/fotboll/osk/forum/2352.aspx/fotboll/osk/forum/2352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-25 09:04
Följande lovande spelare "kostade" omorganisationen av talangtruppen och Sixten bristande intresse för denna":
- Pontus Jakobsson (-91), erbjöds kontrakt, men gick till Degerfors IF (Superettan).
- Gustav Källberg (-91), erbjöds kontrakt, men gick till Sandvikens IF (div 1).
- Albin Ek (-93), erbjöds kontrakt, men gick till IFK Kumla (div 3).
- Adam Eriksson (-93), erbjöds kontrakt, men gick till Karlslunds IF (div 2).
- David Rohlén (-94), erbjöds kontrakt. men kommer att representera ÖSK Söder/Ungdom (div 3).
- Kevin Larsson (-94), erbjöds kontrakt. men kommer att representera Örebro Syrianska (div 3) och nu Forwad i div 1.
- Simon Enqvist (målvakt), slutade redan i somras.
- Nils Carlson, målvakt (-92), reste till USA i somras.
- Anel Coralic (-92), reste till USA i somras.

Dessutom har det inneburit sista plats i årets U21 serie och att vi nästa år inte har någon U21-trupp.

Vem tar ansvaret för detta? Sjögren ? Styrelsen ? Vad innebär det att ta ansvar? Att få sparken eller att ...?
Örebro Marquis de Sade
2012-10-25 08:59
Saywee// jag hoppas verkligen inte på någon återtågskampanj för ÖSK. det känns väldigt lexand och vi vet ju alla hur det brukar gå för dom. är dom inne på 25 nu? inget som är gratis tändvätska för motståndare tack.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-10-25 08:56
Förhoppningsvis blir det nytt konstgräs i mars på Behrn Arena.
Örebro D´Artagnan (hopas på snabbt avancemang)
2012-10-25 08:50
Mattias69 // Avtalen säger säkert att detta är en hemlighet mellan parterna. Normalt är löner för tjänstemän i privata näringslivet inte kända. Ingen lönesättning är rättvis därför skulle orättvisan bli känd och många skulle blir ledsna och begära löneförhöjning.

Ett annat skäl är säkert att förmågan hos klubbens förhandlare resp. spelarens agent skulle bli känd och kunna bedömmas.
Örebro Mattias69
2012-10-25 07:54
Är det någon intelligent människa här på forumet som kan tala om för mej exakt vilken skada det skulle åsamka ÖSK att offentliggöra vilken lön Tobias Grahn har? Björn Åqvist duckade ju för den frågan igår när han chattade med NA's läsare.

Sådana uppgifter går ju att få fram förr eller senare ändå.
AIK Saywee
2012-10-25 07:45
När avgår ÖSK´s återtåg till AS?
AIK Saywee
2012-10-25 07:39
Namn: Retarded Jimmy
Sänt: 2012-10-24 18:49
Glöm inte att matchen börjar kl "16:00" på söndag. Vi inför vintertid. ;) Vi få krakar som fortfarande går och tittar. Jag är en av dem. ;)

Nu får man tänka till lite igen, om vi glömmer ställa om klockan, innebär väl att vi kommer en timme för tidigt, eller hur, inte att vi missar första halvlek? Vi skall tillbaka till soltid, dvs när klockan är 15 så är solen också 15. I nuläget är ju solen en timme efter klockan, dvs när klockan är 15 så är solen bara 14.

Tänk om vi kunde backa tiden ett drygt halvår och göra om, göra rätt, då hade vi kanske snart kunnat fira guldet genom ett bad i Stortorget´s kallbadsbassäng :)
Örebro Conjuration
2012-10-24 22:40
Nu tror jag inte att Lindström kommer hit men förhandskänslan är att han vore nyttig men ta upp utrymme för våra lokala förmågor och ekonomiska situation. Är väl ganska likgiltig i frågan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2012-10-24 22:26
Men hallå. Att värva Lindström blir ju som att få Bamberg 2.0 , och det vill väl ingen ha? Nä, träna ihop det här laget under vintern och ge de yngre lite förtroende. I värsta fall får väl Hagge spela på mitten och stå för rutin. Modell snöplog alltså. Jag tror att de flesta håller bra i superettan. Och med tanke på hur det börjar se ut i världen, så är nog de flesta som har kontrakt rädda om jobben och vill visa sig på styva linan, för att nästa sommar kanske få ett allsvenskt kontrakt. Men det blir nog svårt.
Minatankar
2012-10-24 22:21
Läs mer om möte med ÖSKs ordföranden och vd idag på nedanstående länk och om andra möten som hållits.
Örebro Karlstruum
2012-10-24 22:00
Och med dessa pengar ska vi värva en spelare i varje lagdel anser jag. Målvakt (eller ska vi våga chansa med Chenshinski, vette fanken), Vänsterback (Wiktorsson ska vara mittback), Central mittfältare och kanske en anfallare om nu Kamara inte kommer åter.

Sen vet jag ännu inte några realistiska värvningar, synd med Lindström som skulle vara en bra karaktär att ha i truppen men han är ju dessvärre ytter. Det vore isf att ta in Bamberg igen på innermitten och köra på med honom där och då ge plats för Lindström på högeryttern. För i Superettan borde Bamberg krossa på det centrala mittfältet tillsammans med Saeid/Berger?
Örebro Karlstruum
2012-10-24 21:45
Äh vafan, gav bort tv:n och kör ett shoot på varför jag tror/tycker att vi borde kunna få in några riktigt bra lirare. Det kan vara åt helvete fel men också ett tänk som jag tycker att man borde använda sig av när de säger att det är 25% av ALL personal som ska väck i utgifter.

Vi säger för enkelhetens skull att genomsnittspelaren tjänar 100 kr. I år hade vi 25 spelare så det blir ju 2 500 kr. Som att 25% ska sparas in så blir det 1 875 kr som ska spenderas på nästa års trupp. Så långt är ni med va?

Som att genomsnitt spelaren tjänar 100 kr och det är både spelare med dyra kontrakt (Grahn) och spelare med billigare kontrakt (ex Ibrahim kanske) så drar jag av 100 kr per spelare som truppen bantas med. Och vi säger att truppen blir på 20 spelare så alltså kostar truppen just nu 2000 kr. Men även Hagge erkänner ju att lönen går ner och det lär det göra för de flesta, så vi tar bort 25% där med och då blir det 1 500 som är kvar som har spelarlön.

Tar det i siffror från början.
2500-500= 2000, minskning av truppen
2000*0,75= 1500, lönerna går ner för beftintliga spelare från 100 kr till 75 kr för genomsnittspelaren.

Så med 20 man i truppen som kostar 1 500 kr men vi har en spelarbudget på 1 875 kr så kan vi alltså få in ett par riktigt bra spelare. Sen om vi ska värva säg tre gubbar så måste ju ytterligare tre snubbar bort ur befintliga trupp. Så det lär ju blir 7-8 man som får gå och kanske tre man in förutom lovande talanger som inte är för A-laget just nu.

Förstår ni mitt tänk och hur jag tänker eller ser ni det bara som svammel? Det borde ju se ut såhär kan jag tycka, men att det blir så i verkligheten är ju långt ifrån säkert. Men optimisten inom mig säger att vi kommer få tre riktigt bra nyförvärv som kommer gå in i startelvan och det är tre spelare som PeO och Axén har tagit fram och sagt ja till, inte någon jävla styrelse som sirapar upp allting.

Onsdagstankar som for fram till nästa års seriestart, får be om ursäkt om det blev långrandigt. Framåt svartvita hjältar.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-24 21:32
@LeKiller
Du kunde nästa ta den dubbelt! :)

Hoppas någon kan fråga varför på varför! Har tyvärr inte möjlighet att göra detta själv...
Örebro Lekiller
2012-10-24 20:49
Sorry, dubbel post
Örebro Lekiller
2012-10-24 20:46
Fatcit/ Exakt!! Deras förklaringar håller inte alltid. Man måste ställa sig frågan VARFÖR? Hur skall man annars kunna analysera vart felen finns och kunna åtgärda dem. Vi spikade truppen för sent var deras enda förklaring till förra årets risiga säsong. VARFÖR? För dålig kolla på spelarmarknaden? För långsamma att slå till på de man vill ha? Oklar koll på vad man verkligen vill ha? För dålig framförhållning? Ingen ställde frågan. Vad hände sedan då? Jo samma sak händer igen att truppen spikas för sent. Sen att just den bortförklaringen att truppen spikades för sent tycker jag inte riktigt är hela sanningen. Det fanns inre stridigheter i truppen, Sixten hade börjat tappa omklädningsrummet, man struntade helt i att ersätt de 2 av sina bästa spelare när de lämnade laget m.m. Vad gör man? Ger Sixten nytt kontrakt och fortsätter i samma stil med Superettan som resultat. och ingen mer än Sixten får ta ansvaret och sluta på stört! Nästan ett hån mot Sixten och oss supportrar.
Kardinalen
2012-10-24 20:43
Svar till ÖSK-Karl 18:28:

För det första: jag har ingen koppling whatsoever till vare sig ÖSK:s ledning eller någon spelare. Ser mig själv som någon som inhämtar information om ÖSK från media, detta forum, närstående etc.

Ja, jag tycker om att hoppa in i diskussionen och "försvara" diverse anställda hos ÖSK. Anledningen: för att balansera ut tonen på forumet. Finns sällan anledning att kritisera på det elaka sätt som (ofta) sker på forumet.

1) Sköldmark. Han ansvarar för spelarköp-/försäljningar. Visst, han har inte lyckats fullt ut med att generera de intäkter som jag förväntat mig. Men, att som människor på detta forum, kasta glåpord, gillar jag inte och därför kan det se ut som att jag "försvarar" ÖSK:s ledning.

2) Sixten. Regelrätt mobbning i våras av vissa forumister. Att upprepade gånger spy ut sin galla och till förbannelse upprepa sin ståndpunkt bara för att man gillar att raljera över människor med känslor...nej, tack!
Örebro Conjuration
2012-10-24 20:43
Överskattat spelarmaterial... intressant formulering. Inför säsongen så var få nöjda med spetskvalitén inom truppen där Grahns roll som ledargestalt var avgörande.
Örebro Karlstruum
2012-10-24 19:45
Orkar inte göra en längre utläggning men om man spelar dessa 25% rätt så ska vi kunna värva in 2-3 riktigt bra Superettanspelare. Får suga på den karamellen tills imorgon och göra ett lite längre inlägg angående detta. Alldeles för trött nu när jag insåg att jag var mer otränad än jag trodde att jag var efter en sexa i spåret. Fyfan!

Min kondis var lika usel som ÖSK:s år, då förstår ni.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-10-24 19:43
@Telle

Där har vi det Telle! :) Svaren från Björn i intervjun, men också från Jan K i andra media,, är ofta väldigt ytliga. Exempelvis har anledningarna berott på ATT MAN överskattat spelarmaterialet, skador på nyckelspelare och otur i avgörande situationer.

Jag vill ställa frågan VARFÖR i flera led djupare. Och därför få svar på... Varför har MAN överskattat spelarmaterialet? Varför har nyckelspelare blivit skadade? Varför sån otur i speciella situationer?

Inte förrän jag får dessa och djupare svar kommer jag bli lugn, men tills dess kommer jag vara helt övertygad om att dessa herrar inte har en susning om vad de håller på med. Min största rädsla är att de bara tror att de var otur, och eftersom de var med 2010, så kan de återskapa det igen.

Det tragiska där är att enbart Bedoya var deras förtjänst. Tillfälligheter skapade den grund som ÖSK stod på. Idag är vi 15 spelare ifrån det laget!
AIK Saywee
2012-10-24 19:43
RJ, visst kan det tolkas lite hur som helst ...

"- Vi måste anpassa oss, säger vd:n Jan Karlsson"

... men om Karlsson ingår i "vi" så bör ju även han bidraga på något sätt, eller?
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-24 18:49
Glöm inte att matchen börjar kl "16:00" på söndag. Vi inför vintertid. ;) Vi få krakar som fortfarande går och tittar. Jag är en av dem. ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-10-24 18:45
@Saywee

Man tolkar som man vill. Visst kan det ha två betydelser rent bokstavligt men jag tror väl den gängse uppfattningen är att han menar att antalet anställda (organisationen) skall minska med 25 % (därför man minskar truppen b.la). Så tolkade jag det ..

Även om man teoretiskt skulle kunna sänka lönen för alla med 25% eller utgifterna på andra sätt och uppnå samma effekt eventuellt. Likaså kan man kanske tycka att VD:s lön borde sänkas under alla förhållanden. Inte vet jag. Men det är en annan fråga.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-10-24 18:28
Kardinalen 18:14//

Likt dig läser jag de flesta inlägg, känner dessutom Saywee personligen. Så vad är det jag inte vet som disskusionen handlar om?

Har också märkt att du hoppar in när det börjar osa katt, när det gäller kritik mot ÖSK.styret, eller har jag missuppfattat det?

En enkel fråga, är du nöjd med hur styrelsen och klubbledningen fungerar i ÖSK?
Kardinalen
2012-10-24 18:14
"Nähä, att vinna SM-Guld är ingen stor fråga???"

ÖSK-Karl: varför lägga dig i om du inte vet vad disskusionen handlar om?
AIK Saywee
2012-10-24 18:03
Telle, när det gäller VD´n och personalen vill jag ta detta en gång till ...

"Spelartruppen skall minska från 25 till 19-20 man.
Personalstyrkan skall bantas med 25 %
- Vi måste anpassa oss, säger vd:n Jan Karlsson"

Karlsson anser ju iallafall att "vi" måste anpassa oss, vilket väl direkt innebär att han sänker sin lön med 25 %, eller har jag fattat detta "uttalande" galet eller är han felciterad?
AIK Saywee
2012-10-24 17:57
Namn: Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
Sänt: 2012-10-24 16:28

Det är nog precis som du skriver, ÖSK har en ansvarslös styrelse ...

... vore intressant att veta vilka som röstade för en förlängning av Sixten+s kontrakt och vilka som röstade för att han skulle sparkas,
Örebro Telle
2012-10-24 17:53
Fatcit 16:28 //

Huvudet på spiken. Framför allt Jan Karlssons intervjuer den senaste tiden har innehållit få personliga pronomen. Det är sällan "jag" eller vi" som har misslyckats eller tagit dåliga beslut, utan "man". Alternativt talar han ibland om besluten eller den felaktiga strategin utan att någon aktör nämns i meningarna alls: "Det har beslutats att..." eller "Värvningsstrategin har inte fungerat...". På det sättet behöver ju läsaren inte fundera lika mycket på vem som faktiskt har utformat strategin eller tagit besluten...
Örebro Telle
2012-10-24 17:41
I tidningen Offsides startelva med årets största floppar har vi med tre spelare från start, vilket är mer än något annat lag. Vi kan fortfarande kan vara bäst på något... :)
GAIS F Zappa
2012-10-24 17:25
Gårdakvarnen på uppdrag granskning i Örebro
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-10-24 17:07
Bastard on Parade//

I dagsläget så håller jag med dig om att en central mittfältare bör prioriteras. Vi måste dock vara realistiska. Är det verkligen möjligt att en central mittfältare med bra karaktär och rutin väljer spel i ÖSK nästa säsong? Oavsett vad så vore Lindström ett klassförvärv i mina ögon.
Annons: