/fotboll/osk/forum/2360.aspx/fotboll/osk/forum/2360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-10-22 13:03
Det sportsliga målet på officiella, har ändrats från SM-Guld 2015 till SM-Guld "SENAST "2015 :)

Det är riktigt positivt och hemsidan lever och uppdateras ...

... det kan alltså bli fest redan 2014 :)

Heja SPORT!!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-22 12:49
"Målet sportsligt 2013 är, med stor respekt för utmaningen, att återfå Allsvensk status inför 2014 och att därefter stabiliseras som Allsvenskt lag."

Ändå en ganska tydlig målsättning och ambition från Jannes sida.
Örebro Bastard on Parade
2012-10-22 12:48
@Mattias69:

Nu är det ju i alla fall rätt lagdel. Har vi tur så börjar de scouta spelare till rätt position lagom till nästa sommar. Jag menar, det är ju inte så att vi behöver en ny vänsterback istället för en högerback...
Örebro Mattias69
2012-10-22 12:24
Äntligen har man börjat titta på spelare i rätt lag-del!
AIK Saywee
2012-10-22 12:15
Lekiller, 12:12,

jag kan inte annat än instämma, jag tycker verkligen att "man" skärpt sig, "de" har väl läst en längre tid på svartvitt´s forum, där har de fått många tips om förbättringar, ett par år eller så ...
Örebro Lekiller
2012-10-22 12:12
Tycka vad man vill om Jannes skriverier.

Men man måste ju i alla fall ge honom en eloge för att han försöker, känns som han blir bättre och bättre på att formulera sig också.

Ni som fortfarande klagar och efterlyser mer information ifrån ÖSK undrar ja vad ni egentligen tror och vill ha??

Tycker ÖSK blivit enormt mycket bättre i sina försök att nå ut med information.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-22 12:10
Saywee//

Jag förstod det.

Det visar sig senare vem som kommer ha ansvaret av rekryteringen av spelare.
2012-10-22 12:07
Janne har hittat pennan.
Smaash
2012-10-22 12:04
Tjena killar jag har startat en blogg om la liga och nästa säsong ska jag även började oddsa på allsvenskan.! Kika in och kolla mina tips inför Champions Leauge matcher imorn samt onsdagen.

Kärlek till er!
Länktips: hajjen.bloggo.nu
AIK Saywee
2012-10-22 11:53
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Det var faktiskt inte det jag skrev, men det är inte helt säker att ÖSK´s "nya organisation" kommer att ha någon som tituleras sportchef, det var ju så jag menade iallafall, kanske var otydlig, eller?

Läs om mitt tidigare inlägg och klura lite ...
2012-10-22 11:49
Lekiller//

Jag hoppas att vi kommer få svar på den frågan.
Örebro Lekiller
2012-10-22 11:43
ÖSK Krille/ På söndag får vi förhoppningsvis svar.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-10-22 11:40
Saywee//

Ok, kommer då tränarstaben ha full mandat att rekrytera spelare? Inom de ekonomiska riktlinjer som ÖSK sätter upp.
AIK Saywee
2012-10-22 11:33
"Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2012-10-21 18:52
Det kanske är dags att offentliggöra den nya sportchefen, så han kan hoppa på sitt arbete redan nu. Om det nu är klar vem som ska tar över efter Sjögren? "

Efter vad som "kvittrats" från några håll till mitt öra, så skall du inte vara så säker på att det blir en ny sportchef, organisationen förändras mycket för närvarande och därmed kanske också olika "titlar" ...
AIK Saywee
2012-10-22 11:25
"Namn: D´Artagnan (hopplös, jobbar)
Sänt: 2012-10-21 17:12
Skönt, då var det ovissa lidandet över. Då är det dax att byta ut den inkompetenta ledningen. Två bra steg är redan tagna med P-O och Axen. Hoppas några i Elitfotboll styrelse kan bytas ut mot mer kompetenta personer. Att dom ska börja kommunicera kanske är för mycket begärt "

Styrelsen gjorde det sent omsider, ganska bra när de bytte tränare, men det tog för lång tid, de väntade alltför länge trots att de kunde läsa (vilket många gör) alla tips från det svartvita forumet.

Dessutom har de en längre tid haft kontakt med Axén, så vad jag nu förstått är att de har varit lite sega, men inte helt handlingsförlamade.

D´Artagnang,

... kom till dialogmötet och förbered för rensning i styrelsen och vid årsmötet så får väl rensningen bli ett faktum, men vilka skall bort och varför?

Det är så svårt att veta vilka som röstat hur vid olika beslut ...
Örebro Mattias69
2012-10-22 11:10
@Retarded Jimmy:

Magnus Wikström kanske kan bli Kapten Blod 2.0, som en killarna jag brukar stå på läktaren tillsammans med så fyndigt kläckte ur sig.
AIK Nästa år, då jävlar!
2012-10-22 11:06
Även om vissa av er var väldigt skadeglada både 2004, efter matchen på Råsunda, och 2010, efter matchen på Behrn arena, kan jag tycka det är synd att ni åker ur och ersätts av något så osexigt som BP.Hyfsat mycket publik, ok arena och bra avstånd från Stockholm, finns helt klart lag som hellre ser försvinna och aldrig mer komma tillbaka (Syrianska....)

Lycka till nästa år, se till att spöa bajen.
AIK Saywee
2012-10-22 10:58
Lekiller, 10:48,

mycket bra skrivet ...

"Självklart är det bra med mycket lokala spelare i laget. Men det får inte gå till överdrift heller.

Man kan inte plocka in en massa som inte håller måttet."

Vi behöver säkert både gamla och unga, svarta och vita, gula och blå, långa och korta, i en perfekt mix, det får inte bli tokfokus på enbart egna lokala talanger, för då kan det bli lite för envist igen och sådant fungerar inte alltid i långa loppet ....
AIK Saywee
2012-10-22 10:53
Nu tycker jag att Superettan låter betydligt proffsigare än någon slags Allsvenska, jag har varit förberedd på det värsta hela året, men trodde inte att det var möjligt (?)

Det är som vanligt, bara att gilla läget, vad kan vi annars göra?

Ser fram emot att ligga i topp, med mycket hemma och bortapublik och en framtidstro som bäddar för ädla metaller:)

SE 2013, för min del, lite önskningar ...

- Hoppas att vi slipper HBK (sorry BP)
- Vill ha Varbergs BOIS kvar och Degerfors
- SIrius och Forward vore trevligt

SE kan bli hur trevlig som helst, med ett stort stöd till och för ÖSK.

Heja SPORT !!!
Örebro Lekiller
2012-10-22 10:48
Blir ingen toksatsning för att gå upp i allsvenskan på en gång.

Men man siktar på allsvenskt spel 2014 ändå.

GRAHNS KONTRAKT SÄG UPP PÅ STUTS!!!
Örebro Lekiller
2012-10-22 10:37
Självklart är det bra med mycket lokala spelare i laget. Men det får inte gå till överdrift heller.

Man kan inte plocka in en massa som inte håller måttet.

Jag tror ÖSK ska vara grymt nöjda om de ha 4-5 st som verkligen håller och tar en plats i startelvan. Resten måste man fylla på med utifrån.

Gärna yngre utvecklingsbara spelare.

Men det har ju att göra med vad man vill uppnå också. Har man som mål att plocka fram en massa unga lovande spelare så är det ju så, men då kanske man får hålla sig i superettan för att kunna klara av det.

Vill man vara med och slåss med de stora elefanterna så måste man värva lite för att kunna klara av det.
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-22 10:28
Glöm inte "Kapten Blod" som också var "gammal" när han var med och återförde ÖSK sist ;)
Minatankar
2012-10-22 10:20
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-10-22 09:49
"Vi ser det på exakt samma sätt. Hade för mig du en gång uttryckte en vision eller plan på att man till 100% skulle hålla sig till egna utvecklade produkter. Men jag kan ha missuppfattat vad du avsåg.!"
//
Det är en vision som bygger på att alla klubbar i länet äger elitklubben och att man samarbetar på alla plan vad gäller anläggningar, administration, marknadsföring, talangutveckling mm. Det byggde också på en rad andra saker och var som sagt en vision, inte ett konkret förslag till strategi för ÖSK idag.

För övrigt har denna vision visat sig genomförbar både i Spanien och i Danmark så helt uppe i det blå som en del menat att jag varit kanske inte stämmer. Kanske bara var uppe i lågflygande moln hehe
Örebro Valderinho
2012-10-22 10:19
Ayanda Nkili tränar med ÖSK.
Örebro Tom Hell
2012-10-22 10:02
Är det någon som har koll på Josef Ibrahims situation? Vilket kontrakt sitter han på? etc.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-22 09:58
Berger som högerback! Jag har sagt det förut. Det känns som att det är många bra lag som använder sig av smarta mittfältare på backpositioner.

Berger gjorde det väldigt bra som vänsterback ett par ggr förra säsongen!
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-22 09:49
@Minatankar:

Vi ser det på exakt samma sätt. Hade för mig du en gång uttryckte en vision eller plan på att man till 100% skulle hålla sig till egna utvecklade produkter. Men jag kan ha missuppfattat vad du avsåg.

Sen blir jag alltid lite misstänksam på att den nu sk "Talangsatsningen" råkar sammanfalla med raset ut ur AS och förmodad dålig ekonomi. Dvs man kamouflerar det verkliga skälet som är att man inte längre har råd att värva. Och att när pengarna kommer in en dag (förhoppningsvis) så är karusellen igång igen. Men vi får hoppas att man valt den riktiga vägen av de rätta skälen

GAIS gnorfen
2012-10-22 09:42
Beklagar sorgen.
Men det var ju egentligen bara sista spiken i kistan, det har ju stått klart länge att bara ett mirakel skulle ha räddat er, vi har ju själva varit ännu sämre, känns som era spelare i alla fall försökt och ni har haft mer otur än oss med mycket uddamålsförluster mot Gefle tex.

Det känns dock som om ni har stora chanser till att studsa tillbaka direkt. Axén är en bra värvning. När vissa här anser att många äldre ska puffas bort delar jag snarare de insändares uppfattning som vill behålla några av de äldre för en sista säsong. Superettan är trots allt ett annat tempo och tycker ändå att de har helt andra chanser att göra bra ifrån i sig där, särskilt de som spelat ett antal säsonger i laget som har klubbkänsla kanske vill avsluta med flaggan i topp dvs att återställa den allsvenska statusen. Att Grahn ryker förstår jag + några av de yngre säljbara, det är förstås nödvändigt för ekonomin.
Jag tror att ni har mycket bättre möjligheter än oss för en snabb comeback, vi får nog börja om och det kan nog ta ett antal år innan vi kommer igen, det är vi dock vana vid :P

Lycka till inför nästa år
Örebro ÖSK Fans
2012-10-22 09:34
ja, Berger är värsta bollspridaren i mannaminne!!
Örebro Lekiller
2012-10-22 09:27
ÖSK fans/ Ja tror vi kan glömma Nordin. Gillar Moe dock, tror han har mycket i sig. Blixtra vissa stunder mot HIF också. Bör klara sig bra i S1. Mer orolig för Berger. Slår bort mycket boll.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: