/fotboll/osk/forum/241.aspx/fotboll/osk/forum/241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2017-04-09 23:51
[QUOTE=jp (fd jpsvartvitt)]Jonas r: Aha okej fan vad ruttet.. då får man hoppas någon filmade klacken osv var mest sugen på att höra trycket ! Men läste att arkivet skulle komma upp igen 1a feb , men verkar inte ha gjort det.. Tråkigt .. [/QUOTE] A läser också att de ska komma upp men att det skjutit upp lanseringsdstumet till till våren typ. Katastrof cmore hur svårt kan de vara vimplar har haft samma funktion hela tiden men för cmore tar det ett år å komma på hur man ska göra.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-09 23:43
Jonas r: Aha okej fan vad ruttet.. då får man hoppas någon filmade klacken osv var mest sugen på att höra trycket ! Men läste att arkivet skulle komma upp igen 1a feb , men verkar inte ha gjort det.. Tråkigt ..
Örebro Jonas r
2017-04-09 23:39
Norrköping fans la upp alla matcher förra året på Youtube hade önskat nån örebroare gjort det också
Örebro Jonas r
2017-04-09 23:32
[QUOTE=jp (fd jpsvartvitt)]Trött jag blir att Cmore sportarkiv inte verkar finnas kvar vill ju kunna se matchen i efterhand.. Är det någon som vet om det finns kvar? Jag menar jag kan ju göra fel [/QUOTE] Tog dem bort redan förra året, det krånglade hela tiden. Cmore är en värdelös tjänst, att man ska betala 400 och tvingas anpassa sig efter en repris är knäppt
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-09 23:26
Trött jag blir att Cmore sportarkiv inte verkar finnas kvar vill ju kunna se matchen i efterhand.. Är det någon som vet om det finns kvar? Jag menar jag kan ju göra fel
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-09 23:04
Vi kommer vara sämst 4 efter andra omgången. Imponerande med tanke på att vi nog varit sämst spelmässigt.
Örebro svartvitthjärta
2017-04-09 22:36
Funderar på Oscar.. Kombinationen, nybliven pappa (för ett tag sedan) och smällen mot huvudet, kan vara den lilla skillnaden som gör honom lite försiktigare i sitt agerande mellan stolparna. Tror att man behöver vara totalt orädd, på gränsen till hänsynslöst uppoffrande för att vara som bäst.
Tankar som; - tänk om... är inte optimala.
Hoppas jag har fel och att Oscar visar det framöver.
Örebro Aspen.
2017-04-09 21:59
ÖSK:s värdeord TILLSAMMANS har under helgen fått en otrolig förankring hos svenska folket. Tillsammans är vi allt.
Örebro Sigurður
2017-04-09 21:28
Kritiken mot Axén tycker jag är helt relevant. Han sammanfattade själv förra året med att han inte var nöjd med att någon match hade varit bra rakt igenom. Jag höll verkligen med honom om det. Då tyckte jag att laget ofta visade vad de var kapabla till, men att de sällan fick ut det längre stunder. I år har detta fortsatt, vilket inte bådar gott för vårt svartvita lag. Jag tror personligen att spelarna är för styrda i matcherna kring vad de ska och inte ska göra. Det ser iaf ut som att det låser sig för dem... Förutom Omoh som är kung! PS. Bänka Besara, spela Nah Nah Nah Nah och låt Ring komma in hjälpa till i uppspelsfasen istället för Logi.
Örebro Matta
2017-04-09 20:06
Broarn/
Nej, jag kan inte säga att jag vet. Men det är en uppgift jag fått från en person med god inblick i laget. Det är långt ifrån orimligt att Dajje fick sitt första kontraktsförslag långt innan säsongen var slut. Tycker t o m att det vore sannolikt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinter
2017-04-09 20:02
Ajaj, nu har vi åkt ned på andra plats. Samma poäng som blåvitt, men de har ett plusmål mer. Attans, börjar kännas som 1994
Örebro Benny Böckling
2017-04-09 19:26
Det här med att Kalle bara levererar på försäsongen verkar ju leva vidare för övrigt.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-09 19:18
J-Södra grisar vidare... Karlsson skulle åkt ut i denna match också! Skönt att Halmstad kvittera med en gubbe mindre! Edit; även dålig gräsplan i Jönköping.
Örebro Brandao
2017-04-09 19:11
Måste verkligen Besara starta om han inte är i form?

Ser hellre två renodlade anfallare just nu.

Igbo och Mbombo vore intressant .
Örebro T8
2017-04-09 19:02
Ser Sirius - Gbg. Vilken skitmatta. Var är kampanjen mot alla dåliga gräsmattor? :)
Örebro Vinnartradition
2017-04-09 18:41
@Aspen.:

Jag tycker att Jansson var bra mot Jönköping i måndags men igår hade han en sämre dag på jobbet. Det behöver dock inte ha något att göra med dålig form.

Vi har trots två dåliga matcher spelat ihop fyra poäng. Får vi spelet att stämma blir vi svåra att stoppa.
Örebro Aspen.
2017-04-09 18:34
Axén måste börja träna hjärngymnastik för att klara flytta Besara till en mer produktiv position.
Örebro Aspen.
2017-04-09 18:31
Tror Jansson måste spelas i form. Kanske han lider psykologiska sviter av hjärnskakningen i december.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-09 17:59
@Grohl:
Håller med om det mesta utom petningen av Nordin... han var inge vidare igår men utan honom kan jag inte se det fungera. Peta Besara för Sköld eller Mbomo och lira Ayas och Omoh på varsin kant... tror det kan bli bra drag frammåt då. Mitten kan Mårtensson få vila på så lirar Nordin och Rogic. Oskar har inte varit stabil, men tror inte Fagerström är bättre.

Örebro Grohl
2017-04-09 17:40
Jag hoppas på lite rockader i startelvan mot Östersund. Axén själv har sagt efter båda matcherna att han inte är nöjd. Det är dags att visa det också.

Oscar - Lorentzon Brendan Almebäck Ring - Ayaz Rogic Besara Omoh - Sköld Kennedy

Oscar är självskriven, tycker inte heller han gjort bort sig (som många här verkar tycka)

Logi utan boll är helt menlös, det är dags att se vad Sebbe kan.

Tror att Micke/Brendan är bästa paret just nu, Plessis behöver ett tag till

Rogic / Besara kan vara ett intressant mittfältspar. Det är dags att Nordin får vila lite..Hade görna sett Naah ersätta Besara en bit in på andra också.

Ayaz / Omoh känns som ett av Allsvenskans mest spännande ytterpar.

Sköld förtjänar en chans nu, men jag tror att vi behöver lite mer variation i anfallet. Därför borde både han och Igbo få spela tillsammans från start.

Örebro Benny Böckling
2017-04-09 17:34
Känns i vilket fall fullständigt orimligt att vi ska hålla nollan mot samba Östersund med vår målvakt och försvar. Får hoppas att Kennedy fortsätter att leverera på topp..
Örebro Alltid Örebro
2017-04-09 17:12
Kollade 2a halvlek på Bajen mot Kalmar... den matchen var inte mycket mer att se än AFC - ÖSK igår. Tror AFC åker ur men de kommer inte bli någon slagpåse... tror de kan plocka en och annan 3a mot de flesta lag (vilka beror på hur matcherna artar sig, tror AFC får svårt om de hamnar i underläge). Med det sagt, spelet är långt ifrån tillfredställande och jag hade gärna sett en vinst igår, men 1 poäng är ingen katastrof. Är övertygad om att det kommer se bättre ut ju längre serien lider (vi lär ju knappast bli sönderköpta eller tappa spelare till sommaren, kanske får in förstärkning i stället?), därför ändå ganska skönt att vi plockar poäng trotts dåligt spel. Och nämnde jag att vi leder serien? :)
Örebro Misterister
2017-04-09 17:05
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Jupp. Såg också matchen. Östersund var det bättre laget och kunde (borde) ha vunnit med 2-3 bollar. Hur våra killar ska få stopp på dom vet jag inte. Förhoppningsvis är dom slitna efter allt festande? efter cupmatchen ;)
Örebro Misterister
2017-04-09 17:05
Örebro Alltid Örebro
2017-04-09 16:52
@Erkan:
Ja se där.... då är vi fortfarande serieledare i alla fall ;)
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-09 16:48
Sitter och kollar på Östersund-Peking. Vi får hoppas att Almebäck är tillbaka för det går undan värre när Östersund sätter bollarna i djupet mellan Pekings backar. Hur Plessis skall hinna med (om han spelar) har jag svårt att se. Dessutom är de flesta inspel från Östersund låga eller efter plasten. Men de vänder spelet väldigt snabbt

Även om Peking har en hel boll så skapar de inte mycket. Står 1-0 nu men kunde lika gärna ha stått 3-0 (bla har Östersund missat en straff. Bertilsson sköt just en missil i Pekings ribba så de sjung om det)
Örebro Jonas r
2017-04-09 16:38
Vad menas med dålig matchcoach? Följdfrågor på det är 1. Hur mycket påverkar egentligen en tränare spelet under match eller överlag ifall han inte har med sig spelartruppen (Lex Allan. Kuhn) 2. Ifall ett lag lyckas vända underläget till seger i flera matcher är det spelarnas förtjänts? 3. Om ett lag tappar en två målsledning är det då tränarens fel att man inte kunnat stänga matchen? Det jag är ute efter är att Örebro förrs säsongen lyckades med att vända underläge men också tappa. Vilka faktorer. Spelare då in och väger tyngst? Vi har motståndare laget, det egna laget individuella insatser, domaren och tränarna. För att komplicera det ytterligare så vill jag ta Malmö förra året som exempel. Dem lyckades vinna allsvenskan trots en dålig tränare, de pratas om att spelarna bestämde sig för att göra på sitt sätt och inte lyssna så mycket på Kuhn. Detta kanske bara funkar med ett lag som Malmös med spelare av en annan kaliber. Hur som helst tycker det är en intressant fråga gällande tränarens påverkan på ett lag.
Örebro Erkan
2017-04-09 16:34
Kennedy kan ej spela så ensam på topp!!
Besara kan ej spela på den position han har för tillfället.
Omoh måste få så mycket boll som möjligt för att det ska skapas nåt.
Örebro Erkan
2017-04-09 16:31
@Alltid Örebro:

De verkar ta poäng idag......!
Örebro Alltid Örebro
2017-04-09 14:49
@Benny Böckling:
Hoppas ÖSK jan höja sig och spela bättre när motståndet blir bättre. Stor chans att ÖFK står på 0 poäng när de kommer hit... skulle vara skönt om de då kan fortsätta vara nollade efter besöket i Örebro.
Annons: