/fotboll/osk/forum/2377.aspx/fotboll/osk/forum/2377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2012-10-09 20:27
Telle
Studenter/pensionerer/ungdomar har redan subventionerade priser konstant på behrn arena och jag har aldrig hört nån klaga på detta. Det vi, eller iallafall jag, skriver om nu handlar om subventioner på redan subventionerade biljettpriser (hur konstigt det än låter).

Orkar inte kolla upp siffrorna exakt nu men för mig som "vanlig" ÖSK supporter, vuxen då, kostar en ståplats på västra 130 kr, en sittplats 250 har jag för mig. För en student kostar detta 70 kr eller 170 beroende på stå eller sitt.

" Neutrala klacken" betalar 80 kr för en sittplats (eller 100 då 20 kr tydligen går till deras "tifoverksamhet"). Jag som "vanlig" ÖSKare skulle alltså få betala 170 kr för deras plats om jag vore student. Så bara för jag valt att heja på ÖSK och inte Djurgården mot valfritt lag (förutom Djurgården då) hädanefter ska jag betala 70 kr mer per match. Låter rimligt..

Jag förstår eran poäng i att det kan va bra reklam med dylika jippon och jag håller med att subventionerade priser kan vara bra i vissa lägen men för mig är inte detta ett sådant läge och vi har redan bra rabatter på vår arena.

Så jävla dåligt vi spelat och med den "oflyt" vi haft hela denna säsong plus stora delar av förra borde det isåfall va gratis för alla i detta läge och vi som ändå betalar för oss borde fan få medalj.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-10-09 20:16
Jag är ganska säker på att det var första och sista gången som vi fick se den neutrala klacken på Behrn Arena. Jag tycker hur som helst att ÖSK istället borde visa uppskattning gentemot den trogna skaran som besöker hemmamatcherna regelbundet. Studenter har det redan bra som det är. Att betala 70 kr för en ståplatsbiljett är löjligt billigt. Om det nu är så jobbigt att stå tillsammans med hemmasupportrar så får man väl betala vad det kostar för en sittplats.
Örebro Bulten i Boo
2012-10-09 20:15
@Saywee:

Tack! Ja, jämnt brukar det vara när lagen möts. Året innan de två 0-0-matcherna mot Forward under vårt mycket fina uppflyttningsår 1988 blev det 2-1 till ÖSK respektive 1-1 i de två matcherna. I de fem senaste tävlingsmatcherna mellan Forward och ÖSK så har alltså lagen vunnit varsinn och tre har slutat oavgjort. På dessa fem matcher har vardera lag gjort 3 mål, så väldigt målsnålt har det varit...
Örebro Dejmon
2012-10-09 20:12
Grixx
Nu verkade ditt inlägg inte så jätteseriöst men kärnan i detta är (för mig då) att då betalar dom också samma pris för "produkten" som resten av oss i publiken alt får gratis biljetter av klubben om deras respektive är spelare men då hyllar dom å andra sidan knappast en tveksamt dömd frispark/hörna/straff i våra motståndares favör heller. Det är just detta jag tycker är knepigt att klubben verkar vilja primera före oss supportrar.

ÖSK-Karl
Måste vara nått med vädret e.d.

Faktum är att jag ganska ofta håller med dig i saker du skriver men då kommenterar jag oftast inte för dessa "jag-håller-med"-inlägg känns ganska överflödiga i allmänhet och i ditt fall i synnerhet.

Men vi kommer garanterat ha våra duster även i framtiden trots detta så oroa dig inte ;)
AIK Saywee
2012-10-09 20:02
Sedan är det väl som så, att en liten neutral klack och en liten Sundsvallsklack borde totalt dränkas i ÖSK-klackens påhejande av sitt lag.

De borde vara helt överröstade, men jag var inte heller där, på plats, på BA.

Hur skötte sig vår klack, var det många, var det tifo, hejade man på ÖSK i 93 minuter?

Någon som vet ?
Örebro Telle
2012-10-09 20:00
Saywee //

Tack för tacket... :)
Örebro Grixx
2012-10-09 19:58
Medlemskap i Kubanerna har gett subventioner.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Telle
2012-10-09 19:57
Hur många personer var det i neutrala klacken? 20? Säg, bara för att ta en siffra, att de fick gå in hundra spänn billigare. I så fall betalade klubben indirekt 2000 kr. Och det är en jäkligt liten summa för att få positiv (jo, faktiskt...) uppmärksamhet i Aftonbladet, NA och i radio. Dessutom utgår jag ifrån att det gjorde matchupplevelsen lite annorlunda, och kanske till och med lite roligare, för publiken. För en gångs tar ÖSK ett bra PR-grepp, det tycker jag borde applåderas, inte dissas.

När jag ringde mina kompisar för att få en matchrapport i pausen pratade de i varje fall mer om neutrala klacken än om Tomers och Berishas insatser i varje fall, det är en sak som är säker...
AIK Saywee
2012-10-09 19:53
Telle, 19:47,

TACK för ett bra inlägg !
Örebro Telle
2012-10-09 19:47
Var bortrest förra veckan och satt i bilen hem i söndags kväll, så jag missade tyvärr matchen. (Radiosportens reporter tillbringade mer tid att prata om utseendet på Behrn Arenans plaststolar än om själva spelet, vilket visserligen gav en vink om att jag inte missade mycket till match egentligen, men ändå...)

Jag har alltså inte sett den neutrala klacken live, och de kanske uppträdde otroligt provocerande, vad vet jag, men kan man inte bara ta det för vad det är - ett harmlöst och faktiskt ganska kul skämt?

Att subventionera studenter är väl inget nytt, tvärtom, det har klubbarna i stan gjort då och då i åratal. Det är ett utmärkt sätt att få nya målgrupper att få upp ögonen för att det finns allsvensk fotboll i stan. Det finns tusentals studenter utifrån som bor i Örebro, varav de flesta saknar socialt kontaktnät och meningsfulla fritidsintressen i början när de är nyinflyttade. Det är en perfekt målgrupp att fånga upp. Bjud på några tior första gången, så de kommer till arenan och ser hur kul det är, så kommer de tillbaka sen. "Första dealen är fri" funkar utmärkt för knarklangare, och det funkar utmärkt för en allsvensk klubb också. Eller hade i varje fall gjort det om inte vårt usla hemmaspel skrämde bort varannan supporter...

Sen kan man tycka att klubben kunde vara generösare mot Kubanerna som tack för hjälpen, men det är en annan sak.

Och angående uppmärksamheten i Aftonbladet - Vad vill ni helst att riksmedia uppmärksammar? Att klubbledningen har humor och självdistans och släpper in några glada studenter (med budskapet att kärleken till sporten överskrider klubbgränserna) lite billigare, eller att ÖSKs urvattnade trupp åter igen gör en plattmatch på hemmaplan, att publiken har halverats sen i våras, och att styrelsens guldambitioner framstår som ett pinsamt skämt?
AIK Saywee
2012-10-09 19:44
@Grixx:

Ja, det finns nog många neutrala som besöker olika arenor och det kan ju knappast vara förbjudet, jag menar folk på genomresor, sommarsemestrar eller vad som helst, som bara vill kolla in lite fotboll.

Förstår inte varför detta skulle vara så himla upprörande, förutom prisfrågan då, för beträffande klackar, bör det vara samma pris från klubben. Sedan om någon annan subventionerar så är det upp till dom.

Ett exempel, jag kollade in FFF-BP i en cupmatch på genomresa i Falkenberg, en fin sommarkväll, inget konstigt med detta, men jag stod inte i någon klack, för sittplatsbiljetterna var ju så billiga ...

.. fotboll kan vara ganska kul och avspänt, när resultatet inte har så himla stor betydelse för egen del.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-09 19:35
Dejmon//

Vad har hänt? Jag håller med dig till 100% när det gäller de 4-5 senaste inläggen jag läst från dig :)

Sedan får man väl betrakta det som självklart att Sixten fick en rejäl hacka för att gå med på att bryta kontraktet.
Örebro Grixx
2012-10-09 19:29
En hel del grabbar tar med sig subventionerade fruar/flickvänner på fotboll....och de är ofta helt nollställt neutrala till klubben....;-)
AIK Saywee
2012-10-09 19:25
BiB,

tackar förresten, för ditt rotande i "derbyarkivet",
Forward verkar vara ett lurigt gäng att möta för ÖSK ...
Örebro Dejmon
2012-10-09 19:10
Förbundet och aftonbladet hyllar givetvis detta initiativ. Smaklöst var ordet.

....Ta bort alla känslor för sporten....

Mdmf!
AIK Saywee
2012-10-09 19:09
Tja, alla som besöker arenan räknas väl som åskådare och ingår i publiksiffran,
men jag tycker att det det skall vara samma pris för alla klackar.

Undrar samtidigt om styrelseledamöterna betalar sitt inträde,
men det gör de säkert, dvs om de har råd med detta.
AIK Saywee
2012-10-09 18:59
BoP, tackar, där kom svaret.
Örebro Bastard on Parade
2012-10-09 18:54
Nu har Aftonbladet uppmärksammat det också.

Pinsamt av ÖSK att subventionera det där.
AIK Saywee
2012-10-09 18:49
Vad är en neutral klack för något, en klack som hejar på fotboll, eller?
Örebro Grixx
2012-10-09 18:43
Det förekommer hela tiden olika upplägg med rabatter hit o dit allt för att få in slantar. Medlemsrabatter det sista kvartalet osv osv. Gynnar det klubben så kräver inte jag total rättvisa.
Örebro widemarsh
2012-10-09 18:31
Dejmon// Stämmer att stundenterna fick kraftig rabatt av ÖSK. Ordinarie pris för studenter är 170 kr, ÖSK gav bort dom för 80 kr.

Citat:
"Biljetter kostar 100kr varav 20 kr går till Tifo. (Vi har fått ett nedsatt pris ifrån Ösk, ordinarie pris ligger på 170kr)."

Man hittar eventet om man söker på "neutrala klacken" på Facebook.
Det här är ett hån mot klubbens supportrar...
Minatankar
2012-10-09 18:17
Conjuration
//
Du har personligt meddelande.
Örebro Dejmon
2012-10-09 17:56
Conjuration
Om det stämmer att denna grupp spexande studenter bjudits på kraftigt rabatterade priser av ÖSK, tycker du då inte att det vore bättre att köra nått liknande för oss supportrar som står där i ur och skur i vanliga fall istället?

Nu var det ju tal om biljettpriser för nån dag sen och personligen har jag aldrig klagat på dessa men känns jävligt skumt att jag som ÖSK supporter ska betala 130 spänn för en lösbiljett på västra stå medans ett gäng djurgårdare bara behöver betala 70 spänn för sittplats.

Och det var alltså gratis för klubben att lösa sixten från sitt kontrakt? Låter väldigt otroligt med tanke på klubbens förhandlare men bra det isåfall.
Örebro Conjuration
2012-10-09 17:48
@Trivseltorsten Sixten fick aldrig någon lön från oss sedan han lämnade klubben. Han blev aldrig sparkad utan ersatt av Peo. Sixten var därmed fortfarande anställd av ÖSK men sedan kom bägge parterna överens om att bryta kontraktet ömsesidigt.
Örebro Conjuration
2012-10-09 17:45
Snälla hammarbyare, varför är ni bönder som inte ser skogen för att alla träd är i vägen? Den neutrala klacken var ett gäng studenter som hejar på fotbollen och inte ett speciellt lag. Allt är inte svart eller vitt.
Örebro Dejmon
2012-10-09 17:08
RJ
"Låter som kompistjänster eller dylikt."
Välkommen in i svenska arbetslivet ;)
Örebro Dejmon
2012-10-09 17:06
Sen undrar jag varför det verkar vara ok att skriva om brott där vissa som har/har haft kopplingar till vår förening varit inblandade men inte andra? Något okonsekvent linje kan jag tycka. Vet inte om nån dom fallit i fallet bassombeng (om det bara var rykten kan jag hålla med om att det är onödigt att diskutera öht) men i t.ex Nordins fall blev han ju friad, eller det blev nedlagt direkt, och i Folkes fall vet jag inte men båda dessa har ju diskuterats rätt flitigt här från och till...
Örebro Dejmon
2012-10-09 17:00
Jag gråter fan inombords. Inte bara detta forum som har en clownstämpel över sig utan hela jävla föreningen och alla inblandade. Det värsta är att man känner sig helt handlingsförlamad och typ paralyserad när vi blir överröstade av Sundsvalls bajsklack + nått neutralt skämt. Att det dessutom skrivs massa inlägg på sundsvalls forum där de verkar vara fruktansvärt besvikna efter 2-2 borta mot oss säger endel om hur lågt vi faktiskt skjunkit. Kan inte bara denna säsong ta slut snart så vi får börja om? Orkar inte mer.

Skönt det är hockey imorrn igen. Krossa NHL-dopade Dif!
Örebro widemarsh
2012-10-09 16:31
Söder-rabbinen// Håller med, en "neutral klack" har fan inget att göra på en fotbollsarena! Hoppas vi slipper se fjantarna framöver. Fotboll är en idrott där två lag gör allt för att besegra motståndarna. En "neutral klack" är ett hån mot fotbollens grundidé.

Vill man vara neutral och heja på bra fotbollsprestationer kan man kolla upp Messi-highlights på youtube och jubla framför datorn.
Hammarby Söder-rabbinen
2012-10-09 15:10
När ni är så få på er arena att ni får en "neutral" klack, då vet man att ni har sjunkit lågt. Ryck upp er nu för fan och sparka ut dem där jävla studenterna. Annars kommer vi göra det när vi kommer på besök nästa år.
Annons: