/fotboll/osk/forum/2320.aspx/fotboll/osk/forum/2320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-11-08 19:00
Namn: Godzilla Hårddisksson
Sänt: 2012-11-08 18:58
Och jag som trodde att stålarna var slut...tänk va.
//
Varför trodde du det? Örebro Spelarinvest AB är ju inte samma sak som ÖSK Elitfotboll AB, men det känner du väl till?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-11-08 18:58
Och jag som trodde att stålarna var slut...tänk va.
Örebro Valderinho
2012-11-08 18:40
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

"Resultatprognos.
Hans Melin hann, innan han avgick, med att lämna en liten uppdatering om var Spelarinvest står idag. 2012 kommer att bli ett resultatmässigt bra år. Vinsten fram till och med dags dato uppgår till 2,4 mkr. Huvuddelen av detta kommer från aktieutdelningen från Elitfotboll. I vinsten ingår ännu inte Spelarinvests andel av ersättningen från IFK Göteborg för Nordin Gerzic. Efter sommaren uppskattas Spelarinvests kapital uppgå till ca. 13 mkr och bolaget kommer då att ha 9 mkr i banktillgodohavanden. Totalt inbetalt aktiekapital till bolaget uppgår till 15,4 mkr, vilket innebär att vid årets slut så kommer stora delar av det egna kapitalet att ha återställts, trots flera års förluster på spelarreverser."
Örebro Valderinho
2012-11-08 18:37
Några spelare som jag tycker ÖSK ska värva; Nkili(Kan spela på alla backpositioner), Ayarna(defensiv mittfältare med blick för spelet), Brandeborn(duktig spelare med fart och finess, poängspelare,off. mittfältare), "Crespo" (anfallstalang med utvecklingpotential), Rinne( målvakt med bra fötter och bra speluppfattning)

Lämna/sälj: Sankqvist, Alimi, Grahn, Astvald, Rama, Haddad(?), Abdulahi, Eidur.
Örebro Valderinho
2012-11-08 18:27
Allt handlar inte om att vara kreativ. Titta bara på Gerzic 2011. Jag vet inte hur många bollar han slog bort, men han passningsprocent låg nog inte mer än strax under 50%. Vad jag sett av Ayarna så är det sällan han slår bort någon boll. Inte för att jag är något fan av just Ayarna. Men vi behöver en Kihlbergstyp med bra passningsfot. Vi har redan Saied som är kreativ så det vi behöver är en defensiv mittfältare men som även kan spela högre upp i planen på det centrala.

Visst om pengarna finns, värva gärna Xavi eller Iniesta. Säger bara att Ayarna är rimlig sett till pengarna. Sen har ju Axén haft honom också.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-08 18:19
Har spelarinvest några riksdaler att värva spelare för?
Benny Böckling
2012-11-08 18:10
Nog för att jag behöver glasögon, men att Ayarna skulle vara en sån duktig och kreativ mittfältare det håller jag inte med om.@Valderinho:

Minatankar
2012-11-08 18:05
amn: Valderinho
Sänt: 2012-11-08 17:57
//
Jag kommer som aktieägare att ställa frågor till styrelsen för Spelarinvest angående deras/vår investeringsstrategi.

Vi är i dagsläget ca 235 aktieägare som inte är med i styrelsen för Örebro Spelarinvest AB men som har aktiemajoriteten i det bolaget. Mot den bakgrunden bör vi som aktieägare veta mer än vad vi gör.
Örebro Valderinho
2012-11-08 17:57
Sen ser jag inte varför vi skulle låna Crespo för. Antingen så köper vi honom direkt eller lånar honom med köpoption, men bara ett lån. Nej tack!

Sen undrar man ju också när Spelarinvest ska börja spendera lite. De var ju dom som sa att dom var villiga att hjälpa nu när det krisar. Börja med att köpa loss Crespo. Ung och utvecklingsbar.
Örebro Valderinho
2012-11-08 17:53
Om inte Ayarna är kreativ vet jag inte vad du menar med kreativ???
Att slå öppnande passningar, crossbollar men även bra bollkontroll och speluppfattning. Nä nu för du allt ta på dig glasögonen BB.
Benny Böckling
2012-11-08 17:27
Ayarna... Nej nej! Vi behöver få in en kreativ innermitt, Lumbana, Hagge, Berger och Saeid är ju inga såna typexemplar direkt. Nä, in med en dribbler!
Örebro Lekiller
2012-11-08 17:22
@Saywee:

Nu var väll frågan gällande arbetet med sponsorer eller? Det var ju det ditt första inlägg handlade om eller?

Sportsligt så har ledningen i ÖSK misslyckats, vad gäller jakten på sponsorer så har i alla fall jag inget underlag för att säga att de misslyckats. Självklart så kan det alltid göras bättre och på andra sätt. Men hur mycket som de missat och hur mycket sponsorpengar som har runnit mellan fingrarna på ÖSK har jag ingen aning om och förmodligen inte du heller.

Många sponsorer är stora kappvändare och följer gärna lags framgångar men när det sedan går tyngre så försvinner de. Det är väll lite av spelets regler.

Det jag vill säga är att det är väldigt lätt att gnälla och vara bror duktig när man inte sitter på alla fakta.

Men det är möjligt att du har helt rätt. Jag vet inte.
Örebro Trivseltorsten
2012-11-08 17:10
Daniel Sjölund vore ju jäkligt fräckt om man lyckades få hit på free transfer. Lär väl dock bli väldigt dyrt i förhållande till den nya kostymen.

Tycker att det lånas väldigt få spelare klubbar emellan i Skandinavien, borde väl finnas några klubbar som har ett överflöd av mittfältare av klass/talang.
Örebro Valderinho
2012-11-08 16:44
En som skulle passa oss bra tror jag, vore Ruben Ayarna. Passningsskicklig med rätt defensiva egenskaper för oss. Han går dessutom in i närkamperna och är en bollvinnare, sen är han rätt snabb också. Vi behöver mer snabbhet i vårt lag.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-08 15:49
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Det håller jag också som prio 1. En Lars Larsen el Nordin...typ. En mittfältsmotor.
AIK Saywee
2012-11-08 15:46
@Lekiller:

Aha, så styrelsen och de andra delarna har inget som helst med det sportsliga att göra?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-08 15:31
Jag vill gärna se att ÖSK värvar en bollhållande och passningssäker innermittfältare.

ÖSK tappar alldeles för mycket boll, alldeles för lätt. I mitt tycke.
Örebro DaSa
2012-11-08 15:21
ösk fan/ Jag vill inte se Wovven i vårat framtidslag. Sen förstår jag inte varför du och andra vill spela spelare på en annan position än vad som är optimalt för dem. Bamberg är bäst som högerytter, att han har fått speltid centralt är pga bristande konkurrens. Nej, värva en centralmittfältare och låt Berger o Saied slåss om den andra platsen. Sen gillar jag din idé att spela Wille på mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 'den Oumbärlige
2012-11-08 15:09
Ingen som dock klagar på att namnen Atashkadeh och Lushtaku är felstavade ;)
Örebro ÖSK Fans
2012-11-08 14:59
så ändrat! tog bort ett t..........
Örebro ÖSK Fans
2012-11-08 14:54
Håll truten din grina gubbe!! Måste vara tråkigt att vara så bitter....(ÖSK i Div 1 2014) vilket skämt.......
Örebro Bastard on Parade
2012-11-08 14:39
@Mattias69:

Jag tror Sundsvall dessutom skulle tappa många intressanta spelare om de åker ur. Skulason, Holster, Walker, Helg och Forsberg har visat att de håller i Allsvenskan och borde inte vilja ta steget ned till Superettan igen. Det skulle bli tufft för Giffarna att ersätta så många offensiva spelare.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-08 14:24
Mitt lag till super 1an som jag tror är realistisk...

--------------------Tomer-------------------

---Anttonen----Berisha---Ayanda N----Wowwen----

---Attashkadhe--Saeid--Bamberg-----Näfver---

-------------Crespo----------Hasani---------

Övrig trupp: Oscar,Samuelsson, Wikström, Berger,Wiktorsson, Lumbana, Haginge och Yasin

19 spelare totalt....

Holmberg vet vi ju inte än och Nordin skulle jag vilja ha =)
Örebro Mattias69
2012-11-08 14:16
Det här är nog bra för ÖSK. Personligen hoppas jag på att Halmstad går upp och att Sundsvall åker ner. Det borde vara en rockad som gynnar ÖSK.
Örebro widemarsh
2012-11-08 14:13
den närkingska älgen// Kontraktet bröts i somras.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-11-08 14:13
Inte Näfver!!
Har ni redan glömt bort hur det var på slutet när han senast spelade i ÖSK?!?
Jaget kan aldrig vara större än laget!!
Örebro den närkingska älgen
2012-11-08 14:04
Vad är det för status på Kushtrim Lushtako? Är hans kontrakt med ÖSK brutet eller sitter han bara sjukt långt in i frysboxen? Om så är fallet lär han väl lämna klubben under vintern..
Örebro Trivseltorsten
2012-11-08 13:54
Snälla fotbollsgudar, låt oss behålla Berisha. Det är den största talangen i laget i min bok.
Örebro Lekiller
2012-11-08 13:02
När det gäller det sportsliga är jag inte nöjd.

Vad gäller de andra delarna så har vi inga svar, varken positiva eller negativa.
AIK Saywee
2012-11-08 12:57
Lekiller, 12:47,

jag kastar inte skit, jag bara klagar och gnäller, liksom nästan alla andra, för jag är inte nöjd med hur klubben skötts på olika områden, det kan kanske vara så att jag önskar förbättringar lite här och där.

Har du klurat över detta och jag är banne mig inte själv, det är bara att läsa tillbaka och dessutom fundera över varför uppropet (upproret) startat ....

Ingen vet hur klubben jobbat, men resultatet kan vi ju tydligt skåda.

- Klubben har en lokal storsponsor, som dessutom blev ganska medial.
- Regionala sponsorer ?
- Nationella sponsorer?
- Internationella sponsorer?

Alla lag har möjligheter om viljan och intresset och orken finns, att ge järnet för att knyta tills sig (pengar) på olika sätt.

Är du nöjd med styrelsens jobb, så skall "vi" väl för tusan låta ledamöterna hålla på ett tag till, inget kan göras bättre än det gjorts?
Annons: