/fotboll/osk/forum/2420.aspx/fotboll/osk/forum/2420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tvetov Nato
2012-09-19 13:30
ÖREBROARE I STOCKHOLM!!!!'

Det är dags nu.

Efter matchen mot KFF så lyckades vi alltså, någonstans, långt ned på den mörkaste botten, hitta våra sista droppar hopp.

8 poäng upp till Gävle på kval. Vinner vi på lördag samtidigt som Gävle förlorar så kommer våra svartvita hjärtan börja slå igen. Allsvenskan 2013 lever, även om de flesta inser att läget är kritiskt.

Vi Örebroare i Stockholm ska givetvis göra allt vi kan. Många av oss i stan har missat många matcher live i år för att vi bor i fel stad. Nu har du, jag och alla andra chansen att visa att vi också bryr oss om Örebro Sportklubb, världens vackraste fotbollsförening. Därför tänkte vi att på LÖRDAG, 13.00, samlas och dricka en öl och peppa inför matchen tillsammans.

Vi åker sedan pendeln tillsammans till södertälje och ser ÖSK slita tills hela laget går på knäna. Det är nu eller aldrig. NU ELLER ALDRIG. Jag vet att killarna i laget kommer ge allt, och vad är vi för slags supportrar om vi inte är där nu!?

Vem fan vill spela i superettan nästa år? Möta avdankade lag som Degerfors, Hammarby och andra lag man inte ens kan namnet på. Så ointressant ÄR det tyvärr.

Jag förmodar att alla ska tar sig till södertälje. Den här matchen är så otroligt viktig, dessutom har kubanerna Örebro styrt upp 2 gratisbussar. Stämningen kommer vara fantastiskt.

Så!
13:00, Retro Sofo, Bondegatan 25. (För er som vill. Det vore kul om vi blev ett gäng! Se länktips!!)
14.30 går pendeln från Södra Station till Södertälje.

MOT 3 POÄNG
MOT ALLSVENSKAN 2013.
Minatankar
2012-09-19 11:26
Mattias69
//
Se länk nedan.
Örebro Mattias69
2012-09-19 10:46
Undrar om Josef Ibrahim kommer att få spela för Syrianska nu på lördag?
Örebro Roswall
2012-09-19 10:26
Vi får förmodligen brottas med en handskadad Labinot på lördag. Kan bli tufft, vet dock inte alls på vilken nivå han är nu. Någon som har koll?
Örebro bison-Karl
2012-09-19 10:18
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN) :

Något haltande jämförelse då hockeyn har väldigt många fler matcher, det enda rimliga måste väl vara att titta på snitt per match.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-19 10:09
Stor "Huligan-rättegång" inledd. Rättegång mot Blåvittsupportrar.
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-19 08:09
@Roswall:

Publikmässigt är det roligt att få möta dem nästa säsong (ev ;0) ). Sportsligt är det sämre då jag tror de blir starka nästa säsong

Örebro Roswall
2012-09-19 01:08
Verkar som om det är kört för Bajen nu..? Iallafall en tröst för oss om (när) vi åker ur.
IFK Norrköping Alltid Peking!
2012-09-19 00:45
Lycka till mot Syrianska
Vore skoj om ni får upp ångan och stressar lagen som ligger framför er.
Örebro pemo
2012-09-18 23:06
Grixx// Då kan du fundera på varför inte Rama var med i truppen. "Skadad?"
Örebro Mattias69
2012-09-18 20:56
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

För att inte tala om de 11 bussarna som rullade mot Gefle när vi var tillbaks i allsvenskan. Folk i den här stan kan bara de vill. Låt oss hoppas på en utrensning på både på plan och bland de som bestämmer så kanske glädjen och stoltheten över att heja på ÖSK kan återvända till folk.
Örebro jocke.
2012-09-18 19:20
Tänk om vi vunnit matchen mot Gefle, som vi borde ha gjort - då hade marginalen bara varit 2 poäng..
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-18 18:55
AIK kan ha sponsrats med stulna pengar?
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-09-18 18:33
En gratisbuss till är insatt till bortamatchen mot Syrianska. Det innebär alltså att minst två bussar rullar till Södertälje på lördag.
Örebro Grixx
2012-09-18 18:04
Kan absolut inte tänka mig att spelarna tänker som Pemo. Att kämpa för den allsvenska platsen tills det är matematiskt omöjligt måste ligga i allas intresse även spelarnas. Ära och heder kommer in i deras cv och sätter sig mentalt som en styrka....och lönen blir bättre för de flesta.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-09-18 18:02
@D´Artagnan (hopplös):

Jo men visst finns det hyggligt gott om supportrar, minns med glädje matchen mot Assyriska, när vi fick tillbaks vår plats. Vi var väl nämre 10.000 på plats, när resultatet var klart såg man inklusive på mig själv många glädjetårar och människor som inte ens kände varandra kramas. Vill mena att med rätt skött klubb har ÖSK ett minst lika bra om inte bättre läge än t.ex Elfsborg.

Nu har ju klubben med största säkerhet släppt om Ishockeyn i stan sett till antal åskådare per säsong.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-18 17:18
D' Artagnan//

Såg det på Facebook.
Benny Böckling
2012-09-18 16:44
Kubanerna skriver på facebook att resan är gratis, först till kvarn är det som gäller!
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-18 16:32
ÖSK KRILLE (GFG) // Var finns informationen om att resan till Södertälje är gratis???
2012-09-18 16:26
Mattias69 // Det är inte många forum som har Saywee. han håller igång själv plus att han triggar igång minste 3 andra
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-18 16:00
Mattias69//

Visst, ÖSK har supportrar, men många av de vill/kan inte gå på matcherna när det går dåligt för laget tydligen.
Örebro Mattias69
2012-09-18 15:54
Rätt lustigt att så många andra supporters vill göra gällande att ÖSK inte har några supporters. Trots det ligger vi ständigt i tipp vad det gäller antalet inlägg på forumet. Just nu är detta det näst mest aktiva forumet av alla på svenskafans. Tycker jag motsäger påståendet att vi inte har några fans.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-18 15:52
D' Artagan//

Håller med dig till viss del, men jag tycker vi var det bättre laget över 90 minuter och att vi vinner rättvist.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-18 15:47
Tydligen så har Kubanerna sänkt priset till att åka med till Södertälje till hela 0 kr.

Då blir det alltså resa + inträde = 0kr. Kan det bli billigare? :).
2012-09-18 15:45
ÖSK KRILLE (GFG) // Tycker vi inte var bra spelmässigt mot KFF. Sällan mer än två passningar i följd rätt. Många ballonger över mittfältet.
Har jag sett för mycket internationella matcher?
Örebro pemo
2012-09-18 15:12
D´Artagnan (hopplös) // Nä, det tror jag inte. Inte alla i alla fall. De flesta ser nog om sitt hus. Och denna uppfattning förstod jag när jag läste en intervju med Sebastian larsson, när Birmingham ramlade ur Premier L. Han själv var väldigt förbannad för nedflyttningen medans hans medspelare firade att de nu kunde bryta kontrakten och förhandla med andra.

Nu tror jag väl inte det om Wiken , Samuel och Hagge. De ger säkert järnet hela tiden, men det finns ju dom som inte är från närområdet........
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-18 14:48
Är det bara jag som tror att P-O har satt sin spelidé in i huvudet på spelarna. Spelmässigt var ÖSK bra mot Djurgården, men vi var alldeles för ineffektiva framåt och släppte till alldeles för mycket bakåt. Mot Kalmar är vi återigen bra spelmässigt, men vi lyckades vinna.

P-O kanske har lyckas toppa lagets form lagom till slutspurten av årets allsvenska. Det hoppas jag på i alla fall.

Mot det allsvenska kontraktet 2013!

Kämpa ÖSK!

Heja SportKlubben!

2012-09-18 13:58
pemo // Utmärkande för en bra och hängiven idrottsman är att kunna ge järnet tills ALLT hopp är ute. Tror Du inte våra spelare är bra och hängivna.

ÄNDA IN I KAKLET. Sedan kör vi med nästa års spelare.
AIK Saywee
2012-09-18 13:55
Loggar ur direkt, eftersom det inte är så trevligt med upprepande (ältande), förstår inte varför vi inte kan sikta framåt, mot kvalet i vårt ältande om framgångar ...

Heja SPORT, efter vinsten mot Syrianska så har vi häng på kvalplatsen!

Trevligt, trevligt, vilka kan vi tänkas få som motståndare?

Klura lite, jag loggar ut en stund till allas glädje ....
Örebro pemo
2012-09-18 13:51
Visst är det skönt med en seger, men det räcker tyvärr inte. Dessutom tror jag inte att det påverkar mentaliteten bland spelarna. Alla vet innerst inne att det är SE nästa år. Så vissa spelare tar nog de sista matcherna som ett skyltfönster till bättre kontrakt med någon annan klubb, och det kan i sin tur möjligtvis göra så att vi får några poäng till. Men om vi kommer över tjugo poäng så tar jag det som ett mirakel.
Nu har jag inte sett matchen, så jag skall inte betygsätta någon, utan gläds bara åt att vi vann en match.
Annons: