/fotboll/osk/forum/2314.aspx/fotboll/osk/forum/2314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-12 13:13
Kanske en av de bästa forwards ÖSK haft. Dessutom en jäkligt mysig kille.
Lycka till Haddad!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-12 12:28
Tråkigt att Haddad lämnar, men inte helt oväntat kanske.

Nå väl, lycka till i framtiden Haddad.
Örebro Valderinho
2012-11-12 11:05
Andreas Haddad och ÖSK går skilda vägar.
Örebro Lekiller
2012-11-12 10:41
Boris överlägsen på Yoyo som vanligt tydligen. Största konkkurenten Yashin är väll på landslags uppdrag så ingen match kanske.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2012-11-12 10:15
Yoyo test idag på Berhn tydligen enligt Stålis på twitter. Undrar om alla är med och kör eller bara de som ska va kvar nästa säsong??
AIK Saywee
2012-11-12 08:17
@Bulten i Boo:

Röksignaler, runstenar, djungeltrumma är väl också kommunikation, eller ?
AIK Saywee
2012-11-12 08:06
Godmorgon alla svartvita, ytterligare en dag närmare AS 2014 :)
Örebro Mattias69
2012-11-12 08:03
När kan vi förvänta oss att få de första beskeden om vilka som kommer att lämna klubben? Just nu spekuleras det friskt och det kan ju vara kul på ett sätt men personligen skulle jag gärna se snabba besked om vilka som lämnar.
Örebro Telle
2012-11-12 00:09
Det stora bekymret med Haddad, exempelvis, har väl egentligen inte varit att han har stört någon i truppen när han har rehabtränat, eller att han har kostat klubben några stora pengar, eftersom jag utgår från att försäkringskassan och framför allt försäkringar har täckt upp den största delen.

Däremot har ju klubbledningen haft som mantra i nästan två att allt skulle ordna sig så fort bara Haddad kom tillbaka, och haft det som huvudargument varför vi inte skulle värva några andra anfallare istället.

Ska man behålla honom (vilket inte verkar aktuellt längre, i och för sig), William eller Anttonen ska det nog vara med inställningen att det är en bonus om de spelar, och att man har en backup som man vet håller rätt nivå om de inte gör det. Då ser jag gärna både William och Anttonen bli kvar.
Örebro Telle
2012-11-12 00:00
Skulle kännas surt att skicka iväg William när man vet vilken potential han har. En av allsvenskans bästa anfallare skulle kunna uträtta storverk nästa år, och dessutom garanterat hålla i allsvenskan när vi går upp igen (vilket man ju faktiskt inte är lika säker på för vissa andra spelare i årets trupp.)

Men visst, jag kan samtidigt förstå argumenten för att istället satsa på en spelare som man vet håller fysiskt också. Williams 28 matcher (varav bara 16 från start, av en spelare som är gjuten i startelvan när han är helt frisk) av 60 är ingen bra statistik på två säsonger. Särskilt Inte när han blev släppt från Göteborg av samma skäl.

Jag kan förstå att man som tränare vill ha spelare som man kan räkna med att de spelar från en match till en annan, så att man kan få kontinuitet och stadga i spelet.

Är någon slags prestationsbaserat kontrakt en tänkbar möjlighet annars, månntro? Eller skapar det mer trassel än det tillför?
Örebro combatspenat
2012-11-11 23:48
Va tror ni om Rama i Malmö? De söker ju en "Durmaz"..? Eller har han sagt att han vill bort från Sverige nu?
Örebro Sogen
2012-11-11 22:38
ibra före yasin ALDRIG I HELVETE. såvida du inte snackar Zlatan
Örebro Valderinho
2012-11-11 22:16
Jag har sett Boris högstanivå både på träning och från Ungdom, och det är inte att leka med. Jag vet inte vad som gör att han inte får ut allt. Om det beror på nervositet eller liknande. Men man såg i senaste inhoppet i sista matchen att framtiden bådar gott. Förhoppningsvis!
Örebro DaSa
2012-11-11 22:00
Hoppas verkligen att William blir kvar. Vi kommer aldrig kunna köpa en lika bra spelare, har Peo verkligen sett matcherna som W gjorde i våras!? Sen tror jag att Peo har fel Ang. Boris potential, men hoppas att jag har fel:) Astvald är garanterat på väg bort, hur mycket speltid fick han sista tiden?! Om vi skall behålla Ibra eller Yasin, vem är bäst? Jag skulle vilja påstå Ibra.
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 21:11
@Lekiller:

William ÄR ju verkligen en pärla, men frågan är varför han gång på gång bortablir pga skada. Nån som vet? Är det samma skada som återkommer, eller flera olika på löpande band?
Örebro Bulten i Boo
2012-11-11 20:55
@Grixx:

Du glömde telepati, Grixx!! ;-)
Örebro Lekiller
2012-11-11 20:42
Var ju inte länge sedan som PeO gick ut och sa att William var en pärla som de skulle göra allt för att utveckla i ÖSK. Vänder fort om han nu vill göra sig av med honom.
AIK Saywee
2012-11-11 19:55
Kardinalen, 16:02,

jag säger ingenting, men jag skriver att du verkar tramsa som vanligt ;)

Du minns fel, (eller VILL minnas fel?) för jag har inte skrivit något om att Sixten satte upp lappar, det var någon annan på detta forum som uppfann eller upptäckte detta.

Att du bara orkar irritera dig på andra, kom med något vettigt i stället, iallafall någon gång, eller fortsätt ditt gnällande, mig stör det inte speciellt mycket. Tänkte scrolla. men eftersom du ställde lite frågor så var det ju lämpligt att svara.

Ha det gott, min vän :)
Örebro Sogen
2012-11-11 17:58
vilka 10 vill han ha bort då? Grahn Rama Sankan Alimi Eidur Haddad William Ibrahim Denis Abd. vem är den sista? Astvald?
Örebro Grixx
2012-11-11 17:42
Nog kan det komma några värvningar från Forward. ÖSK har ju ändå helt andra möjligheter att gå vidare till AS...och inte minst nu när Forward missade uppgången till S1.

Inte jättepopulärt kan jag tänka mig men något som varje "mindre" klubb måste förhålla sig till. Alla vill väl att samarbetet ska vara bra mellan länets klubbar men nog måste det kännas jobbigt att "grannarna" plockar talanger från egna laget. Förstår att det ibland känns befriande att istället släppa till MFF mfl utsocknes lag.

För Forward och även Degen så är kanske en vändning på väg nu när spelare gått båda vägar ett tag....men spelar vi i samma serie som tex DIF nu gör kan det säkert bli känsligare igen.
Örebro rirobban
2012-11-11 17:37
Kollar på lite statistik från 2006, när vi gick upp från superettan. Lars Larsen gjorde det året 8 mål och 9 assist, 17 poäng. Vad vi saknar en sådan kreativ innermittfältare just nu. Hoppas verkligen en sådan spelartyp står på önskelistan från PeO :)
Örebro rirobban
2012-11-11 17:26
Om vi ska ha en trupp på endast 19 namn så bör Näfver ej vara en av dem. Han håller ej i allsvenskan och det är ju dit vi har målsättningen att ta oss.

Däremot så tycker jag att man ska se över möjligheten att värva Christopher Brandeborn. Nu blir väl det svårare eftersom vi är i samma serie som Degen. Men eftersom han bor i Örebro och säkert själv förstår att han har större möjlighet att nå allsvenskan med ÖSK än med Degen så tycker jag man ska försöka få loss honom.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-11 17:09
Han skulle peta både astvald och bamberg med råge...men du har väl sett alla matcher med Näfver i år,så du vet väl?
Örebro Karlstruum
2012-11-11 16:59
Sen undrar jag hur dom tänker med Anton Westerlund. Räknas han som en i truppen eller räknas han till u-21 truppen? Verkar onekligen vara en intressant talang som kanske redan nästa år får några matcher i SE?
Örebro widemarsh
2012-11-11 16:50
Vad ska vi ha Näfver till? Kom igen!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-11 16:46
Ayanda, Reuben Ayarna,crespo,Näfver och Rinne hoppas hoppas!!
Örebro Lekiller
2012-11-11 16:45
Retarded Jimmy/ svävar man i det blå så.....
Örebro Karlstruum
2012-11-11 16:41
Kardinalen:

Jag tror nog att själva lappen säkerligen inte finns på det viset. Han har sagt vilka han vill ha kvar och satsa på (lex Lumbana som fick nytt kontrakt fort) och sen spelare han säkerligen skulle kunna tänka sig annars men med slimmad trupp måste vissa få foten (Haddad och William?).

Som att man har 27 spelare i truppen och tar bort 10 plus tre in. Då får du en trupp på 20 spelare och det är spelare som klarar minst 25 matcher under en säsong om inget oförutsägbart inträffar såsom benbrott eller körtelfeber.

Visst vore det en dröm att ha kvar Haddad och William, vilket anfallspar, men ska vi återigen gå en säsong till mötes om att be till gudarna för att de ska bli kvitt alla sina skador. P-O får då ta detta tuffa beslut och han kanske kan chansa med 1-2 spelare. Och om han gör det så tror jag att William och Antonnen ligger bäst till där.

Enligt det jag hörde så skulle Wikström, Vovven och Antonnen få nytt kontrakt. Men det var väl inte helt gjutet i stenen.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-11 16:24
@Lekiller:

Sankans ambitioner kanske inte harmoniserar med spel i SE? :0)
Örebro Grixx
2012-11-11 16:22
Man kan förmoda att folk både pratar direkt med varandra mellan fyra ögon, i möten, i telefon, skype, sms, mail och lappar.
Annons: