/fotboll/osk/forum/2432.aspx/fotboll/osk/forum/2432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-09-11 21:55
@mr olafski:

Draget blir säkert bra, det är derby med cirka 30 000 åskådare och Djurgår´n spelar hemma borta .....
Örebro mr olafski
2012-09-11 21:44
Jag gillar den också men gillar elden inuti bättre:)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 21:31
Vad tycker ni om ÖHK:s nya hymn då?

Jag gillar den
Örebro mr olafski
2012-09-11 20:19
Ska också till Råsunda på söndag. Hoppas på bra drag. Tror det kan bli en kul match sett ur en neutral synpunkt
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro # brorzan
2012-09-11 19:56
Saywee //

Råsunda IP är en anläggning med riktigt risigt konstgräs som ligger ett kvarter snett bakom stora Råsunda. Det hade kanske varit överdrivet påkostat att träna femåriga pojkar på nationalarenan. :o)
Örebro Bastard on Parade
2012-09-11 19:02
ÖSK twittrar från U21-matchen. 0-2 underläge i skrivande stund.
Örebro Bastard on Parade
2012-09-11 18:18
Yasin fick starta i Iraks VM-kvalmatch mot Japan på bortaplan. Tyvärr torsk med 1-0, men ändå 78 minuters speltid för Yasin.
AIK Saywee
2012-09-11 17:36
@# brorzan:

coolt av 5-åringen !!!

På söndag blir det Råsunda för min del.

Men vad är Råsunda IP, du menar väl inte Skytteholms IP?

För grabben tränar väl knappast på Fotbollstadion, men å andra sidan heter den ju inte IP?

Detta här får du reda ut ...

Skiner solen över Solna?
Örebro # brorzan
2012-09-11 17:28
Skön känsla att se femåringen träna fotboll med Vasalund på Råsunda IP iförd en ÖSK-tröja. :-)
AIK Saywee
2012-09-11 16:58
@Lekiller:

Kul, vilka spelare har vi släppt till EM-kval och EM-slutspel?

100 miljoner euro fördelat till massor av klubbar, var kommer alla slantar ifrån och vad är syftet?
AIK Saywee
2012-09-11 16:50
@D´Artagnan (hopplös):

"Medgångssupportrar" finns inte, endera är man supporter eller icke. "Motgångssupportrar" är supportrar på riktigt.
Supportrar finns, men de är inte så många för tillfället av någon anledning och som stöder ÖSK genom att gå på matcher å köpa korv eller Gott o Blandat?

Jag har helt enkelt lite svårt för framförallt orden, det är lika illa med ord som "hedersmord" exempelvis, vad fan har heder med mord att göra?

Eller "hedersrelaterat våld", vadå heder?
Örebro Lekiller
2012-09-11 16:47
Många bäckar små!

ÖSK får UEFA pengar.
AIK Saywee
2012-09-11 16:42
Från ÖSK´s hemsida ...

"ÖSK Fotboll har tillsammans med övriga klubbar i Allsvenskan erhållit resultat av en enkät genomförd av Svensk Kvalitetsindex (SKI). ÖSK Fotboll kommer följa upp vår del av resultatet och söker därför ca 20 personer i olika målgrupper som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vårt matchevenemang."

Undrar bara vilken/vilka klubb(ar) som tagit initiativ till denna enkät?

Viker publiksiffrorna i Allsvenskan?

Skönt att det händer något i ÖSK, men måste man fylla i en enkät och invänta svar innan man kan uppfinna något publikfriande?

Så som vi har tjatat om detta, så länge, så många .........
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-11 15:40
Nästan all marknadsföring inriktas på medgångssupporters så det finns ingen anledning att tycka synd om dom. Dessutom lider dom mindre av motgångar.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 15:16
”Medgångssupportern har usel status. Föraktas, men förskjuts aldrig.”

- JOHAN ESK
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 14:23
Till U21 matchen ikväll i Folksam U21 matchen mot Jönköping är William Atashkadeh med i truppen.
Minatankar
2012-09-11 14:17
Jag tycker det är bra att klubben skaffat ny tränare, ser över sportorganisationen, rekryterat anfallsspelare och tagit initiativ när det gäller kommunikation, talangutveckling och matcharrangemang. Man har också tagit kontakt med representanter för supporteruppropet för möte. Man planerar dessutom ett medlemsmöte under hösten. Bra!
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 13:18
"Fast här kan man väl inte säga annat än att ÖSK lärt sig läxan. Efter Almebäck och Ajdarevic så såg man till att skriva långa avtal med värvningar (trots tidigare skadehistorik) så att vi nu kan njuta av kostnaderna för frånvarande Haddad, Atashkadeh, och Grahn i flera år framåt."

Hahaha - Klockrent!

"Dessutom så vet vi inte om Astrit varit villig att skriva något kontrakt med ÖSK överhuvudtaget om han inte fått möjligheten att bryta det efter säsongen... i praktiken kanske vi fick honom ett år, snarare än förlorade honom i två?"

Det är sant. Men vad vi vet är att ÖSK förmodligen hade ett ganska bra läge. Vad jag vet förhandlade ingen annan med honom då och han kom ifrån en längre skada och saknade speltid. Förvisso parametrar som talar för ett försiktigt kontrakt. Men man måste ju också ha viss förberedelse att spelaren kan slå väl ut. Jag är övertygad att man kunde skapat ett bättre förstakontrakt än vad man gjorde. Men vad han erbjöds i lön senare, som alltså verkar varit relativt lågt, så var det ändå kört att behålla honom vilket fall.

Men det viktigaste är vad MT nämnde nedan. Att man visar en flexibel syn på kontrakten och kan justera upp den under kontraktstiden efter prestation. Något jag nämnt tidigare som "Elfsborgsmodellen". Där har man praktiserat det rätt länge nu.

Man hamnar i ett avsevärt sämre förhandlingsläge med en spelare sista året och där denne fått lön under marknadsvärde en längre tid samtidigt som spelaren kan vittra betydligt bättre lukrativa kontrakt annorstädes inom ett år.
Minatankar
2012-09-11 13:06
Retarde Jimmy 12:02
Själv skall jag åtminstone besöka medlemsmötena och påverka det jag kan med min röst.
//
Bra, hoppas det blir många fler än du som blir aktiva på årsmöten och medlemsträffar och om man inte redan är medlemmar ansluter sig.
Detta gäller naturligtvis oaktat uppropet. Klubben står och faller med sina supporters.
Örebro deportivista
2012-09-11 13:04
Retarded Jimmy/

Fast här kan man väl inte säga annat än att ÖSK lärt sig läxan. Efter Almebäck och Ajdarevic så såg man till att skriva långa avtal med värvningar (trots tidigare skadehistorik) så att vi nu kan njuta av kostnaderna för frånvarande Haddad, Atashkadeh, och Grahn i flera år framåt.

Jag tror att det är Axén som en gång sa det bäst: för klubbar med ÖSK:s (och GAIS) ekonomiska resurser så måste man chansa på spelare, och hoppas att de utvecklas positivt. Det är därför alltid en balansgång att avväga om hur länge kontraktet ska skrivas.

Dessutom så vet vi inte om Astrit varit villig att skriva något kontrakt med ÖSK överhuvudtaget om han inte fått möjligheten att bryta det efter säsongen... i praktiken kanske vi fick honom ett år, snarare än förlorade honom i två?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 12:43
@Minatankar:

Då har jag väldigt stor förståelse för att Astrit gick till IFK Norrköping. Det hade jag också gjort. Alla dagar i veckan.
Minatankar
2012-09-11 12:38
Ok, jag tror jag missuppfattade dig där tidigare. När du skrev: "Om du visst vilka summor man erbjöd Astrit skulle du häpna. Inte alls i paritet med andra spelare"

tolkade jag det som att han erbjöds en mycket hög lön. Det är alltså precis tvärtom?
//
Ja, det är det. Precis tvärtom.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 12:23
@Minatankar:

Ok, jag tror jag missuppfattade dig där tidigare. När du skrev: "Om du visst vilka summor man erbjöd Astrit skulle du häpna. Inte alls i paritet med andra spelare"

tolkade jag det som att han erbjöds en mycket hög lön. Det är alltså precis tvärtom?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 12:21
@Minatankar:

" Därför är det viktigt att under löpande kontrakt på klubbens initiativ göra justeringar så att spelare är motiverade"

Ovan tycker jag är oerhört viktigt
Minatankar
2012-09-11 12:19
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-09-11 12:16 Ändrat: 2012-09-11 12:17:53
//
Jag har initierad källa som anger vilket belopp Astrit skulle tackat ja till, och det är en högst moderat summa.

Vad som bör tilläggas i alla spelaraffärer är att ledning och styrelse kan sitta inne med information om spelaren som gör att man vill avstå av annat skäl än det ekonomiska. Har ingen vetskap om det vad gäller Astrit men vet att det förekommer med jämna mellanrum. Detta måste man ha respekt för.

Om man lägger bud på en spelare, vill man ju ändå ha honom i truppen.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 12:16
Angående Astrit bör jag väl i rättvisans namn tillägga att det, trots allt, också kanske fanns en sportslig anledning dessutom. Jag vet inte om det fanns det men det vore orättvist mot Astrit att säga att allt bara handlade om pengar när vi faktiskt inte vet det.

Han hade inte tagit fast plats på Sixtens mittfält och kunde heller inte vara säker på att göra det. I Peking och av Peking fick han säkert löftet att man skulle satsa på honom. Förmodligen såg han att han kunde få stor plats där.
Sådana parametrar tror jag inte är ovidkommande för en ung spelare. Trots allt vill han ju spela. Att fastna på bänken i ÖSK skulle han säkert se som olyckligt för hans karriär.
Minatankar
2012-09-11 12:10
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-09-11 11:51
Frågan är ju också hur spelare som Nordin skulle reagera om Astrit fått avservärt mer än han själv. Men spelare är kanske vana vid sådana situationer. Vad vet jag.
//
Man skulle fått Atrit att skriva på för betydligt lägre summor än vad man till slut erbjöd Nordin: Men visst kan man få spelare att reagera om någon får betydligt mer än någon annan och inte levererar. Därför är det viktigt att under löpande kontrakt på klubbens initiativ göra justeringar så att spelare är motiverade.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 12:02
@Minatankar:

Jag vet att det är fler även om jag inte känner till någon utanför ÖSK som engagerar sig mer än du. Och att det är fler gör inte din insats mindre beundransvärd.

Men vi är också många (vi inkluderar även mig) som inte gör så mycket mer än "skriver av sig" sin frustration. Det kan ju iofs också ha ett värde då det finns folk inom eller nära organisationen som frekvent läser här.

Själv skall jag åtminstone besöka medlemsmötena och påverka det jag kan med min röst.

Minatankar
2012-09-11 11:54
Retarded Jimmy:
Sen beundrar jag Mina Tankars outtröttliga kamp mot raset men att han i det också alltid söker konstruktiva lösningar och gör mycket mer än många av oss andra som bara sitter bakom dator och kräks men inte så mycket mer.
//
Jag vill att du ska veta att det är många som under årens lopp gjort annat än skrivit på detta forum. Man har träffat och skrivit till ledning, kansli, styrelse och valberedning och även yttrat sig på årsmöten och andra träffar. Jag är verkligen inte ensam i att vara aktiv medlem och aktieägare. Och i initiativgruppen till uppropet finns det mycket engagerade och kunniga personer med stort hjärta för ÖSK.

Jag är däremot mycket förvånad att många "gamla" ÖSK:are sitter tysta på medlemsmöten och årsmöten och att man inte skriver på uppropslistan i sann föreningsdemokrati. Man skriver ju på för det som står där, inte för vilka personer som finns med på listan och som man inte känner. Det vore ju som att man inte vill gå på en årsstämma och säga något om det finns andra människor där som man inte känner och som yttrar dig.

De som skriver på uppropet gör det för att visa engagemang och för att man tycker de tre punkterna är viktiga. I den stund engagemang och synpunkter ska styras till särskilda tillfällen som en del personer vill, så är ÖSK illa ute eftersom det största engagemanget visas på Internet, sportbarer och på arbetsplatser, förutom på läktaren förstås. Det vore som att kväva politisk debatt och engagemang som inte förs i riksdagen, regeringen eller inom de politiska partierna.

De inaktiva medlemmarna kan på möten ställa någon fråga om det sportsliga, men inget om strategier, organisation, ekonomi, inriktning mm. Min fråga blir då om man inte tycker att det som skapar sportsliga framgångar ska diskuteras alls, att det enbart är styrelsen som ska göra det eller om man tycker allt fungerar bra trots att vi förlorar matcher, publik, förtroende, partners mm. Det förundrar mig oerhört.

Jag ser inte förslag, idéer och synpunkter som kritik av någon. Varje kundorienterat företag välkommnar ju när kunder och andra intressenter uttrycker detta. Inte säger IKEA att man måste vara aktieägare/stiftare eller ha IKEA-kort för att man som kund (läs supporter) ska kunna engagera sig på andra sätt än på årsmöte.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-11 11:51
Frågan är ju också hur spelare som Nordin skulle reagera om Astrit fått avservärt mer än han själv. Men spelare är kanske vana vid sådana situationer. Vad vet jag.
Annons: