/fotboll/osk/forum/2417.aspx/fotboll/osk/forum/2417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2012-09-20 23:04
Namn: "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
Sänt: 2012-09-20 22:46

Du skickade inlägget som du skrev även som PM, så det finns redan offentlgt här i forumet.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-09-20 22:46
MrCrowly//

Kan du förtydliga dig. Reglerna är att om man sätter sig i en styrelse kan man och i ÖSK:s fall bör man bli personligt betalningsansvarig. Det skulle jag aldrig riskera, än hur fiiiint det är. Exakt vad som en gång drabbade VIK:s styrelse och har drabbat folk som suttit i näringslivets styrelser.

Vad är det du inte fattar? Förövrigt är det ett riktigt lågvattenmärke att du offentligtgör ett oskyldigt pm här. Med det har du visat att man ej skall skicka pm till dig.
Örebro MrCrowly
2012-09-20 22:29
Du bör väl rimligtvis kunna ställa upp på de regler du begär?
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-09-20 21:51
Nu blir det huvudbry:
3 olika tal blir om adderar dom 24. Ett av talen är 9, de andra får ni klura lite på, men jag är ute efter en spelare i dagens ÖSK-trupp. Vem?
Örebro MrCrowly
2012-09-20 21:51
ÖSK-Karl - hur kan du begära "NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN" när du själv inte skulle ställa upp på det ?

citat från ett svar av dig som du även PM:ade till mig

"Övervågde det inte ens, man riskerar nämligen att bli personligt betalningsansvarig vid en konkurs. "

Örebro Dejmon
2012-09-20 21:48
Och eftersom du nu tydligen är medveten om att jag har en amstaff så menar du också att jag är antingen en fegis eller kriminell?

Jävligt knepigt att det är två st som grinar efter admin fort man vädrar en åsikt som inte passar dem å det är just ni två som gör de grövsta övertrampen genom att skriva att jag har en skruv lös eller att alla som har amstaffar är antingen fegisar eller kriminella. "den som kastar första stenen...."

Kom ur din bubbla ÖSK-Karl för det andra. Min hund är en utställnings/brukshund, används knappast till kamp, vafan nu det har med detta forum att göra.
Örebro Dejmon
2012-09-20 21:41
Haha om du vill samtala med mig utan min hund är det bara att dra iväg ett PM så kan vi lösa det utan problem ÖSK-Karl. Jag är varken rädd för att stå för det jag tycker eller för att träffa dig så varför skulle jag behöva endera av det du skriver om? Personligen jobbar jag ganska mycket och det antar jag gäller de flesta av de som har råd med fina kläder osv. Tjejer får dom flesta av oss gratis, med rätt inställning, så det är inga större problem.

Om någon skriver att det är skit med våld dag ut och dag in på detta forum bör rimligen jag få skriva att jag inte är av samma åsikt? Jag bör ha lika mycket rätt att argumentera för det jag tycker som alla andra har, vi lever ju trots allt fortfarande i ett fritt land.
Örebro Dejmon
2012-09-20 20:50
Såg precis en snubbe i AIK-klacken som hade en riktigt snygg brud breved sig. Välkammad var han och hade en skön stil rent allmänt (casual, 100% huligan). Ger mig fan på att bruden var italienska och är glad att han för sina alfahanegener vidare även under bortamatcher!

Grattis Italien!
AIK Saywee
2012-09-20 20:29
Kom helt plötsligt på en grej, som jag klurat lite över

Undrar hur de oskyldiga människor som råkar ut för huliganer mår, när de ibland blivit slagna medvetslösa och därefter sparkade?

Men i skydd av luvor och liknande gömmer sig ofta de fega, och de jobbar gärna i grupp, eller?

OT-ältande av mig, sorry ......

... men jag hejar på SPORT och hoppas att vi slipper våld i supporterled !!!
Örebro Dejmon
2012-09-20 20:06
[/QUOTE]

Att du har en skruv lös visste vi redan. Att du dessutom uppmanar till lagbrott borde rendera till uteslutning från forumet. Hoppas Admin "ser dig"!
[/QUOTE]
Du får gärna skriva vad i mitt inlägg som var en uppmaning till lagbrott. Buhu hoppas admin "ser dig" och dina personliga påhopp också då. Bara för du inte kan argumentera som folk behöver du inte projicera dina tillkortakommanden på mig. Jag har verkligen ingen skruv lös.
Örebro Dejmon
2012-09-20 19:59
RJ
Precis. Jag hittade på hela det inlägget för att påvisa hur mycket jag tyckte inlägget om dåren som hade slagit/rånat nån pensionär hade med saken att göra. Det är bara löjlig propaganda att skriva så, speciellt när man inte på något sätt presenterar något som styrker ens tes. Handlar bara om svartmålande. 

Var de som kastade sten på polisen i helgen i varberga/oxhagen huliganer?

Var den personen i exemplet nedanför mitt som hade rånat nån pensionär (?) huligan?

Ska man smutskasta en viss grupp människor (folk som är fanatiska och slåss för sin stad/sitt lag's "heder" i detta fall) så bör man iallafall ha någorlunda koll på vad det är man talar om. Det blir så tunnt att bara påpeka att man är emot våld i alla former för det kommer alltid finnas folk som utövar våld och det kommer alltid finnas folk som imponeras/inspireras av detsamma i olika former. Och dessutom har det absolut ingenting med foboll eller ÖSK att göra då enligt mig!

Den som tror att svensk huliganism föddes den dagen göteborgarna stormade vallen kan förresten gärna läsa avsnittet "huliganism efter land" och "Sverige" på länken. Redan på 20-talet var det organiserade folkmassor som slogs bakom Sthlm's stadion mot andra lags supportrar efter att.... Wait for it..... AIK (tänka sig) spelat klart sina matcher..... Fast det är klart, fakta brukar inte vara så roligt/viktigt för dessa frihetskämpar..
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-09-20 19:58
@Dejmon:

Den du talar om borde få en gedigen språkutbildning. När orden tar slut kommer knytnävarna...
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-20 19:26
@pemo:

Kan inte ha varit många? Såvitt jag kommer ihåg var det nog inte många som kanske trodde på en topplacering men de flesta (tror jag) trodde på en mittenplacering. Undertecknad också. Fast jag trodde att Antonnen, William och Haddad (om jag får skylla ifrån mig) skulle vara spelklara från start av säsongen och vältränade å goa.

William var ju det men han matchades oerhört hårt av Sixten och jag är inte förvånad att han fick ett bakslag. Jag är mer förvånad att han höll så länge utifrån matchningen.

Själv börja jag förstå att detta kan faktiskt gå åt helvete efter förlusten mot Kalmar hemma.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-20 19:20
@Dejmon:

Fast frågan är ju huruvida man skall koppla det till fotbollen? Han kanske kanaliserar det genom den sporten men vilka skulle han slagit på käften om golf vore hans största sportintresse?

Jag vet (eller visste) många i yngre dar som gillade slå folk på käften. Eller läs NA varje söndag/måndag så upptäcker man att de finns nära dig på stan. Är det också Huliganer som slog ned och rånade en 55-årig man i varberga förra helgen?

Vad är en huligan och vad skiljer honom från en icke huligan som också orsakar andra människor smärta? Är det för att man går på fotboll emellanåt? Om man går och tittar på schack emellanåt då?

Vad jag är ute efter är att jag tycker begreppet är luddigt. Iaf för mig. Jag har inte kollat Wiki eller något och det kanske finns en glasklar defenition?

Örebro Dejmon
2012-09-20 18:54
@Tom Hell:

Kanslit ligger på Västra ja, du går in på baksidan bortanför souvernirbutiken och går upp ett par våningar (om du kommer från bilvägen). Om VD o Co. Sitter där vet jag inte men antar det. Wärle brukar stå i receptionen så annars är det bara att fråga han om det är nått :)
Örebro Dejmon
2012-09-20 18:45
Heja Napoli förresten!
Örebro Dejmon
2012-09-20 18:38
Jag läste om en huligan som jobbar som volantär och bl.a hjälper ria-dorkas att dela ut mat till hemlösa här i stan. Han hade haft ett jobbigt liv men dedikerade nu sitt till att hjälpa andra på alla sätt han kunde.

Dock var hans enda sätt att få utlopp för sin överskottsenergi samt få bukt med sina bokstavskombinationer att då och då få slå folk på käften. Olika kampsportsklubbar gav honom inte samma "kick" förklarade han bl.a, det enda som hjälpte var helt enkelt s.k. "bokade fighter" mot likasinnade. Önskar denna person all lycka och hoppas av hela mitt hjärta att inte fördomsfulla människor förstör denna persons nuvarande leverne genom att sprida ut uppdiktade historier om denna kultur. Fantastisk människa! True story!
Örebro DaSa
2012-09-20 18:34
Om man skall titta i backspegeln så tror jag som ÖSK-Karl att Porokara affären kan ha varit startskottet. Skulle gissa att affären gjorde att Sjögren började få dåligt självförtroende av all kritik och därefter började lögnerna (t.ex. Astrits flerårskontrakt) och felbesluten komma. Skulle vi fått in 7 mille där så hade vi kanske haft råd att förlänga med Bedoya/Almebäck och vi skulle ha sluppit den höga omsättningen på spelare. Men det är ju lätt att vara efterlklok...:)

Så vilka viktiga avgörande beslut står vi inför närmsta tiden, PeO tror jag kan vara ett av dem. Ett annat är nog att vi behöver byta ut mattan snarast.
AIK Saywee
2012-09-20 18:23
Helt plötsligt kom jag på en grej, jag läste om en huligan som slog ned och rånade en dam på 80+ som stödde sig på sin rullator.

Vet inte om han hade vita skor på sig, eller om han var snygg, men snäll var han faktiskt inte !

Kanske lite OT, men kom bara på detta just nu, även om det kan verka ältande ... från gårdagskvällens tjöt ;)

Heja SPORT, klubb befriad från huliganer !!!
Örebro cellblock
2012-09-20 18:20
ACAB

:D
Örebro Conjuration
2012-09-20 18:07
Idag hejar man på AIK, mosa Napoli! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Dejmon
2012-09-20 18:04
RJ
Haha ja fast inte förrän senare på kvällen då. Kvick jävel är du ;)

Jag mötte en huligan på stan på vägen hem från jobbet idag. Bad om en cigg och han gav mig en. Jag tackade artigt och gick vidare hem. Jävligt snäll snubbe, och snygg!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-09-20 17:20
@pemo:

Jag vann tipstävlingen 2010, så larva dig inte. Det var när Porokara åkte med Cabrera till Israel som jag och andra började ana ugglor i mossen. Alla år från uppflyttningen fram till att man/vi förstod 2010 att något var ruttet i ÖSK, var mycket positiva.
AIK Saywee
2012-09-20 17:04
Det var snabbt genomläst, RJ, du får en tumme från mig .....
AIK Saywee
2012-09-20 16:58
Sådärja, åter hemma och förbereder torsdagsmys, skall läsa lite, scrolla lite och kanske bemöta lite ...

.... börjar med ditt inlägg pemo, det var iallafall inte jag, för jag tror fortfarande INTE "att vi åker ur i år" :)

Om ÖSK vinner med 2-0, vilket jag oftast tippar och om Gefle torskar mot MAIF med uddamålet, så blir det som nedan

13 SFC 23 7 3 12 -12 24
14 Gefle 23 5 7 10 -13 22
15 Örebro 23 3 5 14 -15 17
16 GAIS 22 1 8 13 -18 11

Hoppar över GAIS-matchen tillsvidare, för de blev väl avhängda när Axén valde att avgå självmant?

Sedan återstår 21 poäng, kvar att kriga om :)

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-20 16:54
Alla till Södertälje! :)
Örebro pemo
2012-09-20 16:42
Vem var först på forumet med att skriva: "Vi åker ur i år!" ????
och då räkans inte ÖSK-Karl, för han har väl kört med det sedan vi kom upp igen ;)
Örebro Tom Hell
2012-09-20 16:01
Tänkte bara höra om någon har koll; ÖSK:s kansli med VD och övriga finns i västra läktaren på Behrnabeu, eller?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-20 16:00
@Dejmon:

Är skorna oftast röda? ;)
Örebro Dejmon
2012-09-20 15:12
Dubbel. Edit hälsar att huliganerna förresten har en jäkla känsla för stil! Jag menar kolla bara deras skor: Fred Perry, Henri Lloyd, Lacoste, Adidas.. Alltid nyputsade, vita och fina. Speciellt på matchdag. Tänk om alla kunde ha samma känsla för klass och stil! Fantastiska människor!

Förresten hejar jag på ÖSK! Precis.
Annons: