/fotboll/osk/forum/2333.aspx/fotboll/osk/forum/2333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 01:52
Rolig läsning:

Tomer Chencinski har avancerat till 6.e bäste målvakt i AS statistiskt sett med 76% i räddningar. Bla bättre än Alvbåge. Osäker på om gårdagens match hunnit inräknats.

Jonas Sandkvist är näst sämst med 63% som ger honom 26:e plats.

Statistiken är uttagen bland de målvakter som vaktat kassen minst tre gånger i AS denna säsong.

Imponerande att Mattias Hugosson fortfarande håller så hög standard (78% = 4:e plats)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 01:40
@Saywee:

Hade en hemmabakad pizza i ugnen ;) Fick duge. Nästa månad blir det skinka i ugnen ;)
AIK Saywee
2012-11-03 01:33
RJ, har du också en plåt kanelbullar inne i ugnen?

I morgon är det avslutning, och jag hoppas liksom du, att så många som möjligt kan sluta upp för ÖSK.

Heja SPORT !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 01:29
Btw - 500 makrillar väntas komma upp för att dricka gravöl. 100 redan på lördagkväll. Mer fullt på bortastå än väntat alltså. Diskuteras om de skall klä sig i svart dessutom. Hur allvarligt just det ör vet jag inte.

Bör inte vi göra detsamma? Dvs sluta upp i sista matchen och ge dem eloge åtminstone på vilket sätt de avslutat serien. Undertecknad kommer vilket fall närvara.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 01:24
@Bulten i Boo:

Jo men samtidigt handlar det ju bara om två målvakter? Inte om 7-8 olika. Ska det vara så svårt att få till ett likvärdigt språk mellan dessa två i kommunikationen med backlinjen. Vad jag menar är att jag tror att man överdriver svårigheterna att kunna alternera mellan två målvakter och dess negativa påverkan. Det är inget som inte kan övervinnas genom inlärning.

Sedan vill jag tillägga att om den ena är klart bättre så ska naturligvis den målvakten i huvudsak stå. Å andra sidan kanske man då bör fundera på om man har för dålig reservmålis
AIK Saywee
2012-11-03 00:58
Här kommer ytterligare ett nattligt inlägg, klistrar in Kribba´s inlägg angående Tjerna ...

"Namn: Kribba
Sänt: 2012-11-02 20:07
Rätt originellt kontrakt han fick också,AIK fotbolls äldsta, trevligaste och lojalaste spelare...till sommaren 2013. Ca ett halvår, antar att man gör det som en ren hedersgrej,för att han ska få snygga till sitt allsvenska matchfacit än mer..redan nu topp 3 i antal spelade matcher.... få gå ut med stil... eller får han förlängt igen månntro? Finns det någon mer uppoffrande spelare än Tjerna i allsvenskans historia? Som en terrier löper han oförtrutligt på mitten,man kan alltid lita på han,oavsett. Han får nästan inte spela alls numera, han är 38 år...och ändå väljer man att förlänga, även om det inte var ett långt kontrakt, Det kan bara hända en spelare som Tjerna...

Det finns vissa spelare som många känner extra för i AIK.. För min del är tre sådana spelare Tjerna,Obolo,Pavey. Spelare man visste gjorde,gör allt,i alla situationer....som alltid finns på plats,no matter what... "

Svårt att inte instämma!!!
AIK Saywee
2012-11-03 00:29
Tror att jag kommer in i ett stim, eller heter det spam?

Fast spam är väl om man skriver samma sak, gång på gång?

I morgon blir makrillarna rökta :)
AIK Saywee
2012-11-03 00:26
Ursäkta Behrn, men kan en arena heta Guldfågeln Arena, så borde det inte vara omöjligt med en Böckling Arena, verkar tyskt på något sätt, eller?
AIK Saywee
2012-11-03 00:23
@Saywee:

Benny, jag kör en dubbel från mitt morgoninlägg, men det vore väl godare med rökt makrill, eller möjligtvis böckling?

Alla till BA, Böckling Arena!!!
AIK Saywee
2012-11-03 00:11
Jag har en känsla av att "offentliga" eller kända personer får utstå mer kritik i media, än vi vanliga Svenssons. Skrev lite om detta tidigare i veckan, tror nämligen att de blir ganska vana vid att hantera kritik, eller som en del kallar det, för mobbing eller liknande. Troligtvis skiter de i kritiken, eller så tar de den till sig, men jag tror att de allra flesta klarar av detta utan att må dåligt. Men jag vet inte helt säkert?

Tror på samma sätt att de skiter ganska skapligt i om någon intresserar sig för deras löner och löneförhandlingar. De tjänar ofta så skapligt att de inte behöver bry sig, för att utöva sitt arbete, som många andra utövar på sin fritid om de hinner med, bland allt annat arbete som måste göras, avlönat eller oavlönat.

Politiker, pampar, direktörer, fotbollsproffs med flera har nog råd att stå ut med att bli granskade och diskuterade, bland fallskärmar, avtal och klausuler. De bryr sig säkert inte speciellt mycket, utan kan nog kosta på sig ett litet leende emellanåt.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 23:07
@DaSa:

Anttonen skrev vad jag förstår ett tvåårigt avtal under tidig vår 2011. Det löper alltså ut om tre, fyra månader. Anttonens villkor i en eventuell förlängning är väl något som ska förhandlas mellan de två parterna? Eller vill du att förhandlingarna ska föras offentligt, kanske på detta forum? Vill du att t ex dina löneförhandlingar ska offentliggöras på t ex detta forum? (vet inte hur många som skulle bry sig, men ändå..)
Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 22:50
@Retarded Jimmy:

Tycker också att Saeid gått från klarhet till klarhet. En härlig spelare. I speluppfattning är han i det närmaste komplett. När det gäller tillslag finns det fortfarande mycket, mycket att komplettera. Vet inte om jag har sett honom någon gång få till ett riktigt skott?
Vad gäller målvakt och backlinje så tror jag faktiskt att det är en viss skillnad mellan hockey och fotboll. I fotboll kommunicerar man mångdubbelt mer än i hockey med rösten. Om/när målisen skriker "målvakt!" eller "Tomer!" eller vad han nu skriker för att markera att han väljer att agera med utgångspunkt från att bollen är hans så måste backlinjen på mikrosekunder när kunna lita på att han gjort/gör rätt val. Om inte, om man inte (på mikrosekunden) litar på målvaktens val till agerande så kan mycket gå på tok. Men, om/när man verkligen spelat ihop sig så att hela backlinjen inkl målis liksom börjar agera mer eller mindre som "en samstämmig organism", ja då kan ett byte av målvakt innebära förnyad otrygghet... Inte lätt det där, för man måste ju alltid också vara beredd på skada hos förste-målisen, så reserven bör ju också få träna på på match-situationer ihop med backlinjen..
Örebro DaSa
2012-11-02 22:34
bib/ Patrik är en personlig favoritspelare, men om hans lön inte sänks efter han har varit skadad halva säsongen och spel i Superettan så är ngt fel. sen e det skillnad på ett vanligt jobb o fotbollproffs, jag byter gärna:)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 21:57
@Bulten i Boo:

Liksom tacklingen på Berger som verkligen hade kunna sluta illa.
Gillade annars Berger igår som nu började ta för sig. För det har varit en dimension jag saknat med honom och som jag tyckt fattas i hans spel utan boll. Jag tror inte han bara kan leva på snabbtänkheten och långa diagonalare utan måste få in en dimension till i sitt spel om han på allvar vill etablera sig som ett alternativ på mitten. Även Saeid tyckte jag spelade fränare i sitt spel än tidigare även om han av naturliga skäl har något svårare i det fysiska. Men det kompenserar han med annat.

Reagerade också på att Berisha inte skulle inleda men om det är en sak man lärt sig med Peo är att han fungerar 100% tvärt om Sixten när det gäller att tillgodogöra sig gamla meriter. Spelare som Anttonen, Rama mfl måste verkligen träna ikapp innan de får chansen igen. Eller om du är borta ett par matcher får du inte tillbaka din plats per automatik.

Jag har sista tiden funderat på detta med att ett lag MÅSTE ha en uttalad förste målvakt? Måste man? Varför det egentligen? Det snackas om att backlinjen då lär sig bättre hur målvakten fungerar. Tryggheten osv.

Jag har alltid förundrats över detta, Varför skall en målvakt ha mycket mer trygghet än en utespelare? Spelarna tränar med båda varje dag är det så svårt för dem och fatta hur de olika jobbar?

Inom hockey sa man samma sak i alla år också. Idag alternar så gott som alla lag målvakterna (Mycket beroende på många matcher men det var relativt många matcher förr också)

Det finns ju fördelar med att alterna också. Båda kanske stannar längre (en som alltid måste sitta på bänken drar till sist). Båda utvecklas, båda känner att de får jämlikt med chanser. Man kan hålla sig med jämnbra målvakter istället för en bra o en dålig el ung vilket ofta är fallet (är man bra vill man inte sitta på bänken utan drar). Men framför allt måste man inte få ångest för att målvakten blir borta en tid eftersom den andre är inspelad.

Sedan måste detta naturligtvis vara tydligt kommunicerat till målvakterna. Likaså om en dippar i form så ska den andre stå mera eller om den andra utvecklas mer.

Är de verkligen så jäkla viktigt att en skall stå alla eller inga? Vad bygger man detta på för vetenskap? Eller är det en konstruerad ide som blivit en sanning? Borde inte Alvbåge ha petats undan några matcher i fjol? Han kunde ju vara hur kass som helst och det spelade ingen roll.
Benny Böckling
2012-11-02 21:53
Såg att en korv med bröd endast skulle kosta 5kr vid Gais matchen, jag var först lite tveksam på om jag skulle gå men nu är det ju inget å tveka på! Alla till vallen! Mer körv åt folket!
Örebro AllsvenskanÖSK
2012-11-02 21:31
Ny sparfil, ÖSK FM2013! Första åtgärden blir att kicka Sjögren :)
GAIS Våran Gustafsson
2012-11-02 20:38
Âr ni klara, fattas bara.....ni får besök...bara det.
Om VI har tur, så möts vi i superettan nästa år.
Dvs. Om inte GAIS går i konkurs, inget annat.
ber om ursäkt om jag förvillat.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 19:29
@Rallyfinnen:

Ja, vilket dj__la skrikande! Han kan väl knappast vara nykter? Jo, Stora Vallas matta var fin i söndags....
Örebro Rallyfinnen
2012-11-02 19:24
Mr Niceguy//

Vad du skriker!
Örebro Grixx
2012-11-02 19:18
De som har kontrakt har kontrakt och går i princip inte att sparka. Angående målvakterna så kommer det att bli knepigt om man vill behålla Tomer.

Man har talat om att målvakterna inte skulle acceptera läget som det blivit...och att någon drar. Tomer vill vara kvar och Sankan har vi inte hört något om...men det är Sankan som har kontraktet nästa år.

...och samtidigt säger man sig söka ny målvakt.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 18:22
@DaSa:

Vad skulle du själv tycka om att folk offentligt diskuterar dig personligen vid namn, din lön och "nödvändigheten" att sänka den sistnämnda "rätt så kraftigt"?
Örebro Bastard on Parade
2012-11-02 18:10
@DaSa:

Jag trodde du syftade på spelare som är kontrakterade. I min värld är det helt annorlunda om det gäller spelare som har utgående kontrakt.
Örebro DaSa
2012-11-02 18:01
IFK Göteborg gick t.ex. ut med att de inte vill förlänga med Sella. Jag tycker inte att det är amötörmässigt utan mer att de skickar ut signaler att vi vill rensa efter katastrofsäsongen. Visst kan vi skylla på sportchef och Sixten m.fl. men det är många spelare i dagens startelva som inte håller speciellt hög klass.

Sen har jag ångrat mig ang. Tomer, om vi kan få loss Noring så vill jag ha in honom som förstemålis. Tror inte att det är omöjligt, speceillt om Trelle trillar ur SE.

Örebro Bastard on Parade
2012-11-02 17:52
@DaSa:

Det vore amatörmässigt om klubben går ut och säger att de inte vill ha kvar spelarna X, Y och Z. Dels så försämrar det förhandlingsläget markant mot en eventuell köpare och vad händer om man inte lyckas bli av med spelaren?

Edit: Gick visst inte multicitera här så ser oerhört rörigt ut.
Örebro DaSa
2012-11-02 17:30
Hur skall man tolka att Bersiha var petad igår (innan Wiktorsson fick lämna återbud)? Kan han ha gått ut med att han vill lämna och ÖSK vill testa Wiktorsson som mb?

Tycker att PeO spelar Crespo rätt- Vi har nog en liten möjlighet att få honom till nästa säsong. Om AIK gjort klart med Kennedy så kommer de ha flera unga lovande anfallare så då kommer de säkert vilja släppa honom. Risken är nog att en annan allsvensk klubb vill ha honom. Så att PeO inte låter Crespo få så mycket speltid kan nog vara för att inte låta honom visa upp sig inför andra intressenter?!:)

Har inte sett senaste två matcherna men har nog svängt angående Tomer. Han kanske håller i SE, ser hellre att vi lägger pengarna på andra positioner.

Sen tycker jag att vi skall ringa IFK Norrköping och fråga om de fortfarande är intresserade av Hagge. Jag ser inte honom som en startspelare nästa säsong och han lyfter en rätt så saftig lön. Bättre att förlänga med Anttonen, går nog att få ned hans lön rätt så kraftigt då det känns som klubbarnas marknad för tillfället.

Till sist så vore det jävligt intressant att veta vilka spelare som vill stanna nästa säsong. Holmberg verkar ju vara sugen på att röra på sig och våra albaner skulle jag gissa att även de vill röra på sig. Vad är det som talar emot att klubben går ut med en sammanställning vilka de vill ha kvar och vilka som vill lämna?
Admininette
2012-11-02 16:33
Undrar om det finns någon chans att vi får behålla Kamara nästa säsong.

Himmelsblå 58/

Tack för ditt inlägg som bevisar att det faktiskt finns vettiga MFF-supportrar där ute i cyberrymden. Lycka till i guldjakten på söndag.

Bulten i Boo/
Håller med dig på båda punkterna. Regeln i sig är rätt knasigt (rött kort, straff och avstängning) är alldeles för hårt i mitt tyckte. Att Jansson undvek gula kort är precis lika knasigt, främst första "attacken" måste Hansson beivra med mer än en frispark och en tillsägelse.

Örebro Bulten i Boo
2012-11-02 16:29
Jag kan nog iofs förstå att vissa av MFF:arna skriker om "frilägesutvisning", för jag skulle själv inte ha blivit förvånad om Tomers fällning lett till det även om det inte på något sätt var självklart att Daniel Larsson skulle haft "friläge" om inte Tomer hade fällt honom. Knepig regel det där.

Å andra sidan är det svårbegripligt att Pontus Janssons 2 x brutala angrepp på Tomer inte renderade i 2 x gula kort, eller rentav ett rött direkt...?
Malmö FF Himmelsblå 58
2012-11-02 15:53
Nu börjar chocken efter gårdagen så smått släppa, och man börjar se framåt och gripa tag i det halmstrå som trots allt finns kvar. För min del var det trots allt inte helt oväntat att ni skulle ställa till det för oss, eftersom ni i år haft det lite märkliga facit att ni hittills tagit fler poäng på gräs än hemma på er arena.
Ur sportslig synpunkt får man hoppas att alla lag tar alla matcher på lika stort allvar som ni gjorde igår, även om ni inte hade något annat än äran att spela för. Det är en inställning som är värd att respektera.
Örebro widemarsh
2012-11-02 14:18
Mr Niceguy// Jag tror det finns många ÖSKare som skulle föredra en bra naturgräsplan framför en konstgräsplan. Jag är en av dom.

Grassmaster är namnet du söker RJ.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-02 14:12
Optimala vore väl den plast/naturgräsblandning som finns (glömt namnet) vilket bergar för en bättre matta vår/höst.
Annons: