/fotboll/osk/forum/2387.aspx/fotboll/osk/forum/2387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-10-07 14:52
Minatankar // Har nuvarande och kommande styrelse den förmågan?
Är det inte så att styrelsen borde begära ett eller två strategiförslag rörande det sportsliga från den sportsliga ledningen och ett eller två strategiförslag rörande marknad och ekonomi. Och sedan pussla ihop det till en helhet.

Styrelsens viktigast uppgift bör sedan vara att utse VD och sportlig ledning.

Annars blir väl det som den blinde leder den seende och det brukar inte bli så bra.
Minatankar
2012-10-07 14:28
För min del anser jag inte att det är varken tränarens eller vd:s uppgift att lägga upp strategin för kommande år vad gäller hur spelartruppen ska se ut och hur rekryteringar ska gå till. Det är i allra högsta grad en fråga för styrelsens beslut som sedan vd, sportchef och tränare ska effektuera.

Vad ska vi annars ha en styrelse till?

Örebro pemo
2012-10-07 14:18
Fasen också. I dag miisar jag en hemmamatch. Lider verkligen. MEN, då kasnke det äntligen rasslar till lite i nätet för motståndarna. Visserligen är SE en realitet, men det är alltid bra att avsluta säsongen med ett positivt resultat.
Jag gissar på 5 - 0 . Lika bra att ta i, när man ändå bara skall önska.

Örebro Conjuration
2012-10-07 13:38
Bra initiativ av Peo. Ser fram mot dagens startelva. Undrar också ifall vi tar tillbaka Per & Björnqvist inför superettan
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-10-07 13:35
Chipset// Nu när slantarna i kassakistan tunnas ut så gäller det att hålla igen. S1-touren 2013 verkar näst intill bokad så PeO´s tankar är otvivelaktigt både kloka och de enda alternativen.

I ett framtida läge i AS där vi siktar mot toppskiktet minskar säkerligen möjligheterna att hitta alla nödvändiga spelarna för den startelvan i närområdet. Näst intill omöjligt men inte helt omöjligt förstås.

Bättre scoutning som alla påtalar hjälper till att få genom det men samtidigt är det ju ändå så att närområdet är det som vi har absolut bäst kontroll på.

Många talanger i närområdet men det måste sovras genom bättre scoutning även här. Vi kan inte plocka in alla. Skulle vi bli bättre på att sparka ut talanger så är det en lösning också men onödigt tuff och hård lösning om man efter ett år åker ut....och låter inte heller som en helt bra lösning om man talar om talangutveckling.

Saker som lagt hinder i vägen har ju annars varit några lokala klubbars historiska "fientlighet" mot ÖSK. Till viss del baserat på att vi några gånger härjat i samma serie eller "grannserie" vilket gjort att vi haft liknande spelarönskningar.

Bättre scoutning framöver och snabbare beslut både med kontraktsskrivning och avslut är önskemålen men de kan samtidigt vara motsägelsefulla.

Saywee// Tveksam naturgräskvalite i G-Borg?
Örebro Chipset
2012-10-07 13:02
PEO berättar i dagens blaska att han kommer bygga det nya ÖSK på våra lokala förmågor som grund och börja spela in de spelarna redan nu. Mohammed och Berger på mitten idag är väl en försmak av nästa års ÖSK. Känns tryggt tycker jag. Lag byggs på kontinuitet och denna gång har vi tur i oturen att våra unga utvecklingsbara spelare sitter på kontrakt även nästa år.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-10-07 12:31
@Retarded Jimmy:

OK, ursäkta, men nu kommer man ju faktiskt till facebook, i morse kom det upp skarp varning från AdBlock att det var en fakesida till facebook och man varnades att gå till den webbadressen.
AIK Saywee
2012-10-07 12:20
Grixx, jag såg verkligen ditt ;-)

Men ville ändå bara skriva lite, känslor har vi väl alla, mer eller mindre ...

Vad skall vi hitta på nu, i väntan på 2-0 segern mot Sundsvall?

Jo, kanske ytterligare lite ältande av gårdagens sportbilaga i GT, som handlade om Gerzic´s skadeproblem.

En helsida och jag tar ett ytterligare "utdrag" ..

"FLOPPVÄRVNING? Ja, snacket har gått om Nordin Gerzic som värvades till Blåvitt för dyra pengar, men nu avslöjar ex-örebroaren att han förföljts av skadeproblem under premiäråret i IFK"

Mina kommentarer

"dyra pengar" - inga kommentarer
"men nu avslöjar" - varför har han väntat så länge med avslöjandet

Han har tydligen problem med inflammation i ljumskarna, kan det vara Ullevi´s "fina" gräs som ställer till det eller kan det vara fem års harvande på Behrn Arena´s konstiga gräs?
Örebro Grixx
2012-10-07 12:07
Saywee// Du vet att jag är snäll men ironiserar lite när svaren blir roliga. Lade ju därför till ;-) Du får inte vara så känslig.

Ser att du varit inne på mitt nic och hittat "Älska ditt lag, hata INTE motståndarna!" En tanke jag alltid har med mig när jag kollar på matcher. Det verkar ibland vara något som glöms bort i allt hatande och ondgörande över diverse motståndare.
AIK Saywee
2012-10-07 11:42
Snälla Grixx, vi har bara lite olika tankar och får "input" från olika håll, pm, telesamtal, media och det vi verkligen ser, eller upplever ...

... vi är iallafall helt överens om en grundtanke gällande hur man supportar sitt lag.

"Hata inte motståndarna, ÄLSKA ditt lag"
Örebro Grixx
2012-10-07 11:22
Saywee// Ok, du tror inte att jag har fel men ifrågasätter åsikten..hmm...det låter som när man kollar inställningar på maskiner, check, dubbelcheck & trippelcheck ;-)

AIK Saywee
2012-10-07 11:10
Grixx, vi kanske tror eller gissar eller känner av olika saker ...
... och det som har hänt är det enda som är sant.

Jag får så många samtal och pm att jag har svårt att tro att det finns, eller fanns en enda sanning och via vad vi läser i media eller på annat håll hör via media, så är det bara att sålla bland all info som bara haglar på i ett fruktansvärt snabbt samhälle, tacka vet jag röksignaler ...

... jag tror verkligen inte att du har fel, men vi lever alla med olika sanningar :)

... men GOK !!!
Örebro Grixx
2012-10-07 11:02
Saywee// Eftersom du några gånger svarar mot åsikten jag har så är det svårt att tyda det på annat sätt än att du tycker något annat eller hur....så det vore intressant att veta varför du tror att jag har fel?

Jag skriver rakt om varför jag känner mig säker på min åsikt men du skriver emot pga......att du inte vet vad du ska tro?

Du känner mig väl och vet att jag inte jäklas i onödan utan vill bara föra en schysst diskussion:-)
AIK Saywee
2012-10-07 10:36
Jag förväntar mig storpublik till BA
och att Kubanerna ger järnet hela matchen.

Årets "sista" möjlighet att rädda kontraktet!

Heja på SPORT, ge inte upp ännu !!!
AIK Saywee
2012-10-07 10:32
Inte en enda jädra gång,
denna säsong,
har jag fått in en fullträff,
på mina "eviga" SF-tips,
dvs 2-0 till sport

I kväll händer det i Gamla Fina ÖREBRO,
i strålkastarnas sken ...

... och den mikroskopiska chansen,
till spel i AS 2013 tänds åter :)

Sådant här brukar väl kallas för sexpoängsmatch?

Kämpa ÖSK kämpa, Kämpa ÖSK kämpa, Kämpa ÖSK kämpa !!!
Örebro D´Artagnan (hopplös)
2012-10-07 09:53
Får vi se Berger från start i dag??
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-07 09:44
@Brus-Nilsson (Nordin tog tåget):

14-3 på facebook
AIK Saywee
2012-10-07 09:24
Grixx, 21:14,

jaadu, vi kan bara gissa eller tro någonting ...

... själv vet jag inte vad jag skall tro om detta,

men håller med om att det hade gått bra för ett spelande ÖSK,
men tyvärr började redan då farhågorna visa sig bakom kulisserna.

GOK
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-10-07 08:36
@Retarded Jimmy:

Vad är det för länk??? Stora varningsflaggor dyker upp....
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-06 23:54
Länktips: alturl.com/6equ4
Gefle tomsson
2012-10-06 21:44
Tråkigt att ni åker ur,det behövs lag utanför storstadsregionerna.
Hoppas ni kommer igen och går upp nästa år.
Örebro Grixx
2012-10-06 21:14
Saywee// Det gick bra för klubben och det skrevs mycket positivt om det nya spelande ÖSK och spelarna hade inte fått spela pga av skador. Klart som tusan att det blir lite extra kul för dom när ett då bra välspelande allsvenskt vill satsa på dom trots deras massiva skadehistoria. En spelare med spikrak framgångskurva utan skador skulle nog inte riktigt känna samma sak.

...tror du något annat?
AIK Saywee
2012-10-06 20:16
Vi sjunker i tabellen för försvarslösa lag (insläppta mål) :)

GAIS 46
ÅFF 44
SFC 42
ÖSK 42
IFK N 41
AIK Saywee
2012-10-06 20:08
Grixx, hur kan du veta att spelarna var "extra pigga på att komma till ett spännande lag", som dessutom hade ett ofarligt konstgräs ?

Jaja, skadade spelare är nog oftast billigare i inköp, det är likadant med skadat gods, det är billigare, man får reparera själv om man vill ...
Örebro Bastard on Parade
2012-10-06 18:10
Vad jag har förstått så var spelarna nöjda med mattan när den var nylagd även om det inte var den mattan som de hade valt om de själva fått bestämma. Problemet är nog snarare att den inte har skötts så som man ska sköta den för det tog inte så lång tid innan klagomålen började komma.

Visst köpte de nyligen in en maskin för konstgräset? Varför har de inte haft den från början?
Örebro Grixx
2012-10-06 17:04
Saywee// Almebäcks, Astrits, Haddads och Williams skadehistorier var absolut kända men det var relativt billiga spelarköp. Spelarna var extra pigga till att komma till ett spännande lag men också att de skulle få en revansch på skadeskiten genom att klubben trots skadorna ville satsa på dom.

Bedömningarna var ju ändå att det var spelare som haft en del otur men att de nu skulle vara på väg ut ur eländet. Både Almebäck och Astrit visade sig vara ruskigt bra och skadorna lyste med sin frånvaro...de båda andra har istället fått trassel.

Hade det handlat om jättesummor i värvningskostader och löner för de här spelarna så hade nog inga av dom köpts.
Örebro Grixx
2012-10-06 16:45
Conjuration// Ähh har väl aldrig hört att alla slipsnissar hyllat mattan. När mattan var ny så var alla nöjda och glada inkl spelare. Även om de först hade rekommenderat en annan matta som de tyckt om.

Spelare från andra lag tyckte i pressen att ÖSK-mattan var bättre än den i Borås...lustigt nog.

Kan man visa att det är åt helvete med mattan så ska den bytas och ev utgå böter/kompensation till klubben....men är det "liten verkstad" där det snackas mycket och blir en mytbildning och mattan sätter sig mentalt i skallen på spelarna så är det ett annat problem.
Örebro Conjuration
2012-10-06 16:31
På tal om vårt plastgräs. Jag har aldrig hört någon spelare berömma underlaget, enbart kritiserat. Däremot är alla slipsnissar lyriska över plasten, att det är bra men väldigt missförstått. De kan vattna hur mycket de vill, det känns ändå som att springa på betong.
Örebro Conjuration
2012-10-06 16:26
Häcken körde över Syrianska rejält. Nu får man heja på GAIS, att de piskar upp Elfsborg. Inget guld till Borås, nein!
AIK Saywee
2012-10-06 16:25
@Grixx:

Synd att klubben inte kollade in hans skadebenägenhet, både på konstigt och på naturligt gräs ?

Jaja, det är nog svårt att "bevisa" att konstgräs skulle vara skadligt, för varför skulle det vara så ???
Annons: