/fotboll/osk/forum/239.aspx/fotboll/osk/forum/239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Loppan i Axens skägg
2017-04-08 23:48
@Brandao:

Tagit de första? Va lever du i för värld?
AIK Saywee
2017-04-08 23:04
Jag tror att alla supportrar, spelare och hela klubben skulle må bra av lite mer optimism och lite mindre bengalbränning.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-08 23:01
Realist känns väl som ett rätt risigt begrepp. Du tycker det du tycker. Innebär inte på något vis att det är mer rimligt än vad någon annan tycker.
Örebro Snö
2017-04-08 22:57
@Örebro-Hjärtrud
Hellre nickedocka o glad/positiv än realist/sur/pessemist;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-08 22:43
@Snö:

Nu måste du haft otur när du försökte tänka !! Är ju lättare om ni 5-6 nickedockor och ja-sägare startar eget forum och låter oss realister stanna här, eller?.......
Örebro Aspen.
2017-04-08 22:42
Ja ser det som min rättighet som fan,medlem och delägare att tycka till om det jag ser. En del kallar det gnäll andra kallar det analys.
Örebro Grohl
2017-04-08 22:40
Brandao//

Oscar "borde" ha tagit ett friläge? Det är inga små krav du har på honom...
Örebro Brandao
2017-04-08 22:36
Tittade på matchen igen.. herregud vad Oscar är osäker i målet. Här gäller det att arbeta med självförtroendet ! Borde ha tagit första och naturligtvis den andra.

Han räddade oss förra matchen men han är inte stabil just nu.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-08 22:24
Jag brukar hålla mig från att kritisera spelare i affekt. Men Besara var verkligen inte bra idag. Inte heller Besara. Kul ändå att vara på puben innan och att det var rätt fin stämning på bortastå. Vi är ett fint gäng!
Örebro Snö
2017-04-08 22:21
@Laul32
Du får leka med likasinnade i egen missär sandlåda;) starta eget forum, ni lär bli många:)
Örebro Grohl
2017-04-08 22:21
Jag är nöjd med att Alec inte är nöjd. Det betyder att spelarna inte hittat spelet ännu, vilket inte är orimligt såhär tidigt på säsongen. Nu har vi fyra poäng, plocka ner högafflarna och ge laget lite tid att spela ihop sog.
Örebro öörebrooo
2017-04-08 22:16
Idag var vi ganska dåliga,igen. Men endå får med oss en pinne,vilket är bra för moralen. Vi kunde lika gärna haft 1 poäng efter dessa två matcher, men nu har vi 4 poäng. Starkt av killarna att endå ta poäng när spelet hackar.
Örebro Laul32
2017-04-08 22:11
Förstår inte vad man ska med ett forum till om vi inte ska kommentera det som var dåligt. Det blir inte mycket att kommentera om vi bara ska kommentera det som var bra idag. bra idag: * 2mål framåt * bra försvar på 12 hörnor mot oss idag.
Örebro Erkan
2017-04-08 22:03
Vi kan väl ta det som var bra idag....... poängen och Omoh!
Resten kan vi skita att kommentera o hoppas Alex får ordning på.
Örebro Brandao
2017-04-08 22:01
Besara är inte en spelare för startelvan just nu. Ser hellre Naah där.
Örebro Laul32
2017-04-08 21:56
Det gnälls mycket här inne, antingen på laget (med all rätt) eller på dom som gnäller på laget. Jag tycker Kennedy, Omoh, Rogic, Naah, Plessis, Lorentz är godkända idag. resten icke. Men jag tror Alec är det största problemet, speliden och uppställningen med Nahir är fel.
Örebro Vinter
2017-04-08 21:48
@Bastard on Parade:

Fiiint väder ida'
ida' ja
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-08 21:46
@Vinter:

Normalt ja, men när det gäller AFC finns det saker som faktiskt pekar på tvärt om. Att de snarare behöver spela in det här nya laget. En tränare som i stort sett inte fått vara med och värva utan han har vad han har. Det kan tala för att snarare laget kommer bli bättre över tid och kanske också Pelle kommer komplettera truppen i sommar. Så ska man slå AFC, vilket Sundsvall enkelt gjorde, så tror jag det är nu i början man har störst chans.
Örebro Snö
2017-04-08 21:42
Haha va de gnälls, vi är leder AS våren nalkas, bara pinsamt att se folk gnälla, tänk på gårdagens Stockholm så kanske ni får lite perpektiv på livet,visst spelet sitter inte, Nordin ville ge bort ett mål, Jansson o Ike kass kommunikation, men som sagt perspektiv, förra matchen räddade Jansson 3p till oss o Nordin var bra, sånt är livet, de e bara fotboll inget livsavgörande, pussokrampå er alla och ladda för match mot Ö-sund
Örebro Bastard on Parade
2017-04-08 21:38
@Vinter:

Man kan väl vara nöjd med poängen och samtidigt vara otroligt missnöjd med själva prestationen? Spelet som ÖSK har visat upp räcker inte långt. Det krävs nog en rejäl förbättring eller att konkurrenterna är otroligt svaga om vi ska lyckas undvika en bottenstrid i år.

Du får gärna vara nöjd och blunda för de problem som finns. Låt oss andra vara missnöjda med prestationerna och hoppas på att det sker en förbättring innan det är för sent.
Örebro Brandao
2017-04-08 21:29
Vinter

Jag är glad för 4 poäng. Men när jag ser vårat älskade ÖSK inte våga spela fotboll blir jag ledsen. Dom kan och vill så mycket mer!!!!

Just nu har vi en tränare som har alldeles för mycket respekt för motståndarlaget.

Det ÖSK som spelade mot Häcken i cupen och Mariehamn i genrepet, vart har det tagit vägen?
Örebro Vinter
2017-04-08 21:23
Nykomlingarna och fjolårsnykomlingarna brukar kännetecknas av att vara extra vassa i inledningen. Medlemstidningen Sportklubben fokuserade (som Minatankar påminde oss om) just på det bedrägliga i att tänka kring dessa matcher som "enkla". Jag kan faktiskt inte för mitt liv fatta att vi inte ska vara glada över att vi har fyra poäng nu! Om vi inte är glada nu, när i hunnan (för att travestera Emil) ska vi då vara glada?
Örebro Brandao
2017-04-08 21:18
Vinter.

Jag tror det är två bottenlag vi har spelat i mot. Det tror nog dom flesta i Sverige
Örebro Vinter
2017-04-08 21:10
@Brandao:

Hur i he-sike vet du att det är två "bottenlag" vi mött??? Meningslöst att spela serien då om "botten" och (vad man rimligtvis kan utläsa av ditt resonemang) toppen är bestämd redan på förhand
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-08 21:09
Jag har ofta försvarat Axén, men nu börjar verkligen tålamodet tryta. Han är alldeles för otydlig i sina idéer och det speglar av sig på spelarna och spelet tyvärr. Han har svårt att passa spelet efter motståndarna då det behövs, vilket det faktiskt gör i en del lägen, men så inte idag. Idag skulle vi fört matchen. Det hade vi kunnat om spelarna tillåtits det.
Örebro Brandao
2017-04-08 21:02
Vinter

Vi ställer rimliga krav, att vi ska våga spela vårat spel mot 2 bottenlag. Jag tycker inte det är för mycket begärt ..
Örebro Vinter
2017-04-08 21:00
@Laul32:

Eller annars kanske redaktionen kan göra en intervju med dig? Och fråga hur du tänker kring att fokusera kring negativt i stället för positivt, vad det kan tänkas ge dig för "kickar"
Örebro Aspen.
2017-04-08 20:54
Vågar inte tänka på matchen mot Östersund som det såg ut i vårat vänsterförsvar. Björnqvist har lekstuga med Logi och Plessis.
Örebro Laul32
2017-04-08 20:53
Jag skulle vilja att redaktionen gör en intervju med Jansson. Ställ frågan: Kan du beskriva vad du tänker om AFC's 2a mål? Hur smakade korven du köpte? Vår största akilleshäl i årets upplaga är Oscar Jansson
Örebro Vinter
2017-04-08 20:52
Fortsätt med klagosången vänner närkingar. Jag njuter som en katt som bjudits på strömming i grädde, eller som en huggorm på varmt hälleberg. ÖSK ståtar i toppen av Allsvenskan!! Njut!
Annons: