/fotboll/osk/forum/2410.aspx/fotboll/osk/forum/2410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2012-09-23 23:23
Pemo //

Att Sandqvist får sämre betyg lokalt beror förmodligen på att han ser passiv ut och gör tveksamma insatser match efter match.
- De senaste matcherna har han ju inte gjort direkta tavlor som en opartisk åskådare specifikt kan skylla på Sandqvist. Ser man bara en enstaka match är man då kanske inte lika benägen att klaga på honom.

Ser man däremot ÖSK varje match, och ser laget släppa in mål varenda gång som ser aningen för billiga ut, och där Sandqvist konsekvent antingen ser aningen för passiv ut eller tar beslut som är aningen för tveksamma, så är man kanske mer benägen att leta fel i hans agerande. Särskilt om man hejar på laget i fråga och dessutom är allmänt besviken över säsongen, som även de flesta NA-journalister förmodligen är.

Men hur man nu kan se Sandqvists agerande vid 2-1-målet och sen ge honom en trea är för mig en gåta. Om man inte imponerades av hans löpning förstås - han höll ju onekligen en respektingivande hastighet när han sprang med tunnelseende mot högerstolpen samtidigt som bollen gick i rakt motsatt riktning in vid den vänstra...
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-23 22:49
Nu har vi både Thorvaldsson i Peking och Crespo i ÖSK avstängda av samma anledning på onsdag. Anledningen är att dom är glada över att ha gjort mål.

Är det så SvFF vill locka publik till matchen på onsdag?
Örebro Lekiller
2012-09-23 22:34
pemo/ kan ju vänta tills det är 100 kört innan dessa laguttagningar börjar göras kan ja tycka.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2012-09-23 21:23
Kan man se foboll så olika? I NA fick Sankan 1:a och skulden för båda målen. I expressen fick han tre getingar och betydande räddningar????
Men de var ense om Bamberg. Tvärdålig. Och den värvningen är väl den sämsta i år. Inkl Grahn?
Nä, hoppas verkligen att vi får se framtidens lag i fortsättningen. Berger , Yasin , Kalle , Astvald , Boris osv.
Som ni ser talar jag mot mitt eget vetande, när det gäller att ta ut lag. Men något måste hända. Skall snart kolla in matchen och kanske reviderar min inställning.
Minatankar
2012-09-23 20:33
Namn: Bempa no:10
Sänt: 2012-09-23 20:22
//
Ok. Jag såg väl inte hans felpass. Såg mer att han jobbade hårt defensivt. Åtminstone de stunder jag var vaken. Måste ha somnat hehe
Minatankar
2012-09-23 20:27
Lekiller
//
Det var två av de andra i initiativgruppen som träffade Jan Karlsson i onsdags.
De har varit upptagna av sina arbeten och annat men ändå fått fram noteringar som jag vet är på gång för publicering på http://www.osksupporterfotboll.se ,
antagligen i morgon eller på tisdag.

Nytt möte på torsdag med ordförande Ros-Marie Ferbran och styrelseledamoten Lars Bolin från vilket vi naturligtvis också kommer lämna en rapport.
Örebro Bempa no:10
2012-09-23 20:22
Minatankar // Jag är faktiskt benägen att hålla med NA angående betyget på Bamberg .Jag tyckte han var helkass och då vart inte mitt betyg satt bara pga hans ofrivilliga ass på 1-1 målet men det var flera som visade upp ett hel ruttet passningsspel likt Bamberg ;)
Örebro Lekiller
2012-09-23 20:17
Minatankar/ Är väll bevisat att NA:s betygsättande är ett skämt sedan längre. Är väll Bränd och grabbarna som spånar ihop poängen efter någon skum kriteriemall som ingen utom de själva förstår. Jag har aldrig satt någon större tilltro till deras betygsättande. När kommer det rapporter ifrån era mötet med ÖSK ledningen förresten?
Örebro widemarsh
2012-09-23 20:09
Om ÖSK hade haft Sixtens poängsnitt 2012 fram till nu hade vi stått på 7-8 poäng.
Om vi hade haft Ljungs snitt hela säsongen hade vi haft 23 poäng. Fortfarande ett bottenlag, men det är ändå väldigt stor skillnad på 0,33 poäng per match och en poäng per match.

En poäng per match hänger man kvar i allsvenskan på.
Örebro DaSa
2012-09-23 19:48
ÖSK fick Ekvalls utropstecken i dagens TV4 sport! Han tyckte vi kämpade bra än vi låg där vi låg.
Minatankar
2012-09-23 19:23
Kom precis kommit hem från Oslo och läser nu pappers-Na om betygssättning av spelare.
Såg matchen och tyckte, till skillnad från i andra matcher, att Bamberg gjorde en hygglig insats, precis som Berisha. Båda får 1:or av NAs experter...
En enda sekvens där bollen råkar ta på Bambergs huvud och ta sig över Berisha kan väl inte rendera i en 1:a? Eller missade jag en massa annat som renderar underkänt?

Trodde jag visste lite om fotboll. Bäst att bli lite mer ödmjuk kanske hehe
Örebro Chipset
2012-09-23 19:07
Dessutom en mittback skadad.
Örebro Chipset
2012-09-23 19:05
Thorvaldsson och Frempong avstängda mot oss. Fler kan följa. Många på två gula i Peking
AIK Saywee
2012-09-23 18:25
Jag är imponerad av Häcken !

Tänk om vi kunde få samma form de närmaste fem, som de haft de senaste fem ....

Häcken 5 5 0 0 16-5 15 p

Att de dessutom en gång i tiden hade den smarta idén med Gothia Cup, kan ju få vem som helst att bli avundsjuk, för det är ju inte Häckens fel, eller?
AIK Saywee
2012-09-23 18:21
Sogen, tackar för ditt svar även om det tog tid, men du var först med svaret efter typ en vecka, för jag har klurat på hur detta med upp- och nedflyttningar sker. Vad händer om kvallaget degraderas? Vad händer om jumbon degraderas? etc etc

Vilket lag går upp, oavsett vilka som degraderas, vad händer om två lag degraderas?
Örebro Motgångssupportern
2012-09-23 17:48
Stämningen är dyster, men vad det någon som på allvar trodde att Gefle skulle ta 0 poäng sista 8 matcherna? De vinner ju trots allt i snitt var fjärde match medan vi vinner knappt var sjunde, så lite väntat var det ju med seger trots allt.

Nu hoppas vi på Chipsets beräkningar. Ok, att ta 15 poäng på sista sju matcherna när vi tagit lika många på hela denna säsongen är kanske att hoppas på lite väl mycket. Men hoppet är det sista som överger oss :)
Örebro Chipset
2012-09-23 17:41
Jag tänker (och jag hoppas och tror ÖSK tänker likandant) att det bara är vår egen prestation som betyder något. Tar vi 29-30 poäng så räcker det i regel alltid till kval och gör det inte det så är det inte mer vi kan göra. 29-30 poäng betyder ju tyvärr att vi i stort sett skall vinna resten. Vår räddningsplanka skulle möjligtvis kunna vara Syrianska som lika gärna kan tomt resten. Skulle inte bli förvånad.

Ok, för 29-30 p krävs exempelivs följande:
Norrköping 3p
Elfsborg 1 p
Sundsvall 3p
Helsingborg 1p
Göteborg 3 p
Malmö 1p
Gais 3 p

Alltså, vinna hemmamatcherna och ta en pinne på bortaplan. Alternativt förlora två borta och vinna en samtidigt som vinner samtliga hemma.
Örebro Sogen
2012-09-23 17:08
Tallinger kan inte rädda oss, han kan flytta upp men inte rädda kvar.
Benny Böckling
2012-09-23 17:07
Nu är det nog kört...
Örebro widemarsh
2012-09-23 17:01
Surt att Mjällby inte fick straff när dom skulle haft det, och prickade ribban. Och hade ett mål inne som blev korrekt bortdömt. Allt går emot oss även när vi inte spelar...
AIK Saywee
2012-09-23 16:59
Walker utvisad i 28:e, men Sundsvall spelade 0-0 på Borås Arena :)
Örebro widemarsh
2012-09-23 16:55
Jaha, det var det det. 10 poäng upp till Syrianska och Gefle :(
AIK Saywee
2012-09-23 16:53
Snart återstår nog bara Thallinger´s disciplinnämnd som räddningsplanka :(

Heja SPORT !!!
Benny Böckling
2012-09-23 16:24
Kom igen då Mjällby!
Örebro DaSa
2012-09-23 16:05
Oj, blev ett rätt så långt inlägg:) Men det är kul att spåna om framtida startelvor och trupp, speciellt nu när det ser jävligt mörkt ut. Gefle leder fortfarande...
Örebro DaSa
2012-09-23 16:03
Såg nyss intervjun med PeO, fan vad skön han är. Motsatsen till Sixten...

Var med tudelade känslor jag gick hem efter matchen igår. Känns som vi inte förtjänar att ligga på nedflyttningsplats, vi är inget topplag men men tycker vi är minst lika bra som KFF, Syrianska; Gefle, GAIS och Sundsvall. Det positiva är att vi om vi behåller stommen från gårdagens startelva (plus William) och sedan värvar tre-fyra spelare så kommer vi att vara ett topplag för SE och kanske redan gå upp nästa säsong om vi har flyt med skador.

Hoppas att Crespo inte är välkommen tillbaka till AIK nästa säsong, då ser jag det som en klockren Spelarinvest investering, pröjsa övergångssumman plus signing-fee. Gillade hans inställning, han peppade innan match och även efter baklängesmålen.

Som ngn skrev innan så är ngr andra spelare som vi måste hålla kvar Holmberg (om han börjar skjuta mer:)), Berisha, William och Saeid. För att behålla kontinuitet så vill jag även förlänga ett år med Wiken, men övriga med utgående kontrakt måste rensas ut. Sen så måste vi även övertala Grahn, Haddad och Alimi att lämna. Den senare kanske man kan släppa gratis men de första två blir nog svåra att bli av med utan att betala ngn typ av ersättning.

På målvaktssidan så måste vi ha in en ny. Är det inte dags för Oscar Jansson att komma hem?! Måste vara bättre för hans karriär (och ÖSK:)) att komma hem och spela upp ÖSK i allsvenskan och sedan gå som proffs. Vi kan självklart inte sitta med tre målisar i SE villket vi löser genom att låta Tomer gå, han har bra rykte i Finland och lär inte vilja sitta på bänken en säsong till. Sankan kan vi göra om till andremålis/målvaktstränare så slipper i Anders Karlssons lön också:)

Mittfältet är det största frågetecknet inför nästa säsong. Vi har en del kontraktsbundna spelare som vi måste bli av med innan vi kan värva nytt. Som jag skrev innan så borde vi kunna göra oss av med Alimi och Valdet lär garanterat lämna, bara hoppas att han inbringar lite pengar. Grahn måste vi bli av med, hans lön (ryktas om 150 000 kr/mån) motsvarar sju (7!!!) genomsnittliga SE-löner (21000 kr, år 2011). Vet inte varför PeO sätter Bamberg centralt, ser han ngt som inte jag ser eller är det en nödlösning?! Men jag vill se följande mittfält nästa säsong:
Startelva: Holmberg - Saeid - NY (kanske Bertilsson från KFF) - Bamberg
Reserver: Yasin - Berger - talang - Ibrahim

Anfallet känns rätt så klart, svårigheten blir att bli av med Haddad. Blir vi inte av med honom och han är frisk så kommer han att äga i SE men ser hellre att vi satsar på följande spelare:
Startelva: William - Crespo
Reserv: Hasani - Lukman

Samuelsson lämnas tillbaka till Degerfors.

Så i backlinjen vill jag förlänga med WIken för att behålla kontinuiteten, men han får sjävlklart gå ned i lön annars får vi satsa på ngn annan. Men vi skall förlänga med max ett år. går vi upp till allsvenskan igen så skall vi lägga allt krut på en etablerad mittback av klass. Efter matchen igår så tar det emot att säga att jag vill ha kvar Hagge som högerback, hade han ngt bra inlägg?! Men jag gillar hans inställning och han är bra för kontinutiten så även han får stanna. Saknas gör en ny vänsterback, även här hoppas jag att Spelarinvest går in och köper en ung lovande offensiv vänsterback. Behöver inte vara en vänsterback utan enbart en vänsterfotat spelare som är duktig offensivt, defensiven kan vi lära upp honom i SE så han är redo inför återkomsten. Var det inte i SE som vi spelade in både Riddez och Anttonen som ytterbackar? Detta ger följande backlinje:
Startelva: Hagge - Wiken - Berisha - Ny
Reserv: Talang - Eidur - Wiktorsson
Vi kommer att ha den bäst betalda backlinjen i hela SE men eftersom spelarna står under kontrakt så har vi inte så mycket att välja på. Eventuellt skulle man kunna spela Wiktorsson istället för Wiken. Men då måste han börja spelas in redan nu för att se att han håller och för att få kontinuitet.
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-23 15:18
gefle - mjällby 1-0
Peking i mitt hjärta.
2012-09-23 15:15
@Grixx:

Får Hasani spela mot Peking på Ons fick för mig att det fanns ett undantag i avtalet med Ösk kan ha fel ? .

Grixx
Kan vi få ner Södertälje Bollklubb i SE bjuder vi gärna på en vinst :)
AIK Saywee
2012-09-23 13:30
Tackar för ditt inlägg Bulten, detta ger mig ytterligare lite hopp :)
Örebro Eyra
2012-09-23 13:06
Om det är någon av de resterande bortamatcherna vi kan skrälla så kan man kanske hoppas på Helsingborg borta. PO lär ju ha hyffsad koll.
Vi har ju vunnit på Olympia förr, även om det är tre år sedan.

Förvisso har vi ju skakat Elfsborg på bortaplan förr.
Och inför MFF är det ju ganska beroende på hur mycket dom har att spela för: sm-guld eller 4:e plats?

Keep the faith!
Annons: