/fotboll/osk/forum/2315.aspx/fotboll/osk/forum/2315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-11 16:46
Ayanda, Reuben Ayarna,crespo,Näfver och Rinne hoppas hoppas!!
Örebro Lekiller
2012-11-11 16:45
Retarded Jimmy/ svävar man i det blå så.....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2012-11-11 16:41
Kardinalen:

Jag tror nog att själva lappen säkerligen inte finns på det viset. Han har sagt vilka han vill ha kvar och satsa på (lex Lumbana som fick nytt kontrakt fort) och sen spelare han säkerligen skulle kunna tänka sig annars men med slimmad trupp måste vissa få foten (Haddad och William?).

Som att man har 27 spelare i truppen och tar bort 10 plus tre in. Då får du en trupp på 20 spelare och det är spelare som klarar minst 25 matcher under en säsong om inget oförutsägbart inträffar såsom benbrott eller körtelfeber.

Visst vore det en dröm att ha kvar Haddad och William, vilket anfallspar, men ska vi återigen gå en säsong till mötes om att be till gudarna för att de ska bli kvitt alla sina skador. P-O får då ta detta tuffa beslut och han kanske kan chansa med 1-2 spelare. Och om han gör det så tror jag att William och Antonnen ligger bäst till där.

Enligt det jag hörde så skulle Wikström, Vovven och Antonnen få nytt kontrakt. Men det var väl inte helt gjutet i stenen.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-11 16:24
@Lekiller:

Sankans ambitioner kanske inte harmoniserar med spel i SE? :0)
Örebro Grixx
2012-11-11 16:22
Man kan förmoda att folk både pratar direkt med varandra mellan fyra ögon, i möten, i telefon, skype, sms, mail och lappar.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-11-11 16:12
Kardinalen // Du behöver inte ta allt så bokstavligt, speciellt inte som det i inlägget står att P-O sade ett antal olika saker rörande "lappen". Det verkar som
lappen är ett A4-papper av god kvalitet och det var ackompanjera med en c a 3 timmars muntlig genomgång av listan.

Ojust att Du endast citerade en liten del av Karlsruums inlägg!! Den åtgärden gjorde det möjligt att gnälla. Dåligt!!

Vi behöver inte skapa konflikter från ingenting.
Bra jobbat P-O !!!
Dåligt inlägg Kardinalen !!!
Adminette
2012-11-11 16:07
Är det sant att Sixten meddelade laget via papperslappar?
Herregud så skönt att han är borta från klubben i så fall!
Kardinalen
2012-11-11 16:02
@Karlstruum:

Ajdå, ska det börjas nu igen med den dåliga kommunikationen.

Först får Sixten en MASSA skit av diverse forumister, tex Saywee, för att han meddelade laget vilka som skulle få spela matcher genom att sätta upp en LAPP på anslagstavlan.

Och nu håller Peo på och skickar LAPPAR till styrelsen. Istället för att kommunicera verbalt.

Vad säger Du, Saywee?? Vad är det egentligen som händer i vår kära förening?? Jag antar Du har mycket negativt att säga om detta??

:)
Adminette
2012-11-11 15:58
Tråkigt för Forward naturligtvis. Men för fotbollshierarkin i stan (konkurrens om sponsorer etc) var det väl inte helt dumt att BFK inte lyckades i kvalet? Jag tror nämligen att ÖSK tjänar mer på att vara ensamt herre på täppan (om man nu kan kalla Superettan för det) än vad man hade tjänat på en extra derbymatch på hemmaplan och det merintresse det skulle get med två lag i stan.

Per Johansson och Axel Kjäll är väldigt välkomna tillbaka till ÖSK. Dessutom hade jag gärna sett Rinne flytta till svartvitt men vet inte hur realistiskt det är.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-11 15:49
Då kan vi säga Välkommen till Axel Kjell snart..tar han med sig näfver?

Örebro Grixx
2012-11-11 15:48
Osis.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 15:22
ajaj, 2-1 .....
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 15:21
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Annars får väl KIF Örebro värva hen då! :-)
AIK Saywee
2012-11-11 14:32
Blås av matchen omedelbart !!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-11-11 14:27
Björnqvist gör det bra enl SR. Förbi var ända gång. Det var hen som Sixten var ointresserad av när han spelade i ÖSK U. 23 år nu. Riktigt bra högerback
Örebro Grixx
2012-11-11 14:12
Härligt 1-1 och de är just nu i S1....men nästan hela matchen är kvar.
Örebro Karlstruum
2012-11-11 14:12
Och där får BK Forward in kvitteringen till 1-1 och är nu i Superettan. Håll ut nu Forward, kan bli en lååååång eftermiddag detta.

Edit: Men där får Per Johansson gå ut, ajajajajaj.
AIK Saywee
2012-11-11 14:09
Ajajaj, Zlatan har målat för FFF
Örebro Karlstruum
2012-11-11 13:58
Ingen livesändning med bild men radiosporten sänder iaf. Blir att ha på i bakgrunden till PL-matcherna.

Drog med länken ifall mer folk vill följa matchen mer än att bara kolla texten som skrivs hos NA.
AIK Saywee
2012-11-11 13:50
Har för mig att NA skulle köra en grej
Örebro Karlstruum
2012-11-11 13:35
Vet ni om det går att se Forwardmatchen någonstans på nätet? Vet att svtplay visade Lund-Värnamo, gör dom kanske det med denna matchen också? Vore ju sjukt skoj isf.
AIK Saywee
2012-11-11 13:31
Karlstruum, jaadu, jag gillar inga klickar/rötägg/huliganer oavsett vilka lag de gömmer sig bakom och allra mest förbannad är jag på de som sabbar för lag jag gillar.

Tyvärr förekommer fanskapet överallt och även i Gävle troligtvis ännu idag, iallafall på 1980-talet när Geflesupportrar hivade in urdruckna vinpavor över AIK-klacken. Jag var där och bråket startade i och med detta, men ingen ska tro att Gefles så kallade vindruckna idioter förekom i massmedie, nej nej .....
Örebro Karlstruum
2012-11-11 13:16
Saywee:

Såg ditt svar nu, och ja, det finns rötägg vid de flesta lagen. Dom som har lite fans att prata om iaf. Känns inte som att Gefles fans är direkt slåssbenägna.

Var egentligen meningen att gå hårt mot dig, men hade precis lyssnat på den dokumentären och var riktigt arg över dessa rötägg. Synd att de ska ta ner sitt lag och sina fans för att dom bara vill slåss. Kan lika gärna stödja Solnas balettklubb och slåss i deras namn.
AIK Saywee
2012-11-11 12:59
Grixx, mycket bra och tänkvärt inlägg 12.15

Släpp ut katten :)
Örebro Karlstruum
2012-11-11 12:55
En liten fågel viskade i mitt öra igår att PeO Ljung gav styrelsen/sportchefen en lapp med 13 namn. 10 namn som ska ut och tre som ska in. Han sa tydligen att dessa tio behöver jag inte ha och mig spelar det ingen roll hur ni gör er av med dom men dom är inget jag kommer satsa på. Sen var det tre drömnyförvärv han ville ha in.

Sen sades det också att han såg en stor potential i Lumbana och att han gillar honom väldigt mycket men finns vissa saker att slipa på, därav det nya kontraktet till honom. Men en sån spelare som William, som han tycker har bra potential, men är alldeles för skadedrabbad för en slimmad trupp. Så han lär nog också gå om det finns något intresse.

Sen var det lite rykten om att spelarinvest skulle satsa lite kosing igen, finns väl några här som är med där, så det skulle väl ni kunna bekräfta i så fall. Men detta känns rätt så säkert, då det var en från huvudgruppen som uttala sig.

Allt detta kanske redan varit uppe på tapeten, men tyckte det var sjukt intressant viskning från min fågel. :)
Örebro Grixx
2012-11-11 12:15
Sorry en katt satte sig på tangentbordet...:-/
Örebro Grixx
Örebro Grixx
När det gäller satsning på unga lokala spelare så är det något som klubben tidigare stolt lyft upp. I princip alltid har vi legat i toppen av de allsvenska lagen med flest lokala spelare.

...men ju bättre lag vi får ju svårare blir möjligheten att hitta lämpliga lokala spelare.

Samtidigt, som jag skrivit tidigare, så måste vi sparka ut lokala talanger från klubben mycket snabbare för att kunna ta in nya som ser bättre ut. Det försvårar också möjligheterna till att arbeta långsiktigt med deras individuella utveckling.

Som man ser så går det inte att både ha kakan och äta den och för klubbens del är så är båda delarna viktiga komponenter. Det krävs stor kompetens och oerhört hårt arbete hela tiden och i alla nivåer för att få allt detta att falla på plats.

Oundvikligen kommer det då att komma kritik mot att man "sparkar ut" talanger som kan ha blivit ruskigt bra eller att man inte plockat upp en viss talang. Det är ödet i talangarbetet....som kanske i det mesta i klubben.

Den sanningen som ändå ligger nära, spec för klubbar i AS, är att de flesta talanger inte blir så bra att de platsar på högsta nivå. Många kan säkert bli dugliga i div1 eller S1 men där stannar de flesta.

Scoutningen som jag tjatat om tidigare är ju enormt viktigt att hitta lämpliga spelare/talanger...men kontinuerlig tät utvärdering av egna talangerna är kanske ännu viktigare.

Alec sa när han tränade Rynninge att alla är välkomna på provträning för oftast räcker det med 5 minuter. Det kan så vara på lägre nivå och han tycker nog att det är "lite svårare" i AS....men ser du en Nordin eller liknande så räcker det säkert med 5 minuter. AIK gjorde ju en snabbtitt i 10 min när de bestämde sig för Ibrahim Moro.
Örebro Ösk-groda
2012-11-11 11:20
Saywee

Var de tränar vet jag inte.....det är nog som du skriver , bäst att fråga på deras forum......
AIK Saywee
2012-11-11 11:17
ÖSK-Groda, tackar för snabbt svar, nej jag visste inte detta beträffande Grimsta, men var lite osäker beträffande Assyriska.

Men som jag även undrade så kanske de inte tränar på konstgräs ... men det kanske man bör fråga på deras forum?
Annons: