/fotboll/osk/forum/2324.aspx/fotboll/osk/forum/2324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-11-06 17:57
Minatankar, jag vill även minnas en ganska kul match mot Sundsvall (GIF eller IFK?), kanske på 1980-talet.

Korv med bröd hade ett startpris på 15 kronor och för varje ÖSK-mål drog man av 2 kronor. Efter matchen var korvkön mycket lång, för priset blev 1 enda krona :)

En duktig matematiker kan räkna ut hur många mål vår Sportklubb gjorde.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-06 17:53
Snyggt gjort av AIK att skicka blommor till ÖSK med medföljade meddelande.

"Hoppas er sejour i superettan blir kortvarig och att ni kommer tillbaka snart igen.
Hälsningar
Thomas Edselius
AIK Fotboll"

Trevligt initiativ av AIK.

Nu väntar vi bara på att Crespo ska komma som ett brev på posten ;).
Örebro Dejmon
2012-11-06 17:48
Jäkla fin gest av AIK att skicka blommor till vårt kansli och önska oss en kortvarig sejor i s1!
2012-11-06 17:32
Saywee//

Vi kan nog räkna bort Stojan Lukic från målvaktlistan. Han verkar vara klar för Halmstad.
AIK Saywee
2012-11-06 17:13
Grattis Stso till säsongens seger i tipsligan 17 p

Själv blev jag 16:e placerad med 6 p och inte en enda gång lyckades ÖSK vinna med 2-0.

Mitt tips i SE-premiären nästa år, 2-0 till ÖSK :)
Minatankar
2012-11-06 17:08
Namn: Saywee
Sänt: 2012-11-06 17:01
Minatankar skrev följande:
Länk nedan för de som vill minnas en högtidsstund.

En av mina absolut bästa matcher på hemmaplan !
(som åskådare förstås)
//
Om du har sett en bättre match på hemmaplan så måste det varit på 40-talet hehe
AIK Saywee
2012-11-06 17:01
@Minatankar:

En av mina absolut bästa matcher på hemmaplan !
(som åskådare förstås)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-06 16:01
@RKN:

En frisk och vältränad Haddad skulle jag sätta före Samuelsson alla dagar i veckan. Men jag är glad att klubben även förfogar över honom. Han lär behövas

Hammarby RKN
2012-11-06 15:27
@Retarded Jimmy:

Rätt korkat om ni inte kör med Samuelsson, varit bra i s1 de senaste tre säsongerna men ni får gärna ge bort han=).
Örebro munken
2012-11-06 15:27
Telle 14.31// Håller med till fullo. Det som ÖSK behöver allra mest är en rivig, tuff mittfältare som går in och vinner bollar och som samtidigt är hyfsat bollsäker och kan starta anfall. Khilen 2010 var en sådan spelare. Andreas Johansson IFK Norrköping och Ardian Gashi Helsingborg är andra exempel på spelare med dessa kvaliteter.

Vet att det inte är realistiskt med någon av spelarna ovan men det skulle behövas någon med liknande egenskaper. Eventuellt att Per Johansson skulle kunna funka. Kanske ingen bollkonstnär men samtidigt går det inte att bortse från att vi numera är en superettanklubb med begränsad budget. Det går inte längre att hoppas på att få hit dyra klasspelare. Istället gäller det att värva smart. Även om vi har en stark stomme för superettan är jag övertygad om att det behövs förstärkningar på ett par positioner för att ta en av direktplatserna till allsvenskan.

Tror att Tomer håller tillräcklig klass. Lägg istället pengarna på mittfältare och backar. Och för guds skull behåll Antonen. Får han bara vara skadefri är han förmodligen superettans bästa ytterback.
Örebro Telle
2012-11-06 15:06
Minatankar //

Grym länk! Fortfarande den bästa match jag sett ÖSK prestera.

Det är inte utan att jag faktiskt saknar Sixten lite när man ser det här. Inte Sixten i sig, för han hade verkligen sina brister, men känslan man hade på läktaren den där matchen av att ÖSK för en gångs skull kunde prestera något stort, något nytt, något unikt och något som inget annat lag i allsvenskan kunde mäta sig med. (Jaja, 0-3 mot Malmö två gånger om det året, jag vet...)
Minatankar
2012-11-06 14:55
Länk nedan för de som vill minnas en högtidsstund.
Örebro Valderinho
2012-11-06 14:48
Kul att vi får möta Degerfors på försäsongen nästa år, på Behrn Arena.
2012-11-06 14:36
Retarded Jimmy//

Ja, antingen flytta upp juniorer eller värva bosmanspelare. :)
Örebro Telle
2012-11-06 14:31
När man pratar om nästa års trupp ska man inte glömma bort hur det såg ut i början av "supersäsongen" 2010. Det gick faktiskt ganska knackigt i början (även om vi slog Åtvid i premiären, vilket ju var mer än vad vi klarade i år...) ända tills Nordback blev långtidsskadad och Sixten äntligen tvingades ge Kihlberg chansen från start permanent igen.

Då hade vi plötsligt någon som vann närkamperna på mitten (och fick frispark med sig de gånger han förlorade...), samlade in andrabollarna i ytan mellan mittfält och backlinje, rörde sig och stängde av rätt ytor, OCH hade en hyfsad passningsfot. Efter det blev det en helt annan balans i spelet. (Sen är jag självklart inte så dum att jag tror att det skulle vara den enda anledningen till att spelet plötsligt lossnade, men jag minns att det blev en tydlig skillnad i varje fall.)

Den mittfältstypen som Kihlberg representerade 2010 har vi saknat sen dess, eftersom varken han eller Nordback gjorde sig själva rättvisa ifjol. Och i år har vi antingen haft mittfältare med bra passningsfot eller som tagit för sig i närkampsspelet, men ingen som har varit i närheten av att klara av både och.
Grahn har visserligen potential till det, men har inte kommit upp i (motivations)nivå.
En frisk Berger i form kanske kan växa in i den rollen så småningom?
De matcher han får ordning på passningsspelet kan han vara riktigt bra, och i exempelvis matchen mot Malmö senast tog han även för sig rejält i närkamperna.
Bedömer man inte att han eller någon annan i den nuvarande truppen kan axla den manteln under vintern tycker jag att man ska lägga stor prioritet på att värva någon som kan det.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-06 14:17
@FotbollXtra:

Ja vi är exhalterade..
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-06 14:17
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Massuppflytt av junisar ;)?
2012-11-06 14:07
Degerfors har så taskig ekonomi så de har inte råd att köpa spelare i vinter och samtidigt så sitter minst 10 spelare med utgående kontrak.

Inget drömscenario för Degen direkt.
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-11-06 13:04
Lumbana förlänger!
Örebro Mattias69
2012-11-06 11:13
Appropå det här med att åka ur allsvenskan. Jag gjorde just en lustig upptäckt. Den berömda säsongen 46/47 när Billingsfors IK åkte ur utan att ha vunnit en enda match, kom ÖSK näst sist på 13 inspelade poäng (5 segrar och 3 oavgjorda) och fick lämna allsvenskan det året. Norrköping vann och Degerfors (!) kom på en sjätteplats.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-06 10:34
-------------------------------Tomer-----------------------------------

Anttonen/Haginge---Berisha---Wikström----Wiktorsson/Eidur

Astvald/Bamberg-------Berger/Saeid----Ny Playmaker---------Kalle

-----------Hasani/Haddad--------Samuelsson/William

Tror det kan bli bra.

Även en 4-3-3 (kommer dock inte hända under Peo) hade kunna varit intressant

-------------------------------Tomer-----------------------------------

Anttonen/Haginge---Berisha---Wikström----Wiktorsson/Eidur

-----------Berger------Ny Playmaker-------Saeid------------------

William/Bamberg----------------Hasani/Haddad/Samuelsson------------Kalle

Örebro ÖSK Fans
2012-11-06 10:33
nu var Reuben Ayarna jättedålig mot oss men frågan är om inte Axens favorit spelare blir kontaktat när Axen blir ÖSKare?
AIK Saywee
2012-11-06 10:07
Vegurra,

allt kan hända, Sjögren är fortfarande sportchef och sommarpraktikanten säljer till bästa pris, och som jag tidigare tjatat om, så fattar de gamla vanliga styrelsemedlemmarna besluten över sillasäsongen ;)

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-06 10:05
Lindström vore en grym värvning!! bra pådrivare, rutin Peo känner han väl!!! kan han spela innermittfältare tro?
AIK Saywee
2012-11-06 10:03
Vegurra, 09:51,

vi har tyvärr samma styrelsemedlemmar fram till mars 2013 och då är det sent att agera, inför SE 2013, det blir la som det blir ...

... seg tajming, nu när man önskar att förändringens vind även kunde blåsa i styrelserummen?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-06 09:55
Vegurra

Sorry märka ord mannen...
Örebro Vegurra
2012-11-06 09:51
Har svårt att hänga med i hur ÖSK tänker. Man har signat Lumbana men Anttonen har man ännu ej förlängt med. Han har visat att han håller hög klass när han är på planen. Det skulle vara mycket dyrt att hitta en annan back av den klassen.
För övrigt: vem är Näfvert? Han heter Näfver och kommer troligen inte att palla för det mentala trycket att återkomma till ÖSK. Man måste lära sig att palla för motgångar.
AIK Saywee
2012-11-06 09:42
@ÖSK Fans:

Först skall kvalmatcherna spelas, sedan får vi veta vad vi skall tro, eller tro vad vi bör veta?

GOK !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-06 09:35
Saywee

Axel Kjell är förmodligen snart klar =)
Europaspel2027
2012-11-06 09:30
Minatankar

Okej, men tänkte på den uppställningen någon drog.
1 Målvakt och 4 mittfältare. Spåna att ni får dubbelborta match en regnig oktober kväll, för Ljungskile följt av Ängelholm, med 4 dagars mellanrum. Att springa på dom åkrarna då med 4 mittfältare så bör ni köra 2 mannamittfält.
Hoppas det inte ser för luddigt ut, kaffemaskinen på jobbigt har pajat :|
Annons: