/fotboll/osk/forum/2364.aspx/fotboll/osk/forum/2364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Smaash
2012-10-22 17:57
Hallå alla där ute :)
Jag har startat en la liga blogg men nästa säsong ska jag även började oddsa på allsvenskan.
Bra blogg för er som gillar att oddsa och ni ser mina funderingar kring matcherna.
Har följt la liga intensivt i 6 år , förra säsongen började jag på 250 kr och slutade på 1780 då satte jag 50 kr per match helt ok. Ni ser även mina funderingar kring Champions League imorgon och på Onsdagen.! Hoppas alla har det bra och kommer in och ger er eran syn på matcherna.!

Ses på bloggen dom som vill.
Ha de
Länktips: hajjen.bloggo.nu
Minatankar
2012-10-22 17:53
Med PeO och Alec blir den sportsliga ledningen tung gentemot övrig ledning och styrelse. Det är mycket bra. Varken bra om de skulle få för mycket att säga till om eller som tidigare, att styrelsen får det vad gäller rekryteringar och kontrakt.

Det är en balans mellan dessa maktforum som behövs. Tror aldrig Alec kommer att acceptera långa beslutsprocesser t ex. Han har, vet jag, pondusen att säga till när det behövs. Har jobbat med honom i princip dagligen under 5 år, så jag vet.

Gillar inte ja-sägare utan människor, precis som Alec, som ger motstånd och där man verkligen får övertyga varandra. Men det bygger på att man har respekt för varandra och har gott självförtroende utan konflikträdsla. Så bör det vara även i ÖSK.
Örebro Jonte R
2012-10-22 17:41
Med Axéns intåg och Peo:s uttalande om att det ska satsas på mer lokal profil så hoppas jag att det läggs mycket krut på att behålla en spelare som Holmberg och jag hoppas att både Rinne och Per Johansson hämtas från BK Forward. Hoppas att det även läggs krut på att locka tillbaka de talanger som flytt den här säsongen.

Får ÖSK behålla Berisha så kan det byggas en stark centrallinje kring honom, Hasani och Bamberg som kryddas med lokala framtidsspelare som Holmberg, Berger, Wiktorsson och Saeid.

Det finns många frågetecken som Haddad, Ataskadeh, Wikström och Wowoah att ta ställning till. Grahn, Alimi och Rama hoppas jag inte ingår i vårt återtåg.

Degerfors Mr Niceguy
2012-10-22 17:33
HEJ ALLA ÖSKFANS ! Beklagar inte att ni spelar i supereetan 2013. TVÄRTOM mycket intressantare serie än den grymt tråkiga allsvenskan. Detta kommer ge Er stora möjligheter till härliga matcher mot lag såsom Hammarby, Landskrona . Jönköping, Brage, kanske HBK, GAIS o förhoppningsvis mitt lag fr bruk nära Er. Vad sägs äntligen fylla Er arena. Hoppas vi i så fall har Samme i röd tröja. Ha förtröstan . Det kommer säkert minst 6000 i snitt på Era homegames då sannoligt kommer att parkera på övre halvan. Ni kommer oxå att ha möjlighet att låta spelare fr runt omkring fajtas om en starttröja. Vi fick Pontus J fr ÖSK Ungdom. Han gjorde en riktigt bra match igår hemma mot skitlaget ÄFF: HAVE A NICE MONDAY EVENING / MR NICEGUY ( tagit fr text av Alice Cooper )
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-22 16:46
Minatankar//

Inte mig emot :).
Minatankar
2012-10-22 16:39
Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2012-10-22 16:12
Minatankar//

Ja, Haddad som mittback är ju ett alternativ, men en frisk Haddad och i form, så vågar jag säga att Haddad är superettans bästa anfallare.
//
Tänk om han blir Sveriges bästa mittback då? hehe
2012-10-22 16:12
Minatankar//

Ja, Haddad som mittback är ju ett alternativ, men en frisk Haddad och i form, så vågar jag säga att Haddad är superettans bästa anfallare.
Minatankar
2012-10-22 15:57
Sänt: 2012-10-22 15:34
//
Det är ju en medicinsk bedömning som krävs. Utgår från att Försäkringskassan och privata sjukförsäkringar betalar hans lön när han inte kan spela eller träna.

Om William och han blir friska skulle jag gärna vilja se William på topp och Haddad som mittback bredvid Berisha. Vad säger du?
2012-10-22 15:34
Minatankar//

Atashkadeh är en bra djupledslöpare och bra avslutare. Hur ser du på Haddad? Ska man chansa på att han håller nästa säsong?
Minatankar
2012-10-22 15:31
Apopå Willian Atashkadeh; jag fullständigt älskar goda dribblers som Messi mfl.

Den spelare jag gillade bäst på sin tid var ändå Chris Woddle. Han var så kreativ och irrationell att han inte bara lurade upp motståndarna på läktarna, utan lurade även medspelare, domare och publik. Bättre underhållare får man leta efter. Totalt oförutsägbar. Underbart!
2012-10-22 15:26
Det jag glömde är att jag gärna ser att Crespo lånas/köps in till nästa säsong. Men då krävs också att någon anfallare lämnar ÖSK.
Minatankar
2012-10-22 15:23
Sänt: 2012-10-22 15:17 Ändrat: 2012-10-22 15:19:23
ÖSK Fans//

Är Atashkadeh hel så ska han starta. Då får väl Yasin förpassas till bänken och Holmberg den platsen.
//
Håller med dig. En skadefri William i form torde platsa i alla svenska lag. Han har många kvaliteter. Inte minst gillar jag att han kan hålla bollen även om han är omringad av flera spelare. Därmed skapar han öppningar för andra spelare samtidigt som han kan dribbla av dem allesammans, något som är en av de viktigaste beskrivningarna av god fotbollsunderhållning tycker jag :-)
2012-10-22 15:17
ÖSK Fans//

Är Atashkadeh hel så ska han starta. Då får väl Yasin förpassas till bänken och Holmberg den platsen.
Örebro widemarsh
2012-10-22 15:15
Saywee// Jag var iaf väldigt skeptisk till värvningen av Grahn, minns inte om jag skrev så mycket om det här inne dock. Var rädd att han skulle kosta mer än han smakar. Men att det skulle bli såhär illa kunde jag aldrig gissat!

Lekiller// 9 mål på elva matcher för ett bottenlag i superettan. Vore ren idioti att släppa honom till nästa säsong.
Örebro Lekiller
2012-10-22 15:08
Ljung har ju nu fastslagit att Grahns kontrakt kommer sägas upp så om Grahns vara eller icke kan vi ju lägga till handlingarna nu.

Grahn kommer inte att spela i ÖSK nästa år!!!

Vad gäller de spelare som ej har kontrakt så tror jag man ifrån ÖSK:s sida vill behålla samtliga. Frågetecken för Boris bara. Jag är lite kluven angående honom. Har en känsla att han har mycket i sig men frågan är om det är tillräckligt.

Minst en av målvakterna kommer man försöka bli av med. Troligtvis Sandquist.

Rama lär väll lämna även om ja har svårt att se någon klubb som vill lägga några större slantar på honom. Samma sak för Alimi.

Berisha tror ja varit för mycket skadad och ojämn för att någon annan allsvensk klubb skall vilja värva honom. ÖSK bör ju även ha en skaplig prislapp på honom får vi hoppas.

Samuelsson måste ju ÖSK vara blåsta om de inte ger chansen nästa år igen. Killen måste ju ha ett sjukt målsnitt i Degen denna säsong.

William har potential men är nog för skadebenägen för att någon klubb ska vilja värva honom. Är väll om någon Göteborgs klubb är sugna då men är tveksam.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mattias69
2012-10-22 15:04
@Minatankar:

Jag har en kollega som tydligen ska vara tillsammans med någon av ÖSK-spelarna (vet ej vilken spelare och har inte velat snoka heller). Min kollega bekräftade när jag frågad henne vad hon visste om Grahns lön och han ska tydligen tjäna 150 000 kr/månad.
AIK Saywee
2012-10-22 14:38
widemarsh, 14:27,

instämmer till stora delar, men sådant kan man ju inte veta från början, bara med facit i hand, ELLER ?

Då är det skitenkelt att skriva vad som blev rätt och vad som blev fel, då är det mycket enklare att ha rätt ...

.. jag glömmer inte hur många som hyllade Grahn, frälsaren, giganten, kämpen, som skulle ge oss en mycket bra säsong.

Bara för att ta ett exempel, det är så otroligt många små ingredienser som skall stämma och så skall ju den förbaskade bolldjävulen studsa stolpe in, några gånger iallafall ....

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-10-22 14:31
Minatankar,

sportsligt och ekonomisk måste Grahn bort fort, borde egentligen med facit i hand aldrig dragit på sig den vackra fina ÖSK-dressen.

SIcken tokflopp, precis som jag misstänkte och tjatade om och som vanligt fick så mycket skit för.

Men det har ingen betydelse, för jag kan inte deppa, ser fram emot många segrar 2013, helst utan Grahn :)

Heja SPORT !!!
Örebro widemarsh
2012-10-22 14:27
Om vi ska gå i genom årets värvningar så är det väl knappast någon munter läsning? Utifrån förväntningar och vad dom har presterat på planen skulle jag betygsätta dom såhär.

Alimi - Underkänd
Bamberg - Underkänd
Hasani - Underkänd
Grahn - Otroligt underkänd!
Saeid - Godkänd
Berisha - Väl godkänd!
Sandqvist - Underkänd
Tomer - Underkänd (vg i 4 matcher, underkänt pga tavlorna i resten av dom)
Wiktorsson - Godkänd
Samuelsson - Underkänd (mvg i degerfors)
Crespo - Godkänd
Minatankar
2012-10-22 14:26
Namn: Saywee
Sänt: 2012-10-22 14:23
//
Jag har hört detsamma men också lägre än 120.000. Men återigen, vi pratar lön som kan vara en mindre del av de ekonomiska värden som ingår.
Bara att konstatera att vi spekulerar. Är emellertid övertygad om att totalkostnaden för ÖSK är hög.
AIK Saywee
2012-10-22 14:23
Jag har hört/läst om att Grahn tjänar ända upp till 160.000 svartvita slantar varje månad, men har faktiskt ingen aning om det kan vara så ?

Bara som vanligt spekulationer, ingen som vet, troligtvis vet inte ens Grahn om vad han tjänar, men han mår nog ganska bra ändå ... materiellt sett alltså
Minatankar
2012-10-22 14:14
Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2012-10-22 14:03
Grahn har 120 000/mån lägg där till sign on så kommer vi säkert upp i den siffran..=)
//
Jag har hört en rad olika siffror och upplägg.

Har uppfattningen att han har en lägre lön men att det, som för många spelare, finns andra parametrar med, kanske kapital- och pensionslösningar. Tror också det finns ett par andra intressenter med i finansieringen på något sätt.

Avgörande är ÖSKs totala kostnad och att kontraktet är skrivet på ett sådant sätt att klubben kan träda ur eller minska ersättningen vid spel i SE. Även vad gäller detta har jag hört flera olika uppgifter.

Jag är övertygad om att spekulationerna och uppgifterna skulle minska om klubben var mer öppen med principerna bakom kontraktsskrivningar utan att behöva avslöja belopp och detaljer.
AIK Saywee
2012-10-22 14:06
ÖSK Fans,

öppnar du Grahn´s lönebesked, eller hur kan du vara så exakt insatt i hans lönekuvert?

AIK´s andrasortering duger bra som lån, CRESPO !!!
AIK Saywee
2012-10-22 14:03
ÖSK Fans, min favorit BERRA har lämnat klubben :(
Örebro ÖSK Fans
2012-10-22 14:03
Grahn har 120 000/mån lägg där till sign on så kommer vi säkert upp i den siffran..=)
Örebro ÖSK Fans
2012-10-22 13:59
min förra favorit Grahn har varit ett stort jävla fiasko!! han stjälper mer än han hjälper!!

Saywee din favorit Bamberg har väl också varit ett fjasko spelmässigt? =)

kan väl konstatera att årets värvningar är ett fiasko!!
AIK Saywee
2012-10-22 13:54
@'den Oumbärlige:

Kostar (?), hur länge kostar han vår kära klubb en massa miljoner?

2012 års dyraste allsvenska fiasko, hann med många kort (avstängningar), spelade skadad utan att berätta, kroggrejer, men bodde fint under sin tid, i den underbara staden ÖREBRO :(

Fy fahn för Grahn, han är en bidragande orsak till årets sportsliga och ekonomiska resultat, odiskutabelt !!!

Jag tror att han är körd, som en av Sveriges bästa mittfältare,men kanske hamnar han i öster, någonstans österut alltså ?
Örebro ÖSK Fans
2012-10-22 13:52
ÖSK Krille

William A?
Örebro roaring j
2012-10-22 13:50
Trots att serien är avgjord för vår del så är intresset för kommande match hyfsat stort här nere i Östergötland. Vi har bestämt oss för att samla ihop alla som är intresserade och köra upp en buss till Örebro. Självklart anländer vi i tid till det öppna mötet innan match.
Vi kommer bli en salig blandning av lokala sköningar och klubbsympatierna kommer spreta rejält men det ser vi bara som något positivt då det alltid är nyttigt att kunna bortse från sina egna färger och istället fokusera på det som är viktigt i fotboll: gemenskap och glädje...ja, lite match också.

Så, jag skriver här för att promota detta initiativ som uppkom under en resa med blåvita fans till Göteborg igår. Jag vet att vi har en del ÖSK-fans, änglar o annat löst folk här i västra Östergötland och dessa får gärna och snabbt höra av sig och boka en plats. Vi kör som alltid till självkostnadspris (ca 70-100kr) så ju fler som dyker upp desto billigare och roligare blir det.

Givetvis kan vi plocka upp folk efter vägen (R50) och priset anpassas lite efter var ni stiger på.

Så, vi kör på och hoppas på stort intresse.
Anmäla er gör ni på linder_jorgen@hotmail.com eller 0727-14 72 68.

EDIT: förtydligar att man inte behöver hålla på något av lagen i fråga. Vill man bara hänga med ett skönt gäng i alla åldrar och kolla boll så är man varmt välkommen. Så, ALLA till vallen.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-10-22 13:39
Grahn kostar 3 milj per år.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: