/fotboll/osk/forum/2331.aspx/fotboll/osk/forum/2331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-11-04 12:43
@Saywee:

Saywee// Tomtarna bor väl på loftet?
Örebro Bulten i Boo
2012-11-04 12:40
@Grixx:

Grixx// Är inte riktigt med på vad du menar med punkt 1. Kortsiktigt kanske "motståndarna"/bortalaget vara "glada" över att hemmalaget i den enskilda matchen har ett lite mindre publikstöd, men på det hela stora taget så förlorar alla, såväl hemma- som bortalag på ett sammantaget minskat publikintresse... Eller?
Örebro Bastard on Parade
2012-11-04 12:40
På Csports hemsida (3:e sliden) står det att Örebro - GAIS är kostnadsfri. Antar man behöver ha ett konto hos Csports för att kunna se matchen.
Örebro Grixx
2012-11-04 12:09
Saywee// Publikstorlek hit eller dit.

1.Har man räknat med 6000 och det kommer 4000 så är motståndarna glada.
2. Har man räknat med 4000 och det kommer 6000 så är egna laget glada.
3. Har man räknat med 4000 men sagt/budgeterat 8000 så är det bluff och lurendrejeri mot sig själva och andra.
4. Har man räknat med 4700 och avrundar till 5000 så kan det vara ekonomiskt smart ;-)

Det finns mycket som kan kännas obekvämt men är ekonomiskt vettigt för de slipade. Lite som att ta en varning genom att sparka ner någon för att förhindra kontringsmål.

De ekonomiskt slipade i Gais slipade så mycket att de skar sig ordentligt.

....själv tror jag på devisen att ärlighet varar längst.
Örebro Gucke
2012-11-04 12:01
varför visas inte matchen på tv? skandal, det är ju dagens toppmatch!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-04 11:57
Idag blir att gå ner till Behrn och tacka spelarna, för den kämparinsats de visat nu på slutet.

ÖSK - GAIS är den enda matchen som inte sänds i tv för övrigt.

Heja SportKlubben!
Benny Böckling
2012-11-04 11:34
Hoppas på den här elvan idag: Tomer
Anttonen Berisha Wikström Wowoah
Rama Saeid Haginge Yasin
Hasani Crespo
Tycker det är dags att Yasin gör en bra match, han verkar ju briljera i landslaget. Detsamma kan man ju inte säga om hans ÖSK insatser.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-04 09:56
@Retarded Jimmy:

Vissa spelare från Forward som du kanske är ute efter, Jimmy? Näfver, Per Johansson...?
AIK Saywee
2012-11-04 09:46
Idag är det match :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-04 01:16
Tomtar, finns dom, i rött och vitt ?
Örebro widemarsh
2012-11-04 01:00
Degerforsare// Sluta skriva "lillebror"...

...vi är fan inte släkt på något sätt!
Degerfors Rött o Vitt
2012-11-04 00:56
Ser att vissa skriver att det är bra att vi möts igen , mycke publik och lätta poäng ,,lycka till Lillebror och säg till om ni vill KÖPA fler från oss , men tror nog ingen väljer er nu tyvärr ,väl mött 2013
AIK Saywee
2012-11-04 00:19
MrCrowly, 00:11,

ja det var ditt svar, men inte vet jag vad som blir rätt, vem kan veta sådant?

Då kan ÖSK-lägga publikbudgeten kring 1000 åskådare i snitt, så blir det ju mer pengar än man räknat med, eller? Vetefan om det blir det, för sponsorerna blir nog ganska få? Svårt är det iallafall att gissa framtiden.
Örebro MrCrowly
2012-11-04 00:11
Eftersom att det är bättre att få mer pengar än man räknar med, så måste väl svaret vara.....

....
.....

A

Eller?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2012-11-03 23:56
@MrCrowly:

Tycker du att man skall överbudgetera eller underbudgetera om man inte lyckas budgetera mitt i prick, vilket oftast är ganska svårt?

Jag bara undrar lite ... vilket tror du är bäst för ÖSK?
Örebro MrCrowly
2012-11-03 23:51
Jamen det måste du väl fatta efter vad jag skrev...jag ska väl inte behöva svara A eller B? Så övertydlig ska jag väl inte behöva vara?
AIK Saywee
2012-11-03 23:42
MrCrowly, kul att du har kvicknat till :)

Jag tycker alltid att det är roligt att tjäna mer än jag räknat med, så där är vi överens, tror att de flesta tycker så ;)

Vad har detta med AIK att göra?

A eller B, du behöver inte förklara mer djupgående, vilket tror du är bäst för klubben, om du orkar vara konstruktiv mitt i natten?
Örebro MrCrowly
2012-11-03 23:35
Saywee 23:19//

Du måste skoja, hur kan det vara fördelar med att tjäna mer pengar än man räknar med? (ironi X 120)

Och att du inte kunde räkna ut det själv utan ett långt samtal med en uppropsmakare förvånar mig, trotts att du är en aik:are.

AIK Saywee
2012-11-03 23:35
Exempel,

som ansvarig för ÖSK 2013 underbudgeterar jag ordentligt och går ut med att vi siktar på 1300 i publiksnitt, hur många sponsorer är intresserade?

En budget visar väl lite på vad man tror, vill och tänker jobba för, eller?

Jag tycker det är skitsvårt att veta vad som är rätt och vad som kan bli fel, det var därför jag undrade ...

... men jag hejar på SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-03 23:26
RJ, 23:16,

jag trodde tidigare (liksom kanske även du fortfarande tror), att syrianer/assyrier/syrier skulle vallfärda till matcherna, men nej det blev inte så speciellt många.

Trots att det finns många syrianer/assyrier/syrier i Södertälje, så är deras publiksiffror inget att skryta med, dessutom så verkar det ju finnas ett hat eller någon slags rasism mellan olika syrianer/assyrier/syrier, kråkor och kossor eller vad de kallar varandra .....
AIK Saywee
2012-11-03 23:19
RJ, 23:10,

jag själv har väldigt svårt att jämföra fördelar/nackdelar med de olika alternativen, det var därför jag undrade ... har inte skrivit att jag finner några fördelar för vare sig det ena eller det andra alternativet.

... har i kväll haft ett långt och givande samtal med en som stöder uppropet och han hade minsann hittat fördelar med alternativ B.

Vad som kommer att ske i verkligheten och hur klubben satsar eller kollapsar mentalt, kan ha betydelse, men det har vi ingen aning om.

Vi kan bara tro, hoppas och spekulera, sanningen kommer fram nästa höst.

OBS Edit ändrade så att A blev B, så skulle det vara, sorry
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 23:16
@Saywee:

Min erfarenhet är iaf att rätt många syrianer i Örebro går när Syrianska/Assyriska spelar. Folk som kanske inte går på några andra matcher alls med ÖSK
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-03 23:10
@Saywee:

Tycker väl det är ganska självklart vad riskerna ligger i. Kan inte förstå hur du skulle kunna finna fördelar att överbudgetera? Att lura någon sponsor att fler kommer se din reklam än vad som kommer visa sig?
AIK Saywee
2012-11-03 21:59
A - man budgeterar med 4000 och det blir minst 5000 i publiksnitt.

B - man budgeterar med 5000 och det blir högst 4000 i publiksnitt

Ni som kan lite om budget, utfall och ekonomi, vilket av alternativen är säkrast/smartast eller bäst för ÖSK?

Vet inte riktigt hur jag skall formulera frågan, men var finns riskerna i de olika alternativen och var finns fördelarna i de olika alternativen?
Örebro Grixx
2012-11-03 21:57
Det kommer fler åskådare om ÖSK spelar i AS och det kommer fler till Forwards matcher om de spelar i S1. Är det sedan så att det är match mot storebror ÖSK så är det def en match man går på....men hur många är nog svårt att säga.

Grundstommen är säkert lite yngre än grunden i ÖSK...och en hel del har nog ofta gått på många ÖSK-matcher, det har ju ändå varit allsvensk fotboll.
AIK Saywee
2012-11-03 21:52
Grixx, 21:46,

även som mittenlag faller publiksiffrorna, detta är verkligen hazard, vi har absolut ingen aning, vi kan bara tro och hoppas, men detta bedrövliga år gav oss en föraning om att örebroarna finner en massa andra nöjen, under ÖSK´s matchtid på BA.

Dessutom pågår klimatförändringarna hela tiden och skrämmer bort en massa vattensjuka människor som inte tål lite vatten ;)

GOK !!!
AIK Saywee
2012-11-03 21:47
RJ, 21:41,

nej det tror inte jag, de där så kallade landslagen, blev ju en publikflopp, jag trodde mycket mer på dem publikt, men Södertälje, jaja, nejnej, det blir inget .....
Örebro Grixx
2012-11-03 21:46
Saywee// Jag reagerade också först på siffrorna och tyckte man kunde räkna med 4500 för att hellre få positiva siffror.

Pratade med några andra som jobbar med liknande frågor och fick en duvning om att man aldrig lägger sig på den lägre publiksiffran. Hellre dissar man andra siffror. Jag förstod men tyckte ändå att det var lite fel.

Efter ytterligare tankemöda var nog siffran som jag själv trodde på mellan 4500 och 5000, så det var kanske inte helt fel.

Skulle vi bli ett bottenlag så faller däremot allt.
AIK Saywee
2012-11-03 21:45
@Sam Adams:

Håller med, oavsett vi är bröder eller ej, det kömmer att bli skitsköj, lite av själva underhållningen med att spela ett år i Superettan, publikfester och massor av poäng till ÖSK i derby´na :)
Örebro Bulten i Boo
2012-11-03 21:44
@Retarded Jimmy:

Publiksnitt 2011 hittade jag: 329 åskådare. Kanske något hundratal till i år?
Annons: