/fotboll/osk/forum/2317.aspx/fotboll/osk/forum/2317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2012-11-10 12:04
Telle/ Kan bara minnas två lobbar som Tomer släppt in. Eller två lobbar som kan klassas som missar. Ibland så måste man faktiskt ge målskytten cred för ett bra avslut också. Den första är mot Elfsborg med Izizakis superflyt skott ifrån halva plan. Den andra var mot Giffarna hemma om jag.minns rätt. Både gångerna missar av Tomer. Sen kan jag faktiskt inte komma ihåg någon mer. Det var en till mot Giffarna men det räddade han ju. Att vara aktiv och med i spelet mycket är Tomers spelstil. Så är det ju bara.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten
2012-11-10 11:29
Ops, såg att ni redan hade avhandlat Haddad igår. Nåja som sagt, lycka till Haddad.
Örebro KCMarten
2012-11-10 11:27
Haddad på väg bort, vilket i sig inte är så förvånande.

Snacka om floppvärvning..

Han dominerade en försäsong för att sedan vara skadad i två säsonger. Han kan ju inte gärna skylla på konstgräset heller med tanke på att det var magmusklerna som krånglat mest.

Lycka till i en ny klubb Haddad.
AIK Saywee
2012-11-10 11:17
Grixx, jag har sett Stojan Lukic många gånger genom de senaste årens lopp och senast i onsdags. Det är så jag baserar min målvaktsönskan för tillfället. Men han verkar ju vara klar för HBK, eller hur det blev?

Men instämmer att scouting, genomtänkt och bra scouting, typ a la AIK vore något för ett framtida bättre ÖSK, eller?
Örebro Bulten i Boo
2012-11-10 11:06
@Saywee:
"tabellen ljuger aldrig" minns jag att "Rit-Ola" Andersson sa' vid nåt tillfälle på nån Fotbollskväll e dyl och det är väl så sant som det är sagt? Sedan kan vi fotbollstokiga dividera fra o tebaka hur mycket som helst för att i slutändan tvingas erkänna oss till Olas slutsats? :-)
Fast, just nu tycker jág att SE-tabellen 2013 ljuger lite, för den visar att vi ligger på plats 14, och så dåliga är vi väl inte ;-)
Örebro Bastard on Parade
2012-11-10 10:49
Länk till målvaktsligan för Superettan. Noring har imponerande 64% i räddningsprocent. Jag tycker han är grymt överskattad sett till vad han har presterat de 2 senaste åren. Han gjorde en hel del tabbar när Trelleborg var i Allsvenskan även om han hade en hög högstanivå. Jag vill ha en jämn målvakt där man vet vad man får.

Rinne är oerhört intressant, men om Forward går upp till Superettan så tror jag det bästa för hans utveckling är fortsatt spel hos dem. Jag vet inte om han är tillräckligt bra för att gå in i startelvan hos oss. Jag ser hellre en lösning i sådana fall där vi köper loss honom på ett längre kontrakt och lånar ut honom till Forward för att få speltid.
Örebro Grixx
2012-11-10 10:46
Det diskuteras mycket målvakter och en massa tyckanden. Tyckanden som baseras på vad att man sett statistik i en serietabell, sett målvakten för några år sedan, han är lokal....mmm. Kanske inte så välunderbyggt.

Förmodar att några i vart fall sett Rinne många gånger i år men sedan är det nog ganska tomt när det gäller kunskaperna om målvakterna.

Scoutning, scoutning, scoutning....det är vad som gäller om vi ska plocka in folk.
Kardinalen
2012-11-10 10:36
@Bulten i Boo:

Själv har jag inget minne av någon ÖSK-låt i Sportradion. Jag var vid det aktuella klockslaget på plats på Landskrona IP. Däremot minns jag att hela omgången sköt upp avsparken med en halvtimme, därför att det kom så mycket åskådare till Malmö Stadion att arrangörerna inte hann med att släppa in folk snabbt nog.
Örebro Telle
2012-11-10 10:26
Tomer håller definitivt i superettan, i varje fall om han spelar som på slutet. Förhoppningsvis kommer ÖSK vara spelförande och göra mer mål framåt i många av matcherna nästa år, så då har vi råd på ett annat sätt att Tomer gör en och annan missbedömning eller misslyckad utrusning, även om det leder till några onödiga baklängesmål under säsongen.

Men vad händer när vi går upp igen? (Och då säger jag inte att vi går upp automatiskt nästa år, tvärtom, men förr eller senare gör vi det...) Det lär dröja länge innan ÖSK blir så dominanta i allsvenskan att vi kan kosta på oss ett onödigt baklängesmål var tredje match och ändå vinna de matcherna.

Tomer har haft ett år i allsvenskan nu, med en allsvensk målvaktstränare, och verkar fortfarande inte ha jobbat bort sina vansinnesbedömningar. Lobbarna han släppte in de sista matcherna innan vi blev helt nedflyttningsklara, och den dåligt tajmade utrusningen mot Malmö är tydliga exempel på det. Frågan är om han någonsin kommer lära sig att ha ett riktigt positionsspel i 90 minuter, eller om det är en del av hans personlighet att spela på gränsen lite då och då.

Jag ger honom gärna en säsong i superettan att bevisa att han kan förändra de delar av hans spel som är nödvändiga att förändra, men slipar han inte bort de bitarna har han inget i en allsvensk klubb att göra på sikt, enligt min mening. Om han inte kan tänka sig att bli en uttalad andremålvakt, förstås, eftersom han verkar vara riktigt bra vid sidan av planen.

Därför ser jag gärna att man värvar Rinne som komplement nästa år. Gör man sen bedömningen att ingen av dem utvecklats nog för allsvenskan får man investera i ett säkert allsvenskt kort när man går upp. Då kan man lägga årets dyrare prioriteringar på en central mittfältare och nödvändiga förstärkningar i den ålderstigna backlinjen.
AIK Saywee
2012-11-10 10:24
BiB, 10:89,

så där kan vi tjata i all oändlighet :)

Hade inte styrelsen förlängt med Sixten, som enstaka händelse/beslut, hade vi kanske spelat i "Europa" 2013 ;)

Som jag skrev, alla dessa om ...

... ville bara påpeka att det poängmässigt till slut, blev ganska "nära" till kvalplatsen, men vill man inte förstå, så skit samma.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-10 10:09
@Saywee:

Nåja, jaja :-)
Men, sen är det ju så här också att om ÖSK hade slagit Sundsvall borta så hade resten av matcherna inte gått som de sedan gjorde. Du vet det där med "en fjärilvinges fladdrande i Australien kan leda till en orkan i Karibien..". Om ÖSK hade vunnit borta mot Sundsvall hade andra spelare blivit skadade/inte skadade än de som blev/inte blev det, andra hade kanske blivit varnade och avstängda till nästa match, etc, etc. Spelarnas humör och djävlar anamma inför kommande matcher hade också påverkats i annan riktning än den som blev...
Själv tror jag, om man ska plocka ut en enskild extra betydelsefull händelse bland en massa "otagna möjligheter" till en annan utveckling än den som ledde till nedflyttning så är det nog 2-4-målet i slutminuten i första halvleken mot ÅFF. Hade vi hållit tätt där så tror jag vi kunde ha haft en god chans att t o m vinna den matchen. ÖSK var pågång och en snabb 3-3-kvittering i andra halvlek hade nog inte varit omöjlig.... 2-4-målet blev tvärtom trendsättare för hela året vad det gäller den försvarsmässiga "ängsligheten"...
Örebro Telle
2012-11-10 10:05
Miroslav Kuba 03:03

Hasani gjorde visserligen inte många rätt i de avgörande matcherna precis innan det blev klart att vi åkte ut (tvärtom måste han ha slagit något slags mellansvenskt rekord i att missa öppet mål flest gånger på kortast tid...)

Men dels spelade han upp sig rejält de sista matcherna, och framför allt har han visat tidigare att han håller hög superettanklass, så jag tror han blir en rejäl tillgång nästa år. Problemet är nog snarare om han håller i allsvenskan när vi gått upp igen.

Vi har också Peter Samuelsson - som bevisligen är grym i superettan. Sen har vi ju (än så länge...) Astvald, Yasin och Holmberg också, men frågan är i och för sig om man ska räkna dem som anfallare eller mittfältare egentligen. Ingen av dem är väl egentligen några naturliga strikers som ska stångas centralt.
Örebro _Adde_
2012-11-10 10:04
Jag måste ge mig in i målvaktsdiskussionen. Jag tycker att Rinne är ett måste till nästa säsong. Tomer har visat att han ska starta som första nästa år, men om Rinnes utvecklingskurva fortsätter stiga är det inte säkert att Tomer avslutar som etta...

Berglund och Jansson? Nej tack!
Örebro Sogen
2012-11-10 09:38
inte Oscar berglund, visst han är örebroare men han är inget framtidsnamn och han är inte mer än ok superettan nivå.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-10 09:27
Apropå om att värva en målvakt, så ser jag gärna någon med lokal förankring.

Jacob Rinne
Oscar Jansson
Oscar Berglund

Där har vi tre alternativ :).
Örebro Lekiller
2012-11-10 09:09
Håller nog med om Norling. Har inte sett honom spela själv men känns som att köpa grisen i säcken lite. Väldigt uppskriven för ett par säsonger sedan men nu med ett par sämre säsonger i bagaget. Får lite Sandquist vibbar över honom. Med Tomer så vet vi vad vi har och vad vi får. Kostar inte heller mer än vad det nu redan gör. Håller han den nivån som han hållit på slutet så håller han lätt i superettan och bör tillhöra toppen. Nej, då tycker jag det känns mer spännande att plocka in en yngre målvakt typ Rinne som kan ta över första platsen om 1-2 år när Tomers kontrakt gått ut. Alternativt om han klarar av att peta Tomer redan nästa säsong så är det ju bara en ren bonus och något som ÖSK tjänar på.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-10 08:46
Ayanda Nkili var i Örebro igår!!! Den mannen tror jag kan bli succe!!
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-11-10 08:44
Vad bra, Glänn. Då kan vi stryka nästa säsong ur historieböckerna eftersom vi redan vet hur den kommer att sluta.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-10 08:44
Varför denna hyllningskör till Viktor Noring, visst han är ett namn som var bra för några år sen. Som fotbollsintresserad har jag sett Trelleborgs matcher på tv. Noring Har inte varit bra!! stor och klumpig med dålig speluppfattning!!

Neee,till ni som tror han är så jävla bra, kan jag säga att tomer är mycket bättre!!

lägg pengar på en bra mittfältare istället!!!
IFK Göteborg Glänn
2012-11-10 08:32
Nästa år kommer vi ta SM-guld, Nordin leder oss! Ni kommer harva i Superettan, ni kommer få klart för er hur svårt det är att gå rakt upp igen.

Giffarna kommer att torska mot Halmstad, de kan inte göra mål.
AIK Saywee
2012-11-10 08:14
@Miroslav kuba:

Precis mitt tips också, i nuläget förstås, varav punkt tre vore en önskedröm :)
Örebro Conjuration
2012-11-10 04:16
Viktor Noring. Talangen som tyckte det var bra att tillbringa hela säsongen på Malmös bänk. Och nu har han nästan floppat i Trelleborg, petad av Fritz på grund av dåliga spelarinsatser. Ser gärna Noring i vårt lag ska dock tilläggas.
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 03:03
@rirobban:

Crespo håller jag med om men jag ser det som ganska svårt att värva han (eller har jag fel?) Annars vet jag inte vilka afallare du syftar på William såklart men resten är inte mycket att ha . Haddad är bra men typ alltid skadad . Hasani nja bara okej enligt mig !!
Örebro rirobban
2012-11-10 02:49
Miroslav kuba //

Jag tycker vi ska koncentrera oss på andra positioner. Anfallare har vi gott om, och om inte annat ser jag hellre att man värvar Crespo.
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 02:47
Om HBK blir kvar i Superettan tycker jag vi ska göra ett försök att värva Baldvinsson !! Någon som håller med ?
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 02:43
@Kumbala:

Okej då hejar jag på giffarna i morgon !! :) Hur är det ni säger en stor och stark giffare ?? :) Heja Giffarna !!
Kumbala
2012-11-10 02:37
Hoppas ni går upp igen direkt! Tror ni kan klara av det!

Miroslav kuba:

Om jag inte minns fel har väl Halmstad haft problem med sin ekonomi de senaste åren? Jag vet i alla fall att vi har några miljoner att köpa spelare för (Norrlands Invest som har sparat pengar) och även ett eget kapital på några hundratusen, så jag är ganska säker på att vi har bättre ekonomiska förutsättningar än Halmstad.
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 02:32
Japp helt rätt jag har brist på sysellsättning just nu Därför kommer en rekordtidig tippning av Superettan 2013 här !! ;)
1. Örebro SK
2. Halmstad/Sundsvall
3. Hammarby( Kvalar sig upp efter seger på straffar mot IFK Skattefusk) SKÅL!!!
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 02:19
Någon som har koll på vilket lag som har störst plånbok utav Sundsvall o Halmstad ? Vilka ska vi hålla på i morgon vilka blir våran tuffaste/Lättaste motståndare nästa säsong?
Örebro Miroslav kuba
2012-11-10 02:10
@Saywee:

Ja visst gjorde jag mål !! Det gjorde jag nästan alltid :) Jag tror oxå att Tomas Andersson gjorde vårat 3-0 mål innan Paus eller strax efter ett mål som kan ha sänkt våra guldchanser i och med att Malmö då var helt borta från chans till guld eftersom ÖSK var tvungna att torska . Lagrell ja inte alls otroligt att han hade ett finger med där. När det gäller Martinssons mål så minns jag inte det vore intressant att se det igen !! även samtliga ÖSK mål mot Landskrona skulle vara skoj att se igen !! Man minns att det var galet bra stämmning och sjukt kul vi lär ha varit rekordmånga ÖSKare på plats på en bortamatch om man bortser från matcher på stora valla !!
Annons: