/fotboll/osk/forum/2335.aspx/fotboll/osk/forum/2335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Admininette
2012-11-02 11:09
Retarded Jimmy//

I går lät vi "hatinläggen" förbli obestraffade då de sannolikt skrevs i affekt och med silverfrustrationen sprutande ur öronen. I dag är vi dock inte lika förlåtande mot dylika inlägg och de inlägg du citerar raderas och användaren bannas från vårt forum.
Kardinalen
2012-11-02 11:08
@Bendte:

Ajdå, det där svider i mitt hjärta. Nu går jag och lägger mig. Och gråter. Jag kommer aldrig hämta mig mentalt efter Bendtes insiktsfulla inlägg.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 11:02
@Bendte:

Jag vill gärna veta av ADMIN varför folk obehindrat får skriva sådant här i ÖSK:s forum utan att få en IP-spärr? Det är inte heller första gången.

I andra forum spärras man direkt. Här verkar man få skita hur mycket som helst

Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-02 10:51
Skönt att vi har en tränare som bjuder på sig själv. Sixten kändes stel och obekväm i intervjusituationer.
Europaspel2027
2012-11-02 10:32
Bra spelat igår! Spela "bort" MFF från guldet, underbart!
Måste även säga att jag lider med att ni åker ur, även fast jag själv ser framemot att få Örebro och inte ett jojo-lag utan supportrar á la Åtvid etc.

Ses 2013.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-11-02 10:30
@SuperElfsborg Berger fick sin revansch i andra halvlek. (Tror han sprang runt och letade läge på Larsson). Dock inte i närheten av lika fult och farligt som Larssons tackling i första halvlek.

Summering: Berger gult kort
Elfsborg SuperElfsborg
2012-11-02 10:16
Tack för en heroisk insats igår! Skönt att vare sig Berger eller Tomer skadades allvarligt. Det kunde gått riktigt illa för Berger.
Jag förväntar mig nya allsvenska möten mellan våra lag 2014. Lycka till !
Örebro omega
2012-11-02 10:06
Fyfan vad jag gillar Peo.
Örebro Bastard on Parade
2012-11-02 10:00
@arbetarungen:

Sandqvist och Grahn är inte längre i startelvan. Nu har vi 11 spelare som spelar med hjärta och en målvakt som inte är bollrädd.
AIK Saywee
2012-11-02 09:34
Krille, 09:29,

ja satan i gatan, att segstyrelsen förlängde Sixten´s kontrakt och sparkade honom för sent.

Ljung verkar ju vara helt rätt för våra giganter och eleganter.

Alla dessa om, som dyker upp "med facit i hand", Shit alltså!

Forza årsmötet, rensa ordentligt om det är möjligt !!!
2012-11-02 09:29
Peo är förjäkla skön :).

"ÖSK:s tränare Per-Ola Ljung är en underhållande figur och det blev ganska komiskt på presskonferensen när MFF:s informationschef Per Welinderplötsligt avbröt och undrade om Ljung, som inte fick några frågor (alla ställdes till Rikard Norling), ville lämna podiet?
– Det är inga problem, sa Ljung.
Annars kan du gå, fortsatte Welinder.
– Blir jag utslängd? undrade Ljung förvånat.
Nej nej, jag tänkte om du har en buss som väntar.
– Det har jag inte.
Vi är vana vid att tränarna har väldigt bråttom härifrån.
– Ja ja, jag kan gå om du vill, sa Ljung och reste på sig.
Nej nej, du får gärna sitta kvar, jag försökte bara vara artig, menade en allt mer svettig informationschef.
– Det var ju väldigt artigt, sa Ljung och satte sig ner igen."
AIK Saywee
2012-11-02 09:18
ernot, 09:10,

P O Ljung är inte bara en bra och lovande tränare, han är dessutom en rolig och trevlig människa :)

Inte speciellt seg, bortförklarande och envis ...
Örebro ernot
2012-11-02 09:10
laul skriver om ljung från presskonferensen! Roligt och bra svar :)
AIK Saywee
2012-11-02 09:00
@arbetarungen:

Tack för ett trevligt inlägg och jag vill inte retas, men en av de största faktorerna är kanske, en ny röst i omklädningsrummet, en helsingborgare kom in om började jobba för klubben ....?

Jag tror nog dessutom att nerverna även kan knyta sig för de dryga boråsarna, allt kan hända, AS avgörs sista kvarten, så skall det vara!

Forza Ljung, Närke´s nya landskapsblomma ;)

(Västergötland får då gullvivan, eller, vetefan, den är ju en fantastisk vårblomma, som doftar gudomligt ....)
2012-11-02 08:56
Pontus Jansson är ju den största idioten som två gånger om skulle haft sitt andra gula kort för sina överfall på Tomer igår.

Men Daniel Larsson överfall på Berger när han flög ner bland avbytarbänkarna , var nog det som var det värsta och det blev inte ens gult kort. Där kunde Berger ha slagit sig ordentligt och blivit rejält skadad. Men blev han inte det som tur var.

Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 08:56
@Saywee:

Ja precis

Så skrivit av mig lite irritation på vinklade artiklar. Jag hävdar stenhårt att det var offside i min olkning. Eller åtminstone en tolkningsfråga där en domare vinkar men kanske inte en annan och att man i vilket fall inte kan påstå att någon av dem gör fel vilket MFF tycker och Aftonbladet vinklar fram.

Nu till jobbet ,)
Minatankar
2012-11-02 08:55
Namn: Flöjten
Sänt: 2012-11-02 07:35
Igår var första gången som jag fått ståpäls av att se ett annat lag kämpa & ta poäng! NI är hjältar idag!

Se nu för f_n till att bygga vidare / bygga om & kom upp starkare än innan, ÖSK behövs i AS.
//

Tycker ovanstående säger allt!
Malmö FF arbetarungen
2012-11-02 08:52
Det känns depppigt men man får gratulera till poängen igår. Med det spelet ni haft sista tiden känns det konstigt att ni åker ut. Beror er uppryckning på att ni spelat utan press sen ni blev klara för nedflyttning eller har något annat hänt med laget? Annat spelsystem? Andra spelare?
AIK Saywee
2012-11-02 08:51
Svartvitt forever, instämmer med dig, i det du skriver 08:29.

FORZA FanTomer !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 08:44
@Svartvitt forever:

Tittar man dessutom i regelboken finns förutom uttrycket "Påverkar spelet" även "Ingriper i spelet". Det senare tycker jag faller in. Han rusar ju mot bollen för bövelen och det är inte föränn den andra spelare ar bollen som han "släpper"

Sen har Aftonbladet en mycket märklig artikel:

"Hansson: Det var ett misstag

Sent i går erkände ­Martin Hansson att Wilton Figureidos mål skulle ha godkänts.

Vi har fått klart för oss att han inte var offside. T­yvärr är det sånt som händer, säger Hansson."

Vem har påstått att Wilton var offside?

Aftonbladet har dessutom klippt till denna artikeln eftersom jag på en annan plats läste hela intervjun av Hansson och där säger han dessutom:

"– Tokelo Rantie är också med i situationen och det är svårare att se om han är offside eller inte. Sedan är det också en fråga om hur mycket han påverkar spelet, säger Hansson"

Denna del är "försvunnen" i Aftonbladets artikel.

Förutom detta gråter hela Malmö och spyr på Tomer och Domarna.

Att tex Pontus Jansson inte fick gult kort X2 är helt ok enligt MFF. Samma Jansson som kallar Tomer "Idiot" för att han håller upp armarna mot klacken. Något f.ö Tomer bad om ursäkt till Malmö för på Twitter igår kväll.

AIK Saywee
2012-11-02 08:44
RJ, 08:35,

"Peo fick ju börja med laget i brygga och det mesta i självförtroende nedkört i botten medan Sixten åtminstone fick börja med ett lag som fick börja från noll."

Det var egentligen det jag menade med ...

"varav den ene hade ett dukat bord och den andre fick börja jobba i röran."
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 08:35
@Bulten i Boo:

Samtidigt hade Sixten och Peo helt olika förutsättningar när de båda började. Det är också faktorer man måste väga in. Peo fick ju börja med laget i brygga och det mesta i självförtroende nedkört i botten medan Sixten åtminstone fick börja med ett lag som fick börja från noll.

Vi får aldrig reda på hur det skulle ha kunna gått, Magkänslan säger dock att med Peo från start hade gått bättre

Ett misstag som jag tycker Peo gjort är att han gav Jonas för många matcher i rad. Samtidigt märks det att Tomer fortfarande har vissa problem med positionsspelet. Mot Malmö var han snarare för sent ute än för långt ute, Bla i situationen som föranledde straffen.

Det märks att de måste ha jobbat med att Tomer går ut för långt. Men det har gjort honom lite osäker verkar det som. Nästan rädd att gå ut, Det fanns fler situationer han borde ha stått längre ut igår.

Men han gör ändå en jättematch och för mig har han hela tiden denna säsong gått före Sankan. Nu har de en hel off season att jobba på och det kan bli mycket bra. Tror utan tvekan han kan bli en av de bättre målvakterna i SE.

Örebro Svartvitt forever
2012-11-02 08:29
Oerhört stolt över kämpainsatsen igår kväll. Med Tomer Chenchinski som förstemålvakt i år hade vi kanske fått spela allsvensk fotboll nästa år också.

Men är det inte konstigt att vissa lag är så vana vid att domsluten ska gå deras väg att det talas om skandal när det någon gång inte gör det.

Ursäkta om jag helt har missförstått det här med fotbollsregler. Om två spelare rusar mot mål varav den ene är offside och målvakten måste koncentrera sig på två olika spelare, avslut eller passning, hur kan man då hävda att den offsidespringande inte påverkar spelet?
Dessutom är det rena dumheter som pressen skriver att MFF fick ett mål bortdömt. Domaren hade blåst och Tomer slutat spela långt innan Figureido sköt. Jag satt bara och väntade på att han skulle bli varnad för skott efter avblåsning.

Sen blir jag trött på skånsk dumdryghet. Pontus Jansson kallar efter matchen Tomer för "j---a idiot" för att han firade lite efter matchen framför en klack som enligt kommentar på Sportbladet kallade honom "j--a h--a" och annat under matchen. Tomer bad dessutom om ursäkt på Twitter efteråt. Janssons ord är mycket grova och osportsliga, men han har såvitt jag vet inte sett anledning att be om ursäkt. Sen gnäller han på att Tomer maskade och vill ha varning på honom, medan han två gånger tacklade Tomer ojuste och borde ha fått rött kort. Sen Larssons idiottackling på Berger som kunde ha resulterat i svår skada ska vi bara inte tala om.

Så MFF ska nog inte gnälla för mycket på domsluten.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 08:21
@Bulten i Boo:

Jag vill istället säga att ÖSK uppträdde proffesionellt och förstår att även andra lag påverkas av prestationen. Nästa gång är det MFF som är beroende av att lag som inte har något att spela för ger sitt yttersta.

Vi kan ju börja med Elsfsborg-Åtvidaberg på söndag. Herr Hamad föreslår alltså att Åtvidaberg skall gå på halv maskin då?

AIK har däremot europaplats att spela för, Är det tillräckligt starkt motiv för AIK värt för att anstränga sig för mot Herr Hamads lag?

Örebro Eyra
2012-11-02 08:16
Ibraakadabra/Först får vi ju se om Trelleborg spelar kvar i superettan, sedan kan vi prata tånglukt, saltvatten och snålblåst.
AIK Saywee
2012-11-02 08:15
Billig söndagsmiddag på BA, kokt korv med bröd 5:-.

Bjud med hela familjen, släkt, vänner, arbetskamrater, med flera :)
AIK Saywee
2012-11-02 08:08
BiB, 07:20,

Hamads klump i magen, gav ett märkligt uttalande, kanske någon slags oförklarlig magkänsla?

Ja, han verkar vara totalt fel ute, när han tror att svenska lag lägger sig helt platt. Hur gör man i alla andra länder?

BiB, 07:00,

... så hade det säkert varit, men tyvärr talar inte siffror :(
Örebro Mattias69
2012-11-02 08:02
Det kanske finns hopp om ett fotbollsliv efter den här säsongen trots allt. Visst behövs det göras förändringar och vissa personer måste bort medan andra ska komma in. Men en viss kontinuitet behövs nog ändå.

Tänker närmast på målvaktsfrågan då och jag är mer och mer inne på att Tomer bör få rollen som den uttalade förstemålvakten och sedan värva en bra backup istället för han som är rädd för skott (eller om det är frisyren han månar om).

Vissa pusselbitar återstår men det kan trots allt bli en spännande säsong. Det har ju Halmstad bevisat att det kan bli. Toksist förra året och ändå grejar man att bli 3:a och chans att kvala sig tillbaka till Allsvenskan.
Elfsborg Flöjten
2012-11-02 07:35
Igår var första gången som jag fått ståpäls av att se ett annat lag kämpa & ta poäng! NI är hjältar idag!

Se nu för f_n till att bygga vidare / bygga om & kom upp starkare än innan, ÖSK behövs i AS.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 07:20
"- Jag har en klump i magen. Det känns för jävligt. Örebro, ett lag som har åkt ur och kommer hit och kämpar som de slåss för ett kontrakt, säger Malmös lagkapten Jiloan Hamad.

Hade du inte väntat dig det?
- Jo, det är klart. Men nu i efterhand - det känns jobbigt. Jag tror bara det är i Sverige sånt händer, att ett lag som åkt ur ändå kommer och krigar som djur"

Hmmm... En professionell fotbollsspelare som "skyller" en poängförlust på att motståndaren "krigar som djur". Nåja, jag vet att sådant och även annat värre kan sägas i besvikelsens stund, men om ett lag förväntar sig att ett redan nedflyttningsklart lag ska lägga sig platt, då är man väl ändå liite fel ute när det gäller inställning?
Annons: