/fotboll/osk/forum/2392.aspx/fotboll/osk/forum/2392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Blå i exilen
2012-09-30 17:39
Varför spelar Sankan inte? Är han för dålig?
Örebro mr olafski
2012-09-30 17:38
Grahn... Vad ska man säga
Postat via SvenskaFans-appen
Kabia
2012-09-30 17:37
9 minuter innan Grahn fick sin varning.
Örebro SHP Örebro
2012-09-30 17:31
Jag ser bara en massa nakna fruntimmer
Minatankar
2012-09-30 17:24
Namn: Valderinho
Sänt: 2012-09-30 17:14
//
Tack :-)
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-09-30 17:21
Kunde Sundsvall ta en poäng i Borås med 10 man så ska vi väl klara att ta 3 poäng.
Örebro Valderinho
2012-09-30 17:14
Här är stream. Kommer nog igång vid matchstart.
Minatankar
2012-09-30 17:12
Någon stream till matchen?
Örebro Valderinho
2012-09-30 17:00
2-1 till ÖSK, Crespo gör det första och Attashadeh på straff i 93:e..
Örebro Conjuration
2012-09-30 16:51
Kul att Tomer får chansen mellan stolparna. På tal om spelare, Emil Berger som jag trodde skulle få sitt genombrott iår. Vad hände?
Örebro Valderinho
2012-09-30 16:51
Sundsvall-AIK: 0 poäng

Ellos-ÖSK-3 poäng

ÖSK-Sundsvall: 3 poäng

Syrianska-Sundsvall: 1 poäng

Helsingborg-ÖSK: 1 poäng

ÖSK-IFK G: 3 poäng

Sundsvall-Norrköping: 1 poäng

MFF-ÖSK: 1 poäng

Åtvidaberg-Sundsvall: 0 poäng

ÖSK-Gais: 3 poäng

Sundsvall-Häcken: 0 poäng

ÖSK totalt:29 poäng Sundsvall totalt: 28 poäng
2012-09-30 16:48
Nå väl, till en bättre plast. Den i Borås.
Startelvan:
14. T. Chencinski .
.2. P. Haginge .5. I. Berisha .4. M. Wikström .20. S. Wowoah ..
22. D. Bamberg .7. T. Grahn .30. A. Alimi .17. K. Holmberg ..
93. A. Kamara .28. W. Atashkadeh ..

Hoppas vi håller nollan.
2012-09-30 16:44
Boba fett78 // P-O lade då in en gliring i gårdagens NA när det gäller Breishas känningar. Bra att man är öppen och säger vad man tycker.

Det är ju ganska vanligt i näringslivet att en leverans misslyckas och att kunden byter leverantör.

Reklamation och försäkringar har att göra med den ekonomiska avvägningen. Men det har också skadade spelare, S1 och spelare som kanske inte vill komma till ÖSK på grund av plasten. Tyvärr är väl det två olika våpgskålar, en hos ÖSK och den andra hos ÖP
Örebro Boba fett78
2012-09-30 16:36
Det är inte bara att riva bort å byta den, utan det har att göra med reklamation och någon typ av försäkring också vad som händer. Men som jag skrev i förmiddags så har PeO sagt vad han tycker till styrelsen och han har valt att inte fokusera mer på den frågan förens säsongen är över.
Örebro Valderinho
2012-09-30 16:31
Måste Spelarinvest/ÖSK köpa loss Crespo. Det skulle göra ett år i Superettan mindre ångestfullt. Behåller vi "rätt" spelare kan det bli ett väldigt nyttigt år, där många av dom yngre skulle blomma ut. Holmberg, Yasin, Ibrahim m.fl.
2012-09-30 15:38
Bulten i Boo // Vadå ? Drastiskt, läs vad spelare och P-O sade i sedast går i samband med presentationen av truppenb i NA. Plasten är skitdåligt. Det drastiska gjordes innan man bytte plasten och det var att INTE lyssna på användarna (spelarna).

Man exprementerar nu med olika åtgärder för att rätta till ett misslyckat beslut. Uppseendeväckande att leverantören inte kan tala om hur plasten ska skötas utan att man är hänvisad till exprement. Hur länge ska man vara försökskanin?

Det finns en koppling mellan nuvarande plast och föregående plast, det är leverantören.

Läs vad visslaren skriver:
Namn: Boba fett78 Sänt: 2012-09-30 09:34
PeO gillar inte ryamattan som vi har och har sagt vad han tycker on den till styrelsen. Efter säsongen ska beslut tas om utbyte eller annan åtgärd.

Nu gäller det att inte dra ärendet i långbänk utan bestämma sig i rätt tid. Dom i ÖSK som dagligen använder plasten verkar ha sin åsikt klart.

Vi får se vad slipsnissarna på kontoret och i styrelsen tycker?
Örebro Bulten i Boo
2012-09-30 15:14
Det är ju bara lite drygt ett och ett halvt år sedan konstgräset byttes senast. Ska man inte invänta resultatet av den åtgärdsplan NA/Eyravallen skrev om i somras innan man vidtar en sådan drastisk åtgärd som att återigen byta ut gräset (för att kanske om dryga året senare återigen bli utsatt för nya, högljudda rop om "byt ut gräset!")?
Örebro Bulten i Boo
2012-09-30 14:40
@Minatankar:

Då förstår jag bättre. Synes som att jäv föreligger. Kan ju bli så ibland på typ bruksorter där "makten" sitter på de flesta stolar och i slutändan representeras av ett fåtal personer. Trodde nog att Örebro var stort nog för att den situationen skulle kunna undvikas. Men tydligen inte?
Minatankar
2012-09-30 14:27
Bulten i Boo (Örebro) // Jo, det finns verkligen dubbla lojaliteter.
2012-09-30 14:27
Bulten i Boo // Varför kan man undra. Men så är ju fallet. Som Saywee har berättat i över ett år är "det en hund begraven här. Och det vet han genom inside information, spelare, ledning, kanslist vad vet jag.
Det är ju helt uppenbart att ÖSK vill "tysta ned" det hela. Och som Boba fett78 skriver finns det tydligen en plan att fixa det hela. Men den är inte känd.

Vad förlorar ÖSK på att inte berätta att man anstränger sig att fixa den sketna platsen?
Örebro Bulten i Boo
2012-09-30 14:10
@Grixx:

Precis såsom Grixx beskriver det har också jag uppfattat situationen. Vad skulle ÖSK ha för intresse att i detta sammanhang agera "hemlig" måste ju vän av ordning undra. Bevisbördan ligger väl hos den som påstår det får man väl förmoda? Menar man att en koppling finns mellan ÖSK och Örebroporten? T ex att personer sitter med dubbla lojaliteter?
Örebro Conjuration
2012-09-30 13:55
Säsongens viktigaste match idag, att sätta käppar i Elfsborgs hjul är det viktigaste som finns kvar denna säsong. Vi stjäl poäng från Borås & fans från AIK, MFF & BKH kommer in hit efteråt och skriver snälla saker om oss :>
2012-09-30 12:57
Grixx// Som jag skrivit flera gånger, detta har varit uppe på Spelarinvests möte före denna säsong.
Enligt Boba fett78 finns det nu en strategi att hantera detta. Var det Haddads öppna aggerande som tvingade fram den? Ellert är det P-O som tagit tag i det hela?

Om klubben varit öppen med problemen hade processen med byte med stor sannolikhet gått mycket snabbare. Spelarna anser mattan orsakar skador, vilka nya spelare vill välja en sådan atbetsplats?

Det jag skriver om handlar om att öppenhet är mycket effektivare än slutenhet. Jämför det västerländska samhället med t ex Nordkorea, vilket är bäst för innevånarna? Öppenhet leder till att man måste anstränga sig och sköta verksamheten bra.

Jag tycker ÖP ska förklara varför man körde över brukarna (spelarna) när man valde plastsorten. Skiter man i kvaliteten, tycker VD Cardesjö eller R Andersson att man begriper detta bättre.

Några bevis lär inte kunna levereras in överskådlig tid. Speciellt när KIF Örebros damer inte har några problem.

Detta är ett arbetsmijöproblem och ett hinder i ÖSK utveckling.
AIK Saywee
2012-09-30 12:26
Grixx, kul med lite arkivklipp

pemo, Against All Odds, Phil Collins

Idag spelar vi på Ryamattan i Borås och det kan bara sluta på ett sätt.
Örebro Grixx
2012-09-30 12:10
Ur SF för 100 år sedan:
Namn: Grixx
Sänt: 2007-12-01
rirobban// Ska vi ta en liten vadslagning på 1000 pix om Nordin? :-) :-)

Pengarna går till Kubanernas Tifo.

rirobban svarar då:
Grixx// Tro mig, det blir inget av Gerzic, oavsett om han får spela eller inte.

Örebro Retarded Jimmy
2012-09-30 11:57
@D´Artagnan (hopplös):

Ja det håller jag med dig om till 100%. Kan verka charmigt med massa ungdomar i laget kanske men de behöver nestorer runt sig för att se, lära men också känna att andra mer rutinerade kan hålla i när det blåser. Och på så sätt utvecklas i en trygg miljö.

Något som är helt omöjligt med den spelaromsättning ÖSK haft
Örebro Grixx
2012-09-30 10:51
D´Artagnan// Det är väl så att klubben är positiv till ett byte och är inte den bromsande parten....men de som betalar dvs Örebroporten vill att ÖSK ska ha mer på fötterna än tyckanden.

Det inser ju även klubben som har tittat på det. Var det ligger i läget idag vet jag inte men jag förmodar att så fort de kan visa att skadestatistiken är högre hos oss eller i vart fall att en viss typ av skador är oroväckande hög på nya mattan så kommer de att kräva förändringar av underlaget. Ganska troligt så informerar de i så fall ÖP om läget innan medierna får gotta sig.

Jag vet inte om klubben har missat något i informationen där eller är hemlig på något vis. Jag kan givetvis ha missat något så informera gärna.
2012-09-30 10:12
pemo // Tror inte man ska bara säga in med alla unga.
Unga talanger måste utbildas in i laget genom att erfarna spelare tar ansvar under matcherna. Inte som i våras när vi skröt om att ha 7 spelare födda senare än 1990 på planen samtidigt.

Läste att Uppropet har en tanke om hur man ska slussa in unga spelare, se bild 12 i bilagan.

http://osksupporterfotboll.se/rapport-fran-mote-med-foreningen-osk-fotboll/
Elfsborg IRON MAIDEN
2012-09-30 10:05
Välkomna till Borås idag
2012-09-30 10:03
Boba fett78 // Synd att inte ÖSK är öppna med denna information. Det skulle ge ett större förtroende för alla intressenter (spelare som vill spela i ÖSK, partners, medlemmar, ...).

Nu behövs det "whistleblower" på kansliet som inte kan hålla käften när diskussionens vågor går höga. BRA JOBBAT !!!

Om P-O har pratat med styrelsen om detta innebär det att ledningen på kansliet är avvecklad ?? Fortsätt vissla !!!

LÄGG NED HEMLIGA KLUBBEN.
VI VILL LEVA I ETT ÖPPET SAMHÄLLER OCH ÖSK SKA VARA EN DEL AV DETTA:
Annons: