/fotboll/osk/forum/2400.aspx/fotboll/osk/forum/2400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Motgångssupportern
2012-09-26 16:09
Av någon anledning så ger dagens match en oväntat bra magkänsla. Hemmaplan, två raka utan förlust och ett anfallsspel som gått från obefintligt till i alla fall existerande. Tror William kommer rejält spelsusgen till match och hänger två stycken. Även Grahn kommer prestera (om han får spela) även om det är Shpetim som gör det tredje målet. Det finns gott hopp helt enkelt!
Örebro Grixx
2012-09-26 15:52
PeO och Sankan har ju känt varandra sedan tidigare och det kan ju vara en bidragande orsak. Sankan var bättre då och det kan fortfarande färga av sig mentalt hos PeO. Vilket inte behöver vara fel.

Genom att spela fler matcher kan PeO ha förhoppningar att han ska bli så bra som han var tidigare? Gör man en neutral analys så är det svårt att avgöra om de insläppta målen från senaste matcherna varit mer otur än målvaktsschabbel. Några bedömer det som schabbel andra inte.... Backlinjen har ju inte varit klockren.

(....men det är mycket som inte gått vår väg i år, eller Gais, IFKF,KIF Örebro, Indianerna, Örebro Hockey, Svenska AS-lagen i Cuperna mfl mfl.)

Även PeO ser nog att det inte varit odisktabelt fantastiskt målvaktsspel men ligger förhoppningar om bättring så kan det vara svårt att avgöra när man ska sluta att ge chansen till någon.

Det kan ju påminna om frågan om hur länge man ska ge chansen till en talang.
Örebro Lekiller
2012-09-26 15:35
Brodd/ kan jag hålla med om.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brodd
2012-09-26 15:15
Lekiller/ Svårt att säga vad som är tillräckligt bra., men sedan Allsvenska starten i våras har Tomer stått 10 matcher i A-laget och hållit nollan i 4 av dem. Sandqvist har stått i 17 och hållit nollan i 1. Jag personligen har hellre en målvakt som är "dålig" och håller nollan i 40% av matcherna än en som är "dålig" och håller nollan i knappt 6 %.
Minatankar
2012-09-26 15:14
Matta - du har personligt meddelande.
Örebro pemo
2012-09-26 15:12
Nu är det så att det finns en viss familjekoppling från Astvald till NA. Så det kan mycket väl vara så att någon hört saker och sedan framfört det till kollegor på sporten. Fast Astvald var väl sjuk några matcher? Återigen, det är ingen lekskola. Många arbetsplatser fungerar tyvärr ganska dåligt med de sk utvecklingssamtalen.
Men Astvald är väl som alla andra ynglingar i dagens Sverige. Lite motgång och man ger upp.

Så för er som inte tror det kan jag tala om att han kommer in i 65:e och gör sedan två mål och blir firad hjälte i kväll!
Örebro Grixx
2012-09-26 15:04
För övrigt ska jag sitta hemma och snuva framför TV´n och inte gå på någon hemmamatch:-(
Örebro Lekiller
2012-09-26 15:03
Brodd/ Som jag skrev så om man är tillräckligt bra så kommer man få chansen. Frågan återstår ju alltså om Tomer är tillräckligt bra? Jag vet inte, men ja tycker han kan få chansen snart. Men som ja även skrev så är det speciellt för målvakter.
Örebro Grixx
2012-09-26 15:02
Tränaren gör bedömningen om vilken startelva och bänk som är bäst för att vinna matchen...med den taktik han vill genomföra.

På sätt och vis kan givetvis någon duktig spelare inte platsa pga att tränaren bedömmer att någon annan kan tillföra ett visst spelmoment bättre.

AIK Saywee
2012-09-26 14:47
Brodd, även jag är en av de som undrar varför Tomer aldrig får en chans, han verkar ju sprida god stämning i laget, trots att han snart börjar få träsmak, men är ingen gnällspik i media ...
AIK Saywee
2012-09-26 14:38
Detta med gratisbiljetter verkar kanske lite dåligt marknadsfört, eller?

Men ÖSK behöver kanske betalande åskådare, men å andra sidan behövs ju också en bra hemmasupport ...

Kommunikation .....
Örebro widemarsh
2012-09-26 14:32
mr olafski// ÖBO bjuder sina kunder på matchen ikväll, dom har 1000 biljetter.
Örebro Brodd
2012-09-26 14:32
Lekiller/Läs vad jag skriver! Jag skrev en fråga! Har aldrig menat eller påstått att han inte tränar och gör sitt bästa. Det jag reagerade på var att du skrev att, citat/ Är man tillräckligt bra så kommer man att få spela, så är det bara. ingen tränare har råd att hålla bra spelare utanför laget för länge. Tycker PEO har visat det flera gånger att de somverligen kämpar får chansen. Sen kan de man kämpar emot vara för bra och man räcker inte till helt enkelt/. slut citat. Det jag undrade över är vilket av dina två påståenden i citatet ovan som gäller för Tomer?
Örebro Bastard on Parade
2012-09-26 14:30
mr olafski //

Fri entré genom spelkortet för Svenska Spel. Först till kvarn dock då det bara är 250st som får 2st biljetter var.

Hörde lite rykten om att ÖBO också hade ett antal fribiljetter men vet inte om det stämmer.
Örebro mr olafski
2012-09-26 14:20
Självklart är jag nere på behrn ikväll. Känner några som har fått gratisbiljetter till matchen. Vad beror det på?
Örebro Boba fett78
2012-09-26 14:19
Lekiller//

Tomer har också gnällt lite tycker jag men inte alls som lille Astvald gjort.
AIK Saywee
2012-09-26 14:13
Mattias69 och Lekiller, mycket kloka ord !

Krille, jag hoppas på en fantastisk support för ÖSK i kvällens derby !

Heja SPORT, ngu !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-26 14:08
Saywee//

Hoppas att kvällens tillställning går lugnt till, runt och på läktarna menar jag då :).

3 poäng och Gefle torsk, så är vi med om att slåss om, i första hand, kvalplats igen.

För ty jag har inte gett upp hoppet om allsvenskan riktigt än.

Kämpa ÖSK!

Heja SportKlubben!
Örebro Mattias69
2012-09-26 13:58
Angående det här med att Astvald har "gråtit ut" i Allehanda. Vi har inte alla korten på bordet i det här fallet. Vet någon med 100% säkerhet att det är Astvald som har sökt upp Allehanda. Det kan lika gärna varit någon på NA som åkt ner till Behrn fö ren pratstund med Astvald och sen vinklat artikeln som om att Astvald har delgett oss av sina innersta tankar.

Jag säger inte att det har gått till så men det är å andra sidan inte uteslutet heller.
Örebro Lekiller
2012-09-26 13:51
Brodd/ ööö och? Som jag skrev så kan man hamna snett hos tränare men det bästa man kan göra att kämpa vidare å jobba stenhårt! När menar du att Tomer inte gör detta? Kan inte minnas att Tomer gråtit ut i massmedia över detta så som Astvald gjort idag. (men kanske har missat det?) Tvärtom försöker han hjälpa laget så mycket som han kan. Sedan är det ju lite speciellt för en målvakt, både på gott och på ont.
AIK Saywee
2012-09-26 13:50
All form av hot och våld mot de medmänniskor som bor på denna planet är helt förkastligt i alla sammanhang!

Totalt meningslöst!

Hoppas att vi slipper huliganism och oplanerat pyro i kvällens derby.

Heja SPORT, ngu !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-26 13:43
Saywee//

All form av hot och våld mot spelare, tränare, publik och anställda inom idrotten är förkastligt.

Det är förjävligt helt enkelt.
AIK Saywee
2012-09-26 13:36
ÖSK-KRILLE, instämmer!

Bedrövligt, fegt, sjukt och totalt meningslöst budskap.

Handlar inte alls om någon slags support för det egna laget, men det finns tyvärr några som blundar för skiten, men bort med kräken från våra fotbollsarenor, fort som fan !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-09-26 13:27
Det finns väl inte någon frisk människa som gör något sånt här? (se länk)

Otroligt otrevligt och smaklöst.

Bort med hot och våld från svenk fotboll och våra läktare!
Örebro Conjuration
2012-09-26 13:23
Men att Astvald inte ens är på bänken var ovanligt. Jag gillar Astvald, en bra pöjk! Sedan är Hasani mer lämpad som forward i ett 4-4-2, Astvald gör sig bäst som yttermittfältare. Han är lite för snäll helt enkelt, väger för lätt men har andra bra egenskaper. Gillar inte alls situationen om Peo inte gett någon förklaring, det var ju en av huvudorsakerna som Sixten sades ha svårt för. Samtidigt så kan ju alltid medias bild av det hela skilja sig från verkligheten.
AIK Saywee
2012-09-26 12:43
I kväll är det årets andra och sista derby för vår del, på hemmaplan, hoppas att tokmånga kommer till BA och stödjer ÖSK, för det behövs kanske.

Vid derby´n gäller sällan, formkurvor,, statistik, tabellägen etc.

22 man plus några till på bänkarna är tokladdade, allt kan hända i ett derby :)

Heja SPORT, ngu !!!
Örebro Grixx
2012-09-26 12:11
Det finns tusen och åter tusen anledningar till varför vi läser just den här texten om Astvald....som allt annat.

Däremot läser flera personer ut en enda sanning av texten.

Örebro Brodd
2012-09-26 12:00
Lekiller/Så Tomer, som aldrig får chansen, kämpar inte på träningarna? Eller är han så mycket sämre än Sankan?
Örebro Lekiller
2012-09-26 11:50
Fattar inte varför spelar ska gå ut å gråta i tidningar så fort det går lite tungt. Atsvald säger själv att han inte tagit upp saken med PEO, varför inte? Är det bättre att det kommer fram igenom tidningar eller? De bästa och de som verkligen har det där lilla extra trycker ner all ilska i fötterna och kämpar livet ur sig för att bevisa för alla att man ska spela! Går över lik för att bli bäst! Kan tänka mig att klimatet spelare-tränare är betydligt mildare här i sverige än utomlands och de som knappt klarar det när de spelare här kommer bli uppätna om de mot förmodan bli proffs någon gång. Visst kan man hamna snett hos en tränare, men det bästa är att ta det internt, spela ut sitt kontrakt och/eller aktivt igenom sin agent söka en ny klubb! Är man tillräckligt bra så kommer man att få spela, så är det bara. Ingen tränare har råd att hålla bra spelare utanför laget allt för länge. Tycker PEO har visat det flera gånger att de som verkligen kämpar får chansen. Sen kan de man kämpar mot vara för bra och man räcker inte till helt enkelt. Det är elitidrottens hårda skola. Tyck vad man vill om det men så är det. Visst Astvald är löpstark och snabb, men hans inläggs spel och tuffhet i närkamperna har mycket att önska. Den bästa som ja sett gällande inlägg i ÖSK på träningarna var Josef Ibrahim. Han överglänste Rama och Astvald rejält. Att Rama är petat är inget konstigt, en mer loj spelare på de träningar som jag bevittnat är svår att finna. Att han började PEO:s sejour i klubben med att bryta JOJO/coopertestet först av alla och visa upp en bedrövlig kondis hjälpte nog inte till heller. (har inte sett alla träninger skall tilläggas och drar kanske förhastade slutsatser om Ramas inställning. Dock har ju PEO bekräftat detta i NA.)
Örebro Kielbasa
2012-09-26 11:39
Någon som vet ett ställe i Malmö/Lund området som sänder matchen ikväll?
Annons: