Johan Sandqvist eller Chencinski( Riktigt svag säsong)
Valdet Rama( Kommer vilja lämna och kan inbringa pengar)
Andreas Haddad( för skadebenägen)

In
Jacob Rinne( ung lokal målvakt) Forward
Lukman Murad( otroligt talangfull spelare) egen produkt

Laguppställning:

--------------Rinne--------------------
Haginge--Berisha---Wikström----Wiktorsson

Astvald----Lumbana----Saeid---Bamberg

-----------Holmberg---Atashskade-------
Örebro Karlstruum
2012-09-07 13:53
Synd att dessa uppdateringa och videos från hemsidan kommer nu. Fast bättre sent än aldrig och hoppas att det fortsätter över nästa år.

Men helvete vad dåliga de var i tennis. Jag hade spöat varenda jävel utan att förta mig. :)
Örebro Karlstruum
2012-09-07 12:50
Minatankar:

När ska detta överräckas till styrelsen och hur ska ni/vi försöka få att det ska komma in till styrelsen som VERKLIGEN tar detta på allvar.

Har ju ändå varit mer uttalande av styrelsen/VD:n det sista än vi varit vana med. Hur ska man tolka detta, börjar det gnissla innanför styrelserummets dörrar och börjar de svettas nu. Har dom fått insikten att de kanske inte är rätt mannar för jobbet eller är det ett försök att göra allmänheten nöjda? Frågorna är många, svaren är få tyvärr.
Minatankar
2012-09-07 11:44
Namn: Karlstruum
Sänt: 2012-09-07 11:06
//
Vi är över 300 nu med de som ännu inte bekräftat.

En del trodde på några hundra, andra på fler.

Det är naturligvis mycket bra om så många som möjligt skriver under och visar sitt engagemang. Det får oss alla att känna att en nystart är möjlig.

Det viktiga är att vi når fram med budskapet, att styrelse och ledning ser det som ett bra initiativ och en möjlighet till samarbete och att skaffa fler medlemmar, aktieägare och partners/sponsorer.

Vi kommer själva att uppmana alla som efterfrågat information att också bli medlemmar, aktieägare och/eller partners/sponsorer om de inte redan är det. Men det är ju ännu mer värdefullt om styrelsen och ledningen uppmuntrar till det.
Örebro Karlstruum
2012-09-07 11:06
269 uppskrivna, snart 270 när jag tjatat hål i huvudet på sambon.

Hur många hoppas vi få in? Tusentalet borde väl gå? Det är ändå färskt detta. Ska ta ett samtal hem till Örebrofamiljen ikväll också. Så kanske det kommer in 5-6 stycken till. Gör alla 260 som skrivit upp sig detta så är vi uppe i 1500 underskrifter nästan. Allt för vårt svartvita lag.
Minatankar
2012-09-07 11:03
Namn: Saywee
Sänt: 2012-09-07 10:36
//

Det finns en aktiv spelare som skrivit på men som ännu inte bekräftat per mejl.
Därför publiceras inte hans namn och kommer heller inte röjas av initiativtagarna.

De flesta som skriver under men som inte finns med på listan har antagligen missat att bekräfta det mejl man fått (ca 50 personer). En del kan ju ha ångrat sig och då kommer deras identitet naturligtvis aldrig att spridas.

AIK Saywee
2012-09-07 10:36
Jag såg också att Kronblom skrivit på och tycker att sådant är lite småkul, men samtidigt funderade jag lite över hur en sådan röst räknas, det är väl ingen namnunderskrift egentligen, det är väl ett nic, eller?

Känner igen många namn, dock naturligtvis inga spelare hittills, eller några från styrelsen eller kansliet, men det var förväntat.
Örebro Svartvitt forever
2012-09-07 10:34
Fatcit 10.23 torsdag// Galet bra inlägg! Borde finnas som krönika så den inte försvinner.

När jag läser vår VD:s kommentar till uppropet blir jag lite trött. För jag hade befarat just något i stil med "bra att ni är engagerade och viktiga punkter. Precis det där har vi också tänkt på och åtgärdat".

Det talar om bristande självinsikt, som om endast små justeringar behövs så är vi på banan igen. Hallå! Vi har gått från tredje plats till nedflyttning på två år! Då är det uppenbart för hela fotbollssverige att kompetensen inte är den rätta i styret.

Jag känner inga i styrelsen, lika bra det, så jag är inte partisk vare sig för eller emot, men jag kan på rak arm säga att jag tycker att den halva styrelse som röstade för förlängning med Sixten för ett drygt åt sedan borde tacka för sig och släppa in fotbollskunnigt folk. Kvotering av alla de slag är alltid av ondo, särskilt i en elitfotbollsklubb.
Örebro Mattias69
2012-09-07 10:27
@Minatankar:

Det kanske är lite mer sånt som måste in i klubben. Lite mer lokal förankring, mer fokus på sporten som sådan, på upplevelsen för publiken och bort med fokuset på att bli ett framgångsrikt företag.
Minatankar
2012-09-07 10:21
Mattias69
//

Kul att gubben är så pigg.

Det påminner mig om Bengt Thörner som för många år sedan jobbade i ÖSK och som är pappa till idén om Kronblom i ÖSK. Bengt gjorde mycket stora insatser för ÖSK på den tiden och supportar naturligtvis fortfarande.
Örebro Mattias69
2012-09-07 09:32
@Minatankar:

Såg att Kronblom hade anslutit sig till uppropet, härligt ;)
Minatankar
2012-09-07 08:51

Se länk till vårt upprop.
Örebro Mattias69
2012-09-07 08:11
@CIRILLO:

Jag vet inte om ÖSK är det lag som ska skämmas mest. Rent spontant tycker jag att exemplevis Djurgården har lyckats sämre. Och det grundar jag på att Djurgården som spelar i Allsvenskan har ett lägre snitt än Hammarby som spelar i Superettan. Man bör ju ta med befolkningsunderlaget i sin bedömning när man kollar huruvida lokalbefolkningen "ställer upp" eller inte.
Örebro Conjuration
2012-09-07 05:39
Jag har planen klar för europaspel inom 2 år för ÖSK, den innefattar en statskupp & ekonomisk doping. På tal om europaspel, var det några här som var i Sarajevo?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-09-07 05:29
SUCK. Blir galet svartsjuk när man läser om AIK supportrar som planerar resor till Neapel. Om det bara vore ÖSK istället så hade jag själv bokat flygbiljett, stoltserat på forumet med förhoppningar av att se medskribenter göra samma sak, gjort Facebook update om hur mina ögon blänker av salighet, knackat dörr och berättat för folk att livet är jävla najs. Men bortamatcher mot Ljungskile nästa år är nästan lika bra.
Hammarby CIRILLO
2012-09-07 01:48
Säga vad man vill.Men inte kan man beskylla Örebropubliken att ställa upp för ÖSK.
Vi har spelat bort chansen att gå upp i allsvenskan sedan 2-3månader tillbaka.Vi snittar 3000pers mer per hemmamatch under säsongen (sjukt,och kan mycket väl vara 4000 innan säsongen är över).I och för sig har vi ett riktigt bra hemmasnitt,men er publik är ju inte mycket att hänga i julgranen just nu.Det är många hemmamatcher kvar.Kan blir ett snitt runt 5000.
2012-09-07 00:12
@Retarded Jimmy:

Ja och av alla lag var det Degerfors som räddade oss när de vann mot Nyköping eller Enköping? Kul var det på gamla trä, höll på att bli slagsmål när vi trakasserade en äldre degenklack framför oss. Minns fortfarande en vansinnigt arg tant!

Sedan det bedrövliga året vi tvingades trots etta att kvala mot Mjällby. Vi hade bästa laget och tränaren (Roy). Men Mjällby gjorde en vansinnig liknelse till Åshöjdens BK. Har bara upplevt samma sak en gång. Var när Vilda Väsby gick upp i elitserien när det varr ÖIK:s år.

Om inget under sker tror´jag det tar 5-10 år att gå upp igen. Denna gång har med rätta supportrar och åskådare tröttnat. Kan nog tyvär bli en sväng till div.I.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-06 23:30
Samtidigt skall man nog vara lite försiktig med att "satsa ungt och lokalt" i allt för stor omfattning och rensa och sedan tro att det per automatik leder till framgång. De flesta vill väl ändå ha ett återtåg snarast och risken är väldigt stor att om man inte går upp inom typ två säsonger så blir laget cementerat i SE. Går man inte upp fort kanske man tex inte längre har råd att ha heltidsanställa spelare något som kan leda till ytterliggare sänkt kvalitet och minskad attraktionsvärde vid värvningar.

Jag upplevde 10 år av konservering i dåvarande Div 1 Norra och jag fann det föga roande. Laget var dessutom bara ett mål ifrån att halka ned till Div II. Något som ledde till satsningen som gav AS två säsonger senare.

ÖSK kan inte sluta värva och satsa om det finns täckning för det. Det gäller "bara" att värva smart och sedan kanske hitta en mix.

Örebro Conjuration
2012-09-06 23:01
Superettan är verkligen ett getingbo, minns när vi blev tvångsnedflyttade från Allsvenskan som ett mittenlag och att året därpå i superettan så trodde "alla" att vi skulle gå direkt upp. Ser fram emot trupprensningen där Rama och Förhoppningsvis Grahn lämnar och att truppen får mer lokal anknytning (som den redan har men att de syns mer i startelvan). Tycker även att Astvald skall stanna, finna ingen allsvensk klubb som har plats åt han i startelvan (såvida inte något Moraträsk lag går upp).
Örebro mr olafski
2012-09-06 22:57
Sådär nu har även jag skrivit under listan om uppropet
2012-09-06 22:54
Karlstruum//

Vi orkar ända in i kaklet, men den störts cred skall Minatankar ha. Nu gäller det "bara" för så många som möjligt att förstå hur viktigt det är att gå på de olika årsmöterna och stämmorna.

Nu talar jag helt för mig själv, men min egen uppfattning är att i huvudsak dagens styrelse i ÖSK är en klubb för inbördes beundran och att de som anställts är i samma anda.

Det måste bli ett slut på detta, var och en kan påverka den i mina ögon "köpta" valberedning utan att säga ett ord, lägg bara er medlemsröst.
Örebro Karlstruum
2012-09-06 22:30
Ni som tagit upp detta "uppror" ska ha en förbannat jävla stor cred för ert arbete. Hoppas ni orkar ända in i kaklet.
Örebro Telle
2012-09-06 21:56
Det som är surast med Grahn-spekulationerna är när man tänker på vilken tillgång han kunde ha varit om han hade haft en annan inställning.

Han är ju fantastisk i sina bästa stunder, bara han är motiverad nog. Tänk er vad en sådan spelare skulle kunna uträtta i superettan nästa år (för att inte tala om i årets allsvenska) om han bara hade varit lite mer lagspelare än vad han är.

Å andra sidan, att han är som han är kom väl knappast som en chock för någon förutom de värvningsansvariga i ÖSK. Det finns väl få andra spelare i allsvenskan där man vet lika tydligt vad man får för bagage med pengarna än med Tobias Grahn.
Örebro DaSa
2012-09-06 21:39
Ang. Grahn så kommer han garanterat dra ut på beslutet var han spelar nästa år så länge som möjligt för att casha in sina 150 lax/mån så länge som möjligt. Kanske kan deala med Grahn att han får lön framtill nyår om han river kontraktet direkt efter sista matchen. Känns viktigt att vi får klart med Grahns framtid så snabbt som möjligt då han låser upp en stor del av vårat löneutrymme.
Annons: