/fotboll/osk/forum/2436.aspx/fotboll/osk/forum/2436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-08 20:47
Chipset, jag vill ändå hålla med dig, det ligger väldigt mycket i det du skrev (20:16) om man tänker efter lite grann ...

.. det kan ju orimligtvis "enbart" vara styrelsens fel, när bolldjävulen studsar galet ...
AIK Saywee
2012-09-08 20:26
Men, Chipset, Walker fixade väl ändå ett ganska snabbt återtåg till Allsvenskan där ÖSK hör hemma, trots det skräpiga materialet som du skriver om.
Örebro Chipset
2012-09-08 20:16
Egentligen skulle nog styrelsen ombildats/byts ut före man kickade Sixten. Fast det är egentligen skitsamma i vilken ordningen de går. Sixten hade förlorat omklädningsrummet och då är det alltid kört oavsett taktiska förmågor eller vilka namnen är på styrelsemedlemmarna. Samma sak var det med Walker som faktiskt påbörjade resan tillbaka med ett riktigt skräpigt material men som spelarna slutade tro på.
AIK Saywee
2012-09-08 19:46
Farsen, vilket DERBY det skulle bli !!!

Forward regerar ju i sta´n om jag inte "glömmer" bort träningsmatchen i våras.
Örebro Valderinho
2012-09-08 19:37
"Seon Min Moon som nog gjorde sin bästa match för ÖFK. Han var fantastisk som spelfördelare, alltid spelbar och hittade genomskärare och krossbollar med hög kvalitet halvleken igenom." Hög arbetsmoral, bra teknik och ett bra skott är sammanfattningen om denne spelare. Hoppas ÖSK knyter honom till sig. "Nye" Gerzic.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-09-08 19:05
hannekky// Nej självklart ska man inte ta saker för givet! Helt rätt. Är nog svårare att vinna SE än att hänga kvar i AS. Men om slipsnissarna på kontoret lär sig lite fotboll eller byts ut så kanske vi får in rätt spelare till nästa år.

Då jag tillbringar stora delar av min vecka på Trängen så skulle det vara sjukt dubbla känslor att se derbyn där nästa år, OM Forward lyckas gå upp(vilket jag tror).

AIK Saywee
2012-09-08 18:32
Håller faktiskt med Haddad,
Svensson har varit bra,
är kanske bra ... (?)

... men är också en riktig gnällspik !!!
Stolt ösk-are
2012-09-08 18:26
Andreas Haddad sågar Anders Svensson haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Stolt ösk-are
2012-09-08 18:24
Andreas Haddad sågar Anders Svensson haha http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/hanar-svensson-men-han-ar-en-personlig-favorit-/
AIK Saywee
2012-09-08 16:48
Skall vi så som ÖSK-Karl tror, och han har haft mycket rätt tidigare, ner i division 1 innan vi kan vända, så kan det ta tid innan vi åter börjar tro på ett guld ....
Hammarby hannekky
2012-09-08 15:47
@Farsen fortsätter (igen):

1 år? Är det bajens forum från 2009/2010 jag ser? Säger inte att det är omöjligt men ta inget för givet :)
AIK Saywee
2012-09-08 12:18

Det är himla tråkigt om det måste behövas ett år i SE, men jag förstår dina tankar. Tyvärr kan det bli många år i SE, om vi skulle råka hamna där

Det är ju därför jag hoppas att alla kan ge järnet denna höst, för det är faktiskt inte helt kört ännu, bara nästan ....

.. hoppas att alla som kan och vill och orkar, ställer upp för ÖSK, när det nu behövs mer än någonsin!

Jag hoppas att vi kubaner, kan göra stordåd :)

Heja SPORT, kämpa hela hösten, ge aldrig ALDRIG upp !!!
2012-09-08 12:04
Tror det kan behövas ett år i SE. Men då MÅSTE stora delar av ryggdunkarna bytas ut. Dax att gå ner i källaren och rensa upp bland allt skräp. Sen komma upp ren och fräsch och sedan prata om guld.
AIK Saywee
2012-09-08 11:31

Ligger oerhört mycket i det du skrev, prestigen, detta förbannade P, sätter så många käppar i ett hjul som borde rulla framåt , uppåt även i motgångar ....

Ryggdunkar och bortförklaringar är styrelsens "framgång", eftersom ingen verkar ansvara för någonting, Men arvoden kanske de har, undrar vad de kostar och vad de kostat vår fina klubb ÖSK?

Nu börjar jag deppa lite och tappa framtidstro, men jag ger fanimej inte upp, ALDRIG någonsin !!!

Heja SPORT :)
2012-09-08 11:18
Saywee// Alternativt kommer de skylla allt negativt på nån som redan lämnat föreningen. Kanske Sixten? Farsen på kontoret fortsätter.
AIK Saywee
2012-09-08 11:15
Grixx och pemo, vart har ni tagit vägen?

Snart lägger sig isarna och LIFE IS A MINESTRONE. 10CC

Nya istider är på väg, hoppas att det går bra på de Behrn Arenor som inte har ett konstigt gräs varunder hundar äro begravda.

FORZA idrottsstaden ÖREBRO !!!
AIK Saywee
2012-09-08 10:47
Farsen,

tackar för rimliga svar

RJ,

svårt att gissa, men troligtvis blir det något av alternativen ....
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-08 10:34
@Saywee:

Tror du ordförande kommer avgå/tacka nej till omval?
2012-09-08 10:18
Saywee//

1. Ingen. De är så inkompetenta att de inte ens klarar av en sån simpel grej.

2. Ekonomin brukar lösa sig när en klubb går ut "officiellt" och nämner att slutet är nära.

3. Snart hoppas jag.

4. 7 tror jag.

5. Halvera priserna och dubbla publikmängden.

Man måste planera för SE redan nu.
AIK Saywee
2012-09-08 10:07
Jag har massor av frågor utan svar i mitt huvud denna fantastiska septemberlördag.

Här kommer några ...

1. vem blir den första i styrelsen att avgå frivilligt och erkänna att det blev fel?

2. Finns det risk att vi degraderas pga ekonomin, eller fixar vi det "sportsligt"?

3. När kommer första spelarnamnet upp på "upprorslistan".

4. 27 poäng kvar att spela om, hur många tar ÖSK?

5. Hur fan kan vi få storpublik till BA, nu när det verkligen behövs, har alla gett upp, styrelse, supportrar, fans, spelare etc etc?

Kom igen SPORT, kämpa hela hösten ...

Supporta och ge stöd, fyll arenan och vägra ge upp!
AIK Saywee
2012-09-08 08:30
Conjuration, håller med dig, lägg ned landslaget, iallafall under den allsvenska säsongen ;)

Fast måndagar är fortfarande värst, för då är de flesta fiskaffärerna stängda, vilken torsk alltså :(

Heja SPORT !!!
Örebro Conjuration
2012-09-08 04:40
Landslagsuppehåll suger, vill se ÖSK spela. Tror ändå att uppehållet är nyttigt för oss sett till formen. Men det värsta jag vet är Champions League uppehåll där UEFA bestämt att inga inhemska ligor får spela matcher (div 5 osv exkluderat) på samma dag eftersom de vill kräma så mycket pengar som möjligt. Fick även en väldigt osexig plats på osksupporterfotbolls lista. Fredagar är helt klart det nya måndag.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-07 23:03
@jocke.:

Tror man måste ha ett konto på facebook för att länken ska funka
Minatankar
2012-09-07 21:23
Saywee (Örebro)
//
Tack för respons.
Inspirationen har inte minst kommit från alla de som engagerar sig här på svartvitt.
Förslaget till upprop kom från annan supporter.
Vi är flera som jobbat och jobbar intensivt med detta.
:-)
AIK Saywee
2012-09-07 21:06
Minatankar.

all heder till dig som initiativtagare till detta och till de som hjälpt dig i uppropet.

Jädra bra jobbat :)

Sådana här fantastiska engagemang ger mig förhoppningar om en gyllene framtid för ÖSK, om än ganska avlägsen just i kväll?

Heja SPORT, ge aldrig upp!!!
Minatankar
2012-09-07 20:59

Och här är länken igen :-)
Minatankar
2012-09-07 20:57
Nu har vi passerat 300 på uppropet.
Info har skickats till styrelse, ledning och valberedning om syfte med uppropet och önskan om positivt och konstruktivt samarbete. Vi vill vara öppna mot alla som är intresserade. Nästa vecka blir det information till de som skrivit under.
AIK Saywee
2012-09-07 17:44
RJ och Kalle ...

Hundkyrkogården flyttades från Adolfsberg till Behrn Arena och Kronblom flyttades från Orvar Bergmarks plats till Adolfsberg. Örebroporten flyttade porten från Karro till Orvar Bergmarks plats.

Vad kostar flyttkalasen och varför?
IFK Göteborg nokkan21
2012-09-07 17:40
Astvald om säsongen, vad som gått snett sen 2010 och lite annat.

Trevlig helg!
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-07 17:33
@Benny Böckling:

Edit: Så skulle det vara.
Annons: