/fotboll/osk/forum/2430.aspx/fotboll/osk/forum/2430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2012-09-17 17:43
Herregud. Jag såg nyss en guldfågeln-reklam på TV6. Detta är ett ont omen. Förlust idag
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro svartvitthjärta
2012-09-17 17:41
..tips om nån fulstream, nån?

OU!

Heja Sport!!
Benny Böckling
2012-09-17 17:32
Ser att det är ganska många här som inte har gett upp hoppet, det har jag...
Örebro Tom Hell
2012-09-17 16:47
Liksom ÖSK-Krille ger jag inte heller upp. Men egentligen hoppas jag mest på en bra insats. Jag kräver inte att laget helt plötsligt ska uträtta underverk, men lite kvalitet de sista matcherna skulle ändå stilla oron inför nästa säsong. Och skulle de höja sig nu, tja, då behövs det ju faktiskt "bara" lite tur för att klara det omöjliga och hänga kvar...
Örebro TommyS
2012-09-17 16:33
Är det någon stockholmare som ska till Retro idag?
Guldgruvan
2012-09-17 16:26
Kardinalen är vi inte vana vid ÖSK karls mobbningar? Han hängde ut stefan Lundin och skrev en vidrig grej som inte alls hör
Hemma på ett forum, likaså flera människor eller han med nicket "pozniak" som avslöja värvningar och gjorde de kul men greven Karl och hans knähundar fick ju bort han och flera.
Guldgruvan
2012-09-17 16:22
Läs intervjun med Zoran Lukic idag så säger han att hade anbud men va 3-4 alternativ av klubben som inte trodde på hans idéer och laget är på väg att åka ur, alltså Gais eller ÖSK. Ska vi tippa på ÖSK? Ja. Tur de Iofs
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-17 15:00
C-Sport eller C-more som det numera heter
Örebro svartvitthjärta
2012-09-17 14:33
Någon som vet nån livestream till matchen ikväll?
Likt Krille ger jag aldrig upp förrän det är teoretiskt omöjligt!

OU!

Heja Sport!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-17 12:37
Nu är det dax för en seger mot Kalmar ikväll.

Jag ger inte upp allsvenskan 2013 för ens det är teoretiskt omöjligt. Alltså så länge det finns en teoretisk chans till ett allsvenskt kontrakt 2013, så ger jag i alla fall inte upp.

Kämpa ÖSK!

Heja SportKlubben!
AIK Saywee
2012-09-17 11:32
@Inspektör Smack:

Tänk om vi möts i Allsvenskan 2013, eller har ni gett upp ?
Hammarby Inspektör Smack
2012-09-17 11:28
Luftar ni lite yngre spelare i matcherna nu inför Superettan nästa år?
Örebro Boba fett78
2012-09-17 11:21
Angående Rama och om han är skadad eller ej så frågade jag Ljung inför Gefle matchen då Rama var petad varför han var det och fick följande svar. Att de första tre veckorna som Ljung blivit vår tränare var Rama pigg och hungrig på träningarna men efter "smekmånaden" så började han klaga att han hade ont både här och där på träningarna och orkade inte genomföra träningarna heller vilket är ett betende som Ljung inte accepterar från spelare vilket då resulterade i bänkning i ett par matcher.
Minatankar
2012-09-17 10:52
Vi har alla olika stil och olika synpunkter på vad som är seriöst, hur man visar respekt, vad som är tydlig kritik, vad som är mobbning och vad som är ironi.

Tyvärr blir dessa olikheter i våra uppfattningar uppenbara, när supportrar upplever att de inte har en riktig kommunikation med klubbens representanter. I en kommunikation visar man supportrar respekt och då möts man också med respekt.

Själv hör jag till dem som menar att man ska visa respekt oavsett om man möts av den eller inte. Tror inte på att ge igen med samma mynt utan mer att föregå med gott exempel. Sedan är det mänskligt att i vissa situationer be människor dra.
AIK Saywee
2012-09-17 10:28
Grixx, håller med dig, men så blir det titt som tätt, ständiga påhopp hit och dit,
så blir det oftast när man har lite olika åsikter om samma saker.
Örebro Grixx
2012-09-17 10:24
Tyckte mig se under dagen igår att folk lyssnade på varandra och respekterade olika åsikter utan att höja tonen mot varandra.

...men nu verkar vi vara tillbaka till ruta ett igen.

"Puckla på varandra så ögera blör"
AIK Saywee
2012-09-17 10:12
Kardinalen, jag skrev ärligt i mitt 8:31 inlägg vad jag kände för olika S.

Eftersom du har lite svårt för att förstå vad jag skriver, så vill jag än en gång förklara att det var styrelsen som sentomsider bytte ut Sixten och byter ut Sjögren vid årsskiftet. Varför gör det detta?

Så ställ frågan till styrelsen och undra om de är nöjda?

Är du själv nöjd med ÖSK´s säsong hittills?

Är alla andra nöjda?

Sedan misstänker jag att det är ganska många på detta forum som upprepar sig?

Du har fått ett ärligt svar, är det något mer du klurar över eller vill du fortsätta med lite tramsiga påhopp, så blir det ju upprepning ....

Jag hejar på SPORT och vill se förbättringar, det är det jag evigt tjötar om !!!
Kardinalen
2012-09-17 09:49
Saywee/

Precis. Du har alltså blivit av med Sixten och Sjögren. Två av fyra är inte så illa pinkat.....Sixten har du ju mobbat i flera månader på detta forum, från april till juni. Precis som Grixx(?) skrev nyligen på detta forum, det är verkligen inte konstruktivt och ärligt att i flera månader konstant kalla någon för "den envise". I en raljerande ton. USCH OCH FY för sådant.

PS. Så som du skriver dina inlägg, skulle du bli avstängd från Liverpools forum "fortare än koskit hinner falla". Där stipulerar man i sina forumregler att inlägg ska vara konstruktiva och att man inte ska upprepa sig. Du gör ju inget annat än att upprepa dig på detta forum. Upprepning till förbannelse.....hoppas att detta Svartvit-forum kan skärpa till sina forumregler snart så man slipper läsa totalt onödiga inlägg.
AIK Saywee
2012-09-17 09:32
Med tanke på gamla och unga kungar ...

... så undrar jag om det inte var Kalle dussin som sakta men säkert sänkte Sverige.

Gustav II Adolf, var väl en kille som hade ett "stort" Sverige, jädra dimma i Nordtyskland ;)

Jaja, Kung Ljung kommer att greja detta :)

Heja SPORT !!!
Minatankar
2012-09-17 09:22
Namn: D´Artagnan (hopplös)
Sänt: 2012-09-17 08:38
Fundering:
Är det en variant på Karl XII likfärd vi nu får beskåda resten av säsongen eller kommer ÖSK resa sig som fågeln Fenix ur sin död?
Vänligen svara den som vet.
//
Inte vet jag, men kanske t o m Karl XII reser sig ur sin grav? :-)

Örebro Kung Kobra
2012-09-17 08:48
Ikväll vill jag inte se Wowoah i laguppställningen. Han är ständigt fel i positionsspelet och är dessutom alldeles för långsam. Allt fler motståndare har upptäckt denna svaghet. På samma sätt som lejonen väljer ut det svagaste djuret i flocken som byte, valde Djurgården senast att nästan uteslutande attackera på Wowoahs kant. Alla tre målen kom till därifrån. Att täppa till den luckan i försvaret känns bra mycket viktigare än ett eventuellt målvaktsbyte.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-17 08:38
Fundering:
Är det en variant på Karl XII likfärd vi nu får beskåda resten av säsongen eller kommer ÖSK resa sig som fågeln Fenix ur sin död?
Vänligen svara den som vet.
AIK Saywee
2012-09-17 08:37
Kardinalen, ytterligare ett svar på ditt avslutande trams ...

"Du har ju lyckats rätt bra får man ändå säga. Jag förstår att du är nöjd nu..... ""

Jag har inte lyckats byta ut något S, det har ju ett annat S lyckats med.
(Det är Styrelsen som bytt ut Sixten och byter ut Sjjögren)!

Hur fan skulle jag kunna vara nöjd när alla dessa S, försöker sänka mitt ÖSK till SE?
AIK Saywee
2012-09-17 08:31
Har snabbt läst igenom och kan ha missat en hel del, men ändå, på detta vill jag ändå svara, trots att jag inte fått något tydligt svar på vilka SSSS som Kardinalen åsyftar i några tidigare inlägg...

"Namn: Kardinalen
Sänt: 2012-09-15 17:18
Saywee/
Jo, du får gärna besvara mitt inlägg om de där fyra "SSSS" du ville bli av med inom ÖSK. Jag väntar. Du har ju lyckats rätt bra får man ändå säga. Jag förstår att du är nöjd nu..... "

Vet fortfarande inte riktigt vilka 4 S du syftar på men skriver så här.

Jag har varit mycket försiktigt och är faktiskt osäker på om jag överhuvuttaget använt ordet "avgång" i samband med dessa S, deremot vet jag att jag skojat med att tåget avgår etc etc,

S som i Sixten

Han sänkte klubben sakta men säkert och jag kände lite tidigare än styrelsen att det vore lämpligt att byta ut honom, liksom många andra, men de envisa skribenterna och styrelsen vilel bara fortsätta med honom och ge honom chans efter chans efter chans, trots att vi sjönk efter så otroligt många matcher utan vinst.

Till sist tröttnade även ett annat S, S som i styrelsen och bytte ut honom, kanske under lite underliga former, men sentomsider så bestämde sig även S som i styrelsen att detta var det lämpligaste.

S som i Sköldmark

Beträffande detta S handlar det för min del mest om att jag inte vet vad han har gjort för ÖSK utan snarare vad han gjorde i Sydamerika när han avlönades av GAIS. Har faktiskt noll koll på hur duktig han är på än det ena och än det andra.

S som i Sjögren

Här har jag svårt att ha synpunkter eftersom jag inte riktigt vet hur beslutsvägarna har fungerat med den inköpsansvarige och vilka som tar beslutet om sådant och vem/vilka som bestämmer hur avtalen skall formuleras. Här är det typ röriga klubben som gör att det snurrar i min skalle.

S som i Styrelsen.

Här har det varit rörigt och tyst, men jag har lite förhoppningar om att de kan skärpa sig och att man kan förbättra sig och att det kommer in lite färskt kompetent blod.

Avslutningsvis så har alltså S som i Styrelsen, bytt ut S som i Sixten och planerar att byta ut S som i Sjögren och funderar över om S som i Sköldmark skall ta över, samtidigt som S som i Styrelsen även klurar över ett samarbete med S som i Supporteruppropet.

Så var det med detta ....

Heja ÖSK !!!

AIK Saywee
2012-09-17 08:03
@peter_tjärnqvist:

Vem var snubben som som tyckte att ni hade dålig klack?

För jag är beredd att instämma och undrar om du har en svans därbak?
AIK Saywee
2012-09-17 07:54
@Inspektör Smack:

Troligtvis, men inte helt säkert. Har ni redan bestämt er för SE?
AIK Saywee
2012-09-17 07:53
Kul att Bulten, Grixx och Dejmon åter skriver här, välkomna oavsett vad ni pysslat med under era uppehåll. Det blir liksom lite mer diskussioner när ni är med och alla tycker inte så himla likadant ... välkomna åter!

... själv har jag haft ett helguppehåll i SOLNA, det var ganska trevligt eftersom solen ofta stiger upp över Råsunda och vädret var perfekt :)
Örebro Dejmon
2012-09-16 22:44
Minatankar
Nej att hänvisa till sportchefen ger ju lite fel signaler i ett sånt läge :D personliga skäl är bra men verkar bara få finnas ett (max två) sånna fall per säsong i ÖSK konstigt nog.. Kanske blir överanvänt annars eller så är det så att vi i ÖSK har legat på en väldigt, nästan lite suspekt, konstant nivå i klubben? Tänker då på Kim Olsen, Paulinho (både ett och två vill jag minnas) och i våras Grahn. De har helt enkelt använt "personliga" redan denna säsong? *konspirationsteori*

Tillägg: ja och så Nordin ett år däremellan också men då hände ju nått som man nästan alltid tolkar "personliga skäl" som liksom du påpekar..

Tack förresten för du hjälpte en av mina absoluta favoriter i AS när han hade det lite tungt i ungdomsåren! :)

Nu är det dags att ta kväll för en annan! Godnatt!
Minatankar
2012-09-16 22:27
Dejmon
//
Kom på att man ibland kan svara att en spelare inte är disponibel av personliga skäl. Då ljuger man inte och de flesta tror att det gäller något inom familjen eller släkten och visar stor respekt för det.

Ser man samtidigt lite sorgsen ut när man säger det, tror alla att spelaren är på begravning hehe - men det ska man ju inte skratta åt.
Minatankar
2012-09-16 22:23
En tränare kan ju inte hänvisa till sportchefen om en spelare inte är med på träning eller till match. Det skulle ju låta ännu konstigare.

Har inte haft rollen som tränare någon gång så jag har aldrig behövt svara på en direkt fråga om någon spelare på det sätt som en tränare hela tiden får göra. Det var många år sedan jag var formellt engagerad i allsvensk fotboll och på lägre nivå är man inte så exponerad av varken massmedia eller supporters.

Men jag har hittills klarat mig genom att svara på ett sätt så att jag inte ljuger men heller inte lämnar ut en spelare. Man får finna orden vid de tillfällen behovet uppstår hehe
Annons: