/fotboll/osk/forum/2433.aspx/fotboll/osk/forum/2433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:57
@D´Artagnan (hopplös):

Visst! Det verkar ju helt uppenbart som att konstgräset är nåt man "borde göra nånting åt", men i min värld är konstgräset helt och fullständigt skilt från Örebro SK. I uppropet/upproret rörs konstgräsfrågan ihop med en några helt ÖSK-relaterade frågor och då blir det rörigt... Vad har ÖSK som klubb med konstgräset att göra? Förklara gärna det.
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-09-15 23:56
Tyvärr har BiB ramlat in i trollfacket och man diskuterar inte med troll.

Over and out.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:50
Jimmy "Du säger det sostifkerat utan att skriva under själv i ditt inlägg. Du skriver 'tänk om' typ. Vad jag menar är att diskussionen är löjlig och görs av ingenting. Varför är det öht en diskussion?"

??????

ÖÖöööhhh?? "soschtifkerat"? Erkänn att du går igång ("får ståfräs") bara när du ser att jag skrivit ett inlägg, redan innan du ens ser/läser vad det handlar om. Verkar som att du "älskar att hata" mig...
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-15 23:40
@Bulten i Boo:

Nej du har inte kallat mig så. Det var en metafor. Du säger det sostifkerat utan att skriva under själv i ditt inlägg. Du skriver "tänk om" typ.

Vad jag menar är att diskussionen är löjlig och görs av ingenting. Varför är det öht en diskussion? Skriv under eller skriv inte under. Låt livet gå vidare sedan.

F.ö dricker jag Ukrainsk "konjak"
Örebro "ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1)
2012-09-15 23:40
@Bulten i Boo:

Jag vet inte vad du stoppat i dig som fått dig att skriva en massa trams ikväll. Är väl samma smörja som du då och då äter/dricker. Ett tips, skriv inte när du intar det.
2012-09-15 23:37
@Bulten i Boo:

För att du förlöjligar det och det vet du. Dessutom är du med största sannolikhet för feg för att sätta skriva ditt rätta namn på en lista. Men grattis, du har lyckats med ditt uppsåt, att göra ett antal personer ilskna, Känns det bättre för dig då där du sitter anonym? Trots att du skriver att man inte skall vara anonym.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:36
Tråkigt, tråkigt, tråkigt, Kalle. Jag tycker att vi har haft en fin dialog via pm. Tråkigt att du så totalt ska dissa mig. Jag brukar se det såhär: Den bästa av världar är den värld som är fullständigt öppen för allsköns kritik mot sig själv och som välkomnar och emottar synpunkter som en skatt, som en gåva.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-15 23:31
Till BiB//

VD Karlsson var mycket missnöjd med konstgrästen när Grahn presenterades på Spelarinvests möte i våras. Ordväxling med Örebroportens Roger A.

Det innebär att alla tycker det är skit - nu krävs det att någon gör något åt det. ÖP tycker nog också det är skit, men prestigen att inte erkänna ett misstag är större.

Over and out
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:29

Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:28
Ta det lugnt med whiskyn, Jimmy, jag har varken kallat dig archle, archel eller archle. Vad har fått dig att uppfatta det så? Förklara gärna för mig på vilket sätt jag "förlöjligar t ex punkten att 'stödja spelarna att få nytt konstgräs'. Vad är det som får dig att tro att jag inte skriver under upproret?
2012-09-15 23:17
@Bulten i Boo:

Synd att du inte märker själv när du går för långt i dina ständiga analyser, att ge sig på folk som gör allt för att rädda klubben från fullständig undergång, då går du för längt. Sedan hitta på namn och spela Allan när du i själva verket är en av de sista här som skulle skriva ut ditt riktiga namn. F-bannad, ja.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-15 23:13
@Bulten i Boo:

Jag vill ha en värld där ingen ska säga till mig att jag är ett archle och sedan lämna det så. Kalla mig gärna ett archel men förklara varför jag är ett..Ska någon kalla mig ett archle så vill jag gärna veta på vilka kriterier. Då kanske jag faktiskt kan erkänna att jag är ett archel.

Du förlöjligar t ex punkten att "stödja spelarna att få nytt konstgräs". Men du säger inte varför det är löjligt.Du bara sågar det. Förklara för Andreas Haddad varför det är löjligt att stödja spelarna och låta frågan om konstgräs växa? Först då kan du få respekt.

Jag kan respektera att du inte vill skriva på uppropet. Fine. Men att börja dissikera det på det sättet och mellan raderna övh såga och förlöjliga initiavet och engagemanget, för det är det intrycket du ger, tillför inget annat än konflikter.

Jag tror ändå att även du i botten delar den minsta gemensamma nämnaren med många av oss andra om framgång på planen och då är det, som jag ser det, allt engagemang för att optimera förutsättningarna en gemensam värdegrund. Sen kan vi ha olika syn på hur den bör se ut. Men vi måste visa varandra respekt för de åsikterna. De upplever jag inte att du gör med ditt sätt att uttrycka dig.
2012-09-15 23:11
BiB//

Ja oj vad grovt det var som Jimmy skrev (obs ironi). Nu är det väl jättesynd om dig igen?

Kan vi inte gå tillbaks till det du skrev om att vi borde använda våra egna namn, eller var det inte kul när ditt visade sig vara ett påhitt. Du som tycker vi skall ha det så, skriv då ditt RIKTIGA namn, kanske det även borde vara med adress och tel.nummer vi också skall använda, eller vad tycker du som inte vill vara anonym här? Snacka om att du försöker flytta focus. Den sista entusiasten.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 23:07
@"ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1):
Tråkigt, Kalle. Jag tycker att vi har en trevlig dialog via PM. Du vet vad jag skrivit om "örebro-maktmentaliteten" och vi var ju helt överens. Jag tar inte ställning alls i nån sorts maktstrid kring ÖSK. Däremot gillar jag diskissioner där åsikter byts och bryts och det får gärna osa ack så hett i just stridens hetta, men aldrig att jag nedlåter mig till diskussioner under en viss nivå....
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 22:58
Retarded Jimmy// Den whisky som dricks får väl stå för dig. Ditt påhopp på mig nu är väldigt grovt. Att genom någon sorts omvänd bevisföring påstå att jag skulle "supporta" hot mot en spelare som kritiserade ÖSK är ett väldigt, väldigt grovt påhopp från din sida.

Vad har jag gjort. Jimmy som får dig att bli så upprörd ikväll? Om jag säger/skriver att punkt 3 i "uppropet" inte har någon direkt koppling till punkt 1 och 2, kan du inte bara lugnt ta till dig det istället för att kissa på dig av ilska?

Eller är det måhända så att du "får ståfräs" av att få gå igång mot vissa nick här? Jag bjuder gärna på det! Världen vore ack fattig om alla tyckte PRECIS, PRECIS, PRECIS likadant, eller, eller vill du ha en värld där Retarded Jimmy rules??
2012-09-15 22:47
Retarded Jimmy//

Mycket bra beskrivning av BiB. Han verkar vara den sista entusiasten vad gäller det styre och klubbledning som satt oss i denna smet. Men antagligen vill han väl bara ha igång ett bråk i vanlig ordning.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-15 22:40
Min känsla är att Bulten sitter och dricker whiskey och enbart känner sig konfliktsugen. Han var den som hårdast av alla ville outa den spelare som anonymt kom in och beskrev vantrivsel i klubben. Bulten ansåg att offentliggöra namnet på spelaren som hade fräckheten att kritisera ÖSK var oerhört mycket viktigare än pudelns kärna. Dvs spelarens budskap.

Till saken hör att spelaren hotades, av vad jag förstod, grovt. Bulten tog inte med en enda rad avstånd från detta.

Detta upprop påminner delvis om samma sak. Det är kritik mot klubben och det är det som är kärnan till att Bulten egentligen mer vill diskutera uppropet i sig självt än innehållet. Allt nonsen om att det är ett problem om man håller med delvis är bara ett sätt att ändra fokus, Bulten vill ha namn offentliggjorda på de som har mage att kritisera för att egentligen tysta klubbkritikerna, Trots att Admin redan en gång på skarpen gick ut att det var absolut förbjudet att outa. Och Bulten var mest drivande då, för att inte säga den enda drivande.

Du må vara ordfyndig ibland, bra på att leta statistik. Men du vill och söker att tysta kritiker,

Istället för att angripa initiativtagare tycker jag du kan komma med alternativa lösningsförslag. För så bidrar man konstruktivt. Men det gör du inte, Du vill bara tysta folk och skapa bråk.

Jag har inget emot personer som ser på saker utifrån ett kritiskt perspektiv. Tvärt om. Men om man är kritisk mot att personer ser saker utifrån ett kritiskt perspektiv. Då reagerar jag. Det är antidemokratiskt.
2012-09-15 22:29
@Bulten i Boo:

Så modig var du finns bara en Gertell med manligt namn i Stockholm och det var långt ifrån att börja på M och ja, jag vet att du är man.

Däremot har de som startat uppropet gjort det med sina riktiga namn,, det är respect, till skillnad mot att bara som vanligt vara motvalls kärring som du Herr Gertell som hittar på ett namn.

Knepigt att du även måste vara motvalls mot ett upprop för klubbens bästa i positiv anda. Du måste vara en oerhört bitter människa.
Örebro Svartvitt forever
2012-09-15 22:26
Bulten i Boo//
Föklara gärna på vilket sätt det är pinsamt att kräva nytt konstgräs. Flera spelare har ju till slut tagit bladet från munnen och underkänt det, liksom flera andra. Och det verkar uppenbart att underlaget har orsakat eller förvärrat skador.

Så hur menar du? "Mot bättre vetande"? På vilket sätt vet du bättre?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-15 22:25
@Bulten i Boo:

Man skiter i att skriva under och konstaterar att man har andra värderingar och låter livet gå vidare.

Du måste ha extremt svårt att rösta i det politiska. För vad om ett partis alla 500 punkter inte synkar med dina 500 åsikter om dessa punkter? Då är det kört.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-15 22:20
@Bulten i Boo:

En av många anledningar är att det förekommer hot mot personer som har obekväma åsikter. Det som du själv kallar skottpengar. Och ganska allvarliga hot dessutom.

Men det är ju inte ett tvång att använda ett alias. Vill du framstå med ditt namn så go ahead.

Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 22:13
ok, M. Gertell är jag...
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:59
@"ÖSK-Karl (I full fart mot SE o div.1) :
HAHAHAHA!!! Du är rolig, Kalle!!!! Du först!! Haha!!
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:57
@Minatankar:

Vilka är "vi" i detta sammanhang? Knappast alla de som skrivit under uppropet iaf? För, så står det ju inte alls i det. Texten i uppropet handlar inte alls om det. Uppropet är lite konstigt tycker jag för det blandar väldigt mycket äpplen, päron och plommon i en enda röra. Om man gillar enbart äpplena och plommona, hur gör man då? Om man, bara för att ta ett exempel bland en massa tänkbara tycker att hela diskussionen kring konstgräset är löjlig och tycker att yrkandet "Vi vill också stötta spelarna i att få ett nytt konstgräs" är det mest pinsamma som uttalats under det senaste milleniet, hur gör man då? Knyter näven i fickan och skriver under trots att det strider mot vad man själv uppfattar som bättre vetande?
2012-09-15 21:43
@Bulten i Boo:

Nu blev jag nyfiken BiB varför har du ett nick här då borde du ju skriva med ditt riktiga namn eller?
Minatankar
2012-09-15 21:39
Du skriver att du ser namninsamlingen mest som ett uppror. Låt mig då förklara dessa begrepp.

Med ett upprop i detta sammanhang menas en programförklaring som många ställer sig bakom genom sina namn. I synonymbok står det också för en vädjan.

Ett uppror har bl a följande synonymer; revolt, revolution, upplopp, bråk, tumult och myteri.

Jag håller med dig om att de flesta torde ställa upp på det som står i uppropet. Men det viktigaste är ju inte att man pratar om självklarheter. Det viktiga är att man lever upp till dem. Alla kan ju säga att det är viktigt att vinna matcher. Men det handlar ju också om att göra det.

Vi har många förslag på hur klubben kan bli mer öppen och stärka kommunikationen. Vi har många förslag på hur man kan stärka inflytandet både för medlemmar och aktieägare och också göra organisationen tydlig. Det handlar t ex om att ha en och samma ordförande för föreningen ÖSK Fotboll som för ÖSK Elitfotboll AB, att låta aktieägarna ha aktier direkt i ÖSK Elitfotboll AB, att låta valberedningen föreslå hela styrelsen, att lägga årsmöten på sådant sätt att inte alla beslut redan är tagna på ÖSK Elitfotboll ABs årsmöte, att inte 240 aktieägare respektive 2.000 medlemmar ska representeras av 1+1 person på ÖSK Elitfotbolls årsmöte, att aktieägareavtal och bolagsordningar stämmer med föreningens stadgar.

Vi är många som menar att dessa frågor är viktiga. Slutligen har vi många förslag på hur man kan stärka fotbollskompetensen, ytterligare prioritera talangutvecklingen i närområdet och få en ny konstgräsplan.

Vi menar att dessa tre punkter är oerhört viktiga och att de går att utveckla och förbättra. Vi vill också bidra till att tappet av publik, partners och supportar stannar upp och att man kan få en framtidstro i en nystart där vi alla tillsammans i positv och konstruktiv anda hjälper till.

Hoppas du tycker detta är värt ett upprop.

Nu ser jag att du kallar oss för upprorsmakare. Avslutar därför diskussionen med dig.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:36
@Minatankar:
Vad jag menade var att vi människor ofta har en flockmentalitet. Flocken springer åt ett visst håll, just nu är det "som gäller" att skriva under uppropet. De som inte "hänger med i svängarna" eller tankegångarna, utan som står villrådiga vid sidan, hur uppfattas vi av er uppropsmakare? Vill ni (ni som "vet" hur klubben ska skötas) helst bli av med oss villrådiga ("skjuta bort oss") eller ser ni måhända något värde i att alla inte ser världen lika klarsynt som ni uppropsmakare?
Örebro Svartvitt forever
2012-09-15 21:30
KC Marten 17.47, BoP//
Ja, jag fick också förklarat att man kan se matchen på datorn. Men Tipsextra på lördagarna med grabbarna har varit en stående punkt i 40 år, och att se fotbollsmatcher på en lite dataskärm är lite som att höra en symfoni i en telefonkiosk - det är ingen ersättning. Och det verkligt sjuka är att man kan se matcherna om man har kabel-tv - det är bara vi på landet med parabol som utestängs. Och vi är ju ändå så få att man s---er i oss i vanlig ordning. Pulsen har inte gått ner än efter samtalet med Viasat.
Örebro Bulten i Boo
2012-09-15 21:18
Jag skojar lite när jag förväxlar upprop med uppror. Ser dock namninsamlingen mest som ett uppror. Jag vill att ÖSK ska bli en proffsigare klubb, men har svårt att ta ställning till de enstaka punkterna. Om man ser till klubben efter "vändningen" (degradering/nystart) så tror jag nog att de flesta skulle skriva under på att strävan alltsedan dess har varit att skapa en "öppen klubb med god kommunikation och nära relationer till medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer, leverantörer, klubbar i närområdet, kommunen och andra intressenter/supporters". Varför skulle man inte vilja det?

Varför skulle man eventuellt motarbeta "medlemmarnas inflytande och organisationens tydlighet"? Varför skulle man inte vilja "stärka fotbollskompetensen på och utanför planen, få en nystart och ytterligare prioritering av att knyta talanger i närområde"?

När det gäller nick och namn så är jag kort och gott nyfiken bara, kort och gott alltså. Jag tycker att alla här borde kunna skriva sina inlägg under eget namn. Förstår helt enkelt inte detta med anonymitet.. Varför, egentligen ska vi vara anonyma här? Någon som kan förklara?
Minatankar
2012-09-15 20:03
Namn: Bulten i Boo
Sänt: 2012-09-15 19:27 Ändrat: 2012-09-15 19:34:07
//
Det är inte skit samma om du kallar uppropet för ett uppror, även om du vill vara ironisk. Det är ett upprop som du kan läsa om på nedanstående länk. Där finner du också flera artiklar om uppropet samt annan info.

Det som förenar oss som tagit initiativ till uppropet och som skrivet på det (ca 400 supporters, inkl obekräftade underskrifter) är att vi är engagerade och vill ha tre punkter genomförda i en nystart. Om enskilda personer eller andra grupper vill driva andra frågor, är det naturligtvis fritt i en demokrati och i en förening.

Förstår inte alls hur du kan undra om det blir skottpengar på de som inte skriver på. Är det vad du tror om oss medlemmar, aktieägare, partners och andra engagerade supporters?
Annons: