/fotboll/osk/forum/2413.aspx/fotboll/osk/forum/2413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-20 16:54
Alla till Södertälje! :)
Örebro pemo
2012-09-20 16:42
Vem var först på forumet med att skriva: "Vi åker ur i år!" ????
och då räkans inte ÖSK-Karl, för han har väl kört med det sedan vi kom upp igen ;)
Örebro Tom Hell
2012-09-20 16:01
Tänkte bara höra om någon har koll; ÖSK:s kansli med VD och övriga finns i västra läktaren på Behrnabeu, eller?
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-20 16:00
@Dejmon:

Är skorna oftast röda? ;)
Örebro Dejmon
2012-09-20 15:12
Dubbel. Edit hälsar att huliganerna förresten har en jäkla känsla för stil! Jag menar kolla bara deras skor: Fred Perry, Henri Lloyd, Lacoste, Adidas.. Alltid nyputsade, vita och fina. Speciellt på matchdag. Tänk om alla kunde ha samma känsla för klass och stil! Fantastiska människor!

Förresten hejar jag på ÖSK! Precis.
Örebro Dejmon
2012-09-20 15:11
Har inte läst det öppna brevet än så ska inte kommentera det mer än att jag tycker det är bra att vi får se båda vd'na lite mer aktiva på nätet. Vet inte än vad som står såklart men alltid intressant med lite nyheter från högsta hönsen! Bra ÖSK!
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-20 09:48
@Minatankar:

Kul & Bra!!
AIK Saywee
2012-09-20 08:19
Skönt att det händer något positivt och konstruktivt :)
Minatankar
2012-09-20 06:54
Gomorron bäste ÖSK-supporter!

Nedan länk till debattartikel i dagens Na av ÖSK Elitfotboll ABs ordförande Björn Åqvist.

Vill också berätta att två representanter för uppropet träffade vd Jan Karlsson i går. Rapport från det positiva och konstruktiva mötet kommer inom kort på vår hemsida http://www.osksupporterfotboll.se

I nästa vecka träffar representant för uppropet föreningen ÖSK Fotbolls ordförande Ros-Marie Frebran och styrelseledamoten Lars Bolin, som också är ordförande i föreningens medlemsutskott. Vi återkommer naturligtvis med rapport även från det mötet på vår hemsida.
AIK Saywee
2012-09-20 04:21
Heja SPORT !
Örebro Dejmon
2012-09-20 02:06
Conjuration
Vet inte om jag var lite otydlig men tror du missförstod mitt inlägg något. Kan dock bero på den otroligt skeva bild massmedia ger av fotbollsarrangemang i allmänhet. Ditt inlägg bekräftar dock det hela än mer då du, som skrivet, nämner att det inte finns några egentliga antagonister vid ett musikarrangemang (en festival i mitt exempel), vilket det däremot gör vid en fotbollsmatch.

När jag skrev festivaler menade jag inte musikarrangemang såsom konserter förresten utan just festivaler. Edit: såg att jag skrivit "och dylikt" efter festivaler och det kan ju tolkas som konserter men läs gärna festivaler alltså.

Googla gärna bråk/festival och det kommer komma upp sanslöst många träffar där folk spöat på varandra, helt utan anledning, (händer oftast att minst nått/några misshandelsfall blir rapporterade under alla större festivaler i Sverige) under dessa arrangemang. Detta medan det i runda slängar går hundratusen pers en vanlig vecka på allsvenska arenor utan att ett enda bråk rapporteras på läktaren. Faktum är att det är extremt ovanligt att detta inträffar, alltså bråk på arenor, trots alla dessa tokiga huliganer och fylleskallar som samlas på arenorna.

Har tyvärr inte tid att länka exempel på detta nu (men poängen är egentligen ändå bara att jag ska älta på utan bevis för det jag skriver så det spelar eg inte så stor roll) men jag tar för givet att det är just huliganerna som ser till att folk sköter sig på arenorna eftersom det är dom som skiljer vanliga fotbollspubliken från den vanliga festivalpubliken. Fantastiska huliganer.
Örebro Conjuration
2012-09-20 01:36
Fast vid musikarrangemang så finns det inte någon direkt fiende som det finns vid ett allsvenskt möte, motståndarna. Man går inte på Bruce Springsteen konsert för man är en hardcore Timbuktu fan och tycker att alla andra artister är så äckliga att man vill spöa deras fans för man inte har något bättre för sig. Huliganism suger, vill de få utlopp för sin aggression så kan vi ju ge de varsin machete och skicka till Irak.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Dejmon
2012-09-20 00:22
Tar en till på en gång för såg nu att svenskafans klocka tydligen gick lite efter min: huliganer är fantastiska för dom ser även till att det oftast inte blir så mycket stök på läktarn. Om man jämför med festivaler och dylikt med liknande publiksiffror är det nästintill obefintligt och det kan vi tacka huligan och ultraskulturen för. Tack!
AIK Saywee
2012-09-20 00:03
Huliganism sabbar inte bara i fotbollssammanhang, utan tyvärr i övrigt också i vårt civiliserade samhälle :(

Allas åsikter är lika mycket värda ....
Örebro Dejmon
2012-09-19 23:59
Ok eftersom det tydligen är så otroligt relaterat till fotboll i allmänhet och ÖSK i synnerhet att skriva om huliganism, samt att vi har åsiktsfrihet i Sverige och mina åsikter bör vara lika mycket värda som Saywees så ska jag minst en gång om dagen hädanefter förklara varför jag tycker huliganism är så fantastiskt.

Kan ju börja nu eftersom kl slagit om till ny dag.

Det är fantastiskt bra med huliganer för dom oftast väljer att avreagera sig på likasinnade långt bort från arenorna, vilket gör att de inte blir en belastning för klubben på samma sätt som fyllona som håller på å härjar i städerna på matchdagar 3
AIK Saywee
2012-09-19 23:20
@Dejmon:

ÄLTA
AIK Saywee
2012-09-19 23:18
Men de få gånger du dyker upp i detta forum och har synpunkter är när det vankas lite, "ja vadå"?

Så skrev jag, men jag har inte anklagat dig för någonting, bara undrar lite eftersom du inte förekommer så frekvent här?

De skribenter som tyvärr slutat skriva här enligt dig, har säkert bara bytt nic, så enkelt är det ...

Hej då :)
AIK Saywee
2012-09-19 23:12
Undrar om inte IFK leder ligan för portförbjudna supportrar?
Örebro Dejmon
2012-09-19 23:10
Kom fan inte och anklaga mig för att bara skriva här när det kommer upp vissa saker när du själv bara skriver dravel! Jag skiter i vad du tycker om firmor, det har du redan förklarat en miljon gånger, så många gånger att folk slutar skriva här pga att dom inte orkar med allt jävla ältande! Jag tog inte upp nått som hade med våld att göra överhuvudtaget, det var fortfarande du som gjorde det eftersom jag "råkade" skriva om ditt hatlag nr1. Du är en sån fruktansvärt stor hycklare.

Snälla gör som du skrev och ignorera mina inlägg i framtiden för jag kommer inte sluta skriva här (som tyvärr massa andra jättebra skribenter gjort!) bara för det inte passar dig! Hej då!
AIK Saywee
2012-09-19 23:01
Dejmon, jag "hatar" alla firmor och fega våldsverkare som inte gillar fotboll oavsett de finns i AIK eller i IFK eller vilket tyvärr även förekommit i ÖSK, våld alltså,

Jag bara klurade lite kring "dagens nyheter" som RJ infomerade om, dvs rättegången mot IFK´s dårar och om att de stoppade en träning för någon vecka sedan, Det är inget gulligullgäng längre och det har de aldrig varit.

De som sabbar för AIK kan också dra upp till Norrland och hoppa i takt med andra huliganer så att bergskedjan gör vårt vackra land lite större till ytan.

FY FAN FÖR FEGA FÅNAR !!!
Örebro Dejmon
2012-09-19 22:56
Orka
Örebro pemo
2012-09-19 22:47
Har just sett matchen mot KFF. Och om man jämför med Syrianska- Norrköping så känns det som om vi mycket väl kan ta sex poäng till på dessa två matcher.
Nu såg jag matchen på TV, och då har man ju inte full överblick, men nog tycker jag att försvaret skötte sig bra och att Sankan inte kunde lastas för målet. Tvärtom, så räddade han ett par riktigt vassa lägen.

Visst slår vi bort en hel del bollar i uppspelen, men Crespo , Holmberg , Yasin och Wille är bra på att ta emot och hålla i bollen. Inte saknade jag Rama heller.
Sen får man väl inte göra två så grova missar som Hasani om man skall spela i allsvenskan, men det slutade gott i alla fall.

MEN, jag är fortfarande säker på att det blir SE nästa år. Och det beror nog mest på att vi har ( tror jag ) 10 uddamålsförluster. Tre vinster av dessa hade givit oss ytterligare nio poäng. Mjällby , Gefle och Kalmar hemma. Där skulle det varit vinst.

Så, om nu det är så att mirakel sker, så GÅR jag hem till Arboga efter sista matchen. Att vi blir kvar alltså. Walk on the wild side. ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-09-19 22:46
@Saywee:

Absolut. Och har alltid spelat en trevlig fotboll sista åren. Till skillnad mot ÖSK träffar de ideligen rätt i sina nyförvärv dessutom. Lyfter spelare som inte slår i sina "egna" lag. Jag har inget emot Häcken som sådant. Fast jag ser dem inte som ett storlag för då krävs mycket mer enligt min egen högst privata definition som vi kan ta en annan gång. Vidare är det inte så kul med lag som inte drar folk. Vare sig hemma el borta. Tyvärr får vi också räkna in ÖSK i år dit. Men det beror nog mer på årets prestation. För ÖSK drar folk när de spelar bra och presterar.

Örebro Dejmon
2012-09-19 22:44
Saywee
Nej rätt ska va "jag kan älta skiten utan dess like så länge det inte handlar om AIK, då har jag ingen insyn och vill inte kommentera för.......".

Jag tog inte upp nått om våld överhuvudtaget!!! Jag skrev ett inlägg om storklubbar i Sverige, nämnde där AIK och IFK Göteborg och det passade tydligen inte dig eftersom du hatar göteborg pga att du nån gång för 40 år sen bevittnade en planinvasion där deras supportrar var inblandade!

Det var efter att du själv skrivit om det som jag skämtsamt menade att även om man utgår från den aspekten så skulle de lagen vara storklubbar då de har störst firmor.

Ingen har tvingat dig att kommentera mina inlägg men om du tror att du på nått sätt få mig att sluta skriva som jag tycker bara för det inte passar dig så tror du helt fel. Passar det inte så scrolla förbi, som du brukar skriva, och älta vidare om ingenting.
AIK Saywee
2012-09-19 22:31
Dejmon, jag kan inte förklara något som jag inte har fullständig inblick i.

Men de få gånger du dyker upp i detta forum och har synpunkter är när det vankas lite, "ja vadå"?

Att du och din vän Peking, vill trigga igång något, mot Syrianska, är för mig ganska uppenbart och förvånande, men jag skiter snart i dina inlägg, för du dyker nästan bara upp vid vissa tillfällen.

Jag hatar våld och våldstendenser och sådant jädra skit, kan få mig att älta utan dess like !!!

Att tävla i huligansim är sjukt, bort med fega kräk, jag tror att IFK toppar kräklistan, jag spyr snart på sådant !!!
Örebro Dejmon
2012-09-19 22:22
Saywee
Det är bara du som kan få ett inlägg om "storlag i allmänhet" att handla om huliganism, heder till dig ;). Såklart jag fattade vad du menade men jag nämnde faktiskt inte den aspekten öht från början för jag tycker det har väldigt lite med fotboll att göra, jag hakade bara på dig ju ;). Sen har jag inte sånt agg mot IFK i allmänhet utan jag tycker faktiskt att de och AIK är de lag värda att nämnas i "storlagssammanhang" i detta land. Oavsett eventuell firmakultur kring klubbarna.

Sen kan jag faktiskt fortfarande inte förstå hur du kan känna sån kärlek till AIK när de är absolut värst på alla fronter vad gäller huliganism, uppgjorda slagsmål, användande av bengaler/pyro i allmänhet, skaffa sig osportsliga fördelar genom att förstöra för motståndare på alla sätt de kan osv.

I ÖSK och Göteborg är det en liten minoritet som håller på med liknande saker medan det i AIK är en kultur. Det genomsyrar hela den föreningen.

Förklara gärna detta :)
AIK Saywee
2012-09-19 22:10
ÄLTA/UPPREPA
AIK Saywee
2012-09-19 22:04
Dejmon, för mig handlar det mer om kvalitet än kvantitet, men gärna både och !

Firmor är bara belastande fega eländen!

Support är för mig stöd, ingenting annat och man kan stödja sin klubb på olika sätt, men SUPPORT är STÖD till klubben !!!
AIK Saywee
2012-09-19 22:01
Dejmon och Peking, fotbollsbröder (?)
bra att ni triggar igång lite tjafs, det har varit så dött härinne ;)
Örebro Dejmon
2012-09-19 22:01
Saywee
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Även kvalitémässigt har AIK och IFK Gbg dom största firmorna i Sverige :)
Annons: